Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5, 1,9TDI - drgania silnika na wolnych obrotach

20 Sie 2009 10:56 136447 60
  • Poziom 16  
    Witam.
    Auto to Passat B5 1,9TDI AFN (110KM). Problem, to drgania silnika na biegu jałowym. Dodam, iż pojawia się to zjawisko tylko i wyłącznie na mocno rozgrzanym silniku i przy dość wysokiej temperaturze zewnętrznej. Drgania są bardzo denerwujące, ponieważ przenoszą się na karoserię, kierownicę i układ wydechowy. Przy normalnym poruszaniu się autem nie czuć żadnych szarpnięć itp.
    Zjawisko to występuje tylko na biegu jałowym, na wolnych obrotach. Po podłączeniu vaga, zero błędów. Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Post poprawiłem, na przyszłość proszę używać klawisza spacji!

    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Sprawdź może masz urwaną jakąś poduszkę na silniku lub na skrzyni.
  • Poziom 16  
    Zapomniałem dodać - poduszki sprawdzane, łącznik elastyczny tłumika też .
  • Poziom 9  
    Jaki łącznik oryginał? ja po wspawaniu zamiennika ma takie drgania.
  • Poziom 16  
    Tak oryginał.
  • Poziom 1  
    zobacz jaki jest stan poduszek zawieszenia silnika,względnie niewłaściwe ustawienie poduszek po ich wymianie.pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Poduszki były tylko sprawdzane , nie wymieniane. Ale dlaczego temperatura otoczenia ma taki wpływ na te wibracje? Jak jest chłodno na dworze to drgania nie występują.

  • Poziom 19  
    sprawdz koło dwumasowe lub cos z pompą
  • Poziom 17  
    A jak wygląda sprzęgiełko na alternatorze ? Jeszcze oryginał czy już wymieniane ?
    Dość często sprawcą drgań na wolnych obrotach jest właśnie sprzęgiełko - koło wolnobieżne na alternatorze.

    Passat B5, 1,9TDI - drgania silnika na wolnych obrotach
  • Poziom 16  
    A tego jeszcze nie sprawdzałem. W jaki sposób można to zdiagnozować? Czy tylko wymiana na nowe?
  • Poziom 17  
    Zdjąć pasek wielorowkowy a potem wkładając np. śrubokręt blokujemy łopatki wirnika alternatora i sprawdzamy czy kółko się kręci.
    Jesli nie, to do wymiany !!!
  • Poziom 2  
    Witam ja po zakupie mojego passata AVB 2001 1.9 TDI (i tutaj ciekawostka, o mocy 130 koni,silnik na pompowtryskiwaczach) w Irlandii, odrazu musiałem wymienic poduszki silnika (albo uchwyty silnika). Objaw nastepujacy- silne drgania całego srodka pojazdu na wolnych obrotach oraz w pewnym zakresie np,2000 rpm. Zaraz po zamówieniu czesci pojawił sie nastepujacy problem,po włozeniu nowych poduszek drgania były jeszcze wieksze! Posanowiłem je jeszcze raz wyjac (prosta sprawa potrzebny tylko lewarek i jeden klucz nasadowy z mała grzechotka 13mm.)i sie im dobrze przypatrzyc, okazało sie ze nowe poduszki byly z bardzo twardej gumy i to bez olejowe! Oddałem szybko do sklepu,w ktorym mi powiedziano ze poduszki gumowo olejowe to tylko serwis VW. Nie tracac czasu pojechałem na szrot i tam kupiłem 2 uzywane poduszki z VW passata 2001 1.6 benzyna (z 1 strony olejowa, a z drugiej tylko gumowa była) które wmontowałem w mojego diesla. Efekt zadawalajacy ZERO DRGAN. Poduszki podchodza z diesla jak również z benzyny. W razie pytan pytac, pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Mam to samo u siebie, podejrzewam wtrysk albo kolo dwumasowe. vag pokazuje dziwne wartosci dla 4 tego wtrysku.
  • Poziom 16  
    Ja do dziś nie poradziłem sobie z tymi drganiami silnika.
    Dodatkowo mam problem z przeładowaniem. Turbina czyszczona jakiś rok temu, wszystkie przewody wymienione, podmieniałem zawory sterujące EGR i turbo. Sztanga chodzi lekko i płynnie. Podmieniałem również przepływomierz i czujnik ciśnienia. Jeśli chodzi o wibrację silnika, to myślę, że to coś z pompą, ale niech się wypowiedzą ludzie którzy mają o tym pojęcie. Poniżej zamieszczam świeże logi na których podstawie proszę o pomoc.


    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_12708.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_12709.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_12710.html
  • Poziom 21  
    zacznij od doprowadzenia termiki silnika do porzadku i wymien termostat

    jakies bledy byly zapisane w sterowniku ... ?
  • Poziom 16  
    Tak był błąd 575. Pojawia się wtedy jak ecu wejdzie w tryb awaryjny , czyli po przekroczeniu 3600 obr na 4 biegu. Możesz troszkę jaśniej co do tej termiki?

    Dodatkowo zamieszczam logi grupy 000:

    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_12807.html
  • Poziom 16  
    Witam. Dziś wymieniłem termostat i oto świeże logi po jego wymianie:
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13087.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13088.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13089.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13090.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13091.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13092.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13093.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_13094.html
    Co zrobić z tymi drganiami ? Jak się ich pozbyć ? I ten nieszczęsny tryb awaryjny..Czy pozostało mi już tylko rozbierać i czyścić sprężarkę ?
    Proszę o dobrą radę i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    oprocz przeladowania na wyzszych obrotach [pewnie przycinaja sie kierownice] oraz troszke pozno budzacej sie turbosprezarki [pewnie jest katalizator] nic niepokojacego nie widac w tych logach ...

    moze drgania wynikaja z zawieszenia silnik/skrzynia ... ?
  • Poziom 16  
    Raczej nie.. Sprawdzałem poduchy i wszystko wygląda ok. Poza tym dlaczego temperatura otoczenia ma taki wpływ na te drgania? Jak jest chłodno na dworze, to nic się nie dzieje, silnik pracuje normalnie i jak nie osiągnie 90C, to nawet w upał te wibracje nie występują. Widać gołym okiem, jak rzuca silnikiem jak wpadnie w te drgania. Trzęsie się cała karoseria i układ wydechowy. Byłem już u kilku fachowców, ale żaden nie potrafił mi pomóc. Najczęściej słyszałem o nastawniku pompy, ale skoro mówicie, że logi są ok, to chyba możemy to wykluczyć.
  • Poziom 12  
    -sztanga turbiny jest źle wyregulowana
    -wartość erg jest zastanawiająca, odepnij od erg wężyk i go zatkaj, może drgania ustaną, pojeździj tak troche
    -pobaw się ustawianie dawki vagiem, zwiększenie lub zmniejszenie może pomóc
    -zalej plyn do płukania wtrysków dizla STP, nie zaszkodzi a może to pokaże przyczynę trzęsienia
    -zużyta pleciona może powodować drgania
  • Poziom 16  
    A więc odłączyłem egr.. Drgania niestety nie ustąpiły. Na jakiej podstawie twierdzisz, że mam źle wyregulowaną sztangę ? Wg Ciebie mam ja skrócić/wydłużyć ?
  • Poziom 10  
    kolego na prv mogę zapodać Ci prawdziwego speca z grupy VW i mieszka niedaleko Lublina:) skąd jesteś przyjacielu???
  • Poziom 12  
    -wymień filtr powietrza, polecam KNECHT LX622
    -sztangę turbiny musisz rozkręcić(wydłużyć sztangę), przy 3500obr powinno być 65% wysterowania zaworu a nie 94%, zanim to zrobisz odepnij wężyki od gruchy i zatkaj go, no i zrób loga dynamicznego 011, jak powyżej 3500obr ciśnienie będzie ponad 2000mbar trzeba kręcić sztangą
    -jeżeli logi statyczne robiłeś z wyłączonymi wszystkimi urządzeniami dodatkowymi typu światła, nawiew, radio, możesz zmniejszyć dawkę do 3,4mg dla poprawy dynamiki w dolnych obrotach

    siwyyy393, ten tekst wyżej był zbędny, jak chcesz pomóc to się nie pytaj tylko pomóż, ja będę w poniedziałek w lublinie o 19, jak chcesz odezwij się na gg5194446
  • Poziom 16  
    Dzięki za zainteresowanie się tematem. Filtr wymieniałem jakieś trzy miesiące temu. Loga zrobię jutro i wrzucę na forum. Co do sztangi, to po krótkich oględzinach wydaje mi się, że jest nie ruszana, ponieważ posiada jeszcze ślady farby, ale jeśli jesteś pewny że jest źle ustawiona i jej regulacja może pomóc, to oczywiście będę próbował jakoś ją wyregulować.
  • Poziom 16  
    Witam.
    Powodem przeładowania okazały się zapieczone kierowniczki oraz źle założony pierścień sterowania nimi (Kolega Ciachciach domyślił się usterki za co bardzo dziękuję)
    Turbina dziś wyczyszczona,a oto świeże logi :
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_34654.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_34651.html

    Ps.sztanga już ustawiona:
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_34657.html , auto nie łapie noflauta , ale jest mulaste.
    Czy w tych logach jest coś niepokojącego ?
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 16  
    Pomoże Ktoś ? Do tej pory się nie uporałem z tym problemem. wrzucam jeszcze świeże logi pozostałych grup :

    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49041.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49042.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49043.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49044.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49045.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49373.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49374.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49375.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49376.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49377.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49378.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49379.html
    http://vaglog.rtnet.pl/prom.agd_49380.html

    Dodam , że logowałem grupę 011 z odłączonym podciśnieniem i podpartą sztangą w maksymalnym górnym położeniu . Doładowanie aktualne pokryło się z wymaganym dopiero przy 2500 tyś/obr.Wstępnie można w takim razie wykluczyć wadliwość podciśnienia
  • Poziom 34  
    ciahciah napisał:
    -sztangę turbiny musisz rozkręcić(wydłużyć sztangę), przy 3500obr powinno być 65% wysterowania zaworu a nie 94%,


    sorry ale dałeś plamę z tą poradą, jak ma N75 być wysterowany na 65% skoro turbo przeładowuje z powodu przycinającej się zmiennej geometrii ? Kręcenie sztangą w takim przypadku to poroniony pomysł. Namieszałeś koledze i rozkładacie ręce. Jak się za coś bierzesz to doprowadź to do końca.
    7grafii, podłącz wężyki podciśnienia jak być powinny (żadne tam podpieranie sztangi) oraz nie kombinuj na razie nic z EGR (zostaw zaślepiony) i zloguj dynamicznie grupę 010 ale w zakresie od 1500 do 4200 obrotów na 3 biegu bo coś mi się wydaje, że przepływka umiera.
  • Poziom 16  
    Ok. Jutro zaślepię N18 jeszcze raz i zrobię loga. A co do kolegi Ciachciach , to człowiek bardzo mi pomógł , bo jako jedyny stwierdził , że powodem przeładowania przy sprawnych zaworach , gruszce i płynnie działającej geometrii jest założony odwrotnie pierścień sterujący łopatkami.
    Powiedz mi jeszcze proszę jak dobrze ustawić długość tej sztangi ?