Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z elektryczn± szyb± pasażera w VW Polo 6N2

18 Sie 2009 22:49 10914 7
  • Poziom 11  
    Witam, pojawił się problem w przedni± szyb± pasażera - przestała się otwierać.
    Przy opuszczaniu/podnoszeniu szyby tylko było słychać tykanie.
    Diagnoza u mechanika - walnięta płytka drukowana przy silniku.
    Opiszę po krótce cał± historię.

    Udało mi się załatwić silniczek wraz z elektronik± od innego 6n2.
    Po podmianie - zadziało, ale nie do końca - szyba poruszała się skokowo w górę i w dół.
    No to zrobiłem zamianę - oryginalny silnik + wymieniona płytka - zaczęło nareszcie działać.
    Niestety po pół godzinie zszedłem do auta i już nie działała :-(
    Po wci¶nięciu przycisku kierowcy b±dĽ pasażera słychać jedynie pojedyncze tyknięcia.

    Dzisiaj z koleg± rozebrali¶my cały mechanizm prawych drzwi w celu zlokalizowania problemu.
    Oczywi¶cie przeł±czniki szyb s± w porz±dku, wszystkie kable nieuszkodzone, sprawdzone - również ok, poł±czenia w przelotce drzwi również.
    Wyczy¶cili¶my szczotki silnika, dobrali¶my się do płytki - kolega poprawił luty.
    Złożyli¶my wszystko do kupy - podł±czyli¶my bez wkładania mechanizmu do drzwi - i zadziałało ale znowu skokowo (jak przy zmianie silniczka na ten drugi).
    Dali¶my sobie chwilowo spokój (nie działało jak powinno ale lepiej tak niż wcale).
    Włożyli¶my mechanizm do drzwi i znowu próbowali¶my. Niestety szyba nie chciała przesuwać się płynnie, tylko skokowo.
    Zostawili¶my otwart± szybę i zaczęli¶my przekopywać bezskutecznie fora w internecie, wrócili¶my po ok. pół godzinie i szyba już nie działała (tylko tykało przy otwieraniu/zamykaniu wł±cznikiem i na dodatek obudowa silniczka się grzała).

    No i zostali¶my ze złożonym mechanizmem w drzwiach i niedomknięt± szyb±.
    No cóż, trzeba było j± domkn±ć mechanicznie. Odkręcili¶my sam± obudowę silnika i obracaj±c nim podci±gnęli¶my szybę do góry.
    Po dokręceniu obudowy o dziwo wszystko zaczęło działać prawidłowo!

    Niestety nie mogę ukończyć wygłuszania prawych drzwi przez t± szybę bo nie wiadomo kiedy nawali :-(

    Czy kto¶ miał podobn± sytuację? W czym tkwi problem - raz działa a raz przestaje na amen?
    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie, pozdrawiam
  • Poziom 19  
    SPRAWDZ INSTALACJE W SLUPKACH PO LEWEJ I PRAWEJ STRONIE

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Proszę nie pisać z wł±czonym Caps Lock.

  • Poziom 11  
    Instalacja w porz±dku.
  • Poziom 34  
    Usterka w obrębie komunikacji can. Sprawdzić vagiem. Elektrycznie wszystko jest ok, o czym ¶wiadczy praca silnika podno¶nika w trybie awaryjnym (przez kilkana¶cie minut po założeniu klemy lub podł±czeniu wtyczki do modułu). Przy podmianie modułu drzwiowego podno¶nika (kostka przy silniku podno¶nika) konieczne jest zachowanie zgodno¶ci w oznaczeniach (kod lub kolor kropki na obudowie).
  • Poziom 10  
    a przy silniku w polo niema czasem modułu komfortu?? w vw czesto lubił wariować
  • Poziom 11  
    Moduł komfortu jest, mam domykanie szyb z kluczyka, a nawet z pilota (z tymże impuls chyba za krótki bo szyba opuszcza/podnosi się kilkana¶cie cm i koniec.
    Usterki mechaniczne wykluczam, linki prawidłowo nawinięte, mechanizm przesmarowany. Póki co cało¶ć działa ale nadal nie znam przyczyny wcze¶niejszych, dziwnych zachowań.
  • Poziom 2  
    wiesz co, mówiłe¶ ze grzeje sie obudowa silniczka, to moze być od tego ze miał zbyt ciężko zeby podnie¶ć, może szyba była jako¶ zaklinowana, albo co¶ w tym stylu, bo tak bez powodu to ta obudowa sie nie grzała.. A propo podnoszenia tylko kilkana¶cie cm i pouszczania, to mozesz mieć po prostu moduł rozkodowany, i dlatego tak sie dzieje... Nie wiem, mogę się mylić, ale moim zdaniem w tym jest problem..
  • Poziom 43  
    Szyba cięzko ci chodzi w prowadnicach.Dlatego się silnik grzeje i "pyka" w sterowniku przekaĽnik.Działa ogranicznik bezpieczeństwa.