Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulacja zaworów w polonezie 1,6 GSI rok 1998

22 Sie 2009 22:47 13775 17
  • Poziom 10  
    Drodzy internauci przeczytałem wszystkie posty na tym i innych portalach ale nadal nie wiem jakie szczeliny powinny być na zaworach z samoregulatorami . Piszecie że się nie reguluje zrobiłem tak i silnik nie odpala ,później ustawiłem na 0,20 i 0,25 silnik przebiera, zaś ustawiłem na 0,15 i 0,20 już było lepiej ale autko nie zbiera się na obroty.
    Pomocy! wymieniłem świece kable a silnik nadal się nie zbierał.
    P.S przed awarią silnika autko paliło idealnie, późnej przepaliła mi się uszczelka pod głowicą wymieniłem i z planowałem głowice no i się zaczęło, od tej pory nie mogę dojść do ładu z silnikiem.
  • Poziom 10  
    Kolego czytałem ten temat i ustawiałem na wszystkie opisane sposoby ale bez rezultatu silnik nadal nie wchodzi na obroty a dodam iż myślałem że to komputer ale nie niema żadnych błędów.
  • Poziom 23  
    Może masz padnięte popychacze.Posiadam komplet takich popychaczy po przebiegu 15tys.km. więc jakbyś kiedyś był w okolicy to mógłbym ci je sprezentować, mnie tylko zawadzają.Wysyłka raczej nie wchodzi w grę ponieważ zaraz po demontażu zanurzyłem je w oleju, gdzieś kiedyś usłyszałem że spoczywanie "na sucho" im nie służy.
  • Poziom 10  
    Popychacze w porządku ale zastanawia mnie czy może w moim silniku jest wężyk który łączy kopułę od zaworów a wężem od wlotu powietrza i z tego wężyka odchodzi do gaźnika . Moje pytanie to czy jeśli nie ma podciśnienia w gaźniku bo ten wężyk jest zatkany to może
    być przyczyną że nie wchodzi na obroty.
    P.s dziękuje za ofertę darowizny ale mam za daleko do ciebie kolego bo Sobótka jest w wielkopolsce. :spoko:
  • Poziom 23  
    Jeżeli masz silnik gsi (wtrysk wielopunktowy)to nie masz gaźnika.A przewód o którym mówisz to odpowietrzenie skrzyni korbowej i raczej nie jest powodem twoich zmartwień.Przewody podciśnieniowe na ogół są za przepustnicą , warto sprawdzić czy nie dostaje silnik lewego luftu.Jutro będę w posiadaniu książki dotyczącej obsługi omawianego pojazdu,przypomnę sobie jak to wszystko wygląda i może uda się coś wykombinować.
  • Poziom 10  
    Wiem tylko nie wiedziałem jak to dokładnie się nazywa.
    A przy okazji ponawiam pytanko co do ustawienia zaworów bo nie mam siły jeszcze raz rozbierać kopuły od zaworów. Dołączam zdięcia aby lepiej zobrazować ten zatkany wężyk i czy musi być w nim jak by mała dysza. A co do tych zaworów to może ustawić tak jak napisali w innym problemie że do "0"+2,5 obrota wkręcić, tylko mnie to trapi iż wartości są wtedy takie same a te silniki bez samoregulatorów mają inne szczeliny (0,20S i 0,25w).regulacja zaworów w polonezie 1,6 GSI rok 1998regulacja zaworów w polonezie 1,6 GSI rok 1998regulacja zaworów w polonezie 1,6 GSI rok 1998
  • Poziom 23  
    Metoda "do 0+2,5 obrotu" jest dobra.Wartościami się nie przejmuj wszak nazwa samoregulator świadczy sama o sobie.
  • Poziom 10  
    Koledzy coś jest jednak nie tak bo ustawiłem zawory na "0 + 2,5 obrotu" i nie mogłem odpalić jak już mi załapał to przebiera niesamowicie popracował silnik jakieś 15 minut żeby się dostawiły ale nic się nie poprawiło.
    Sam nie wiem co mam dalej robić skończyły mi się pomysły i cierpliwość. Może się ktoś spotkał z takim fenomenem bo ja pierwszy raz a polonezy nie są dla mnie taką tajemnicą do tej pory.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Dawno tego nie robiłem, ale z tego co pamiętam, to były tam stosowane dwie różne długości lasek popychaczy - krótsze chyba dla zaw. ssących. Ludzie potrafili je pomylić podczas montażu.
  • Poziom 10  
    Koledzy z zwykłym silnikiem nigdy nie miałem takich kłopotów. Lasek nie pomyliłem a ustawiam każdy inny silnik rodzimej produkcji na wahadełko czyli nie ma możliwości pomyłki na sekwencji.
    Mnie chodziło o szczelinę która jest w tym silniku zastosowana bo wiem że nawet w moim problemie już są dwie metody i każda jest niby dobra a na innych stronach czytałem iż jeszcze niby się ustawia na "0,175 S - 0,225 W" , "0,15 S - 0,20 W" to można zgłupieć dlatego zacząłem ten temat.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Nie chce nikogo obrażać ale kto nie chce szczepić języka to niech nie pisze.
    A co do Kolegi "rbiesiada" to dziękuje za wyczerpującą odpowiedz może to głupie ale ściągłem głowice ,wyciągnąłem samoregulatory i opróżniłem je no i poskładałem jak na razie pali wielkie podziękowania. Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, w moim przypadku nie mogłem ustawić tych zaworów bo regulatory były na maxa napełnione, i dla tego regulatory nie miały możliwości normalnej pracy. Powiedz mi czy jest inny sposób na sprawdzenie tych regulatorów w jakim stanie są napełnione.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    A co powiecie na to jak kasatory walą na gorącym silniku a na zimnym jest ok
  • Poziom 26  
    To, co już ci radziliśmy w nowszym wątku, który sam założyłeś. Ale fajnie, bo przynajmniej szukasz, coś samemu próbujesz. To poniekąd zaleta.