Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II ładowanie akumulatora

wojtekkrygowski 19 Sie 2009 17:10 2581 15
  • #1 19 Sie 2009 17:10
    wojtekkrygowski
    Poziom 10  

    Witam. Problem wygląda tak. Kupiłem pół roku temu nowy akumulator, stary padł. Ładowanie jest w granicach 14,2- 14,4 w zależności od obciążenia. Pobór prądu na postoju to 0,08A. Miesięcznie robię około 1000km, a akumulator trzeba podładować raz na dwa lub trzy tygodnie co jest grane?

  • #2 19 Sie 2009 19:49
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pobór pradu 80 mA na uśpionym silniku , to na golfa 2 za dużo , ale to nie jest jedyna przyczyną doładowania akumulatora.
    Krotkie trasy ,jazda w ruchu miejskim , pojemność akumulatora.

  • #3 19 Sie 2009 20:24
    ninja14
    Poziom 17  

    -wojtekkrygowski-
    Jeśli przejedziesz 12.000 km rocznie , to nie jest tak mało.Ale słusznie zauważył Kolega EMERYT2 / pojemność akumulatora / - może być tak, że nie sprawdziłeś na "padniętym" akumulatorze jego pojemności i kupiłeś nowy o dużo większej.W ten sposób nowy akumulator jest cały czas niedoładowany, bo alternator wraz z regulatorem napięcia i ogranicznikiem prądu ładowania jest kojarzony z oryginalnym akumulatorem o określonej pojemności.
    Jeśli to nie to, szukaj przyczyny poboru dość dużego prądu na wył. silniku.
    pozdrawiam

  • #4 20 Sie 2009 20:45
    wojtekkrygowski
    Poziom 10  

    Witam, akumulator to Centra futura+ 50A. Samochód to golf 2 1.6 benzyna. 0,08 A pobiera radio i centralny zamek, może da się jakoś zmniejszyć ten pobór prądu? Samochodem kursuje do pracy łącznie jakieś 10km dziennie a w weekendy około 100-200km

  • #5 21 Sie 2009 09:28
    ninja14
    Poziom 17  

    Witam.
    Widzę, że kupiłeś akumulator o poj.50Ah i sądzę, że to jest większa poj. niż oryginał ; w latach 1993-1995 miałem golfa II 1.4 l 60 KM i tam był akum. 40 Ah, no ale to był Bosch.Ale zostawmy na razie ten wątek.Te dzienne małe przebiegi na włączonych światłach dają w sumie chyba zerowy bilans jeśli chodzi o pełne doładowanie akumulatora.Po zakończonej jeździe wyłączasz radio więc z czynnego obciążenia pozostaje tylko centralny zamek.Centralka tego CZ podczas" czuwania " pobiera kilka mA...
    co dla akum.50Ah jest pomijalne.Na Twoim miejscu wykonałbym taką próbę : wyłączyłbym wszystkie odbiorniki prądu - / silnik zgaszony/ , w tym CZ i radio/ ryzyko rozkodowania, ale trudno/ , zdjąłbym klemę minus/ zawsze jako pierwsza minus/.Pomiędzy minus akumulatora a masę pojazdu włączasz SZEREGOWO !!! amperomierz i jeśli na wyświetlaczu jest zero, to usterka leży obwodzie ładowania - jeśli jest pobór prądu, masz gdzieś małe zwarcie, które należy zlokalizować i usunąć.
    pozdrawiam.

  • #6 21 Sie 2009 17:08
    wojtekkrygowski
    Poziom 10  

    Wiec tak jeśli odepnę radio i CZ to pobór prądu jest 0,01A pewnie elektryczny zegarek. Moje pytanie czy da się jakoś zmniejszyć ten pobór prądu?

  • #7 21 Sie 2009 18:45
    viper555
    spec od auto-elektro

    To sprawdź co pobiera więcej prądu radio czy CZ, a czy radio jest podpięte przez stacyjkę czy z stałego.P

  • #8 21 Sie 2009 19:13
    wojtekkrygowski
    Poziom 10  

    Radio jest podpięte pod + z akumulatora, tak jak i centralka.

  • #10 22 Sie 2009 07:11
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Pomiaru napięcia dokonałeś na zaciskach akumulatora, pasek jest dobrze naciągnięty, a jego typ zgodny z wymogami producenta ? Większa pojemność akumulatora nie może być przyczyną jego ciągłego niedoładowania, alternator musi mieć wydajność na tyle dużą aby zapewnić dodatni bilans prądowy przy włączonych wszystkich odbiornikach. Alternator masz prawdopodobnie 50-cio amperowy, po 4-ech dobach stania akumulator straci niecałe 8 Ah- przy sprawnej instalacji 20 minut pracy silnika powinno wystarczyć na doładowanie akumulatora. Skłaniam się ku twierdzeniu kol. ninja 14 (jeśli odpowiedź na pytania z początku mojego postu jest twierdząca)- może to być źle działający wyłącznik oświetlenia bagażnika lub skrytki. Dla pewności wyjmij żarówki.

  • #11 23 Sie 2009 12:57
    wojtekkrygowski
    Poziom 10  

    A gdyby tak założyć mocniejszy alternator np. 90A?

  • #12 23 Sie 2009 13:05
    viper555
    spec od auto-elektro

    A po co to nie ma nic do rzeczy.P

  • #13 24 Sie 2009 11:34
    wojtekkrygowski
    Poziom 10  

    No nie wiem skoro jest mocniejszy to zapewne lepiej i szybciej doładuje aku. Możliwe że się mylę. Widziałem w polo że mają aku 45Ah a altek 70A.

  • #14 24 Sie 2009 14:11
    viper555
    spec od auto-elektro

    wojtekkrygowski napisał:
    Ładowanie jest w granicach 14,2- 14,4 w zależności od obciążenia.


    A czego chcesz się spodziewać po mocniejszym alternatorze.P

  • #15 24 Sie 2009 14:14
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Nie doładuje szybciej bo prąd ładowania zależy od różnicy napięć między akumulatorem a alternatorem, napięcie alternatora jest stałe zaś napięcie akumulatora powoli rośnie w miarę ładowania i powinno zrównać się z napięciem alternatora po naładowaniu. Zakładam naturalnie że alternator dysponuje pewnym minimalnym zapasem prądu po włączeniu wszystkich odbiorników i obciążeniu ładowaniem. Mocniejsze alternatory stosuje się gdy w pojeździe przybywa odbiorników: ogrzewane fotele, elektryczne wspomaganie, ogrzewane szyby i inne takie tam bez których można jeździć.

  • #16 24 Sie 2009 22:45
    wojtekkrygowski
    Poziom 10  

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Przekonaliście mnie że nic z tym nie da rady zrobić, najwyżej od czasu do czasu go podładuję prostownikiem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME