Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda octavia 1.9 tdi PD problem z check engine

mmdk1981 23 Sie 2009 21:44 10718 5
  • #1 23 Sie 2009 21:44
    mmdk1981
    Poziom 9  

    Witam!Mam taki problem ze musialem odpiac wtyczke ktora doprowadza prad do przepustnicy mysle ze ma to zwiazek z ASR i zapalil mi sie Check Engine.Podpialem auto pod komputer i okazalo sie ze jst uszkodzony jakis przekaznik sterujacy wlasnie ta przepustnica i po wylaczeniu zaplonu ciagle probuje ja pchac do gory.znajduje sie to w okolicy przeplywomierza.Silnik nie pracuje,kluczyka nie ma w stacyjce a to ciagle chodzi wydajac dosc intensywne brzeczenie.Po odpieciu wtyczki przepustnica jest ciagle otwarta i wszystko pracuje normalnie.Nie mam mozliwosci tego teraz naprawic z powou pobytu za granica i wiadomo jakich cen.Moje pytanie jest takie:skoro silnik chodzi normalnie i wszystkie systemy dzialaja ale swieci sie ta kontrolka Check Engine to czy moge jezdzic dalej czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach.
    I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc

    1 5
  • Pomocny post
    #2 24 Sie 2009 05:58
    Spacewalker
    Poziom 32  

    Przpustnica ci się moze spalic, i moze Ci spalic tez bezpeiczniki. Miałem tak w Touranie, staneła klapka, spalił się motorek i spalilo tez bezpieczniki od wentylatorów, a ze było t o w lato to wracałem 40km prawie godz, z climą na maxa i otwartymi szybami. Przepustnica ma się zamykac jak gasisz silnik.

    0
  • Pomocny post
    #3 24 Sie 2009 07:01
    Sztomel
    Poziom 34  

    mmdk1981 napisał:
    czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach.
    I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc


    to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać wtedy kiedy nie powinien, odepnij wtyczkę od sterownika klapy gaszącej po po pierwsze może się stać jak napisałem a po drugie tak jak napisał Spacewalker,
    pisząc "opinie o tym silniku" to który konkretnie masz na myśli : BKC, BXE, BLS czy BJB ?

    0
  • #4 24 Sie 2009 07:59
    mmdk1981
    Poziom 9  

    no wlasnie przepustnica sie zamyka tylko ze ten silniczek po wylaczeniu zaplonu caly czas probuje ja domknac wydajac takie brzeczenie.Jak zdjalem weza i dotknalem ja palcem to stawiala opor a jak odpialem akumulator to dopiero sama opadla.Wtyczke zdjalem i wszystko niby jest ok oprocz swiecacej sie kontrolki.Z tego co sie orientuje to chyba to cos odpowiada za ASR ale nie jestem pewien.Moj silnik to ma moc 74 KW i oznaczenie AXR chyba ze zle przeczytalem ale tak jest w ksiazce serwisowej.Skoda jest 2006 ale to jest Octavia I.Gosc od ktorego kupilem mi zachwalal za sa to nowe swietne silniki a tu taki klops-autkiem przejechalem tylko 3 tysiace,102000 przebiegu i mialo byc niby wszytko super.Do Polski mam 1500km do przejechania i troche strach.

    0
  • Pomocny post
    #5 24 Sie 2009 08:44
    Sztomel
    Poziom 34  

    Ta klapa gasząca nie odpowiada za ASR tylko za łagodne (bezwstrząsowe) gaszenie silnika, zamyka się ona na 3 sekundy po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję OFF a następnie ponownie się otwiera i ot jej cała rola,
    coś niezrozumiale opisujesz pozycję klapy :
    "przepustnica się zamyka...silniczek po wyłączeniu zapłonu cały czas próbuje ją domknąć...jak odpiąłem akumulator to dopiero sama opadła" - skoro się zamyka to silniczek pewnie próbuje ją otworzyć a nie domknąć, co znaczy opadła - zamknęła się czy otwarła ?
    Jeśli masz silnik AXR to znaczy, że masz Octavię z początku modelu 2006 roku czyli w numerze VIN ósmy znak to literka "U" - te silniki nie miały wad fabrycznych i nie ma powodów by się na nie użytkownicy uskarżali - to ciut nowsza konstrukcja od praktycznie bliźniaczego ATD.

    0
  • #6 24 Sie 2009 12:06
    mmdk1981
    Poziom 9  

    ta klapka caly czas po wylaczeniu silnika jest w pozycji otwartej i strasznie brzeczy,czuc tam opor,jak odlaczylem akumulator to dopiero wtedy to puscilo i moglem ja swobodnie poruszac palcem .Zanim sie zorientowalem o tym to chodzilo to cala noc i jak uslyszalem to rano to sie troche przestraszylem,dlatego ze jak dotknalem te pokrywe to byla ciepla.Ale jak teraz zapalilem i zgasilem silnik to rzeczywiscie przy wylaczeniu mozna odczuc wieksze drgania.Pytanie jest takie-co to moze byc uszkodzone-mechaniczna sprawa czy elektryczna?I czy moge z ta odpieta wtyczka jakis czas jezdzic?

    3