Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik AAZ Vento TD - mruga kontrolka oleju

Mexaris 25 Sie 2009 13:58 6680 20
  • #1 25 Sie 2009 13:58
    Mexaris
    Poziom 10  

    Posłuchajcie tego...Posiadam Vento z tym właśnie silnikiem AAZ z roku 94.Przewróciłem całe forum i zrobiłem wszystko co jest napisane aby ta kontrolka zgasła i nic.Mruga sobie od czasu do czasu na rozgrzanym silniku po przejechaniu około 20 km niezależnie od wysokości obrotów.Czujniki już mam wszystkie jakie występują w tych samochodach.U góry w głowicy założony czujnik zakres kontroli od 0,15-0,35 MPa.Na dole w filtrze oleju założony 0,9 MPa.Poza tym wymieniony olej oraz filtr oleju.Żeby ktoś nie powiedział że za mała lepkość , wlałem SUPEROL CC30.Kiedy objaw nie zniknął , dolałem jeszcze MotoDoktor(chodziło właśnie o lepkość)Dalej niestety nic to nie zmieniło więc wymieniłem alternator który jak sie dowiedziałem , czasem fiksuje i takie rzeczy się dzieją - dalej nic , objaw pozostał.Więc przeczytałem ze licznik też może się ze mnie nabijać i zgodnie z instrukcją jednego forumowicza , pominąłem czip na odwrocie licznika i kontrolka na rozgrzanym silniku zaczęła się żarzyć cały czas.Wróciłem więc znów do punktu wyjścia.Kable od alternatora obydwa całe(sprawdzone)Ładowanie alternatora około 14 Volt.Dodam jeszcze że obrotomierz chodzi tak jak powinien - czyli nie wchodzi sam na jakieś parametry z kosmosu tylko trzyma 900 obrotów na wolnych cały czas.Jeśli przypomnę sobie coś , co jeszcze zrobiłem w celu zgaszenia tej śmiejącej się ze mnie od czasu do czasu kontrolki , dołączę to na forum.Dodam tylko że wszystko zaczeło się w lutym kiedy to wymieniłem głowicę.W starej po prostu pękł kanał i zaczęło ubywać płynu.Jakieś sugestie od fachowców???Pozdrawiam serdecznie...Aha , ciśnienie oleju także zmierzone - na wolnych obrotach 0,9 atmoswery a na wysokich 2 atmoswery.

    0 20
  • #2 25 Sie 2009 15:32
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak masz 2 bary na wysokich obrotach, to co się dziwisz, że układ kontroli ciśnienia oleju sygnalizuje usterkę ( <1,8 bar/2500 rpm), zacznij od naprawy mechanicznej silnika, a nie szukaj problemów w elektryce

    1
  • #3 25 Sie 2009 17:56
    Mexaris
    Poziom 10  

    Właśnie według książki na 2000 obrotów ma być 2 bary a na wolnych 0,9.Przejżałem całą książkę i poznałem wszystkie parametry zanim napisałem post a Ty kolego bez sprawdzenia każesz mi rozbierać silnik?Wstrzymam się jeszcze do momentu , aż ktoś napisze coś rozsądnego.Cieszę się ze odpisałeś oczywiscie ale jeszcze poczekam...pozdrawiam...:)

    0
  • #4 25 Sie 2009 18:05
    tosti77
    Poziom 17  

    Napisz czy ciśnienie oleju mierzyłeś w chwili kiedy ta kontrolka się z ciebie śmiała czy nie?? Jeśli nie, to powtórz sprawdzanie ciśnieniaw chwili zapalenia się kontrolki - może tylko czasem ciśnienie spada - co wskazywać by mogło na to, że coś przytyka kanaliki olejowe, lub pompę oleju...

    0
  • #5 25 Sie 2009 18:08
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Gdzie wkręcałeś zegar do pomiaru ciśnienia oleju?

    0
  • #6 25 Sie 2009 19:16
    Mexaris
    Poziom 10  

    I właśnie na taki post czekałem.Może w ciągu kilku dni to sprawdzę bo w prawdzie mierzyłem ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku ale nie patrzyłem czy w tym momencie się zaświeciła kontrolka.Bo jak już napisałem , kontrolka zaświeca się na bardzo krótko - około 1 sekundy.Ciśnienie mierzyłem w miejscu górnego czujnika(w głowicy)Napisałem że stało się to po wymianie głowicy.Przed , było wszystko w porządku.Na razie dzięki za wskazówkę...Napiszę jak sprawdzę jeszcze raz ciśnienie...

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    No więc pojechałem jeszcze dzisiaj do mechanika który zmierzył ciśnienie.Niestety wszystko w porządku.Nie ma żadnych skoków ciśnienia.Zwróciło moją uwagę tylko to , że tak jak już pisałem wcześniej , po podłączeniu kontrolki(jeden przewód do plusa a drugi do czujnika) ta cały czas się żarzy na rozgrzanym silniku chociaż ciśnienie oleju jest jest książkowe.

    0
  • #7 25 Sie 2009 20:17
    enauto
    Poziom 29  

    Mexaris napisał:
    No więc pojechałem jeszcze dzisiaj do mechanika który zmierzył ciśnienie.Niestety wszystko w porządku.Nie ma żadnych skoków ciśnienia.Zwróciło moją uwagę tylko to , że tak jak już pisałem wcześniej , po podłączeniu kontrolki(jeden przewód do plusa a drugi do czujnika) ta cały czas się żarzy na rozgrzanym silniku chociaż ciśnienie oleju jest jest książkowe.

    Powinna świecić jasno, pewnie jest słaba masa na głowicy.

    0
  • #8 25 Sie 2009 20:30
    Mexaris
    Poziom 10  

    Przepraszam...nie dopisałem że żarzy się na rozgrzanym i pracującym silniku.Myślałem ze to jest oczywiste...Jutro pojadę jeszcze do sklepu i kupię oryginalny czujnik w firmowym sklepie VW a nie jakieś tam chore zamienniki.O efektach poinformuję jutro.Tylko kupiłem ich kilka i chyba wszystkie nie byłyby uszkodzone bądź też miały złe wskazania co?Pozdrawiam...

    0
  • #9 25 Sie 2009 22:20
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Domyślam się że chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju, bo jakoś nigdzie tego nie znalazłem. Zmajstruj sobie zastępczy układ kontroli ciśnienia, lampkę umieść w kabinie, pojeździj trochę, zalej silnik normalnym olejem i jeśli nie pojawi się to mruganie kontrolki,to odpadnie ci mechanika i czujniki, pozostaną przewody i zespół wskaźników, a to nie grozi awarią silnika. Swoją drogą podejrzewam przewody.

    0
  • #10 25 Sie 2009 22:56
    d_a_r_i_o
    Poziom 14  

    świetny olej wlałeś, no takich ludzi to aż przykro sie słucha, jaki masz filtr oleju? też pewnie jakiś najtańszy? czasem zdarzało się ze w Golfie 3 filtry z Filtrona nie radzily sobie i piszczała sygnalizacja i mrugała kontrolka, zalej dobrym olejem i załóż dobry filtr oleju

    0
  • #12 26 Sie 2009 11:49
    Mexaris
    Poziom 10  

    d_a_r_i_o napisał:
    świetny olej wlałeś, no takich ludzi to aż przykro sie słucha, jaki masz filtr oleju? też pewnie jakiś najtańszy? czasem zdarzało się ze w Golfie 3 filtry z Filtrona nie radzily sobie i piszczała sygnalizacja i mrugała kontrolka, zalej dobrym olejem i załóż dobry filtr oleju
    Zamiast wyśmiewać się ze mnie , czytaj kolego ze zrozumieniem...Napisałem ze wlałem taki gdyż chodziło o lepkość oleju a jak wiadomo , właśnie ten olej przeznaczony jest tylko i wyłącznie do silnika diesel-a więc nie chodziło o oszczędność.Filtr oleju założony Bosch-a.Poza tym buczek się nie uruchamia tylko od czasu do czasu na jedną sekundę zaświeca się kontrolka oleju (czego znów nie doczytałeś)co mówi nam o tym że dolny czujnik jest w porządku(buczek się nie włącza)Napisałem też że kupiłem kilka(dokładnie trzy) czujników i trochę nie chce mi się wierzyć że wszystkie mają złe wskazania...d_a_r_i_o przeczytaj dokładnie od początku na następny raz bo nie chce mi się opisywać czegoś , co już pisałem.Jeszcze odnośnie oryginalnego czujnika - zamówiony i jutro do odbioru.Więc okaże się jutro czy to czujnik - zamiennik który założyłem , jest winny.Pozdrawiam i do jutreka...:)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jędrek59 napisał:
    Domyślam się że chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju, bo jakoś nigdzie tego nie znalazłem. Zmajstruj sobie zastępczy układ kontroli ciśnienia, lampkę umieść w kabinie, pojeździj trochę, zalej silnik normalnym olejem i jeśli nie pojawi się to mruganie kontrolki,to odpadnie ci mechanika i czujniki, pozostaną przewody i zespół wskaźników, a to nie grozi awarią silnika. Swoją drogą podejrzewam przewody.
    Po podłączeniu kontrolki (jeden kabel do plusa akumulatora a drugi kabel do czujnika) na gorącym i pracującym silniku żarzy się na wolnych obrotach czyli nie odłącza do końca masy.Po wyłączeniu silnika zaświeca się pełną parą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    enauto napisał:
    Przeczytaj to
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1419121&highlight=#1419121
    tam jest podany sposób sprawdzenia układu kontroli ciśnienia oleju
    zajrzę i jeśli tego nie robiłem , na pewno spróbuję.Dzięki za link.

    0
  • #13 26 Sie 2009 12:21
    ociz
    Moderator Samochody

    2 bary przy 2000 obr/m to wcale nie norma a miniumum.

    1
  • #14 26 Sie 2009 21:22
    Daro122
    Poziom 29  

    To mi się nie podoba " wlałem SUPEROL CC30 " walczyłem kiedyś 2 dni z silnikiem aż doszło do wymiany oleju na olej przeznaczony do silnika i problem ustał - co za ulga .W twoim przypadku stawiam na luźne popychacze w bloku głowicy , nikt nie zwraca uwagi na luzy popychaczy na bok . Czasem po kapitalnym remoncie silnika okazuje się że nie ma ciśnienia i winne właśnie popychacze , zrobione wszystko wszystkie szlify ale popychacze nie ruszane - tego się nie naprawia. Taki przypadek jak twój przerabiałem osobiście - brak ciśnienia po wymianie głowicy .

    0
  • #15 26 Sie 2009 22:00
    Mexaris
    Poziom 10  

    ociz napisał:
    2 bary przy 2000 obr/m to wcale nie norma a miniumum.
    No tak , masz rację.U mnie wskazówka doszła prawie do trzech i puściłem nogę z gazu.Napisałem jednak ile pisało w książce.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Daro122 napisał:
    To mi się nie podoba " wlałem SUPEROL CC30 " walczyłem kiedyś 2 dni z silnikiem aż doszło do wymiany oleju na olej przeznaczony do silnika i problem ustał - co za ulga .W twoim przypadku stawiam na luźne popychacze w bloku głowicy , nikt nie zwraca uwagi na luzy popychaczy na bok . Czasem po kapitalnym remoncie silnika okazuje się że nie ma ciśnienia i winne właśnie popychacze , zrobione wszystko wszystkie szlify ale popychacze nie ruszane - tego się nie naprawia. Taki przypadek jak twój przerabiałem osobiście - brak ciśnienia po wymianie głowicy .
    Zasugeruję mechanikowi któremu oddam samochód do przejrzenia ale najpierw wymienię ten czujnik na oryginalny.Wolałbym to zrobić najmniejszym kosztem i w krótkim czasie.A wiadomo że jeśli mechanik będzie rozbierał silnik to samochód będzie stał u niego około tygodnia najmniej.

    0
  • #16 28 Sie 2009 20:13
    Mexaris
    Poziom 10  

    Niestety wymiana czujnika nic dała...dałem auto mechanikowi żeby wymienił popychacze.Mechanik stwierdził że jeśli nie stukają , nie ma sensu ich wymienić.Uparcie jednak stałem przy swoim i kazałem mu je wymienić.Samochód ma być gotowy na poniedziałek lub wtorek.Wtedy to zdam relację co i jak...Ale widzę że póki co , niewielu ludzi może coś na ten temat powiedzieć.Ponoć cudów nie ma...a jednak...zobaczymy w przyszłym tygodniu co dalej.Na razie pozdrawiam...

    0
  • Pomocny post
    #17 28 Sie 2009 22:27
    Daro122
    Poziom 29  

    Wymiana samych popychaczy nic tu nie da chodziło mi o boczny luz w głowicy ,a to wynik zużycia sie gniazd popychaczy .

    0
  • #18 29 Sie 2009 01:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 29 Sie 2009 09:12
    Mexaris
    Poziom 10  

    ZLOTY01 napisał:
    wymień może tanim kosztem panewki
    Nie rozumiem złociutki po co ta ironia??:-/ Po prostu szukam przyczyny a Ty widzę chcesz dźwignąć sobie poziom na forum pisząc durnowate , nikomu nie potrzebne posty.Hmm...w sumie zawsze to jeden więcej prawda?Tak każdemu pomagasz na tym forum?Tu prośba do adminów - przyjrzyjcie się koledze co wypisuje.Za ten post należy Ci się kliknięcie na (POMÓGŁ) Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Daro122 napisał:
    Wymiana samych popychaczy nic tu nie da chodziło mi o boczny luz w głowicy ,a to wynik zużycia się gniazd popychaczy .
    Szkoda ze tak późno to napisałeś..no ale cóż...zobaczę jaki będzie efekt i jeśli nic się nie zmieni , będę szukał dalej.Pozdrawiam...

    0
  • #20 29 Sie 2009 15:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 02 Wrz 2009 09:30
    Mexaris
    Poziom 10  

    No więc koledzy to już w tej kwestii ostatni post...Po wymianie tzw. szklanek - popychaczy , pojeździłem trochę żeby rozgrzać silnik i okazało się że jest wszystko w porządku.Daro122 dziękuję za trafioną sugestię a innym że próbowali pomóc.No i do przeczytania w innym temacie.Pozdrawiam wszystkich !!!:)Temat do zamknięcia...

    0