Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blokada zapłonu przez dotyk

neusz 05 Cze 2004 22:52 16827 10
  • #1
    neusz
    Poziom 11  
    Witam. Poszukuję schematu blokady zapłonu działającej przez dotknięcie jednej śrubki i masy. Z góry dziękuję. Pozdrawiam serdecznie.
  • #3
    neusz
    Poziom 11  
    :) nie chodzi mi o mikrostyk czy kontrakton tylko konkretnie o zamykanie obwodu przez dotknięcie np. dwóch śrubek.
  • #4
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #5
    oj
    Poziom 42  
    :arrow: neusz
    Poszło na PW, nie mogłem zamieścić tu schematu
  • #6
    HenryK3
    Poziom 26  
    Witam
    Pisałem już o tym
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=136042&highlight=

    Kupiłem za 30 zł gotowe urządzenie: antynapadawy wyłącznik sensorowy Matrix plus (producent BASCOM).
    Wersja bez antynapadu była za 25zł.
    Stan czuwania sygnalizuje pulsująca dioda LED.
    Po uruchomieniu silnika (LED pulsuje szybko) w przeciągu kilkudziesięciu sekund musisz dotykając masy samochodu (np. metalowej części stacyjki) jednocześnie dotknąć elektrody umieszczonej w dowolnym miejscu - LED gaśnie.
    Po ok 10 s od wyłączenia zapłonu układ samoczynnie przechodzi w stan czuwania - dioda LED miga.
    Można też np. zastosować kontaktron - kwestia fantazji.
    Odcinać można cokolwiek według uznania: zapłon, elektrozawór do paliwa, pompka paliwa (przekaźnik ma styki 20A).
    Wersja z antynapadem - resetuje się po otwarciu drzwi (opóźnienie ok 20s).

    Rozumiem, że samodziene wykonanie daje satysfakcję ale w tym przypadku czy warto?
    Koszt samych materiałów (przekaźnik, obudowa) będzie zbliżony do tej ceny.
    W razie potrzeby mogę zeskanować opis i schemat podłączenia.
    Pozdrawiam
    HenryK3

    -------------------------------------------------------------------------------------

    Załaczam widok płytki od strony druku.
    Po drugiej stronie są 4 elki, przekaźnik i dioda.
  • #7
    neusz
    Poziom 11  
    OK..... dzięki wszystkim za pomoc... już sobie poradziłem stosując układ na MOSFEcie IRF 9540 i jednym oporniczku 270KOM..... pozdrawiam serdecznie
  • #8
    przemkrzych
    Poziom 26  
    tez kupiłem ten układzik czeka na zamontowanie ,tylko niewiem
    jak to za bardzo podłączyć czy możesz mi wyśłąć jakiś schemacik
    jak to podłączyłeś?
  • #9
    jurex2
    Poziom 17  
    neusz napisz jak to zrobiłeś i gdzie podpiąłeś
  • #11
    ACTINA
    Poziom 9  
    HenryK3 napisał:
    Witam
    Pisałem już o tym
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=136042&highlight=

    Kupiłem za 30 zł gotowe urządzenie: antynapadawy wyłącznik sensorowy Matrix plus (producent BASCOM).
    Wersja bez antynapadu była za 25zł.
    Stan czuwania sygnalizuje pulsująca dioda LED.
    Po uruchomieniu silnika (LED pulsuje szybko) w przeciągu kilkudziesięciu sekund musisz dotykając masy samochodu (np. metalowej części stacyjki) jednocześnie dotknąć elektrody umieszczonej w dowolnym miejscu - LED gaśnie.
    Po ok 10 s od wyłączenia zapłonu układ samoczynnie przechodzi w stan czuwania - dioda LED miga.
    Można też np. zastosować kontaktron - kwestia fantazji.
    Odcinać można cokolwiek według uznania: zapłon, elektrozawór do paliwa, pompka paliwa (przekaźnik ma styki 20A).
    Wersja z antynapadem - resetuje się po otwarciu drzwi (opóźnienie ok 20s).

    Rozumiem, że samodziene wykonanie daje satysfakcję ale w tym przypadku czy warto?
    Koszt samych materiałów (przekaźnik, obudowa) będzie zbliżony do tej ceny.
    W razie potrzeby mogę zeskanować opis i schemat podłączenia.
    Pozdrawiam
    HenryK3

    -------------------------------------------------------------------------------------

    Załaczam widok płytki od strony druku.
    Po drugiej stronie są 4 elki, przekaźnik i dioda.


    czy mógłbyś przesłać mi opis i schemat podłączenia? actina10(malpa)wp.pl