Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z tylną wycieraczką punto I

25 Sie 2009 10:10 5879 17
  • Poziom 11  
    Witam, po rozebraniu i wyczyszczeniu mechanizmu wycieraczki nie wiem jak ją złożyć, aby działała poprawnie. I tu moja prośba czy mogłby ktoś poratować zdjęciem tego mechanizmu? Chciałbym widzieć jak poszczególne elementy są ułożone żeby szybko i sprawnie poskładać mechanizm. Pytałem na innym forum ale nie dostałem odpowiedzi :cry: Dzięki z góry za pomoc, pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • spec od auto-elektro
    Tzn. czego nie umiesz poskładać pokaż.P
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    nie to że nie umiem tylko nie wiem w jakiej pozycji mają być te elementy w środku: plastikowe koło zębate, i te dwa trybki połączone ze sobą razem z ośką. Przy wcześniejszych próbach naprawienia (wycieraczka przestała wracać) coś się przestawiło przez co wycieraczka nie działała poprawnie. Wykonywała pełny cykl, a po wyłączeniu nie zatrzymywała się na samym dole.
  • spec od auto-elektro
    Te trybiki muszą być na środku więc po wykonaniu obrotu zostaje ząb albo na jednej stronie albo na drugiej, koło plastikowe nie ma znaczenia ustawi się samo. Po poskładaniu zamontować silnik/bez pióra/ włączyć i wyłączyć silnik się ustawi i wtedy założyć ramię z piórem. P
    problem z tylną wycieraczką punto I
  • Poziom 20  
    A czy stałe napięcie dochodzi na silnik może przy zblokowaniu ośki wyleciał bezpiecznik lub któryś z przewodów przetarty (sprawdż przelotki w klapie)
  • Poziom 11  
    wydaje mi się że bezpiecznik jakiś raczej odpada bo bezpiecznik do wycieraczki jest też do czegoś innego a wszystko sprawne. a jak jest z tymi kabelkami przy wtyczce? czy na którymś cały czs powinno być napięcie? bo są dwa chyba plusowe i w środku masa tylko nie wiem który do czego.
  • Poziom 20  
    jeden po zapłonie 12v/sygnał 12v i masa na 98% nie masz tago pierwszego

    Dodano po 6 [minuty]:

    Z bezpiecznikiem masz rację sprawdziłem (układ wycieraczek przód i tył nr 14 20A)
  • spec od auto-elektro
    Chyba się nie zrozumieliśmy, ponieważ objaw który opisujesz występuje przy silniku z mechanizmem a nie przy silniku z wyprowadzoną ośką na którym jest bezpośrednio wycieraczka. Więc napisz konkretnie.A tak nawiasem to jest przestawiony na silniku mechanizm na ośce.P
  • Poziom 11  
    nie rozumiem jak to przy silniku z mechanizmem a nie przy silniku z wyprowadzoną ośką? i nie rozumiem też ostatniego zdania.
  • spec od auto-elektro
    Też nie rozumiem raz piszesz o silniku raz o mechaniźmie chyba że Cię źle zrozumiałem. Jeżeli masz typowy silnik to wyciągnij krańcówkę z przekaźnikiem być może przy wkładaniu zagięty został któryś styk lub nie kontaktuje.P
  • Poziom 11  
    no ja jakoś w swoich postach nie widzę mowy o silniku. W linku który podałem z innego forum jest opisane jak przebiega proces wycierania szyby że się tak wyrażę. I chciałbym zrobić żeby ta wycieraczka chodziła tak jak trzeba tylko że nie mam pojęcia co z nią nie tak.
  • Poziom 17  
    Na odwrotnej stronie białego koła są dwa metalowe pierścienie (jeden z przerwą) połączone elektrycznie, do pierścieni dotykają dwie szczotki. Jedna ze szczotek jest dołączona do plusa po stacyjce, druga do silnika, gdy podczas pracy wycieraczek przełącznik przestawisz w położenie wyłączone, białe koło będzie napędzane aż szczotka trafi na przerwę w pierścieniu. To jest położenie spoczynkowe. Proste jak konstrukcja cepa, znajdziesz usterkę sam tylko zacznij myśleć a nie liczyć [na innych]
  • Poziom 11  
    Jakbym sie na tym bardziej znał to juz bym to zrobil. Ze ty wiesz wiecej to nie znaczy ze masz sie wymadrzac tylko jak piszesz to pomóż a jesli nie to komentarze prosze zachować dla siebie. Apropo na kole sa trzy pierscienie jeden z mala przerwą drugi z większą i po nich poruszają sie 3 szczotki. Moze i to dobry trop tylko co z tym nie tak? Skoro wycieraczka wracała z powrotem ale po ponownym uruchomieniu cofala sie troche a pozniej poruszala sie poprawnie.
  • Poziom 11  
    No wlasnie nie, wszystkie dotykają tego pierścienia. Odkrzywiałem je bardziej i czyściłem kolo rowniez.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Problem nie leży w mechanice (mechanizm nie da się źle złożyć). Dwa sektory zębate są złożone na stałe i spięte kotwą, górny sektor jest połączony na sztywno z osią ramienia wycieraczki (jeśli się mylę popraw mnie- nie mam takiego mechanizmu). Podczas pracy silnik i białe koło nie zmieniają kierunku ruchu. Gdy dźwignia sterowania wycieraczkami (przy kierownicy) jest w pozycji "wyłączone" na jednym z przewodów jest napięcie (sprawdź na którym), dochodzi do szczotki (nazwijmy ją A i ty musisz ją znaleźć), przez szczotkę do pierścienia na białym kole, (wszystkie pierścienie są połączone elektrycznie),dalej drugi pierścień (bez wycięcia), szczotka B (też musisz ją znaleźć) i silnik. Mechanizm będzie się poruszał aż szczotka (A) natrafi na przerwę w odpowiadającym jej pierścieniu, bądź straci z nim kontakt, bo n.p. podniósł ją jakiś element wystający z białego koła (równie dobrze szczotka B może stracić kontakt). Gdy po wyłączeniu mechanizm się zatrzyma w złej pozycji, wymontuj go z samochodu, zaznacz pozycję białego koła, wyjmij je i sprawdź w jakich miejscach szczotki (A) i (B) kontaktują się z odpowiadającymi im pierścieniami, prawdopodobnie jedna z nich jest zużyta i traci kontakt z odpowiadającym jej pierścieniem za wcześnie, dopływ prądu zostaje przerwany i wycieraczka staje, po powtórnym włączeniu kontynuuje ruch do skrajnego położenia i dopiero wtedy zawraca. Mam nadzieję że opisałem wszystko zrozumiale, podczas poszukiwania usterki nie pomijaj niczego, bo wszystko jest ważne
  • Poziom 11  
    Ok dzieki za rade jesli znajde chwilke to pomodze. Przewód ze stałym napięciem juz znalazlem i wiem które szczotki to szczotki A i B.