Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II naprawa nawiewu

Exciter 18 Aug 2009 23:58 39368 8
  • #1
    Exciter
    Level 12  
    Witam,



    mam okazje kupic z firmy bardzo tanio Lagune II (kombi). "Pobawilem" sie nia dzisiaj i okazalo sie ze nawiew w ogole nie dziala. Jak sie wlaczy AC slychac ze klima startuje wiec z tym raczej wszystko OK., ale nic nie dmucha do kabiny. Mozna sobie na panelu zwiekszac i zmniejszac moc nawiewu, wlaczac i wylaczac klime ale i tak nic nie wieje do srodka. Pojechalem z kierowca do ASO Renault i podlaczyli ja pod "komputer". Blad jaki zdiagnozowal "specjalista" to problem z silnikiem od nawiewu i stwierdzil ze to prawdopodobnie "elektroniczny rezystor" i naprawa u nich to jakies 400 PLN. Czy ktos mial podobny problem lub wie co tam sie moglo stac ? Nie wiem co to jest "elektroniczny rezystor" i czemu to dziwadlo ma kosztowac 400 PLN, ale obawiam sie ze ktos chce mnie naciac na 398 PLN, bo nie widzialem jeszcze opornikow drozszych niz 2 PLN. Jesli ktos mial doswiadczenie z tego typu usterka prosze o jakies wskazowki co i jak moge sprawdzic.

    Dodam ze to climatronic 2 strefowy i na panelu wszystkie opcje sie pojawiaja... tzn. zmienia sie temp. i moc nawiewu podczas regulacji, zmienia sie kierunek wiania no i jak juz wspomnialem slychac ze agregat startuje po wcisnieciu AC.
  • #2
    sadek1979
    Cars specialist
    Podpowiem tak: laguna to dziwny samochód i czasem jej odbija a więc weż z drugiej laguny podmień panel i wtedy sprawdz ,powinno być dobrze .Ja miałem podobny problem i tak zrobiłem klima zmienia kierunki nawiewu ,po włożeniu starego panelu śmiga do dziś

    Dodano po 7 [minuty]:

    http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=32593&hl=nawiew+silniczek tu masz kolego ciekawy link zapoznaj się z nim
  • #3
    Miand
    Level 21  
    Tanio!? Co do rezystorów to są w różnych cenach nawet po kilkaset złotych. Ten twój to najprawdopodobniej sterownik elektroniczny wentylatora, często ulegają uszkodzeniu. Naprawa polega na wymianie na świeży lub wymianie tranzystorów w uszkodzonym (temat wielokrotnie omawiany). Nie wiem który rocznik ale w tych modelach były dwa rodzaje silników zwykły (szczotkowy) i bez szczotkowy ( z sterownikiem zabudowanym w silniku).
  • #4
    Exciter
    Level 12  
    albo nazywamy cos rezystorem.. albo sterownikiem.. dla mnie rezystor to opornik... albo nawiniety z drutu albo zrobiony z grafitu... cos sie zmienilo przez ostatnie lata ??

    to co widzialem na allegro i nazywalo sie wentylator nawiewu mial z boku wsadzona plytke drukowana i wyraznie bylo widac ze nie ma na niej nic poza wielka nadrukowana ścieżką .. z czyms takim tez sie spotykalem bo sciezka byla napylona z grafitu... ale nie slyszalem jeszcze o rezystorze zbudowanym z tranzystorow

    rocznik 2004
  • #5
    emeryt2
    Level 42  
    Widzisz , to jest tak , dobrze Ci podpowiadają , ale Ty tego nie rozumiesz.
  • #6
    Exciter
    Level 12  
    ja mysle ze to jest tak... w dzisiejszych czasach wszyscy nauczyli sie wyciagac i podmieniac gotowe moduly za kilkaset zlotych i od tego momentu zaczynaja nazywac siebie elektronikami... ale ten modul zbudowany jest z czesci.. a mnie interesuja te uszkodzone czesci... gdyby bylo inaczej to za naprawe przetwronicy w swoim projektorze DELLa zaplacilbym 1000 albo i 2000 pln a nie 37 zl ... i tylko dlatego ze zachcialo mi sie w calym module szukac uszkodzonego elementu

    wiec prosze naprawde o opinie fachowcow a nie domoroslych "elektryczkow"
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    Exciter wrote:

    wiec prosze naprawde o opinie fachowcow a nie domoroslych "elektryczkow"

    ale pojechał,a było uważać na lekcjach
  • #8
    noe1
    Level 21  
    Exciter "cyt."wiec prosze naprawde o opinie fachowcow a nie domoroslych "elektryczkow". Niestety piszący te słowa nie dorósł nawet do tego, żeby go nazwać domorosłym elektryczkiem. W Lagunie II silnik nawiewu jest silnikiem krokowym sterowanym impulsowo czterema tranzystorami polowymi dużej mocy IRFP044. Te tranzystory są umieszczone pod płytką drukowaną i w uproszczeniu można powiedzieć, że są to rezystory zmienne. To jednak jak mniemam, przekracza znacznie możliwości ogarnięcia rozumem tematu przez Exciter'a, kto udzielających mu rzeczowych porad nazywa domorosłymi elektryczkami.
    Nieładnie Exticer'ze, nieładnie. Trochę pokory, jeżeli się nie zna elektroniki i nie wie , że tranzystor może pracować jako rezystor.
  • #9
    romoo
    User under supervision
    Kolego trzeba przezwoić uzwojenie silnika, zaimpregnować i wymienić kilka tranzystorów po 38zł sztuka.
    A przy okazji zarobić na obiad , browar i dramozjadów za biurkami w warszawce.
    Więc cena okazyjna .