Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Syrena Audi Bosch 1K0 951 605A- pinout, sterowanie

austin007 25 Sie 2009 13:13 4425 8
  • #1 25 Sie 2009 13:13
    austin007
    Poziom 17  

    Witam.

    Chciałbym zastosować syrenę Bosch 1K0 951 605A do innego auta. Z tego co wiem, jest to syrena alarmu aut z grupy VW. Czytając opisy na znanym serwisie aukcyjnym spotkałem się z informacją,ze to klakson. Wygląda to na syrenę z potrzymaniem akku NiCD.

    Będę zobowiązany:
    1.Informację o pinach. Kostka ma 3 piny. Pewnie +/- i sterowanie. Tylko który jest który.
    2.Jak sterować tę syrenę. Jakie impulsy/stany/ zbocza wyzwalają ją itd.
    3.Czy to jest rzeczywiście syrena(nie klakson), jaka i gdzie stosowana

    Próbowałem poszukać w sieci schematów Audi/ Passata ale nic poza B5 nie znalazłem. A to chyba nowsze rozwiązanie.

    Pzodrawiam
    Leszek

    Syrena Audi Bosch 1K0 951 605A- pinout, sterowanie

  • #2 31 Sie 2009 21:33
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Nie jest to klakson. Jest to syrena fabrycznego autoalarmu. Nie wykorzystasz jej do innego systemu. Sterowanie jej wyzwoleniem i wyłączeniem odbywa się sekwencją cyfrową. Jej sterowanie jest co najmniej dziwne, ale jest to spowodowane oszczędnością energii w samochodzie. W momencie uzbrojenia systemu znika z niej stałe zasilanie. Dopiero kiedy nastąpi wyzwolenie pojawia się +12V i sekwencja cyfrowa na osobnej nóżce.

  • #3 01 Wrz 2009 08:04
    austin007
    Poziom 17  

    Dziękuję za informację. Myślałem,że już nikt nie wie.
    Wiesz może które z trzech pinów to masa, który +12V? Chciałbym podładować syrenę (NiCd). Zanim się do niej dobiorę mogą wbudowane akumulatory ulec zniszczeniu. Jest szansa znaleźć gdzieś informacje n/t wspomnianych sekwencji czy ramki danych obsługujących syrenę? Pewnie ze względu fakt,że to urządzenie zabezpieczające, nie będzie łatwo. Pewnie skończy się na dobraniu do wnętrza.

  • #4 01 Wrz 2009 14:29
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Niestety pinologii nie mam ponieważ sprawdzałem to empirycznie na Golfie V. Uznałem, to za niepotrzebne informacje ze względu na to, że w wypadku uszkodzenia takiej syreny i tak nie da się podłączyć zwykłej. Dodam jeszcze, że rozbiórka = uszkodzenie. Należy podstawić inną sprawną i problem z głowy. Co do odczytania ramek, to będziesz to musiał raczej wykonać na samochodzie. Ze syreny nie odczytasz w jaki sposób jest wyzwalana i deaktywowana.

  • #5 01 Wrz 2009 14:53
    austin007
    Poziom 17  

    Ok:) Nie masz może fragmentu schematu z instalacją np.Golfa V? Szukałem w necie ale jakoś nie dopadłem. Jak nie znajdę, dokupię do tego samochód;)

    BTW: Właśnie się przymierzam do 2-3 letniego A4 avant (drogie i chodliwe:( ), lub 1-2 letnią Octavię TDI ew. Ceeda CRDi (tu niestety nic nie będzie można dłubać bo gwarancja wrrr, no i te serwisy). Do Skody czy A4 będzie pewnie pasowała syrena.

    Tak czy inaczej wielkie dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc.

  • #6 01 Wrz 2009 20:42
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Przykro mi. Schematu niet. Miałem okazję wymieniać taką syrenę i stąd moje spostrzeżenia, które tu opisałem. Co do A4, czy Octavi to tylko dobre odcięcie elektryki lub elektroniki silnika daje pewien spokój jeśli chodzi o kradzież. Nowe A6 z zamontowanym alarmem po szynie can lecz bez blokady silnika znika w ciągu 20 sek. z miejsca parkingowego. Znajomy był na komisariacie ponieważ założył w ten sposób alarm i się niestety tłumaczył. Teoretycznie fabryczny immobiliser powinien uniemożliwić odpalenie samochodu - teoretycznie. Panowie Niebiescy pokazali mu film z kamery przemysłowej. Akcja trwała 19 mrugnięć światłami od momentu kiedy intruz wszedł do samochodu, do momentu ruszenia pojazdu. Alarm alarmował, a złodziej odjechał. Nie należy wierzyć w fabryczne zabezpieczenia.

  • #8 07 Cze 2013 11:25
    admirators
    Poziom 18  

    Zmacio napisał:
    Nie jest to klakson. Jest to syrena fabrycznego autoalarmu. Nie wykorzystasz jej do innego systemu. Sterowanie jej wyzwoleniem i wyłączeniem odbywa się sekwencją cyfrową. Jej sterowanie jest co najmniej dziwne, ale jest to spowodowane oszczędnością energii w samochodzie. W momencie uzbrojenia systemu znika z niej stałe zasilanie. Dopiero kiedy nastąpi wyzwolenie pojawia się +12V i sekwencja cyfrowa na osobnej nóżce.


    Czy przypadkiem ta syrena nie jest sterowane po CAN'ie?

  • #9 15 Paź 2017 21:56
    j4rek
    Poziom 18  

    Odkopię lekko temat - wyszukałem, że syrena jest sterowana poprzez magistralę LIN-Bus. Pinout dla podobnej syrenki o nr 1J0 951 605 A to:

    1. Comm/Signal
    2. GND
    3. +12V

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME