Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uruchomienie zegarów w passacie

pulikow 24 May 2006 18:45 9200 44
  • #31
    chodkii
    Level 13  
    obudziłem swoje mfa na razie tylko zegar nad resztą pracuję mogę pomóc
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    siemi
    Level 2  
    witam! mam problem mam passata b3 z roku 1991 i do tej pory miałem zegary z takim dużym zegarkiem i 2 kierunkami, poczym wymieniłem je na zegary z obrotomierzem i zegarkiem elektronicznym i mam mały problem.
    1.pali mi sie na stałe dioda od kierunków i jeżeli wrzuce w lewo nic tez sie pali a jezeli w prawo to zaczyna mrugać , ale nie przeszkadza to w funkcjionowaniu kierunków.
    2.nie działa mi obrotomierz co jest ważniejsze ponieważ na tym mi zależało.
    Wydaje mi się że trzeba podłączyć jakiś kabel z cewki ale nie mam schemata tego licznika a także nie wiem który dokładnie kabelek trzeba podłączyć??
    proszę o jakies propozycjie
    pozdrawiam
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #33
    piero28
    Level 10  
    Wracam do pierwszego pytania ponieważ mam ten sam problem z wyświetlaczem. Jest martwy. Także myślę że nie jest on zepsuty lecz czegoś mu brakuje. Może ktoś zna lekarstwo? Pozdrawiam!

    Dodano po 24 [minuty]:

    A naj bardziej interesuje mnie to złącze 7-pinowe w lewym dolnym rogu z przodu. Czy ktoś pod tą gumową zaślepką nie ma czasem jeszcze czegoś? może ma być tam jakiś mostek?
  • #34
    piero28
    Level 10  
    Panowie nie wierzę że nikt nie ma takiego licznika!
  • #35
    chodkii
    Level 13  
    wiadomosc na pw a to złącze jest do programowania a dla wszystkich trzeba podać masę na pin 5 licznika
  • #36
    piero28
    Level 10  
    No niestety na pw nic nie dotarło. Kolego "chodkii" mógł byś coś więcej napisać?
  • #37
    piero28
    Level 10  
    Jest dokładnie jak mówi kolega chodkii. Trzeba pociągnąć masę na pin 5 i zegarek hula.
  • #38
    buber
    Level 12  
    witam
    Podłącze sie pod temat bo jest bardzo związany z moim problemem. Otóż mam passata B3 G60 91r. Licznik z MFA. Od jakiegos czasu zaczeły mi się wieszać zegary i wyswietlacze ten z zegarkiem i ten z kilometrami. Zawsze pomagał reset a mianowicie wyjecie bezpiecznika i włożenie go sppowrotem. Ale do czasu oczywiscie. Od kilku dni mam na lewym wyświetlaczu tym z zegarkiem napis Error i licznik niedziała, ani predkościomierz ani obtoromierz, działają jedynie kontrolki u dołu i u góry od kierunków, czy możecie coś podpowiedzieć, za co sie wziąć? czy to przypadkiem nie jest wina komputera? z góry wielkie dzięki :)
  • #39
    sark112
    Level 1  
    Witam
    Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwe uruchomienie obrotomierza w moim passacie. Mój passacik to rocznik 91 z silnikiem diesel 1.6 TDi który miał standardową deske rozdzielczą jak na B3 z prędkościomierzem i dużym analogowym zegarem. Zamieniłem tą deske na deske z rocznika 92 z silnikiem 1.9 TD która charakteryzuje się tym ze posiada zegarek elektroniczny pod prędkościomierzem i posiada obrotomierz w miejscu gdzie tamta deska miała duży zegarek. Wszystko działa ok nawet zegarek elektroniczny , wszystkie kontrolki ,wszystko jest ok tylko obrotomierz stoi w miejscu i nie wiem co z tym fantem zrobić .
    Bardzo prosił bym o pomoc :cry:
  • #40
    LuqAAsz
    Level 2  
    Witam mam passata b3 z 92roku 2.0 na wielopunktowym wtrysku zegary mam analogowe a chcial bym założyć z obrotomierzem i z wyśietlaczem cyfrowym. I tu nasuwa sie pytanko czy po pierwsze da rade to zrobić i czy takie zegary nie potzebuja dolozenia sterowania tym konputerem przy kierownicy ( taka jak np w toledo1) Bede wdzieczny za jakies informacje

    http://www.tuning.kandp.info - galeria B3 po tuningu zapraszam
  • #41
    chodkii
    Level 13  
    pytanko czy mają być z komputerem pokładowym czy tylko z zegarkiem ale oba będą pasiły tylko do tego z kompem potrzeba jeszcze przełącznik pod kierownicę i czujniki aby w pełni funkcjonował

    Dodano po 4 [minuty]:

    sark112 wrote:
    Witam
    Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwe uruchomienie obrotomierza w moim passacie. Mój passacik to rocznik 91 z silnikiem diesel 1.6 TDi który miał standardową deske rozdzielczą jak na B3 z prędkościomierzem i dużym analogowym zegarem. Zamieniłem tą deske na deske z rocznika 92 z silnikiem 1.9 TD która charakteryzuje się tym ze posiada zegarek elektroniczny pod prędkościomierzem i posiada obrotomierz w miejscu gdzie tamta deska miała duży zegarek. Wszystko działa ok nawet zegarek elektroniczny , wszystkie kontrolki ,wszystko jest ok tylko obrotomierz stoi w miejscu i nie wiem co z tym fantem zrobić .
    Bardzo prosił bym o pomoc :cry:

    sygnał do obrot jest pobierany z alternatora sprawdz czy masz podpięty kabelek bodajże niebieski
  • #42
    LuqAAsz
    Level 2  
    Czyli nie musze zmieniać wtyków zegarów w desce rozdzielczej i cała instalacja jest jednakowa ?
    a to czy z zegarkiem czy z komputerem to sie okaże w trakcie poszukiwan tego elemetu.
  • #43
    JACU626

    Level 27  
    Napisałem na innym forum, wyświetlacz nic poza godzina nie pokaże jak nie podepniecie przełącznika mfa tu mój post z iinego forum.

    To po kolei
    zaczynamy od pinologi zegarów

    1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

    2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.

    3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel

    4. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)

    5. Masa - jak w pinie 3

    6. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)

    7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka)

    8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara

    9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara

    10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)

    11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora.

    12.+12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.

    13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.

    14. pusty

    15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)

    16.Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.

    17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)

    18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)

    19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

    20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)

    21.Wskaznik poziomu paliwa w baku

    22.Kierunkowskaz lewy

    23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej

    24.Kierunkowskaz prawy

    25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)

    26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)

    27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wejscie (brak jesli jest linka)

    28.pusty


    Pod 1 i 19 podpinasz dwa kable i wyprowadzasz je do kompry silnika

    17 - przewód do komory silnika i pod czujnik temperatury oleju

    27- kabelek do impulsatora jak masz wtyczje to kolejnosc jest taka

    czarny + z kluczyka
    brązowy -
    biały łączysz z pinem 27 i licznik juz śmiga

    Jak masz manetke od kierunków to opisze ci jakie kolory gdzie wpiąć ale dopiero jak znajde swoje zapiski, chyba jezdza w pasku lub w leza w garażu, jak tego nie podepniesz to wyświetlacz poza godziną nic nie pokaze. Narazie sprawdz czy masz kable na pinach czy puste miejsca. Jak puste miejsca to kombinuj wtyki, uzupełnij brakujące i podepnij licznik z impulsatorem.
  • #44
    LuqAAsz
    Level 2  
    Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie :D postaram się niczego nie pokręcić bo moja zdolność do majsterkowania w elektronice ogranicza się do składania komputera :cry: , ale jeśli mi one nie pomogą to na pewno elektrykowi dzięki jeszcze raz. pozdrawiam
  • #45
    wojcio29
    Level 2  
    wymieniłem zegary w pasku miałem zegar wskazówkowy z prawej peraz jest elektroniczny z lewej i nie działa. co roboć