Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie alternatora z nissana cherry do traktora.

19 Sie 2009 14:07 4582 21
  • Poziom 19  
    Mam takowy alternator i chciałbym go założyć do traktora z silnikiem s15.

    Alternator ma 3 wyprowadzenia + jedno śróbowe. nie posiadam do niego regulatora, czy da się bez tego jakoś uruchomić ten alternator??
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • spec od auto-elektro
    Wszystko się da, tylko czy jeden pies ma na imię Burek.P
  • Poziom 19  
    Jest to alternator LR160-401C.

    Bardzo prosiłbym o pomoc w podłączeniu go.
  • spec od auto-elektro
    Podłączenie alternatora z nissana cherry do traktora.

    Po pierwsze jest to alternator z regulatorem więc nie wiem dlaczego piszesz że jest bez regulatora. Wg oznaczeń L- kontrolka , R- zasilanie po zapłonie, S- kontrola stanu naładowania akumulatora czyli zasilanie stałe.P
  • Poziom 19  
    Dzięki wielkie za te wyprowadzenia.

    Alternator podłączony tylko jeden problem po załączeniu zapłonu nie świeci kontrolka a chyba powinna i jak zapale i przegazuje na maxa to się zaświeca i wtedy jak odłączę akumulator to światła świecą z alternatora a jak nie przegazuje to nie świeci kontrolka i jak odłączę akumulator to światła nie świecą.
    Gdzie tkwi problem?
  • spec od auto-elektro
    Widocznie źle podłączyłeś kontrolkę pewnie do masy.P
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 19  
    A gdzie ma być???
  • spec od auto-elektro
    Do zasilania czyli +
  • Poziom 19  
    Ok tak zrobiłem podłączyłem poprostu do plusa ale teraz świeci cały czas i jak przegazuje też świeci. Ładowanie jest 14,56 cały czas.
  • spec od auto-elektro
    To w takim razie regulator jest uszkodzony, ale ten alternator nie potrzebuje kontrolki do wzbudzania więc założyć najprostszy woltomierz bo naprawa raczej nie opłacalna.P
  • Poziom 19  
    Cholera dziwne bo w samochodzie latał normalnie bez zarzutu.
    No cóż. A czy przez to może się później coś dziać??

    A co z obrotami??

    Chodzi mi o kierunek, obojętny??
  • Poziom 13  
    Jeżeli chodzi o o napięcie i prąd to kierunek nie ma znaczenie, głównie rozchodzi się o chłodzenie tego alternatora (w jednym kierunku będzie miał a w drugim już nie).
    Napisz jak podłączyłeś wtyczkę od regulatora.
    Możesz podłączyć tak jak niżej widać i będzie ok.
    Podłączenie alternatora z nissana cherry do traktora.

    Jeszcze jedna rzecz: jak dasz + na wsuwkę kontrolki ładowania to najprawdopodobniej uszkodzisz tranzystor w regulatorze.

    A tak w ogóle to ten alternator ma pompę jak zauważyłeś, napisz jak ją wykorzystujesz?
  • Poziom 19  
    Tak mam podłączone, ale kontrolka nie gaśnie. A co do pompy to jest odkrecona, bo to pompa podciśnienia i do niczego raczej się nie przyda. Nie podłączałem plusa na wsuwkę kontrolki. Najważniejsze że jest ładowanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Dokładnie tak mam podłączone.

    I świeci cały czas a ładowanie jest idealne.
  • spec od auto-elektro
    Sprawa jest prosta ,sprawdź co pokazuje się na styku L plus czy masa przed zapaleniem i po zapaleniu może jest regulator do sterowania przekaźnika.P
  • Poziom 19  
    Więc tak, na wyłączonym silniku jest względem masy 1,6V a na włączonym 2,2V
  • spec od auto-elektro
    [quote="Bart_71"

    Alternator podłączony tylko jeden problem po załączeniu zapłonu nie świeci kontrolka a chyba powinna i jak zapale i przegazuje na maxa to się zaświeca[/quote]

    To jak może świecić na 2V.P
  • Poziom 39  
    viper555 napisał:
    Bart_71 napisał:

    Alternator podłączony tylko jeden problem po załączeniu zapłonu nie świeci kontrolka a chyba powinna i jak zapale i przegazuje na maxa to się zaświeca
    To jak może świecić na 2V.P

    Jerzykowski napisał:
    ...Jeden koniec żarówki ma być podłączony pod + a drugi pod końcówke kontrolki na alternatorze.

    viper555 napisał:
    Kolego Hucul nie chodzi o przytaczanie cytatów bo wiemy o co chodzi tylko nie zgadza się to z tym co autor pisał.P
    Kilka postów dalej się poprawił , napisał że świeci cały czas .
  • spec od auto-elektro
    Kolego Hucul nie chodzi o przytaczanie cytatów bo wiemy o co chodzi tylko nie zgadza się to z tym co autor pisał.P
  • Poziom 19  
    przecież jak podłączyłem kontrolkę do masy i do wyjścia z alternatora to nie świeciła dopiero po zaświeciła po podkręceniu silnika na wysokie obroty a jak podłączyłem do plusa czyli zasilania to świeci cały czas i jest na niej napięcie 7,5V na załączanym silniku.
  • spec od auto-elektro
    Widzę że się nie dogadamy raz masz 2V raz 7.5V. Krótko i na temat aby kontrolka zgasła musisz mieć napięcie równe zasilaniu ale w tym przypadku jest napięcie na przekaźnik ładowania który znajdował się w samochodzie dlatego kontrolka gasła.P