Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Grand Voyager 2,5 TD - miga kontrolka oleju

pawliszon1981 20 Aug 2009 18:03 13062 11
  • #1
    pawliszon1981
    Level 16  
    Witam. Wczoraj wymieniłem olej i filtr oleju w aucie takim jak w temacie 2,5 TD z roku 1997 z przebiegiem 242000km. Niestety nie wiem jaki był wcześniej wlany olej (wiem tylko że Mobil 1) i w stacji obsługi doradzili mi olej Mobil 1 Delvac Super 1300 15W40 mineralny. Ze względu na spory przebieg auta nie ryzykowałem syntetyka lub półsyntetyka. Wszystko było ok, nawet silnik pracował nieco ciszej ale dzisiaj zrobiłem po mieście w sumie ok 20km i po zjechaniu na parking zauważyłem że kontrolka oleju miga mi "w rytm" rechotu silnika. Po zgaszeniu i odpaleniu było to samo. Podejrzewałem za niski stan oleju, ale po wystygnięciu silnika sprawdziłem stan i było wszystko ok, odpaliłem silnik i nadal ok, rozgrzał się, przegazowałem go, sprawdziłem na niskich i na wysokich obrotach i jest na razie ok. Czy ktoś wie o czym to może świadczyć? Proszę o jakieś podpowiedzi gdyż za kilka dni czeka mnie długa trasa i nie chcę mieć niespodzianki:(
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    Sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku zegarem i będzie jasne.
  • #3
    pawliszon1981
    Level 16  
    A czy wymiana oleju mogła mieć wpływ na ciśnienie? Wcześniej nie było takich objawów na starym oleju.
  • #4
    wsuder
    Level 14  
    wiam

    no cusz uzywane auto jest loterią. z własnego doświadczenia wnioskuje że właśnie odkryłś przyczyne dlaczego ktoś go sprzedał. W oleju był wlany zagęszczacz do oleju lub olej klasy 20w50 i dlatego wszystko było ok. traz wlano dobry nowy olej i on wypłukał cały syf z silnika. trzeba zrobić z 500-1000 km na tym oleju i wtedy sprawdzić cisnienie w układzie smarowania. jeśli tylko miga przy goracym silniku to nie jest jeszcze tak źle. jeśli ciśnienie bedzi za niski to to są cztery wyjścia :
    1. remont silnika - wymiana panewek
    2. remont pompy oleju - wymiana kół zębatych
    3. wlanie preparatu ceramizer ze dwie dawki
    4. wymienić silnik

    oczywiście teoretycznie trzeba sprawdzić czujnik ciśnienia ale jeśli nie jest mokry od oleju to na 99% jest sprawny
  • #5
    pawliszon1981
    Level 16  
    Zrobiłem autem od wymiany 2500km, problem powtarza się ale nie często, na zimnym silniku nie występuje wcale tylko na dobrze rozgrzanym. Auto kupiłem osobiście sam w Niemczech, nie wiem czy by tam dolali zagęszczacza albo tak gęstego oleju. Ale sprawdzę ciśnienie.
  • #6
    wsuder
    Level 14  
    witam

    U mnie w aucie VW 1,3 pomógł ceramizer ale ty masz duży silnik wlej dwie dawki i bedzie ok. olej możesz wlewać np mobil 5w50. ten olej ma wiekszą lepkość na wysokich temperaturach jest to olej w pełni syntetyczny. nie słuchaj mechaników że syntetyk do staego silnika to zabójstwo. własności myjące oleju ni określa technoloia produkcji oleju, ale dodtki uszlachetniające. klasa oleju jest podana na opakowaniu od SA do SJ. polskie stare selektole były SC-SD czyli możliwe szlamowanie. potem lotos city wyszdł specjalnie do silników z popychaczami hydraulicznymi czyli dobrze myjący klasa SF. olej ten jest idealny do starych aut ponieważ utrzymuje silnik w czystości i zawiera doddatki przeciwzużyciowe na molibden i inne metale które skutecznie zatruły by katalizator notabene schell produkje taki olej w czerwonych butelkach. oleje klasy SG mają już pełen zestaw czyszczacy i brak metali przeciw zużyciowych i napewno olj klasy sg lub sh ci wlali i dokładnie umyło to silnik
  • #7
    pawliszon1981
    Level 16  
    Witam ponownie. Mam znów ten sam problem ale z innym Voyagerem, z takim samym silnikiem. Objawy takie same jak opisałem w pierwszym poście z tym, że zauważyłem że podczas jazdy po trasie ze stałą prędkością problem nie występuje nawet na niskich obrotach lecz wystarczy, że pojeżdżę po mieście i zaczyna coraz bardziej migać. Ciśnienie 26,5-27, nic nie stuka i nie puka, nie stracił mocy, wszystko niby ok. Mechanicy obstawiają pompę oleju. Czy jest możliwość sprawdzenia czy to pompa, po jej wyjęciu? Jeden stwierdził, że to może być chłodnica oleju zapchana ale nie wiem czy to ma jakiś związek... I czy może to być czujnik? Proszę o jakąś podpowiedź.

    Dodano po 37 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że rozrząd jest na kołach zębatych.
  • #8
    Zbychul
    Level 22  
    Sprawdź jeszcze jedną opcję - w tych silnikach włoskiej firmy VM bardzo często wyrywają się z głowicy szpilki mocujące "klawiarurę" (to wada technologiczna tych silników), a że magistrala jej jest szeregowa, to wystarczy jedna luźna i już się ciśnienie sypie.
  • #9
    pawliszon1981
    Level 16  
    A czy może to się stać tak "samo z siebie"? ;) Bo auto prześmigało około 30tys. km i przy silniku nie było nic robione i do tej pory było ok.
  • #10
    Zbychul
    Level 22  
    Trudno mi powiedzieć czy może, ja osobiście mam nowszą wersję silnika z całkowicie inną głowicą - 2,5 CRD.
    Kopalnię wiedzy n/t Twojego silnika wraz z nie pochlebnymi opiniami znajdziesz tu:
    Link
  • #11
    Gregoro79
    Level 9  
    Witam. Przerabiałem ten temat z moim voyagerem.
    Fakt że szpilki się wyrywają,wada fabryczna za miekkie głowice.
    Przerobiłem z 8 na 10 i ok.
    Jak się poluzuje stopa dzwigienki to traci cisnienie oleju,dlatego że pod stopą jest kanał olejowy. Proste; przed głowicami wkręciłem zegar pokazało 3bar,a na czujniku 1,5 bar.
    To co opisują że pompa oleju czy czujnik. KOMPLETNA BZDURA.
  • #12
    wojtek16060
    Level 1  
    Mam podobny prlbem z moim grand voyager 2.8 z 2007 r. zapala siekontrolka oleju przy 90 stoniach temp silnika, czujnik wymieniony, wszystko jest super, mechanicy podejrzewająusterkę elektryczną. Czy masz może lepsze rozwiązanie, opisz je proszę.