Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uruchomienie zegarów w passacie

pulikow 24 Maj 2006 18:45 9032 44
  • #31
    chodkii
    Poziom 13  
    obudziłem swoje mfa na razie tylko zegar nad resztą pracuję mogę pomóc
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    siemi
    Poziom 2  
    witam! mam problem mam passata b3 z roku 1991 i do tej pory miałem zegary z takim dużym zegarkiem i 2 kierunkami, poczym wymieniłem je na zegary z obrotomierzem i zegarkiem elektronicznym i mam mały problem.
    1.pali mi sie na stałe dioda od kierunków i jeżeli wrzuce w lewo nic tez sie pali a jezeli w prawo to zaczyna mrugać , ale nie przeszkadza to w funkcjionowaniu kierunków.
    2.nie działa mi obrotomierz co jest ważniejsze ponieważ na tym mi zależało.
    Wydaje mi się że trzeba podłączyć jakiś kabel z cewki ale nie mam schemata tego licznika a także nie wiem który dokładnie kabelek trzeba podłączyć??
    proszę o jakies propozycjie
    pozdrawiam
  • TermopastyTermopasty
  • #33
    piero28
    Poziom 10  
    Wracam do pierwszego pytania ponieważ mam ten sam problem z wyświetlaczem. Jest martwy. Także myślę że nie jest on zepsuty lecz czegoś mu brakuje. Może ktoś zna lekarstwo? Pozdrawiam!

    Dodano po 24 [minuty]:

    A naj bardziej interesuje mnie to złącze 7-pinowe w lewym dolnym rogu z przodu. Czy ktoś pod tą gumową zaślepką nie ma czasem jeszcze czegoś? może ma być tam jakiś mostek?
  • #34
    piero28
    Poziom 10  
    Panowie nie wierzę że nikt nie ma takiego licznika!
  • #35
    chodkii
    Poziom 13  
    wiadomosc na pw a to złącze jest do programowania a dla wszystkich trzeba podać masę na pin 5 licznika
  • #36
    piero28
    Poziom 10  
    No niestety na pw nic nie dotarło. Kolego "chodkii" mógł byś coś więcej napisać?
  • #37
    piero28
    Poziom 10  
    Jest dokładnie jak mówi kolega chodkii. Trzeba pociągnąć masę na pin 5 i zegarek hula.
  • #38
    buber
    Poziom 12  
    witam
    Podłącze sie pod temat bo jest bardzo związany z moim problemem. Otóż mam passata B3 G60 91r. Licznik z MFA. Od jakiegos czasu zaczeły mi się wieszać zegary i wyswietlacze ten z zegarkiem i ten z kilometrami. Zawsze pomagał reset a mianowicie wyjecie bezpiecznika i włożenie go sppowrotem. Ale do czasu oczywiscie. Od kilku dni mam na lewym wyświetlaczu tym z zegarkiem napis Error i licznik niedziała, ani predkościomierz ani obtoromierz, działają jedynie kontrolki u dołu i u góry od kierunków, czy możecie coś podpowiedzieć, za co sie wziąć? czy to przypadkiem nie jest wina komputera? z góry wielkie dzięki :)
  • #39
    sark112
    Poziom 1  
    Witam
    Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwe uruchomienie obrotomierza w moim passacie. Mój passacik to rocznik 91 z silnikiem diesel 1.6 TDi który miał standardową deske rozdzielczą jak na B3 z prędkościomierzem i dużym analogowym zegarem. Zamieniłem tą deske na deske z rocznika 92 z silnikiem 1.9 TD która charakteryzuje się tym ze posiada zegarek elektroniczny pod prędkościomierzem i posiada obrotomierz w miejscu gdzie tamta deska miała duży zegarek. Wszystko działa ok nawet zegarek elektroniczny , wszystkie kontrolki ,wszystko jest ok tylko obrotomierz stoi w miejscu i nie wiem co z tym fantem zrobić .
    Bardzo prosił bym o pomoc :cry:
  • #40
    LuqAAsz
    Poziom 2  
    Witam mam passata b3 z 92roku 2.0 na wielopunktowym wtrysku zegary mam analogowe a chcial bym założyć z obrotomierzem i z wyśietlaczem cyfrowym. I tu nasuwa sie pytanko czy po pierwsze da rade to zrobić i czy takie zegary nie potzebuja dolozenia sterowania tym konputerem przy kierownicy ( taka jak np w toledo1) Bede wdzieczny za jakies informacje

    http://www.tuning.kandp.info - galeria B3 po tuningu zapraszam
  • #41
    chodkii
    Poziom 13  
    pytanko czy mają być z komputerem pokładowym czy tylko z zegarkiem ale oba będą pasiły tylko do tego z kompem potrzeba jeszcze przełącznik pod kierownicę i czujniki aby w pełni funkcjonował

    Dodano po 4 [minuty]:

    sark112 napisał:
    Witam
    Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwe uruchomienie obrotomierza w moim passacie. Mój passacik to rocznik 91 z silnikiem diesel 1.6 TDi który miał standardową deske rozdzielczą jak na B3 z prędkościomierzem i dużym analogowym zegarem. Zamieniłem tą deske na deske z rocznika 92 z silnikiem 1.9 TD która charakteryzuje się tym ze posiada zegarek elektroniczny pod prędkościomierzem i posiada obrotomierz w miejscu gdzie tamta deska miała duży zegarek. Wszystko działa ok nawet zegarek elektroniczny , wszystkie kontrolki ,wszystko jest ok tylko obrotomierz stoi w miejscu i nie wiem co z tym fantem zrobić .
    Bardzo prosił bym o pomoc :cry:

    sygnał do obrot jest pobierany z alternatora sprawdz czy masz podpięty kabelek bodajże niebieski
  • #42
    LuqAAsz
    Poziom 2  
    Czyli nie musze zmieniać wtyków zegarów w desce rozdzielczej i cała instalacja jest jednakowa ?
    a to czy z zegarkiem czy z komputerem to sie okaże w trakcie poszukiwan tego elemetu.
  • #43
    JACU626

    Poziom 27  
    Napisałem na innym forum, wyświetlacz nic poza godzina nie pokaże jak nie podepniecie przełącznika mfa tu mój post z iinego forum.

    To po kolei
    zaczynamy od pinologi zegarów

    1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

    2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.

    3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel

    4. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)

    5. Masa - jak w pinie 3

    6. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)

    7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka)

    8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara

    9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara

    10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)

    11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora.

    12.+12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.

    13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.

    14. pusty

    15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)

    16.Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.

    17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)

    18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)

    19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

    20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)

    21.Wskaznik poziomu paliwa w baku

    22.Kierunkowskaz lewy

    23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej

    24.Kierunkowskaz prawy

    25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)

    26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)

    27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wejscie (brak jesli jest linka)

    28.pusty


    Pod 1 i 19 podpinasz dwa kable i wyprowadzasz je do kompry silnika

    17 - przewód do komory silnika i pod czujnik temperatury oleju

    27- kabelek do impulsatora jak masz wtyczje to kolejnosc jest taka

    czarny + z kluczyka
    brązowy -
    biały łączysz z pinem 27 i licznik juz śmiga

    Jak masz manetke od kierunków to opisze ci jakie kolory gdzie wpiąć ale dopiero jak znajde swoje zapiski, chyba jezdza w pasku lub w leza w garażu, jak tego nie podepniesz to wyświetlacz poza godziną nic nie pokaze. Narazie sprawdz czy masz kable na pinach czy puste miejsca. Jak puste miejsca to kombinuj wtyki, uzupełnij brakujące i podepnij licznik z impulsatorem.
  • #44
    LuqAAsz
    Poziom 2  
    Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie :D postaram się niczego nie pokręcić bo moja zdolność do majsterkowania w elektronice ogranicza się do składania komputera :cry: , ale jeśli mi one nie pomogą to na pewno elektrykowi dzięki jeszcze raz. pozdrawiam
  • #45
    wojcio29
    Poziom 2  
    wymieniłem zegary w pasku miałem zegar wskazówkowy z prawej peraz jest elektroniczny z lewej i nie działa. co roboć