Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

toyota carina e silnik nie pracuje równo !!

arni1141 22 Aug 2009 16:33 8521 7
  • #1
    arni1141
    Level 10  
    witam mam taki problem po uruchomieni silnika nie pracuje równo na biegu jałowym obroty rosną i spadają zarówno na benzynie jak i na LPG po kilku min obroty się stabilizują ale są wyższe niż przed tym defektem, na benzynie 900 na min a lpg 1200 na min . Oprócz tego po uruchomieniu silnika zaświeca się pomarańczowa kontrolka EKONOMY i nie gaśnie. Podczas jazdy silnik nie zawsze reaguje na wciśnięcie pedału gazu lub reaguje z opóźnieniem . Może ktoś miał podobny przypadek ?? Proszę o pomoc !! Z góry dzięki .

    Dodano po 2 [godziny] 55 [minuty]:

    jeszcze jedno pytanie który bezpiecznik odpowiada za światła przeciwmgłowe z tyłu auta ??
  • #2
    bezum1
    Level 23  
    Z objawów wynika że możesz mieć uszkodzoną sondę lambda , sprawdź połączenie sondy , może kabel lączący się uszkodził. Jeżeli kable są OK , to odepnij kabel od sondy i zapal silnik , jeżeli objawy będą takie same to na 99 % masz uszkodzoną sondę.
  • #3
    virrek
    Level 10  
    nie chce krakać, miałem carine e 4A-FE, za "okazyjne pieniądze" wujkowi sie zagotowała, też tak falowały obroty i na LPG i na benzynie, postanowiłem zawieźć i blok i głowice do planowania, i szok głowica cała pogięta (nawet wałki prosto nie patrzyły) i to samo z blokiem gdzieś ponad 1mm krzywizny, majster od planowania powiedział że tak pordzerwiałego bloku nie widział, i przegrzany musiałbyc już dawno, a wujkowi jak ją kupił 7 lat temu to podobnie chodziła, zasugeruj się tym, ale ja mechanikiem nie jestem

    ***
    mam książke z WKŁ Toyota carina e z wartościami czujników i sposobu ich sprawdzania daj cynk to wrzuce ci skan
  • #4
    tomoplw
    Level 2  
    Co do falujących obrotów to powiem tak.... Czy czyścił Ci ktoś kiedy przepustnicę? Jeśli tak to spieprzył robotę a jeśli nie to należy ją wyczyścić i tu jest jeszcze jedno ALE... Jaki to silnik....? 4A-FE ale czy zwykły czy wersja LeanBurn (uboga mieszanka) bo jeśli LeanBurn to tam trochę trudniej jest czyścić przepustnicę i zawór ISC który się znajduje pod przepustnicą i nią steruje. Czyszczenie trzeba przeprowadzić dokładnie i starannie i poskładać tak jak było przed rozłożeniem... Co do czyszczenia to doskonale jest opisane na forum www.motonews.pl przez BigElektrona (wielki człek z wielką wiedzą) a na forum trzeba chwile poszukać jak czyścić bo tam wątek ten nie raz się przewijał.
  • #5
    toku74
    Level 31  
    m,acie rację koledzy, ale czy nie lepiej zacząć od czegoś prostrzego? może po prostu łapie gdzieś lewe powietrze?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    sebaczewa1
    Level 2  
    u mnie natomiast obroty falują pod obciążeniem ,,światła stop nawiewy ,,doradzcie
  • #8
    michasiek997
    Level 6  
    Również mam problem z Cariną e 94r silnik 4a-fe 16v. Jak ja odpale rano falują cały czas obroty. Rosną i spadają gdy dodam gazu w ogóle brak mocy. Czasami jak sama sobie pododaje gazu gdzieś coś się stanie i jest normalnie, ale tylko na zimnym silniku. Jak jest ciepły to nic. Przepustnica wyczyszczona swiece nowe przewody i cewka .. Jakieś porady ?