Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 1.9 tdi 2002r- nie odpala

24 Sie 2009 19:39 26042 36
  • Poziom 9  
    Panowie pomocy mam na kanale paska i nie moge go odpalic po zdiagnozowaniu pokazalo blad P0321 czujnik predkosci silnika brak sygnalu. wymienilem czujnik polozenia walu i dalej to samo. Macie panowie experci jakis pomysl?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Sprawdź połączenia czujnik sterownik silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Według mnie jak by była przerwa to auto by zapaliło.Ale może rozrząd masz przestawiony i stąd bierze się ten komunikat.
  • Poziom 9  
    rozrzad to chyba maloprawdopodobne bo na takim pasku jak tam jest to chyba nie przezkoczy ale sprawdze jutro bo wszystko jest mozliwe

    Dodano po 2 [minuty]:

    raczej bym stawial na to co mowi escab i sprawdze polączenie miedzy czujnikiem a kompem
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Co do paska to nie był bym taki pewny.Bo już setki postów na ten temat było.Ale faktycznie zbadaj połączenie.Tylko mi przypomina sie autko z podobnym objawem i nie było synchronizacij czujników obrotu i komp pokazywał błąd tego właśnie czujnika.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    czujnik predkosci VSS to nie jest czujnik polozenia walu
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Co ma Vss do odpalania?
    Błąd o numerze P0321 to czujnik halla na wałku rozrządu.
  • Poziom 9  
    dobra panowie ide do warsztatu i do poludnia dowioza czujnik polozenia walka, wymienie i zobaczymy co bedzie.
  • Poziom 9  
    no to panowie mam problem bo obydwa czujniki wymienione i dalej nie pali.
    dalej bląd P0321 obwod wejsciowypredkosci silnika dla rozdzielacza/ zaplonu sygnal poza zasiegiem/wydajnosc
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Kurde, masz błąd signal out of range, to znaczy, że rozrząd jest przestawiony, a nie że czujnik uwalony
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    No i tak filozofujecie co ma ten czujnik do tego, co ma tamten do tamtego.A jak mówiłem że może być rozrząd przestawiony to nikt sie nie zgodził.
  • Poziom 9  
    postaram sie to zaraz sprawdzic i dam odpowiedzi
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Zbadaj dokładnie i daj znać jak najszybciej ,jak nie to ,to będziemy jeszcze myśleć.
  • Poziom 9  
    no i lipa pasek ok a nie pali dalej. juz nie mam do nie go sily
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nie poddawaj się. Przeleć dokładnie przewody od czyjnika do sterownika , szczególnie wtyczki lączace.
    Tomaszvts16 , mówiłem ,że strzelisz kulą w płot. Poczytaj co oznacza ten błąd , w wyniku sprawdzenia ustawienia rozrządu.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Odepnij czujnik na wale i spróbuj zapalić.Pokręć chwile.
  • Poziom 9  
    jak sprawdzic ktory kabelek idzie do sterownika ja nie mam zadnego schematu ani opisu. Jakies fotk
    ps. nie poddam sie tak latwo
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Podaj oznaczenie silnika to podam Ci na których pinach co jest.
  • Poziom 9  
    panowie temat chwilowo zawieszony koles zabral auto do elektryka bo przyjechal z magikiem ktory stwierdzil po zakreceniu kluczykiem ze to ecu wiec sie nie klucilem i oddalem strupa. ale koles ma zadzwonic i podac przyczyne wiec jak tylko cos bede wiedzial to sie podziele informacjami a tym czasem dziekuje za uwage. Mam jeszcze problem z A6 2.0tdi bo niechce isc wiecej jak 130km/h
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    tomi300zx widzę, że VW/AUDI ciągle zagląda do Twego warsztatu, masz może jakiegoś VAG-COM-a bo błąd P0321 wyraźnie wskazuje na czujnik G28 obrotów wału korbowego a w temacie padały różne wersje tego błędu więc przypuszczam, że i z tym 2.0 TDI będzie problem bez Vaga, i zaś bydzie problym kaj je ta sztanga przi turbo i czamu ni chodzi cołkiym jak mo iść. Byłoby gryfnie jakbyś sie tym karnoł i pokozoł jak tam to wyglondo w cugu - te łone ;)
    Powiem Ci na przykładzie :
    na warsztat znajomego przyjechał gość Golfem Mk4 uskarżając się na złą pracę silnika pod obciążeniem, kolega sprawdził mu parametry jakimś pieroństwem na wolnych obrotach wskazując, iż parametry trzyma OK ale co z tego jak klient odjechał i ponownie wrócił mówiąc, że auto łapie "muła", kopci z wydechu, odmy, wlewu oleju spalinami i nie chce iść a czasem nawet na "wolnych" gaśnie. Posłał gościa z kwitkiem nie mówiąc co jest grane. Za chwilę gość wpada ponownie - silnik ledwo dyszy, nie reaguje na pedał gazu a z odmy ciśnie pięknie spalinami - i pyto się co je grane a za chwila klient robi se som przegazówka (nieudolno oczywiście bo pedał gazu nie reaguje - silnik sie dusi) i najśmieszniejsze jest to, że pokrzywdzony sam wpada (przy mechanikowi i jego pomagierze) co jest grane, pokazuje kumplowi, że pompa wtryskowo łyko paliwo z pieronowym luftym, kumpel gały na wierch a klient godo - jo se som na to wpod i som se auto naprawiem i padoł pałujcie sie ... i pojechoł a na drugi dziyń było widać jak popierdala i wyprzedzo szereg aut i teroz widać, ze gość som se usunął nieszczelność w dopływie paliwa - ale obciach.
  • Poziom 9  
    masz Sztomel racje i chistoria jest tez dobra ale w tym pasku wymienilem dwa G-28 i dalej nie palil ale to bylo tak. po diagnozie pokazal blad P0321 czujnik predkosci silnika ale jak odpiolem g-28to pokazal P0322 czujnik polozenia walu a jak odpiolem czujnik polozenia walka to pokazal P0321 ale po wymianie obu czujnikow nie palil nadal. Wiem napewno ze czujnik polozenia walu mial zwarcie bo kabel byl przetarty i dotykal do silnika wiec moze uszkodzil cos w ecu. narazie polecial do elektryka i zobaczymy co tam wyjdzie. A z tym audi to pewnie trzeba turbo przeczyscic bo sztanga zapieczona nawet nie drgnie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    witam wszystkich. no wiec mialem wczoraj telefon od goscia z passata i mnie pyta czy bym nie wziol tego paska zpowrotem bo elektryk powiedzial ze rozlecialo sie kolo zamachowe i nie ma impulsu na czujnik polozenia walu tylko z tego co pammietam to tam czujnik wchodzi do bloku a nie na kolo zamachowe czy mam racje?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    tomi300zx napisał:
    tylko z tego co pammietam to tam czujnik wchodzi do bloku a nie na kolo zamachowe czy mam racje?


    masz rację, koło sygnałowe dla czujnika G28 jest na wale w skrzyni korbowej a nie na dwumasowym kole zamachowym.
    Proponuję zdjąć miskę olejową i zobaczyć co jest z kołem sygnałowym gdyż błąd P0321 świadczy o niezrozumiałej wartości sygnału a skoro wymieniłeś i G28 i G40 (zakładając, że na sprawne) to winy trzeba szukać po stronie koła sygnałowego, brak sygnału z G28 wykluczamy gdyż wtedy pokazałoby błąd P0322
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Kolego sztomel a ten silnik nie powinien zapalić bez tego czujnika???? Bo według mnie powinien zagadać na odpiętej wtyczce.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Bez dolnego tak ,ale będzie to sieczkarnia.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Zgadza się że ładnie to on nie będzie chodził.Nie proponuje tu kręcić silnika na 5 tyś ale zbadać czy zapali.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Powinien odpalić, w czasie jazdy (raczej nie zgasnąć, przy tym błędzie) ale kto przy nim manipulował i jakie są objawy ?
  • Poziom 9  
    panowie nikt przy nim nie manipulowal po prostu zapalila sie kontrolka stop i zgasl w czasie jazdy ale kolo mowil ze od tygodnia juz mu pokazywal komputer ze cos jest nie tak az w koncu padl na dobre. auto po prostu kreci ale na pusto zadnej reakcji no moze czasami zakaszle ale nic wiecej
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    silnik jest na pompowtryskach a zatem również posiada klapę gaszącą - sprawdź w jakiej jest pozycji, pomimo błędu P0321 powinien odpalić.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Z klapą gaszącą to też miałem przejścia,ale objaw był taki że autko nie paliło i sprawiało wrażenia braku kompresji.Silnik kręcił się bardzo luźno.Ale Ty dalej nie piszesze czy zbadałeś na odłączonym czujniku czy zapali.Chyba że nie doczytałem.