Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5, 1,9TDI - drgania silnika na wolnych obrotach

7grafii 27 Cze 2011 00:45 134959 60
  • #31
    Sztomel
    Poziom 34  
    Ale namieszane. Sztanga zbyt wydłużona - skróć o 3 obroty ale druga sprawa to wężyki podciśnienia, przepływomierz itd. - pisałeś, że wszystko wymienione na nowe. Kolega Ciahciah sprawdzał to u Ciebie, podmienił przepływkę, był przy rozbiórce turbo i widział ułożenie pierścienia poruszającego kierownicami spalin ? Masz może foty z położeniem tego pierścienia - jeśli tak to wklej. Katalizator jeszcze siedzi w aucie czy wycięty ?
  • MetalworkMetalwork
  • #32
    7grafii
    Poziom 16  
    Wężyki są pozmieniane na nowe . Ciachciach użyczył mi fotek z których jasno wynikało , że mam go założonego odwrotnie. Po przełożeniu pierścienia , turbina przestała przeładowywać . Z dołu nie ciągnął już przed przełożeniem pierścienia. Co do ustawienia sztangi , to mam trochę z tym problem . Podejrzewam , że kuleje N75 , bo dopiero przy 90% otwarciu zaworu turbina pompuje tyle co powinna oczywiście w górnej partii. Przepływki nie podmieniałem . Czy z logów wynika , że przepływka pada ?
    Katalizator wycięty
  • #33
    Sztomel
    Poziom 34  
    Z oceną przepływki wstrzymajmy się dopiero do momentu aż turbo zacznie pompować jak powinno. Ciekawią mnie zatem fotki poprawnego ustawienia pierścienia względem muszli gorącej turbosprężarki a raczej obydwu czyli pierścienia poruszającego kierownicami spalin jak i pierścienia, w którym są one osadzone - wklej tu te fotki (Twoje i przesłane przez kolegę ciahciah). W którym logu (z tych po interwencji ciahciah'a) widzisz by turbo pompowało zadane ciśnienie przy wysterowaniu N75 na 90% bo ja nie widzę takiego. Widzę natomiast, że zadane ciśnienie osiąga przy wysterowaniu 49% (tylko w pierwszym z trzech logów grupy 011 w ostatnim poście na 1 stronie tematu). Interesuje mnie również jak masz podłączone wężyki podciśnienia.
  • MetalworkMetalwork
  • #34
    7grafii
    Poziom 16  
    Passat B5, 1,9TDI - drgania silnika na wolnych obrotach
    Wg tego obrazka złożyłem turbinę . Pierścień był założony odwrotnie przez mechanika który czyścił mi zapieczone kierowniczki i turbina przeładowywała cały czas.

    Podciśnienie podłączone wg schematu:

    Passat B5, 1,9TDI - drgania silnika na wolnych obrotach
  • #35
    Sztomel
    Poziom 34  
    Zatem turbo złożyłeś poprawnie. Schemat oczywiście ciut różni się od Twojego bo ten odpowiada już dla silnika AJM ale to szczegół - zasada ta sama. Przygotuj sobie zatem kawałek wężyka o średnicy wewnętrznej 3,2 lub 4 mm i wypnij oryginalny wężyk z trójnika pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców a w jego miejsce wepnij jeden koniec tego uprzednio przygotowanego a drugi jego koniec podłącz bezpośrednio do króćca gruchy przy turbo i wykonaj log dynamiczny grupy 010 - w tak podłączonym podciśnieniu wartość rzeczywistego ciśnienia doładowania w logu powinna szybko osiągnąć wartość 2570 mbar i sterownik silnika powinien wejść w tryb awaryjny. Możesz też wykonać log grupy 011 bym widział procent wysterowania N75 ale ten log osobno a nie razem z grupą 010.
    Masz fotki niewłaściwego ustawienia pierścienia w Twoim turbo po jego rozbiórce ?
  • #36
    7grafii
    Poziom 16  
    Tzn wężyk wpiąć w ten trójnik w ścianie grodziowej ? Jeśli chodzi Ci o sprawdzenie czy turbina zacznie dmuchać w dolnym zakresie obrotów jak należy(max podciągnięta sztanga) , to mam już takiego loga 011 , tylko , że z odłączonym podciśnieniem i mechanicznie zablokowaną sztangą w max górnym położeniu.

    Nie mam fotek , ale na bank był odwrotnie.
  • #37
    Sztomel
    Poziom 34  
    Tak, ten przy ścianie grodziowej. Tylko nie pisz, że chodzi Ci o ten log z 17 czerwca godz. 20.35. Wykonaj to o co Cię prosiłem.
  • #39
    stopi
    Poziom 28  
    Ja mam ten sam problem, od dwóch lat (auto mam niecałe 3). Silnik AHF 1.9TDI 110KM. Przechodziłem czyszczenie turbosprężarki w związku z utratą mocy pow. 130/h (jest na forum mój opis z fotkami z resztą, z którego korzysta sporo osób z tego co widzę :) ) i w tym czasie wymieniałem też przepływomierz (całkowita utrata sporej części mocy). Wszelkie gumy w zawieszeniu też wymieniałem (zrobiłem to raz kompleksowo po prostu). Nie nie zmieniło faktu, iż drgania nadal są i zazwyczaj po wyhamowaniu na światłach np.

    Drgania te moim zdaniem są na 90% związane z niezbyt dobrą już pompą lub np. którymś wtryskiwaczem. Nie jest to też żadne koło dwumasowe i inne pochopnie pisane na niektórych forach rzeczy. Mogę się mylić, ale raczej to jest coś z np. nastawnikiem pompy lub coś w tym kierunku.

    Auto w każdym razie jeździ i olewam ten temat. Poza tym, że dłużej trzeba przytrzymać na ciepłym wszystko hula póki co i nie przejmuję się na razie tym tematem. Może jednak uda się tobie rozwiązać ten problem (czego oczywiście życzę) i będzie coś dla potomnych :)
  • #41
    Sztomel
    Poziom 34  
    Wkleiłeś te logi i nic, żadnego opisu co i jak a patrząc na nie to widać, że tylko ostatnie zarówno z grupy 011 jak i 010 były zrobione z podciśnieniem podpiętym bezpośrednio pod ten trójnik przy pompie podciśnienia a gruchę (o co prosiłem) i wreszcie widać, że turbo jest w stanie osiągnąć pełen zakres ciśnienia doładowania. Więc szukaj nieszczelności w podciśnieniu. Osobiście wątpię aby wcześniejsze logi gdzie pisałeś, że sztanga była podparta mechanicznie, były właśnie tak wykonane. Pisałem też do kolegi ciahciah i odpisał, że Twojego auta na oczy nie widział a jedynie korespondowaliście przez gg. Więc pokaż wreszcie to auto komuś kto wie na co spojrzeć zarówno w komorze silnika jak i w logach bo mam wrażenie, że do Ciebie się pisze a Ty i tak robisz po swojemu - ciahciah również mi to potwierdził, że nie stosowałeś się do jego zaleceń. Przeczyść również przepływomierz ale bezdotykowo spryskując go kilkakrotnie środkiem w spray'u do czyszczenia przepływomierzy bo wartość masy zasysanego powietrza jest niższa niż taka jaką powinien wskazywać przepływomierz przy maksymalnym doładowaniu. Szkoda, że nie mogę osobiście dostać w ręce tego Passata.
  • #42
    7grafii
    Poziom 16  
    Dokładnie logi na samym dole są z podłączonym podciśnieniem bezpośrednio pod trójnik.
    Stosuje się do poleceń Twoich jak i kolegi Ciachciach. Jeśli miał bym robić po swojemu i wiedział bym co mam robić nie prosił bym nikogo o pomoc i nie pisał bym tego posta. Kolega Ciachciach poradził mi wypalanie kolektora , bo to on miał być winny temu wszystkiemu co też zrobiłem.Wyciąłem katalizator zrobiłem komplet logów, podmieniałem zawory i czyściłem przepływomierz. Jedyna rzecz której nie zrobiłem , to nie logowałem grupy 011 z poluzowana przy turbo rurą wydechową jak radził Ciachciach.
  • #43
    Sztomel
    Poziom 34  
    To w takim razie teraz szukaj nieszczelności w układzie podciśnień i to konkretnej czyli począwszy od tego trójnika, do którego się wpinałeś wężykiem kolejno wypinaj wężyki z króćców elektrozaworów i sprawdzaj siłę zasysania palca aż dojdziesz do miejsca gdzie tego zasysania z wężyka nie będziesz już czuł to wtedy ostatnio sprawdzany element układu będzie powodował nieszczelność. Schemat podciśnień chyba jest Ci znany a przynajmniej przy tych niedomaganiach dawno powinieneś się z takowym zapoznać. Podaj następnie co ustaliłeś.
  • #44
    7grafii
    Poziom 16  
    Ok . W sumie szczelność sprawdzałem wielokrotnie , ale sprawdzę jeszcze raz. Czy to może być wina nieszczelności , że ta turbina wstaje dopiero od 2000-2500 tyś ?
    Bo w tym największy problem , że jest taki mułowaty. Dodam , że z podłączoną gruszką przy samym trójniku tj z ominięciem N75 z sztangą podciągniętą na max doładowanie on też w dolnej partii obrotów nie jechał . .
  • Pomocny post
    #45
    Sztomel
    Poziom 34  
    Sprawdzałeś wielokrotnie ? To jakim cudem turbo zaczęło przeładowywać dopiero przy podaniu na nie podciśnienia na "krótko" - zadałeś sobie to pytanie ? Zabierz się w końcu solidnie do tego i jak wyeliminujesz nieszczelność to zloguj ponownie 011 dynamicznie a wtedy zobaczymy czy sztanga nie jest zbyt wydłużona. Czy ja co chwilę muszę się powtarzać ? Najpierw zrób jedno a potem będzie można szukać przyczyn wolnego wstawania turbo. Więcej się już nie odezwę w temacie jeśli będziesz ciągle zadawał pytania zamiast brać się do roboty.
  • #46
    7grafii
    Poziom 16  
    Po naprawie gruszki turbosprężarki , auto jedzie trochę lepiej. Najprawdopodobniej skorodowała w środku i podciśnienie nie dawało rady jej podciągać. Nie dałem jej nawet rady ruszyć więcej niż dwa milimetry siłą własnych płuc , aczkolwiek podłączona bezpośrednio pod trójnik przy serwie , po dłuższym czasie szybowała do góry. Nasmarowałem ją i rozruszałem i teraz chodzi bardzo lekko. Sztangę ustawiłem na 71% otwarcia N75 przy 3500 tyś. W takiej konfiguracji turbo troszkę przeładowuję , ale w miarę jedzie.
    Proszę kolego Sztomel spójrz na loga i poradź co robić dalej :

    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_50662.html

    Log na samym dole .
  • #47
    mrcn1
    Poziom 12  
    "Sztanga chodzi lekko i płynnie." - "Nie dałem jej nawet rady ruszyć więcej niż dwa milimetry siłą własnych płuc , aczkolwiek podłączona bezpośrednio pod trójnik przy serwie , po dłuższym czasie szybowała do góry. Nasmarowałem ją i rozruszałem i teraz chodzi bardzo lekko" :) ......
  • #48
    7grafii
    Poziom 16  
    Człowieku zobacz datę z jaką pisałem posta "sztanga chodzi lekko i płynnie" . . Był to maj 2010 czyli ponad rok temu. Myślisz , że przez rok gruszka nie mogła się zapiec? A w ogóle to co ty chciałeś wnieść do sprawy kopiując to co napisałem?
  • #50
    Sztomel
    Poziom 34  
    Patrząc na Twój ostatni log to zmienna geometria nie jest sterowana prawidłowo. Ciśnienie faluje i pewnie sterownik silnika zaraz zapoda błąd 00575. Turbo kwalifikuje się do ponownego czyszczenia.
  • #51
    omariozi
    Poziom 9  
    Kolego, drgania na gorącym silniku to mogą być wentylatory które to drżą. Przy najmniej u mnie tak jest. Jak masz klimę to sprawdź czy podczas włączania klimy nie zaczyna Ci drżeć.
  • #52
    stopi
    Poziom 28  
    omariozi :) Z całym szacunkiem do Ciebie, ale pomyśl logicznie czy głupi wentylator klimy może wytworzyć na tyle siły, żeby przeciwstawić się samej pracy silnika (1.9TDI) i ruszyć nim w sposób niezależny od jego pracy? :)
    U mnie drgania są już od dawna i dzieje się to niezależnie czy klima działa czy nie. Często przy np. przyhamowaniu na skrzyżowaniach. Po przegazowaniu drgania znikają. Z tymi drganiami uważam, że należy wyluzować. Mam już to od dłuższego czasu, nie zamierzam się pakować w jakieś koszta które "albo rozwiążą problem albo nie" i brzydko mówiąc leję na to.

    Cytat:
    Turbo kwalifikuje się do ponownego czyszczenia.
    Podzielam raczej zdanie Sztomela. Uwierz mi, że Sztomel ma rację i wiedzę o tych silnikach. Jeśli pohopnie wyczyściłeś turbo polecam odszukać mój tutorial na temat czyszczenia turbo, który sam stworzyłem. Być może wciąż w tym jest problem.
  • #53
    omariozi
    Poziom 9  
    Panowie, nie jestem specjalistą - ja napisałem jak jest u mnie. Nie nakłaniam do wymian tylko do szybkiej diagnozy wł klimę wył. klime u mnie tak jest. Sam nie robię jak nie jestem na 100 % pewien.
    Poza tym u mnie silnik mocno drgał kiedy to walnął wtrysk. Zdiagnozowałem poprzez luzowanie dolotów na wtryskach i na jednym nie było zmian. Wymieniłem go a potem rozebrałem i okazała sie walnięta sprężyna wtrysku.

    Pozdrawiam
  • #54
    stopi
    Poziom 28  
    Jeśli są drgania po włączeniu klimy to bardziej ten problem może dotyczyć kompresora klimatyzacji, bo wtedy załącza się jego sprzęgło. Tu się zgodzę, że może mieć to jakiś wpływ na drgania silnika.
  • #55
    ziommek1
    Poziom 1  
    Sprawdz przewody na pompowtryskach i leko poprzyginaj wsowkiw kostkach koszt nowych przewodow nie jest dozy
  • #56
    gemino
    Poziom 1  
    Witam, mam Passata ATJ, rocznik 2000. Od pewnego czasu mam problem z mocą silnika. Czytam te informacje i wydają mi się poodobne, szarpie od niskich obrotów, dochodzi tylko do ok 3000-4000 obr. wcześniej objawiało się tylko szarpaniem, od paru dni wogóle nie idzie tym jeździć.
    Może ktoś podpowiedzieć gdzie ewentualnie szukać przyczyny.
    Proszę o odpowiedź,

    podam może zrzut logów z z programu
    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:35:47 Grupa 001: Injected quantity
    819 /min Engine speed 820-900
    5.5 mg/suw Injected quantity 3.0-11.0
    5.1*KW Spec. Inj. duration 5-7 °Ck.
    78.3*C Coolant temp 80-110°C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:36:17 Grupa 000
    039
    126
    000
    021
    103
    203
    082
    159
    147
    094

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:36:56 Grupa 001: Injected quantity
    819 /min Engine speed 820-900
    5.8 mg/suw Injected quantity 3.0-11.0
    5.1*KW Spec. Inj. duration 5-7 °Ck.
    79.2*C Coolant temp 80-110°C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37 Grupa 002: Idle Speed (See label file for #3)
    819 /min Engine speed 820-900
    0.0 % Throttle pos 0%
    0 1 0 Operating Cond/AC speed/throttle/AC
    79.2*C Coolant Temp 80-110°C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37:23 Grupa 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
    819 /min Engine speed 820-900
    260.0 mg/suw MAF (specified) 230-420
    303.8 mg/suw MAF (actual) 230-420
    84.5 % EGR duty cycle 10-95%

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37:27 Grupa 004: Unit Injectors valves command
    819 /min Engine speed 820-900
    0.3 *PGMP Spec start of inj. 1BTDC-2ATDC
    6.1*KW Spec inj. duration 5-7°Ck.
    0.3*KW Synchro. angle -3..+3°Ck.

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37:43 Grupa 005: Starting conditions
    840 /min Engine speed rpm
    19.5 mg/suw Start inj quantity
    1.0 Start synchro.
    79.2*C Coolant temp °C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37:50 Grupa 007: Temperatures (Engine cold-contact on: ~Amb. temp)
    63.9*C Fuel Temp ~Amb.Temp.°C
    0.0 % Fuel cooling state On:100%-Off:0%
    25.2*C Intake Air Temp ~Amb.Temp.°C
    79.2*C Coolant Temp ~Amb.Temp.°C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37:59 Grupa 008: Injected Quantity(IQ) limitation (3rd gear - 3000rpm - full load)
    819 /min Engine speed 2850-3150
    0.0 mg/suw IQ driver's req 50-55
    31.6 mg/suw IQ via rpm(Torq) 44-47
    20.3 mg/suw IQ via MAF 47-52

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:06 Grupa 009: Injected Quantity Limitation
    840 /min Engine speed rpm
    0.0 mg/suw Injection Quantity CC active
    Inj. limit during a/t shift
    20.3 mg/suw Max IQ

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:09 Grupa 010: Air system (3rd gear - 3000rpm - full load)
    303.8 mg/suw MAF 850-1050
    1009.8 mbar Atmos. pressure sensor -f96-
    1050.6 mbar Intake air press. 2000-2200
    0.0 % Throttle 100%

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:13 Grupa 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
    819 /min Engine speed 2850-3150
    1009.8 mbar Spec. intake press. 2000-2150
    1050.6 mbar Actual intake press. 2000-2200
    19.9 % D.cycle MAP 40-95%

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:16 Grupa 012: Glow Plugs (see label file for #1)
    11111111 Glow status all 1's=off
    0.00 Pre-glow period
    13.98 V Supply Voltage
    79.2*C Coolant Temp °C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:18 Grupa 013: Idle Speed Smooth Running Control
    -1.88 mg/suw Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
    1.13 mg/suw Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
    0.49 mg/suw Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
    0.19 mg/suw Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:28 Grupa 015: Fuel Consumption
    840 /min Engine speed rpm
    5.5 mg/suw Inj Qty (actual)
    0.60 l/h Fuel Consumption
    0.0 mg/suw Inj Qty requested (accelerator)

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:31 Grupa 016: Additional Heater
    34.4 % Generator loading
    10000001 Aux. heat (see label file)
    00 Activation Hi/Lo
    13.98 V Voltage supply from ECM

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:51 Grupa 020
    819 /min Obroty silnika
    36.0 Nm Moment obrotowy
    70.0 mg/suw Dawka paliwa
    0.0 mg/suw Dawka paliwa

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:39:11 Grupa 022
    9.0 (bez jednostek)
    000000 Bity binarnie
    0.0 (bez jednostek)
    0.0 (bez jednostek)

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:39:14 Grupa 023
    37.0 (bez jednostek)
    18.0 (bez jednostek)
    30.0 (bez jednostek)
    28.0 (bez jednostek)

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:39:22 Grupa 026
    04754E55

    Dodano po 7 [minuty]:

    Witam, mam Passata ATJ, rocznik 2000. Od pewnego czasu mam problem z mocą silnika. Czytam te informacje i wydają mi się poodobne, szarpie od niskich obrotów, dochodzi tylko do ok 3000-4000 obr. wcześniej objawiało się tylko szarpaniem, od paru dni wogóle nie idzie tym jeździć.
    Może ktoś podpowiedzieć gdzie ewentualnie szukać przyczyny.
    Proszę o odpowiedź,

    podam może zrzut logów z z programu
    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:35:47 Grupa 001: Injected quantity
    819 /min Engine speed 820-900
    5.5 mg/suw Injected quantity 3.0-11.0
    5.1*KW Spec. Inj. duration 5-7 °Ck.
    78.3*C Coolant temp 80-110°C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:36:17 Grupa 000
    039
    126
    000
    021
    103
    203
    082
    159
    147
    094

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:36:56 Grupa 001: Injected quantity
    819 /min Engine speed 820-900
    5.8 mg/suw Injected quantity 3.0-11.0
    5.1*KW Spec. Inj. duration 5-7 °Ck.
    79.2*C Coolant temp 80-110°C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37 Grupa 002: Idle Speed (See label file for #3)
    819 /min Engine speed 820-900
    0.0 % Throttle pos 0%
    0 1 0 Operating Cond/AC speed/throttle/AC
    79.2*C Coolant Temp 80-110°C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37:23 Grupa 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
    819 /min Engine speed 820-900
    260.0 mg/suw MAF (specified) 230-420
    303.8 mg/suw MAF (actual) 230-420
    84.5 % EGR duty cycle 10-95%

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37:27 Grupa 004: Unit Injectors valves command
    819 /min Engine speed 820-900
    0.3 *PGMP Spec start of inj. 1BTDC-2ATDC
    6.1*KW Spec inj. duration 5-7°Ck.
    0.3*KW Synchro. angle -3..+3°Ck.

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37:43 Grupa 005: Starting conditions
    840 /min Engine speed rpm
    19.5 mg/suw Start inj quantity
    1.0 Start synchro.
    79.2*C Coolant temp °C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37:50 Grupa 007: Temperatures (Engine cold-contact on: ~Amb. temp)
    63.9*C Fuel Temp ~Amb.Temp.°C
    0.0 % Fuel cooling state On:100%-Off:0%
    25.2*C Intake Air Temp ~Amb.Temp.°C
    79.2*C Coolant Temp ~Amb.Temp.°C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:37:59 Grupa 008: Injected Quantity(IQ) limitation (3rd gear - 3000rpm - full load)
    819 /min Engine speed 2850-3150
    0.0 mg/suw IQ driver's req 50-55
    31.6 mg/suw IQ via rpm(Torq) 44-47
    20.3 mg/suw IQ via MAF 47-52

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:06 Grupa 009: Injected Quantity Limitation
    840 /min Engine speed rpm
    0.0 mg/suw Injection Quantity CC active
    Inj. limit during a/t shift
    20.3 mg/suw Max IQ

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:09 Grupa 010: Air system (3rd gear - 3000rpm - full load)
    303.8 mg/suw MAF 850-1050
    1009.8 mbar Atmos. pressure sensor -f96-
    1050.6 mbar Intake air press. 2000-2200
    0.0 % Throttle 100%

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:13 Grupa 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
    819 /min Engine speed 2850-3150
    1009.8 mbar Spec. intake press. 2000-2150
    1050.6 mbar Actual intake press. 2000-2200
    19.9 % D.cycle MAP 40-95%

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:16 Grupa 012: Glow Plugs (see label file for #1)
    11111111 Glow status all 1's=off
    0.00 Pre-glow period
    13.98 V Supply Voltage
    79.2*C Coolant Temp °C

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:18 Grupa 013: Idle Speed Smooth Running Control
    -1.88 mg/suw Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
    1.13 mg/suw Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
    0.49 mg/suw Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
    0.19 mg/suw Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:28 Grupa 015: Fuel Consumption
    840 /min Engine speed rpm
    5.5 mg/suw Inj Qty (actual)
    0.60 l/h Fuel Consumption
    0.0 mg/suw Inj Qty requested (accelerator)

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:31 Grupa 016: Additional Heater
    34.4 % Generator loading
    10000001 Aux. heat (see label file)
    00 Activation Hi/Lo
    13.98 V Voltage supply from ECM

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:38:51 Grupa 020
    819 /min Obroty silnika
    36.0 Nm Moment obrotowy
    70.0 mg/suw Dawka paliwa
    0.0 mg/suw Dawka paliwa

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:39:11 Grupa 022
    9.0 (bez jednostek)
    000000 Bity binarnie
    0.0 (bez jednostek)
    0.0 (bez jednostek)

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:39:14 Grupa 023
    37.0 (bez jednostek)
    18.0 (bez jednostek)
    30.0 (bez jednostek)
    28.0 (bez jednostek)

    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Adres 01: Silnik (038 906 019 BK)

    09:39:22 Grupa 026
    04754E55
  • #57
    szlapa4
    Poziom 11  
    wiem, że stary temat...szukałem bo u mnie też drgało i trafiłem tu przy okazji szukania rozwiązania....jestem po wymianie poduszek wszystkich i dalej trzęsło więc....olałem temat, a sprawa wyjaśniła się sama- pokazał się błąd - świecąca kontrolka świec żarowych AHU silnik 1,9 TDI passat b5 - okazało się że jakiś syf przyblokował nastawnik pompy, a ta nie mogła precyzyjnie ustawić obrotów i u mnie po czyszczeniu nastawnika spokój.... polecam zajrzeć tam zanim wydacie 800z na poduszki;/
  • #58
    Jacusnik
    Poziom 10  
    Moim zdaniem zacznij od sprawdzenia pompy podciśnieniowej vacum.
    Ja miałem przypadek że auto łapało tryb awaryjny i słabo jechało. Okazało się że króciec wyjściowy zasysania powietrza był obluzowany i pompa nie uzyskiwała wymaganego podciśnienia przez co sztanga nie wychylała się w całym swoim zakresie. Ściągnij górna osłonę silnika i zobacz czy króciec który wychodzi z pompy na ścianę grodziową i dalej do serwa. Czy tam nie ma luzu. Jeśli jest luz to zaklepać na około ten króciec uderzając małym młoteczkiem naokoło. Dodatkowo polecam zakleić na około np poksyliną lub jakimś sylikonem.
    Dodatkowym objawem tej usterki jest twardy pedał hamulca.

    Po zrobieniu tego pojechałem do Niemiec akurat, ostro dałem w palnik i wydmuchałem pająki z turba. Zalałem u wroga dobre paliwo i od tego czasu brak problemu z turbem.
    Pozdrawiam
  • #59
    rhx
    Poziom 9  
    Witam, mam podobny problem. Passat B5 Variant AHU 90Km 98r 1.9TDI. Silnik drga na wolnych obrotach, gdy dodam gazu do około 1000 obrotów drgania ustępują. Trzęsie się cała buda, kierownica. Auto świeżo po wymianie kompletnego sprzęgła dwumasowego oryginał LUK. Do robienia sprzęgła wyjąłem cały silnik. Wymieniłem poduszki pod silnikiem obydwie na nowe. Robiona była również maglownica, wymieniane uszczelniacze. Po włożeniu i skręceniu silnika na tip - top wszystko się trzęsie, czego nie uświadczyłem przed wymianą sprzęgła. Podniosłem jeszcze raz silnik, odkręciłem poduchy i jeszcze raz go opuściłem. Nie pomogło. Wydech zamontowany na oryginalnych mocowaniach. Nie wiem co dalej zrobić z tym fantem :(
  • #60
    pszemoll
    Poziom 2  
    Witam, czy komuś udało się odkryć przyczynę tych drgań na wolnych obrotach???
    U mnie identyczne objawy w AFN-ie, tzn wplyw rozgrzania silnika i temperatury zewnetrznej. Zima drgania praktycznie nie wystepuja, w temperaturze do ok 10 - 15 stopni wystepuja ale niezbyt czesto albo po dluzszej jezdzie, powyzej 20 stopni jest coraz gorzej i telepie silnikiem, ukladem wydechowym, i cala buda prawie na kazdych swiatlach po zatrzymaniu samochodu. Wymieniony dwumas, sprzeglo, wczesniej byla uszczelniona pompa, wymienione kolo pasowe walu korbowego, rozrzad, paski, sprawdzone pozostale rolki i alternator. Na komputerze zero bledow poza nieprawidlowa wartoscia EGR. Poduszki silnika wydaja sie trzymac silnik sztywno (test typu bujanie autem przod/tyl na wrzuconym biegu). Do tego dochodzi jeszcze jeden problem, znacznie mniejszy ale nie wiem czy nie ma zwiazku, mianowicie silnik wpada w nieprzyjemne buczenie, twarda glosna prace glownie w zakresie 1500-200 obrotow, rownierz na biegu jalowym.
    Wiem, ze minelo spro czasu od ostaniego postu w tym temacie, ale moze w miedzuczasie komus udalo sie roziazac ten problem, albo jest ktos kto ma jakies sugestie?