Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Grzejący się alternator Delphi 100A

20 Sie 2009 13:50 2039 2
  • Poziom 2  
    Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły (nie daje się dotknąć), kontrolka ładowania nie gaśnie. Co może być przyczyną?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Kolego a wszystko inne działa. Ja miałem taki przypadek. Padł mi przekaźnik w automatycznym wyłączniku świateł ES-03 i przy okazji zrobiło się zwarcie na druku wewnątrz obudowy, ale światła można było załączać fabrycznym wyłącznikiem. Ale świeciła się kontrolka ładowania (napięcie 13.5-14.5V - pływało), nie było podświetlenia wskaźników, radio nie działało, zapalniczka, wycieraczki, regulacja lusterek, wolne obroty się bujały, a alternator jęczał i też gdzieś do 5min był gorący (myślałem, że padł). Zacząłem sprawdzać wg instrukcji bezpieczniki na których wisiały niedziałające urządzenia. Okazało się, że wszystkie były dobre, więc zacząłem sprawdzać po kolei wszystkie i znalazłem jeden 25A był spalony, opisany tylko trzema dużymi literami i nie wiem co na nim wisi, ale chyba wszystko to co nie działało. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy. Nie wiem jaki ma związek ten spalony bezpiecznik z grzaniem się i jęczeniem alternatora.
    Opis tego spalonego bezpiecznika: 25A - C.I.G. - jak to interpretować?
  • Poziom 2  
    Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy. Wiem podałem, że stojan w stosunku do masy nieskończoność dla zakresu 20 Mohm , to samo było dla zakresu 200 mojego multimetra. W ferworze walki zapomniałem starą radę kolegów elektroników, że do pomiaru półprzewodników i mega oporności należy używać przyrządów ANALOGOWYCH. Wymieniłem stojan na "czysty" i po problemie.