Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

toyota carina e silnik nie pracuje równo !!

arni1141 22 Sie 2009 16:33 7771 7
  • #1 22 Sie 2009 16:33
    arni1141
    Poziom 9  

    witam mam taki problem po uruchomieni silnika nie pracuje równo na biegu jałowym obroty rosną i spadają zarówno na benzynie jak i na LPG po kilku min obroty się stabilizują ale są wyższe niż przed tym defektem, na benzynie 900 na min a lpg 1200 na min . Oprócz tego po uruchomieniu silnika zaświeca się pomarańczowa kontrolka EKONOMY i nie gaśnie. Podczas jazdy silnik nie zawsze reaguje na wciśnięcie pedału gazu lub reaguje z opóźnieniem . Może ktoś miał podobny przypadek ?? Proszę o pomoc !! Z góry dzięki .

    Dodano po 2 [godziny] 55 [minuty]:

    jeszcze jedno pytanie który bezpiecznik odpowiada za światła przeciwmgłowe z tyłu auta ??

    0 7
  • #2 22 Sie 2009 20:34
    bezum1
    Poziom 22  

    Z objawów wynika że możesz mieć uszkodzoną sondę lambda , sprawdź połączenie sondy , może kabel lączący się uszkodził. Jeżeli kable są OK , to odepnij kabel od sondy i zapal silnik , jeżeli objawy będą takie same to na 99 % masz uszkodzoną sondę.

    0
  • #3 01 Sty 2010 18:17
    virrek
    Poziom 10  

    nie chce krakać, miałem carine e 4A-FE, za "okazyjne pieniądze" wujkowi sie zagotowała, też tak falowały obroty i na LPG i na benzynie, postanowiłem zawieźć i blok i głowice do planowania, i szok głowica cała pogięta (nawet wałki prosto nie patrzyły) i to samo z blokiem gdzieś ponad 1mm krzywizny, majster od planowania powiedział że tak pordzerwiałego bloku nie widział, i przegrzany musiałbyc już dawno, a wujkowi jak ją kupił 7 lat temu to podobnie chodziła, zasugeruj się tym, ale ja mechanikiem nie jestem

    ***
    mam książke z WKŁ Toyota carina e z wartościami czujników i sposobu ich sprawdzania daj cynk to wrzuce ci skan

    1
  • #4 16 Lip 2010 14:10
    tomoplw
    Poziom 2  

    Co do falujących obrotów to powiem tak.... Czy czyścił Ci ktoś kiedy przepustnicę? Jeśli tak to spieprzył robotę a jeśli nie to należy ją wyczyścić i tu jest jeszcze jedno ALE... Jaki to silnik....? 4A-FE ale czy zwykły czy wersja LeanBurn (uboga mieszanka) bo jeśli LeanBurn to tam trochę trudniej jest czyścić przepustnicę i zawór ISC który się znajduje pod przepustnicą i nią steruje. Czyszczenie trzeba przeprowadzić dokładnie i starannie i poskładać tak jak było przed rozłożeniem... Co do czyszczenia to doskonale jest opisane na forum www.motonews.pl przez BigElektrona (wielki człek z wielką wiedzą) a na forum trzeba chwile poszukać jak czyścić bo tam wątek ten nie raz się przewijał.

    0
  • #5 16 Lip 2010 23:26
    toku74
    Poziom 31  

    m,acie rację koledzy, ale czy nie lepiej zacząć od czegoś prostrzego? może po prostu łapie gdzieś lewe powietrze?

    0
  • #6 16 Lip 2010 23:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 09 Sty 2012 10:47
    sebaczewa1
    Poziom 2  

    u mnie natomiast obroty falują pod obciążeniem ,,światła stop nawiewy ,,doradzcie

    1
  • #8 04 Lut 2019 16:46
    michasiek997
    Poziom 2  

    Również mam problem z Cariną e 94r silnik 4a-fe 16v. Jak ja odpale rano falują cały czas obroty. Rosną i spadają gdy dodam gazu w ogóle brak mocy. Czasami jak sama sobie pododaje gazu gdzieś coś się stanie i jest normalnie, ale tylko na zimnym silniku. Jak jest ciepły to nic. Przepustnica wyczyszczona swiece nowe przewody i cewka .. Jakieś porady ?

    0