Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sonda Lambda napięcie chyba za duże ?

Lonek 22 Aug 2009 19:01 4943 8
  • #1
    Lonek
    Level 19  
    Mercedes C-klasa Benzyna - Sonda 4-ro przewodowa
    na pracującym silniku jest napięcie ~~1.35V chyba za duże
    silnik żle pracuje tak jakby się 'zalewały' świece.

    Co z tym mozna zrobić ???
    Bo wymiana modułu zapłonu to dość duży koszt .
  • #2
    janusz2008
    Level 33  
    To napięcie się wacha, czy stoi?
  • #3
    autoas
    Level 42  
    Lonek wrote:
    Mercedes C-klasa Benzyna - Sonda 4-ro przewodowa
    na pracującym silniku jest napięcie ~~1.35V chyba za duże
    silnik żle pracuje tak jakby się 'zalewały' świece.

    Co z tym mozna zrobić ???
    Bo wymiana modułu zapłonu to dość duży koszt .

    Jeden z lepszych opisów modelu silnika i bardzo dogłębna diagnostyka jak dla takiego prostego auta, moim zdaniem silnik do wymiany
  • #4
    Lonek
    Level 19  
    janusz2008 wrote:
    To napięcie się wacha, czy stoi?


    Chyba stoi ........ tzn. nieiwelkie wachania na drugim i trzecim miejscu po przecinku

    A jak prawidłowo pomierzyć lambdę i jakie powinny być napięcia ??
    Gdzieś czytałem że 'sinusoida' w zakresie 0.1 - 0.9 V ... czy tak ?

    Czy ta 'moja' wartość ok. 1.35V śwaidczy o uszkodzeniu lambdy czy modułu-sterownika ??

    Dodano po 12 [minuty]:

    autoas wrote:
    Lonek wrote:


    .

    Jeden z lepszych opisów modelu silnika i bardzo dogłębna diagnostyka jak dla takiego prostego auta, moim zdaniem silnik do wymiany



    Kolego 'autos' chyba pomyliłeś fora ............. Twoja wypowiedż nadaje się do 'HydePark' lub 'Kosz' :D .... proszę Moda aby ja tam przeniósł :oops:

    EOT
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Jeśli się zastanawiasz jak powinna działać sonda i odpowiedzialnością obarczasz sterownik silnika i chcesz go wymienić w C-klase, to znaczy, że kompletnie nie masz pojęcia z czym masz do czynienia
    Moja drwina powinna cię zmotywować do opisu silnika i dobrej diagnostyki i wtedy spotkałbyś się z dobrymi podpowiedziami
    Taki temat z takim opisem do kosza

    I co ma moduł zapłonu do sondy?
  • #6
    Lonek
    Level 19  
    autoas wrote:
    Jeśli się zastanawiasz jak powinna działać sonda i odpowiedzialnością obarczasz sterownik silnika i chcesz go wymienić w C-klase, to znaczy, że kompletnie nie masz pojęcia z czym masz do czynienia
    tak powiedział elektronik sam.
    Quote:

    I co ma moduł zapłonu do sondy?


    A no to że z sondy idzie informacja do modułu jaka jest potrzebna mieszanka uboga czy bogata jeżeli moduł dostaje wartość 1,35v to wysyła bogatą mieszankę która zalewa świece i silnik się dławi ....po przegazowaniu świece się przedmuchaja i pali normalnie :idea:
    Moderated By Michu10:


    Regulamin pkt 11 poprawiamy bo poleci w kosz

  • #7
    MBbodo102
    Level 11  
    Polecam lekturę .normalne pracujące napięcie sondy około 4.5 V po nagrzaniu obojętnie czy jedno czy cztero przewodowa.
    Ale to jest nie ważne jakie napięcie ważne jakie są fluktuacje pomiędzy spadkami i wzrostami napięcia im wyższa czesttoliwość tym większa sporawność sondy.Stare sondy 1=2 przewodowe wymiana pomiedzy 30 000 a 50 000 mil ,nowszego typu pomiędzy 60 000 a 100 000 mil .Wpływa na to proces utleniania , spalania glikolu ,silikonu itp uszczelniaczy dostęp do innych sybstancji obniżających sprawność sondy .
    http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
  • #8
    eltron
    Level 25  
    Zasadniczo, to oprócz autoas'a to tu same bzdury piszecie. Powiesz koleżko w końcu co to za silnik tam masz? Słuchaj mądrzejszych od siebie i stosuj się skoro chcesz sam naprawić swoją furę ( nie daj Boże żebyś naprawiał gdzieś na warsztacie ).

    pzdr.
  • #9
    Lonek
    Level 19  
    hm...............nie bardzo rozumiem CO jeszcze mam dodać do opisu ? .......w pierwszym poscie napisałem cyt. ............Mercedes C-klasa Benzyna - Sonda 4-ro przewodowa ............ przecież że jest to silnik 1.8 nie ma tu znaczenia podałem markę i typ czyli MB klasy 'C' "benzyna"

    A tak nawiasem juz sobie poradziłem .........założyłem nową uniwersalną sonde , daje napięcie w widełkach 0.2 - 0.9 i moje kłopoty poszły w las .

    Temat mozna zamknąć lub do 'trash'

    EOT