Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obrotomierz w ciężarówce o 24V instalacji

młody88 22 Aug 2009 23:56 2793 9
  • #1
    młody88
    Level 19  
    witam mam dosyć lamerskie pytanie: w jakim zakresie napięć pracuje obrotomierz w samochodzie ciężarowym o 24Voltowej instalaji??
  • #2
    humungus
    Level 15  
    Witam.
    Z mojej nabytej wiedzy przy naprawach ciężarówek jak i mniejszych dostawczych, to spotkałem się tylko z zasilaniem 12v i 24v. Nie rozbierałem takiego urządzenia (z reguły tylko wymiana).
    Ale producent może wstawić w środku stabilizatory np: z 24v na 16v w celu dopasowania zasilania do części elektroniki.
    Tyle że wg. mnie poco kombinować i utrudniać (a to zostawmy producentom takiego oprzyrządowania, oni mają swoje powody aby tak to produkować).
    W samochodach typu TIR spotkałem się z podwójnym zasilaniem zestawu wskaźników, i tam było jasno i przejrzyście wszystko opisane.
    Przy naprawach miernik do ręki i pomierzyć, a takie pomiary to fakty a nie teoria z forum. A jak masz kompa to w exelu można zrobić tabele i wprowadzić odpowiednie wpisy. Osobiście tak prowadzę spis usterek i parę innych.
    Powodzenia.
  • #3
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Np. DAF 95XF 5V, Scania 24V, Mercedes SK 24V
    Napięcie wejściowe większości zasilanych z alternatora ok 17V AC a z czujnika indukcyjnego 5-7,5 VAC
  • #4
    młody88
    Level 19  
    Pytam ponieważ planuje projekt przystawki która będzie zbierała napięcie z obrotomierza i przekazywało do urządzenia monitorującego, ono z kolei wyśle informacje o obrotach do osoby monitorującej system....

    w osobówce raczej wszystkie obrotomierze pracują w zakresie do 5V a z ciężarówkami niestety jest gorzej :/
  • #5
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    sygnał o prędkości alternatora to częstotliwość
  • #6
    młody88
    Level 19  
    no więc teraz temat zmierza ku temu jak przerobić ten sygnał na napięcie w zakresie 0-5 V
  • #8
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W PLIKU MASZ OPIS SCALAK JEST ZASILANY DO 28 V WIEC W CIĘŻARÓWCE PODEJDZIE POZDRO


    Regulamin pkt 10.9. Popraw posty! [Błażej]
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W polskich ciężarówkach było to jeszcze inaczej rozwiązane. Była prądniczka i obrotomierz działający na zasadzie woltomierza (w środek był wbudowany mostek Graetza).
  • #10
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    nie zajmuje się samochodami z "średniowiecza" tylko współczesnymi :D