Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf IV 1,9 TDI szarpie po puszczeniu pedalu gazu

maliniak80 01 Wrz 2009 23:01 34747 49
  • #31 01 Wrz 2009 23:01
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Jak mocno dmucha ? Jakie jest cisnienie? Podmieniales N74? Nie ma usterek z regulacja cisnienia doladowania?

  • #32 01 Wrz 2009 23:41
    maliniak80
    Poziom 16  

    daje jak z kompresora, jutro sprawdze dokładnie jakie jest cisnienie w kazdym razie jak włozył bym na miejsce mapsensor nie przykrecajac wkretow to chyba by go wypluło z otworu, najwyzej wkleje logi z vaga to moze mi cos panowie podpowiecie. Jesli chodzi o zawor N74 to jest ten co steruje gruszką w turbo? taki z białą głowiczką to załozyłem nowy, jak odłącze wtyczke od cewki tego zaoru na pracującym silniku to sztanga w turbo idzie do góry a cisnienie w dolocie spada (słabo prawie wcale wtedy nie dmucha) a silnik wtedy chyba łapie tryb awaryjny bo jak podłącze z powrotem wtyczke to grucha sie juz nie rusza (zostaje u gory)

  • #33 02 Wrz 2009 07:19
    mercedesik
    Poziom 25  

    Myśle że to wina nastawnika pompy- jest zasyfiony opiłkami metalu z pracy pompy i przycina się.
    Ja bym sprawdził napiecie pompy vagiem.
    Przerabiałem kiedyś temat a opis jest gdzieś w necie pod tytułem "czyszczenie nastawnika tdi"

  • Pomocny post
    #35 02 Paź 2009 14:17
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Witam panowie efekt ten sam.Po dobrej przegazuwie i puszczeniu gazu auto zaczyna trzepać się na wolnych jak by chodziło na 2 cylindry i strasznie kopci na niebiesko.Czasami nawet zgaśnie.W sterowniku błąd zaworka N109 odcinającego paliwo ,ale nie bardzo chce mi się wierzyć żeby padł bo obwód i on sam według mnie jest OKI.Ma ktoś z was może jakieś pomysły ??

  • #36 02 Paź 2009 15:47
    Sztomel
    Poziom 34  

    Wykręć ten zaworek, przepłucz go w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchaj do wyschnięcia i zamontuj - pewnie jest zabrudzony wewnątrz.

  • #37 02 Paź 2009 20:23
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    OKI tak też zrobię :) i jutro dam znać co i jak , ale bardzo możliwe że to jest to co mówisz bo wygląda jak by dostawał za dużo paliwa.Bo wcześniejsza teza chłopaków czyli czyli zacinający się nastawnik odpada.Napięcie odczytywane z niego bardzo ładnie pracuje i w momencie szarpania wraca do pozycji wolnych obrotów.

  • #38 05 Paź 2009 14:15
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Niestety 0 rezultatów.Nadal objaw jest taki że jak mu dodam gazu do oporu i puszcze nogę do to szarpie bardzo i kopci na niebiesko.Poczekam może ze 30 sec. i wraca do normy.Zrobie tak ze 3 może 4 razy i jest oki.Ale na drugi dzień jest to samo.

  • #39 09 Paź 2009 21:28
    m.marcin
    Poziom 17  

    Kolego " maliniak80 " proszę o efekty swoich prac - usterka usunięta czy nie ?

  • #40 09 Paź 2009 22:03
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Jak to panowie wytłumaczyć że pare przegazowań i przechodzi mu na jakis czas??

  • #41 09 Paź 2009 22:26
    gesiu25
    Poziom 14  

    Sprawdź sprzęgło.Może być uszkodzony docisk lub tarcza lub samo koło.

  • #42 18 Paź 2009 22:53
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    I jak panowie ?? Nadal nie ma rozwiązania sprawy?

  • #43 31 Paź 2009 18:47
    toudyy
    Poziom 2  

    Witam

    Jeśli chodzi wymianę odmy zrobiłem to razem z moim tata jest to banalne.
    Odkręcamy plastiki z góry, odłączamy kostkę z lewej strony przy bagnecie dla lepszego dojścia do odmy.
    Można ja wyciągnąć od góry lub jeśli masz kanał to od dołu.
    Odma trzyma się na trzech śrubach, najtrudniej to je odkręcić gdyż odma znajduje się z tyłu silnika jak już uporasz się z odkręceniem wyciągasz ja do kabiny. Na niej jest okrągła guma ( uszczelnienie) sprawdź czy nie jest popękana .
    Odmę czyściłem benzyna kupiłem 2 literki i płukałem aż do usunięcia wszystkich zanieczyszczeń z niej. Dodam ze było ich bardzo dużo czyszczenie zajęło mi więcej niż odkręcenie czy założenie odmy. 2 litry benzyny wystarczy jak będziesz oczyszczał ja przez szmatę jaka.
    Na pewno trzeba mieć silicon odporny na temperaturę -40 do +60 , ja przed włożeniem odmy powrotem po wyczyszczeniu do dokoła posmarowałem silikonem z celu uszczelnienia odmy.
    I to tyle
    Ważne spisz sobie numer odmy przed włożeniem powrotem gdyż przy kupnie pytają się o numer odmy
    Samochodzik musi postać z 2 godziniki niech dobrze doschnie silicon i jazda cała filozofia napraw de jest to bardzo proste.
    Jeszcze sprawdz czy odma nie odkształciła się bo lubią się odkształcać

    Pozdrawiam
    Marcin

  • #44 08 Lis 2009 16:48
    maliniak80
    Poziom 16  

    Przepraszam po dłuuugiej przerwie problem w sumie nadal nie rozwiązany, sprzęgło jest nowe (zamiennik valeo), sprawdzony komputer (na podmienionych było to samo, zostały tez sprawdzone same mapy (zgodnośc z tym co powinno byc w orginale) przepływka została zamontowana nowa, nowy mapsensor, sprawdzona pompa po raz N-ty i podmieniona na inną efekt ten sam) sprawdzone wtryski o czym juz na wstepie pisałem, sprawdzone cisnienie w garach (podobno ma wzorowe) na moją proźbe sprawdzony wał korbowy (pomyślałem ze wtedy kiedy urwało mi docisk mogło przyblokować wał no i mógł pęknąć w miejscu gdzie jest wiercony pod którąś panewką) mechanior mówił ze to sprawdzał i na wale nie ma nawet rysy. Mechanicy chyba mają juz dosyć mojego auta (byłem u kilku) niektórzy mowią zebym problem zgłosił do Woldzburga :D Jak by tego wszystkiego było mało to mechanik u którego teraz stoi powiedział ze naprawił usterke, na moje pytanie "co było przyczyną?" odparł ze nikomu tego nie powie a po chwili powiedział ze "mapsensor nie masowal" mowił o masie sygnałowej ale to mnie zdziwiło bo sam to na wstepie sprawdzałem i nie widziałem zadnej "masy sygnalowej" jest tam zasilanie (+5, masa, wyjscie info o cisnieniu i wyjscie info o temp) wiec mysle ze chyba mi zeni jakiś kit, zdziwiło mnie tez to ze auto było juz odpalone jak przyszedłem a chciałem sprawdzić je na zimnym bo wtedy najlepiej było widać objawy tej usterki, mało tego, powiedział ze przejedziemy sie na jazde próbną, wjechaliśmy na jakąs nieutwardzoną drobe i urwalismy miske oleju :cry:
    tak ze auta nie mogłem juz odebrać, jutro niby ma być zrobione, chcą mnie całkiem sporo skroić ale ja czuje ze zamaskowali jakoś własciwą usterke, on sam chciał regulować cisnienie długością ciegła w gruszce i powiedział ze je zmniejszy bo bedzie lepiej ale z tego co wiem to chyba tym sie nie powinno kręcić? Normalnie załamka panowie:cry:

  • #45 12 Lis 2009 08:05
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    No to ładnie.JA to się już tak zastanawiam czy by Cie kolego taniej nie wyszło wsadzenie innego motora.Bo z tego co widzę to już sporo w nigo zainwestowałeś.A efektu jak nie było tak nie ma.

  • #46 12 Lis 2009 18:50
    ZIGI77
    Poziom 9  

    Miałem podobny problem, winne były wtryki.
    Przy szybkiem wciśnięciu gazu lub puszczeniu jeden się zawieszał i wtedy miałem niebieski dym z wydechy i telepotanie silnika. Zacznik od tego a dopiero później szukaj dziury w całym.

  • #47 12 Lis 2009 23:51
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Temat wymieniony.Jak by jeden się zawieszał to by nie gasił motora do tego stopnia że nie pozwalał by odpalić go przez 5 min.A puźniej sadził dymem przez kolejne 5.

  • #48 12 Lis 2012 18:47
    glapsson
    Poziom 17  

    Ciekawe jak to się skończyło??????

  • #49 02 Gru 2012 17:07
    kryststgpom
    Poziom 25  

    Czy usterka została wykryta?

  • #50 10 Sty 2013 15:47
    maliniak80
    Poziom 16  

    Wiam, tak Panowie usterka wykryta, golfik jezdzi pieknie, nie chcem innego silnika, zalewam go oliwa LM, w miedzy czasie moja wiedza na temat TDI sie powiekszyla a w autku zaszlo pare zmian miedzy innymi korekcja softu, zrobil mi to fachowiec z forum VW golf, pozatym auto jezdzi bez przeplywki. Co do usterki to bylo to klasyczne podpieranie zaworow i w efekcie ich nie domykanie sie, moze to miec rozne podloze. W kazdym razie jestem zadowolony bardzo, auto ma najechane juz 200k a moze wiecej, leje tylko rope i depcze az pizesie sypia i zbieram mandaty ;-)