Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto bez klamek...

Race_D 26 Gru 2002 18:08 9459 33
  • #1 26 Gru 2002 18:08
    Race_D
    Poziom 13  

    Witam!
    Napewno wszyscy którzy choć troche interesuja sie tuningiem wiedza o modzie na wywalanie klamek. Ja rowniez chciałbym miec auto pozbawione maxymalnej liczby odstajacych od nadwozia detali. Zamierzam kupic jakas stara beemke (e.g. 530 '89 ;) ) wiec silowniki od centralnego bede mial w kazdych drzwiach. Myslalem o przelozeniu ich w taki sposob by byly przymocowane do ciegna wewnetrznej klamki tylko nie wiem czy beda ja w stanie uciagnac. Kumpel natomiast podrzucil mi pomysl wykorzystania urzadzenia sprzegajacego z jakiegos rozrusznika do tego celu. Jakie są wasze opinie na ten temat :?: Czy ktos wie jak to rozwiazuja profesjonalne firmy tuningowe? Jakie zastosowac sterowanie - czy jakis alarm z immobil. ma pilota z kilkoma przyciskami do "różnych funkcji" (każde drzwi osobno i bagaznik albo chociaz przednie)? Zastanawialem sie nad umieszczeniem w drzwiach malych, niewidocznych przyciskow - centralka podawalaby prad do drzwi a przycisk dalej do silownika. A zabezpieczenie przed brakiem pradu - wyprowadzony gdzies pod zderzak plus od akku, albo taki bezposrednio do silownika (oczywiscie z zamkiem na kluczyk).
    Wiem ze niektore pomysly mam troche dziwne moze ale prosze o opinie i inne pomysly od innych user'ow.
    I jeszcze jedno - mam 125 pick-up'a, na ktorym sie wyzywam twórczo :lol: i tez chce go znacznie przerobic - teraz robie z tworzywa klape zamykajaca skrzynie ladunkowa, zawisy przy kabinie, ale chcialbym zeby sie automatycznie sama otwierala tylko nie mam zupelnie pomysly jak to zrobic. Jedyne co mi przychodzi do glowy to silownik hydrauliczny ale przeciez nie mam przystawki odbioru mocy... Moze pneumatycznie? Jak by to mozna rozwiazać? Wie ktos jak napedzane sa klapy bagaznika w autach luksusowych takich jak np. wieksze BMW? Moze bym sobie do beni tez takie wcisnal...
    Czekam na Wasze pomysly i podpowiedzi.
    Wiem ze nie wszystkim sie "te bajery" (tuning ogolnie) podobaja wiec prosze oszczedźcie sobie krytyki na inne okazje - nie pytam czy to jest dobre i mądre tylko jak to mozna rozwiazac. Dzieki za zrozumienie.

    ps. jesli jest gdzies post o podobnej tematyce (osobiscie nie znalalem takiego) to prosze o linka.

    0 29
  • #2 27 Gru 2002 03:13
    pioter
    Poziom 15  

    Siłowniki zamka w zasadzie powinny uciągnąć cięgła klamki. Od biedy możesz zastosować dwa.
    Co do pilota na osobne drzwi, też istnieje taka możliwość. Jeśli znajdę telefon do tego ziomka, który zajmuje się dystrybucją takich wielokanałowych zestawów dam znać. (miałem pomysł żeby osobno włączać alarm, zamykać drzwi i szyby, lub wszysto naraz, ale zostałem przy tym ostatnim).

    Chm, co do klapy moze zastosować przekładnię ślimakową?

    0
  • #3 27 Gru 2002 11:51
    dioda5
    Poziom 15  

    Ja u siebie mam siłowniki 3kg (takie zwykłe od alarmów) na cięgnach klamek i dają rade. Na początku miałem trochę problemu żeby to ustawić, ale się dało. Jak będziesz budował sterowanie do siowników to użyj dobrych przekaźników lub innego łacznika. Siłowniki pobierają trochę prądu przy rozruchu. W końcu styki ci się wypalą i nie otworzysz drzwi. :D Jak siłownik nie da sobie rady, to zawsze są większe 7 kg. Te to mają kopa. Jak chcesz kupić siłowniki to najtaniej komplet wychodzi w tej firmie www.tridex.com.pl Morzesz wykorzystać przekaźniki z sterownika z kompletu. :D :D :D

    0
  • #4 27 Gru 2002 13:51
    modek
    Poziom 11  

    Zamiast siłowników tradycyjnych proponuję użyć siłowników elektromagnetycznych stosowanych za zwyczaj do otwierania bagażników lub tzw. 5 dżwi.Są droższe ale poradzą sobie z pewnością z każdymi dżwiami. :)

    0
  • #6 28 Gru 2002 20:42
    dioda5
    Poziom 15  

    Jak ktoś ma ochotę się trochę pobawić, to może wykorzystać procka i nadajnik na 433MHz. Wykorzystałem sprętowe wyjście RS232 i podłączymeł je do adajnika. Procek w wersji SMD np. AT90S2313 spokojnie zmieści się do obudowy pilota, nawet ze złączem SPI do prograowania. W odbiorniku jest dokłatne ten sam procek z odbiornikiem 433MHz. Dzięki temu możliwe było dołączenie 8 przycisków w pilocie oraz stworzenie tylu pilotów ile trzeba. :D :D :D

    0
  • #7 29 Gru 2002 03:26
    Dogma
    Poziom 15  

    Do :arrow: Race_D`a do otwierania tylnej klapy bagaznika mógłbys na przykład zastosować siłowniki do anteny sat. taki 12 cali spokojnie by starczył. Tyle że są różne napięcia zasilania, ale 12 Voltowe też można spotkać.
    Do :arrow: dioda5 Jakbyś mogł to pochwal się tym swoim sterownikiem ,ew. prześlij na priv.
    ------------
    Pozdrawiam

    0
  • #8 29 Gru 2002 11:43
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Polecam elektromagnesy do elektrycznego otwierania bagażnika w oplach np Rekord, Omega.

    Budowę mają jak automat od rozrusznika, ale za to "normalny" pobór prądu. Automat rozrusznika ma najczęściej dwa uzwojenia - wyrzucające i podtrzymujące. Wyrzucające pobiera nawetkilkadziesiąt A.

    Skok tego ustrojstwa to ok 1,5, 2 cm - a siłę mają na pewno większą od siłowników centralnego.

    Ciekawe siłowniki mają fabryczne Fordy przekładnia ślimakowa - czas ruch 3-4 s ale siła ...ooooooooo!

    0
  • #9 29 Gru 2002 13:04
    dioda5
    Poziom 15  

    Schematu nie mam, bo to mój projekt, ale może go później narysuje. Mimo wszstko jak bawisz się Bascom'em albo "C" to żaden problem zbudować taki układ.

    0
  • #10 29 Gru 2002 18:06
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 29 Gru 2002 21:04
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    :arrow: picia
    Automat z ciągnuka ursus to właśnie klasyczny przykład takiego z dwoma uzwojeniami.

    Jedne końce tych uzwojeń są podłączone do stacyjki, a drugi: uzwojenia podtrzymującego do masy, a uzwojenia wyrzucającego do zacisku śrubowego wspólnie z zasilaniem rozrusznika. Wyrzucenie bendixa i załączenie + na rozrusznik powoduje że uzwojenie wyrzucające jest połączone pomiędzy dw bieguny dodatnie - i wtedy nie płynie przez nie prąd.
    Jego działanie trwa tylko ułamek sekundy.


    Łatwo się naciąć bo wyrzucające uzwojenie najczęściej nie jest wyprowadzone na zewnątrz.

    0
  • #12 29 Gru 2002 21:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 29 Gru 2002 21:18
    dioda5
    Poziom 15  

    Ludzie, przecież siłowniki od alarmów spokojnie poradzą sobie z drzwiami. Po co kombinować z tanimi konstrukcjami wykorzystującymi jakieś część z rozruszników itp. Nawet tego nie ma jak później przymocować. Ale jak chcecie...

    0
  • #14 29 Gru 2002 21:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 30 Gru 2002 22:00
    dioda5
    Poziom 15  

    Takie sterowanie drzwi z pilota jest całkiem fajne, tylko zrób sobie wejście awaryjne, bo jak padnie sterownik, to tylko łom zostaje. :D

    0
  • #16 30 Gru 2002 22:38
    Mich@el
    Poziom 15  

    fajne to to jest,tylko jak rozwiazac problem zamarzajacych uszczelek.
    Ja mam klamki ale jak zapomne przesmarować uszczelki po umyciu auta,to rano jest nie lada problem!!!

    0
  • #17 31 Gru 2002 15:50
    dioda5
    Poziom 15  

    Somo otwarcie zamka nic nie daje, zimą jest rochę poroblem jak drzwi nie chciały odskoczyć. Jak ktoś zabiera się za taki tuning, to niech zastanowi się jak dodatkowo odbić drzwi. U mnie na blokadzie dzwi, tej między zawiasami jest potężna sprężyna. Bez niej byłby kłopot. :D

    0
  • #18 31 Gru 2002 15:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 31 Gru 2002 17:55
    Race_D
    Poziom 13  

    dioda5 napisał:
    Takie sterowanie drzwi z pilota jest całkiem fajne, tylko zrób sobie wejście awaryjne, bo jak padnie sterownik, to tylko łom zostaje. :D

    Race_D napisał:
    (...)wyprowadzony gdzies pod zderzak plus od akku, albo taki bezposrednio do silownika (oczywiscie z zamkiem na kluczyk)

    a co do zamarzania - u qmpla tez byl ten problem, dorobilismy taki uchwyt z twardej blachy - z jednej strony zagiety do wprowadzenia miedzy szybe a uszczelke na dole a z drugiej rączka ;) Działa za każdym razem bez problemu i jest na tyle szeroki ze nie powoduje odkształcen drzwi :) .

    0
  • #20 10 Kwi 2003 10:55
    Krzychu23
    Poziom 16  

    No dobrze, wszystko ładnie wygląda tylko co w razie tfu tfu wypadku?
    Jak się z zewnątrz dostać do środka???

    0
  • #21 10 Kwi 2003 19:28
    Race_D
    Poziom 13  

    Race_D napisał:
    Witam!
    (...) Zastanawialem sie nad umieszczeniem w drzwiach malych, niewidocznych przyciskow - centralka podawalaby prad do drzwi a przycisk dalej do silownika. A zabezpieczenie przed brakiem pradu - wyprowadzony gdzies pod zderzak plus od akku, albo taki bezposrednio do silownika (oczywiscie z zamkiem na kluczyk). (...)


    Bedzie przycisk awaryjnego otwierania (moze nawet żółta strzałka "RESCUE" jak w mysliwcach... ;) ). Wiekszosc samochodow, ktore po zaplonie same rygluja zamki i tak nie ma funkcji otwierania w razie wypadku...

    0
  • #22 11 Kwi 2003 09:31
    Krzychu23
    Poziom 16  

    No tak, ale tam przynajmniej jest za co pociągnąć. Można rozbić szybę, odryglować i ciągnąc za klamkę otworzyć. Jak nie mam klamek to nawet jak ciągnę za drzwi bez szyby to zamek powinien trzymać.

    0
  • #23 28 Sie 2003 12:17
    grzegorz1972
    Poziom 11  

    co do zamarzania zamków i uszczelek ,używałem wielu produktów ale najlepiej sprawdził się "SMAR SILIKONOWY DO CELÓW LABORATOTRYJNYCH" opakowanie po 18gram, producent POCH s.a z Gliwic.tel 032 23 92 000. nr katalogowy 786260536.......naprawdę polecam , jak posmarowałem na poczatku zimy uszczelki to niemiałem problemu przez cały sezon a do zamków napchałem szczykawką .

    0
  • #24 28 Sie 2003 21:38
    amator2
    Poziom 17  

    Jeśli chodzi o to ryglowanie po ruszeniu......
    Nie wiem czy wszystkie, ale w instrukcji mojego seata piszą wyrażnie, centralny odblokowuje drzwi w przypadku wypadku. Chociaż wolę nie sprawdzać 8O

    Pozdrawiam
    Sławek 8)

    0
  • #25 28 Sie 2003 21:48
    maci22
    Poziom 10  

    witam
    Jezeli chodzi o pneumatyczne rozwiazanie problemu to w moim seacie jest pompka troche wieksza od takiej w akwarium i radzi sobie ekstra a otwiera wszystko i drzwi i klape bagaznika i wlew paliwa
    pzdr

    0
  • #26 29 Sie 2003 03:03
    SiwusGSM
    Poziom 19  

    Ryglowanie fabrycznych zamków w drzwiach otwiera się samoczynnie dopiero po otwarciu się conajmniej 1 poduszki (jaśka) :)
    Przy stłuczkach ten patent nie działa.
    W przeciągu 5 lat mają być montowane moduły GSM w pojazdach wysyłające info pod 112 w przypadku otwarcia się jaśka(przydatne zwłaszcza jeśli po wypadku auto opusci drogę i nie mozemy się z niego wydostać)
    Wówczas będzie można robić drzwi bez klamek :)

    0
  • #27 31 Sie 2003 22:35
    Race_D
    Poziom 13  

    amator2 napisał:
    Jeśli chodzi o to ryglowanie po ruszeniu......
    Nie wiem czy wszystkie, ale w instrukcji mojego seata piszą wyrażnie, centralny odblokowuje drzwi w przypadku wypadku. Chociaż wolę nie sprawdzać 8O

    Pozdrawiam
    Sławek 8)

    W serujnie montowanych systemach to sie zgodze. Ale ja mialem na mysli niektore dokładane - te co prawda też da sie tak podłączyć by sie otwierał w razie wypadku ale wiekszość standardowo trzyma auto zamkniete dopoki zaplon jest wlaczony.

    maci22 napisał:
    witam
    Jezeli chodzi o pneumatyczne rozwiazanie problemu to w moim seacie jest pompka troche wieksza od takiej w akwarium i radzi sobie ekstra a otwiera wszystko i drzwi i klape bagaznika i wlew paliwa
    pzdr

    Pneumatyczne? Widze że jestem sto lat za murzynami :o . Jak to dziala? More info plz :)

    0
  • #28 01 Wrz 2003 06:32
    SiwusGSM
    Poziom 19  

    Pneumatyczne zamki centralne Mercedes stosuje od dawien dawna.
    Tak samo AUDI czy wolkswagen. Róznica jest tylko w sterowaniu (jeden lub dwa kable)
    Największy problem to siłowniki pneumatyczne. Uniwersalne przeważnie som elektryczne i tańsze bo nie trzeba ciągnąć rurek z powietrzem.Generalnie elektryczne som duszo tańsze ale silny elektromagnes może je otworzyć. Pneumatyczne zaś som nieczułe na pole elektromagnetyczne.

    0
  • #29 08 Wrz 2003 13:23
    Leszek Łagodny
    Poziom 12  

    a co jak rozładuje się akumulatorek na mrozie (i nie tylko)? ja w poprzednim aucie - bez klamek - miałem taki problem. na szcescie było to pod domem, więc podniosłem autko i się podpiąlem do przewodów. Trzeba na prawdę uważać...

    0
  • #30 08 Wrz 2003 19:10
    Race_D
    Poziom 13  

    Leszek Łagodny napisał:
    a co jak rozładuje się akumulatorek na mrozie (i nie tylko)? ja w poprzednim aucie - bez klamek - miałem taki problem. na szcescie było to pod domem, więc podniosłem autko i się podpiąlem do przewodów. Trzeba na prawdę uważać...

    Albo trzeba sobie wyprowadzić plus na zewnątrz - ofcoz odpowiednio zabezpieczony :)

    0