Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kontrolka ładowania fiat 126p rocznik 1986

23 Aug 2009 21:38 3598 16
  • Level 9  
    Problem polega na tym że gdy odpale machla to kontrolka od ładowania gaśnie i jak jade bez świateł jest wszystko wpożądku a gdy włącze światła na średnich obrotach też jest dobze lecz gdy dodam gazu kontrolka się żarzy tak że w dzień nic nie widać ale w nocy widać to doskonale i chyba przez to ako mi sie rozładowało bo przestał kręcić. A w maluchu mam alternator.
    Prosze o pomoc.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • User removed account  
  • Level 9  
    Wiem co to za kabel (taki gruby brązowy w moim przypadku) i idzie on tak jak muwisz do rozrusznika. A jak sprawdzić czy alternator działa czytałem troche o tym to pisali ze odłączyć klemy od aka ale muwią że to niewskazane bo coś może sie spalić a przyżądów poniarowych też nie mam.
  • User removed account  
  • Level 9  
    Dzięki jak jutro sprawdzę to odpisze czy alternator ładuje.
  • Level 39  
    Przyczyną żarzenia kontrolki może być stan styków w stacyjce lub regulatorze napięcia - przy prądnicy (to drugie kolegi nie dotyczy bo ma alternator).
  • Level 24  
    Albo tzw. trioda do wymiany
  • Level 10  
    u mnie bylo podobnie, a jak sie zachowuje silnik? jak wygladaja swiece? ja musialem wymienic cewke zaplonowa,bo silnik dziwnie chodzil i kontrolka przestala sie swiecic, a teraz wszystko wrocilo do normy
  • User removed account  
  • Level 25  
    Panowie w alternatorze w mostku diodowym trzeba wymienic 3 małe diody od wzbudzenia (najlepiej 3 takie same) i usterka zniknie.
    Standart w maluchu z ładowaniem .
  • Level 12  
    albo wystarczy je tylko dobrze przylutować małe , duże diody i końcówki uzwojenia sprawdź połączenia
  • User removed account  
  • Level 10  
    Miałem kiedyś ten sam problem w kaszlaku. Okazało się, że jest przebicie na kablu, który idzie z alternatora do akumulatora. Przechodzi on pod całym samochodem. Po wymianie kabla problem zniknął. Dobrze by było również abyś wyczyścił styk kabla masowego. To jest taka krótka, ale dość gruba plecionka z drutu łącząca alternator z tylną belką. Odkręć go od alternatora i od belki, wyczyść styki papierem ściernym i przykręć. Zacznij od tego. Jeśli to nie pomoże to zajmij się później kablem '+'.
  • Level 12  
    diody nie odlutowywują się od temperatury tylko od wstrząsów i ja osobiście widziałem luźne diody panie mihal 2002... ale zgadzam się z kolegą powyżej też tak może być tylko że plecionka ma wpływ na słaby rozruch silnika...
  • Level 39  
    Jedynym uszkodzeniem z żarzeniem pod obciążeniem jest strata na instalacji i kontrolka prześwieca w drugą stronę i nie ma to nic wspólnego z alternatorem i sytuacja taka występowała w co drugim maluchu. Rozładowywanie akumulatora przy obciążeniu powoduje za niskie ładowanie akumulatora /strata na końcówkach/P.
  • Level 12  
    a więc jeżeli to wina instalacji to napięcie na alternatorze (zacisk śruby M6) musi być prawidłowe czyli około 14V względem masy... tak?
  • Level 39  
    Tak ,i należy go sprawdzić względem masy alternatora a następnie karoserii .P