Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra II gaśnie, problem z odczytem kodów błędów

domonwik 19 Sie 2009 22:35 2825 5
  • #1 19 Sie 2009 22:35
    domonwik
    Poziom 9  

    Witam
    Mam następujący problem z samochodem opel astra II 1200cm3 48kW 98r. Auto często gaśnie. Gaśnie zwykle przy hamowaniu, np przed rondem lub sygnalizacją. Jeśli auto już zgaśnie występują problemy z ponownym jego zapaleniem. Dopiero po około 20-30 minutach auto zapala. Ostatnio też po około 20 minutach jazdy i wyłączeniu silnika przed przejazdem auto zapaliło dopiero po około 25 minutach.Dotychczas został wymieniony tłumik i filtr paliwa, jednak to nie załatwiło sprawy.
    Co może być tego przyczyną ?
    Postanowiłem odczytać kody błędów zwierając pin 5 i 6 w złączu diagnostycznym. Jednak po włączeniu zapłonu nic się nie dzieje. Lampka kontrolna(żółty silnik) świeci się cały czas, nie zależnie czy piny są zwarte czy nie.
    Co może być tego przyczyną ??
    Postępowałem zgodnie z instrukcją zawartą na poniższej stronie
    http://astra.autokacik.pl/
    proszę o pomoc

    0 5
  • #2 21 Sie 2009 17:06
    jaru76
    Poziom 14  

    Witam i myślę,żę powinieneść sprawdzić iskrę i czy podaje ci paliwo w chwili kiedy nie chce zapalić.Co do kontrolki to prawdopodobnie silnik jest w trybie awaryjnym lub jest błąd jakiejś części.Możesz zdjąć kleme na jakiś czas i zobaczysz czy nadal się będzie paliła.

    0
  • #3 21 Sie 2009 22:18
    michal801
    Poziom 12  

    Wyczyść przepustnice i wymień czujnik\czujniki temperatury

    0
  • #4 07 Wrz 2009 19:59
    tomasz0703
    Poziom 25  

    A czy w chwili awarii jak przekręcisz kluczyk na pozycje on (II) czy mruga check .

    0
  • #5 10 Wrz 2009 16:43
    rh.rally
    Poziom 18  

    Może padła sonda lambda.

    0
  • #6 16 Wrz 2009 14:34
    tzok
    Moderator Samochody

    Ten silnik nie ma kodów błyskowych, musisz pojechać na diagnostykę komputerową.

    Nie jestem mechanikiem ale przy tych objawach to problem leży raczej w układzie zapłonowym - czujnik położenia wału/cewka/ECM.

    0