Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EspaceII Pb 2.2L 93r oporność wtrysków

21 Sie 2009 01:41 1214 4
  • Poziom 27  
    Witam

    Mam problem z jednym wtryskiem, dostaje przebicia co jakiś czas i pali mi emulator wtrysków. Ale to nie problem, sam potrafię naprawić, żadna filozofia.
    Do rzeczy:
    1. Moje wtryski mają jakieś 15ohm
    2. Mam kompletną listwę z wtryskami używaną ale wtryski mają 3-4ohm.
    3. Mam nowy wtrysk który ma około 16ohm.
    Słyszałem że jak wymieniać wtryski to wszystkie, dlatego załatwiłem sobie całą listwę, ale mogę też kupić za połowę ceny ten nowy lecz tylko jeden.
    Pytanie brzmi: wymieniać tylko ten jeden czy wymieniać całą listwę? Tylko co na to komputer jeśli zobaczy wtryski ze 4 krotnie mniejszą opornością, czy będzie nimi w stanie prawidłowo sterować i czy się nie uszkodzi?
    Zaznaczam że listwa jak i wtrysk pochodzi z takiego samego silnika oczywiście do EII ale nie wiadomo jakie były roczniki tych samochodów...
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    4 omowe wtryski będą potrzebować trzykrotnie większy amperaż, uszkodzisz końcówki sterownika.
    Wkładaj 16 omowy.Tym nie uszkodzisz sterownika.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    Właśnie to potencjalne uszkodzenie z powodu przeciążenia jest dla mnie nie do końca oczywiste, ponieważ 3 razy uszkodziło mi emulator pracy tych wtrysków. Dwa razy zniszczyło przekaźnik a raz upaliło ścieżkę na 2mm szeroką, więc wydolność prądowa sterownika wtrysków jest dość duża a co ciekawe nawet takie przeciążenia go nie uszkodziły, być może sam komputer jest zdolny do sterowania różnymi wtryskami. . .
    Ale decyzja zapadła, możliwe że z ich rezystancją związana jest też charakterystyka pracy, a to mogło by wymagać innego oprogramowania w komputerze...

    Dziękuję za postawienie kropki nad "i" ;)
  • Poziom 42  
    Emulator wtrysku ma odpowiednio dobrany opornik i po jego włączeniu oszukuje komputer > mam wtryski. Sprawdż jaka jest ich oporność , może za mała i leciały ściezki i przekazniki.
  • Poziom 27  
    Żeby nie błądzić... Może wyjaśnię problem szerzej...
    Kupiłem samochód z instalacją gazową gość używał jej podobno 2 lata ( myślę że więcej po stanie zużycia ) ja mam samochód ponad 1,5 roku, cały czas ta sama instalacja z tym samym emulatorem wtrysków te same wtryski w ogóle wszystko to samo.
    Zgadza się są tam oporniki które w połączeniu szeregowym z wtryskami oszukują komputer że ma wtryski sprawne choć nie działają bo oporniki ograniczają prąd płynący przez cewki wtrysków. Przekaźniki i ścieżka uległy uszkodzeniu w czasie pracy silnika na Pb gdy właśnie bocznikują owe oporniki ograniczające prąd. W czasie jazdy na Pb felerny wtrysk zachowuje się prawidłowo, ale od czasu do czasu dostaje zwarcia i wtedy uszkadza w w/w sposób emulator...
    W tej chwili samochód jeździ tylko i wyłącznie na gazie ( odpalam za pomocą funkcji "awaryjne odpalanie na gazie"), po przełączeniu na benzynę pracuje na 3 cylindry z powodu uszkodzenia emulatora. Gdybym naprawił emulator to bez wymiany tego wtrysku przejechałbym jakieś kilkanaście kilometrów na benzynie bez większych kłopotów, aż do momentu wewnętrznego zwarcia w owym wtryskiwaczu. W tym momencie pali najsłabszy punkt w emulatorze ( dobrze że nie w komputerze ) silnik zaczyna pracować na 3 cylindry i jazda jest prawie niemożliwa.
    Za mała wartość oporników objawiała by się co najwyżej niewystarczającym wyłączeniem wtrysków co skutkowało by pracą na dwóch paliwach...

    Znajomy miał kiedyś takiego espaca z takim silnikiem, myślał że ma uszkodzony wtrysk więc kupił nowy, okazał się że usterka była inna więc został mu wtrysk. po jakimś czasie kupił takiego samego espaca po wypadku bo potrzebował parę części karoserii które ocalały z kraksy... między innymi został mu cały silnik "uzbrojony" że tak powiem, stąd mam całą listwę z wtryskami.
    Problem polega na tym że listwa jest uzbrojona w 4ohm-owe wtryski, a nowy wtrysk ma 16ohm, u mnie siedzą 16ohm-owe wszystko z tego samego modelu samochodu takiego samego silnika i z identycznie wyglądającego komputera...
    Jak dotąd nikt nie wie dlaczego jedne wtryski mają 4 a drugie 16ohm i jakie z tego powodu wynikają różnice w budowie czy oprogramowaniu komputera. Być może komputery są identyczne tylko w oprogramowaniu zaznacza się w jakie wtryski jest wyposażony silnik i to wszystko. A może komputer sam się adaptuje do wtrysków jakie się mu podłączy?
    Ja w każdym razie nie będę robić doświadczenia i założę nowy 16ohm wtrysk dla świętego spokoju ...

    Ale się rozpisałem... :) jutro wymiana, dziś nie zdążyłem
    nie omieszkam opisać efektów ...