Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zasilanie wielu odbiorników 12v w samochodzie z dieslem

19 Sie 2009 10:51 3411 19
  • Poziom 9  
    Witam,
    na wstępie zaznaczam ze nie mam zbyt dużego doświadczenia w temacie elektroniki więc proszę o wyrozumiałość.

Mam następujący problem, w moim aucie bmw z 2000r z 3litrowym turbo dieslem występują jakieś zakłócenia w instalacji "zapalniczki"
    przynajmniej tak mi się wydaje ponieważ kiedy używam CB radia na odpalonym silniku to pomimo filtra wbudowanego w radio są straszne szumy/piski -znikają kiedy silnik jest zgaszony.
    Kiedy podłączałem przetwornice 12v>230 a do niej laptopa to ten co chwile pokazywal że zasilanie jest podłączane/odłączane.
    Największy problem był kiedy chciałem ładować 2tel. komórkowe jednoczesnie, do tego był włączony laptop-do przetwornicy i zamarzyło mi się uruchomienie CB radia - wówczas sam szum!
    Co ciekawe, problem znikał w samochodach benzynowych a w golfie 1,9tdi tez byly szumy w radiu ale juz takie "do zniesienia"

Moje pytanie...
    czy jeśli podłączę drugi (mały) aku do mojej instalacji w sposób jaki znalazlem na forum tj. minus do minusa, a plus poprzez diode prostownicza tak aby prad plynoł tylko w jedna str, a następnie dołożył do tego jakiś stabilizator napięcia + może jakiegoś rodzaju filtr to bylo by lepiej ??

Obecnie nie mam juz tej przetwornicy a w aucie potrzebuje używać 2ladowarek do tel. , CBradia, i komputera asus eee (zasilacz sieciowy ma 12v 3A) oraz wyśmienicie by było gdybym mógł podłączyć zewnętrzny dysk twardy (zasilacz sieciowy 12v 2A).

wydaje mi się ze dobrym rozwiązaniem było by zasilanie laptopa i tego dysku pomijając użycie przetwornicy...
    Na forum znalazłem podobne wątki jednak jest ich zbyt wiele i nie do końca skupiały by się one na moim problemie...

proszę o POMOC i pozdrawiam!