Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podlaczenie czujnikow do alarmu Frodo-BIS2

04 Cze 2004 10:38 3525 24
  • Poziom 11  
    Witam na poczatek powiem ze jestem raczej amatorem jesli chodzi o alarmy, a rozwiazania na swoj problem nie znalazlem jescze na forum.
    Mianowicie kupilem na allegro alarm Frodo-BIS2. byl goly bez czujnikow, ale te dostalem od znajomego dwa mikrofonki z kazdego wychodza dwa przewody jeden w izolacji drugi bez. Natomiast w schemacie alarmu podlaczenie czujnika dodatkowego polega na podpieciu +, -, i sygnalu czujnika. Czyli wychodzi na to ze czujnik powinien miec 3 przewody, dlatego nie bardzo wiem jak to podpiac, za wskazowki z gory dziekuje
  • HelukabelHelukabel
  • Specjalista elektryk
    Witam
    te dwa mikrofoniki - to prawdopodobnie jeden nadajnik drugi odbiornik, raczej zestaw nie jest kompletny - brakuje odbiornika do tych "mikrofoników" - możesz cały taki zestaw kupić za 35zł, ale nie polecam tych najtańszych - dużo fałszywek wywołują - co bardzo utrudnia życie.
    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    w takim razie czy mozna kupic sama centralke bez tych mikrofonow? Oraz jakie najlepiej czujniki podpiac pod ten alarm?
  • Poziom 2  
    Cześć!
    Każdy alarm który ma wyprowadzone wejście na czujniki zewnętrzne typu piezzo czy ultradzwięki powinien mieć dwa przewody w głównej wiązce,z których jeden to wejście sygnału z czujek,a drugi to najczęściej przewód na którym pojawia się masa w momencie uzbrojenia alarmu. Trzeci przewód przy centralce czujników to oczywiście stały plus. Jak wygrzebie gdzieś schemat tego alarmu to dam znać. A propos. O ile dobrze kojarzę ten typ to nie radziłbym wykorzystywać wbudowanej funkcji antynapadowej. Straszna kicha.
  • Poziom 15  
    Ja też posiadam taki alarm i mam wielką prośbę do Ciebie, jeżeli mógłbyś to napisz w jaki sposób go podłączyć bo dostałem taki alarm ale bez żadnej instrukcji podłączenia i nie wiem gdzie który kabelek podłączyć a wychodzi z tego alarmu chyba ze 20. Z góry dziękuję.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 19  
    Dwa kable brazowe należy podpiąć pod zasilanie kierunkowskazów. Jeden jednej strony, drugi drugiej. Różowy jest odpowiedzialny za otwieranie centralnego zamku. Czyli jeżeli pojaki się na nim impuls masy drzwi się otworzą. Za zamukanie odpowiedzialny jest pomarańczowy. Czarny to masa. Szary to plus na syrene. Zasilanie podaje się na czerwony wmontowując podrodze bezpiecznik 10A. Żółty to zasilanie po stacyjce. Czyli pojawia się tam napięcie +- 12V po tym jak przekręcisz kluczyk. Dwa grube czarne kable to odcięcie zapłonu. Należy przeciąć n. kable zasilający pompe paliwową i szeregowo podłączyć te przewody. Zielony to czujniki w drzwiach i klapie. Sterowane są masą. Drzwi i klapy należy jednak trzeba rozdielić diodami. Czyli do kabla zielonego wychodźącego z alarmu należy przylutować dwie diody połączone anodami. Z katody jednej z diody należy podłączyć czujnik w drzwiach a drugiej drzwi. Diody te stosuje się po to żeby nie zapalało ci się światło w samochodzie jak otworzysz klape samochodu. Biały należy podłączyć do czujnika dodatkowego jako minus (prawdopodobbnie w czujniku będzie to kolor czarny). Niebieski jest to wejście czujnika. Fioletowy jest to kanał dodatkowy https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic156193.html
  • Poziom 23  
    troche sie wystraszylem czytajac posty na temat tego alarmu "niestety"wlasnie dzis go zalozylem i te schematy byly mi na prawde potrzebne bo zadnych nie dostalem...miejmy naDZIEJE ZE BEdze on jakos dzialal ale na jako takim alermie mi nie zalezy bardziej pragne korzystac z centalnego(zamontuje w poniedzialek i oby to sie jakos sprawowlalo bo szkoda mi kasy na reklamacje...jesszcze raz dzieki dla Djablomam jeszcze pyt czy centralny (oryginalnie dolaczonu do zestawu musi miec zamontowany jakis przekaznik? czy samo podlaczenie do kabli z alarmu wystarczy?
    Ja zajmuje sie l.p.g wiec jesli chodzi o alarmy to nie za duzo mam z nimi wspolnego...
  • Poziom 27  
    Centralny dołączony do zestawu nie musi mieć dodatkowych przekaźnik.ów. Jest to uniwersalny central sterowany minusem. Brązowy otwieranie, biały zamykanie.
  • Poziom 23  
    mam tez pytanie do panstwa bo wlasnie ten chlam zaczyna przestawac reagowac na pilota z "dalsza" a na samym poczatku bylo fajnie...czy wiec jak podlacze antene pod mase to czy bedzie zciagac lepiej?czy mozna jakos wzmocnic sygnal?
  • Poziom 27  
    Podłączenie antenki pod masę nic nieda a może wręcz pogorszyć sytuację.Spróbuj zmienić położenie antanki. Ułóż ją wzdłuż podszybia , najlepiej żeby nie dotykała żadnych metalowych elementów.Możesz jeszcze ewentualnie wykasować piloty z pamięci i wprogramować jeszcze raz.Powodzonka.
  • Poziom 23  
    ale ewentualnie moge ja przedluzyc?dokladajac jakis przewód tzn kawalek?
    bo mam ja krotka ale wyciab=gnuieat bna zewnatrz tapicerki tzn do wewnatrz auta...
  • Poziom 29  
    Anten się nie przedłuża ani nie skraca bo to tylko pogarsza sytuację, musisz umieścić centralkę z dala od metalowych elementów. Sprawdź czy jest ok jak wyciągniesz ją bardziej na zewnątrz (jeśli jest taka możliwość)
  • Poziom 23  
    dziekuje sprobuje teraz wlasnie mam antenke umieszczona w poblizu wielu metalowych elementów wiec sprobuje mam jeszcze 1 pyt jak podziekowac za pomoc aby na koncie pomagajacego znalazl sie moj punkt?
  • Poziom 11  
    WITAM
    Wczoraj zamontowałem ten alarm u kolegi. Wszystko podłączyłęm tylko zastanawiam się nad jednym do czego słurzy kabel który wystaje z centralki alarmu???

    Może ktoś wie!!!
    POZDRAWIAM
  • Poziom 27  
    Jeśli chodzi ci o ten kabel wychodzący obok przycisku antynapadu to są to przewody do blokady zapłonu.
  • Poziom 11  
    Tak te to akurat to wiem od czego są ale wychodzi z tej centralki pojedyńczy przewód czarny??? Czy to może jest od zasięgu pilotów???
  • Poziom 22  
    no tak na logikę, co to może być? ANTENKA :twisted: jak najbardziej jej usytuowanie wpływa na zasieg pilotów
    pozdro
  • Poziom 11  
    A czy można ją przedłózyć np. kawałkiem kabla???
  • Poziom 27  
    Ten pojedynczy to antyenka. Nie polecam przedłużania go kablem. Nie pomoże a wręcz może skrócić zasięg pilotów.
  • Poziom 2  
    Przepraszam za odgrzewane kotlety ale mnie nurtuje jedna sugestio przy instalacji FRODO BIS
    ja_fryta napisał:
    Żółty to zasilanie po stacyjce. Czyli pojawia się tam napięcie +- 12V po tym jak przekręcisz kluczyk. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic156193.html]
    Czy mam to rozumiec że to jest zarazem + i -. Wydawało mi sie że ma to być + tylko podczas rozruchu i zapalonego silnika.
    PS; sorry za głupie pytanie ale jestem laik a chce sie czegoś nauczyć
  • Poziom 29  
    Plus pojawia się w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon a masa po zgaszeniu nie ma znaczenia sterowane jest plusem. POZDRAWIAM
  • Poziom 27  
    + po stacyjce to przewód wychodzący ze stacyjki na którym pojawia się zasilanie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Wtedy to również zapalaja się kontrolki na desce. Zasilanie utrzymuje się na nim nawet po odpaleniu samochodu.Do tego przewodu podłączasz żółty z froda. Jeżeli nie wiesz który to przewód to możesz wyłapać go miernikiem. Pozdro.
  • Poziom 2  
    dzieki Panowie za odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie. Dzisiaj zakładam centralny zamek w moim aucie Seat Leon (niestety nie było kasy na centralny jak kupowałem) i zabardzo nie wiem gdzie poszukać kabli od migaczy oraz kabla który zapala swiatło po otwarciu drzwi. W leonie czujnikj jest zamontowany z zamku. Lampka wewnątrz auta zapala się po otwarciu auta i gaśnie od razu po zamknięciu. Czy muszę kombinować z tymi diodami przy instalacji czy wystarczy znaleśc kabel masowy który uruchamia oswietlenie???
    Pozdrawiam