Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik AAZ Vento TD - mruga kontrolka oleju

Mexaris 25 Aug 2009 13:58 7931 20
Bosch
  • #1
    Mexaris
    Level 11  
    Posłuchajcie tego...Posiadam Vento z tym właśnie silnikiem AAZ z roku 94.Przewróciłem całe forum i zrobiłem wszystko co jest napisane aby ta kontrolka zgasła i nic.Mruga sobie od czasu do czasu na rozgrzanym silniku po przejechaniu około 20 km niezależnie od wysokości obrotów.Czujniki już mam wszystkie jakie występują w tych samochodach.U góry w głowicy założony czujnik zakres kontroli od 0,15-0,35 MPa.Na dole w filtrze oleju założony 0,9 MPa.Poza tym wymieniony olej oraz filtr oleju.Żeby ktoś nie powiedział że za mała lepkość , wlałem SUPEROL CC30.Kiedy objaw nie zniknął , dolałem jeszcze MotoDoktor(chodziło właśnie o lepkość)Dalej niestety nic to nie zmieniło więc wymieniłem alternator który jak sie dowiedziałem , czasem fiksuje i takie rzeczy się dzieją - dalej nic , objaw pozostał.Więc przeczytałem ze licznik też może się ze mnie nabijać i zgodnie z instrukcją jednego forumowicza , pominąłem czip na odwrocie licznika i kontrolka na rozgrzanym silniku zaczęła się żarzyć cały czas.Wróciłem więc znów do punktu wyjścia.Kable od alternatora obydwa całe(sprawdzone)Ładowanie alternatora około 14 Volt.Dodam jeszcze że obrotomierz chodzi tak jak powinien - czyli nie wchodzi sam na jakieś parametry z kosmosu tylko trzyma 900 obrotów na wolnych cały czas.Jeśli przypomnę sobie coś , co jeszcze zrobiłem w celu zgaszenia tej śmiejącej się ze mnie od czasu do czasu kontrolki , dołączę to na forum.Dodam tylko że wszystko zaczeło się w lutym kiedy to wymieniłem głowicę.W starej po prostu pękł kanał i zaczęło ubywać płynu.Jakieś sugestie od fachowców???Pozdrawiam serdecznie...Aha , ciśnienie oleju także zmierzone - na wolnych obrotach 0,9 atmoswery a na wysokich 2 atmoswery.
  • Bosch
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Jak masz 2 bary na wysokich obrotach, to co się dziwisz, że układ kontroli ciśnienia oleju sygnalizuje usterkę ( <1,8 bar/2500 rpm), zacznij od naprawy mechanicznej silnika, a nie szukaj problemów w elektryce
  • #3
    Mexaris
    Level 11  
    Właśnie według książki na 2000 obrotów ma być 2 bary a na wolnych 0,9.Przejżałem całą książkę i poznałem wszystkie parametry zanim napisałem post a Ty kolego bez sprawdzenia każesz mi rozbierać silnik?Wstrzymam się jeszcze do momentu , aż ktoś napisze coś rozsądnego.Cieszę się ze odpisałeś oczywiscie ale jeszcze poczekam...pozdrawiam...:)
  • #4
    tosti77
    Level 17  
    Napisz czy ciśnienie oleju mierzyłeś w chwili kiedy ta kontrolka się z ciebie śmiała czy nie?? Jeśli nie, to powtórz sprawdzanie ciśnieniaw chwili zapalenia się kontrolki - może tylko czasem ciśnienie spada - co wskazywać by mogło na to, że coś przytyka kanaliki olejowe, lub pompę oleju...
  • #5
    trans-serwis
    Level 39  
    Gdzie wkręcałeś zegar do pomiaru ciśnienia oleju?
  • Bosch
  • #6
    Mexaris
    Level 11  
    I właśnie na taki post czekałem.Może w ciągu kilku dni to sprawdzę bo w prawdzie mierzyłem ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku ale nie patrzyłem czy w tym momencie się zaświeciła kontrolka.Bo jak już napisałem , kontrolka zaświeca się na bardzo krótko - około 1 sekundy.Ciśnienie mierzyłem w miejscu górnego czujnika(w głowicy)Napisałem że stało się to po wymianie głowicy.Przed , było wszystko w porządku.Na razie dzięki za wskazówkę...Napiszę jak sprawdzę jeszcze raz ciśnienie...

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    No więc pojechałem jeszcze dzisiaj do mechanika który zmierzył ciśnienie.Niestety wszystko w porządku.Nie ma żadnych skoków ciśnienia.Zwróciło moją uwagę tylko to , że tak jak już pisałem wcześniej , po podłączeniu kontrolki(jeden przewód do plusa a drugi do czujnika) ta cały czas się żarzy na rozgrzanym silniku chociaż ciśnienie oleju jest jest książkowe.
  • #7
    enauto
    Level 29  
    Mexaris wrote:
    No więc pojechałem jeszcze dzisiaj do mechanika który zmierzył ciśnienie.Niestety wszystko w porządku.Nie ma żadnych skoków ciśnienia.Zwróciło moją uwagę tylko to , że tak jak już pisałem wcześniej , po podłączeniu kontrolki(jeden przewód do plusa a drugi do czujnika) ta cały czas się żarzy na rozgrzanym silniku chociaż ciśnienie oleju jest jest książkowe.

    Powinna świecić jasno, pewnie jest słaba masa na głowicy.
  • #8
    Mexaris
    Level 11  
    Przepraszam...nie dopisałem że żarzy się na rozgrzanym i pracującym silniku.Myślałem ze to jest oczywiste...Jutro pojadę jeszcze do sklepu i kupię oryginalny czujnik w firmowym sklepie VW a nie jakieś tam chore zamienniki.O efektach poinformuję jutro.Tylko kupiłem ich kilka i chyba wszystkie nie byłyby uszkodzone bądź też miały złe wskazania co?Pozdrawiam...
  • #9
    Jędrek59
    Level 20  
    Domyślam się że chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju, bo jakoś nigdzie tego nie znalazłem. Zmajstruj sobie zastępczy układ kontroli ciśnienia, lampkę umieść w kabinie, pojeździj trochę, zalej silnik normalnym olejem i jeśli nie pojawi się to mruganie kontrolki,to odpadnie ci mechanika i czujniki, pozostaną przewody i zespół wskaźników, a to nie grozi awarią silnika. Swoją drogą podejrzewam przewody.
  • #10
    d_a_r_i_o
    Level 14  
    świetny olej wlałeś, no takich ludzi to aż przykro sie słucha, jaki masz filtr oleju? też pewnie jakiś najtańszy? czasem zdarzało się ze w Golfie 3 filtry z Filtrona nie radzily sobie i piszczała sygnalizacja i mrugała kontrolka, zalej dobrym olejem i załóż dobry filtr oleju
  • #12
    Mexaris
    Level 11  
    d_a_r_i_o wrote:
    świetny olej wlałeś, no takich ludzi to aż przykro sie słucha, jaki masz filtr oleju? też pewnie jakiś najtańszy? czasem zdarzało się ze w Golfie 3 filtry z Filtrona nie radzily sobie i piszczała sygnalizacja i mrugała kontrolka, zalej dobrym olejem i załóż dobry filtr oleju
    Zamiast wyśmiewać się ze mnie , czytaj kolego ze zrozumieniem...Napisałem ze wlałem taki gdyż chodziło o lepkość oleju a jak wiadomo , właśnie ten olej przeznaczony jest tylko i wyłącznie do silnika diesel-a więc nie chodziło o oszczędność.Filtr oleju założony Bosch-a.Poza tym buczek się nie uruchamia tylko od czasu do czasu na jedną sekundę zaświeca się kontrolka oleju (czego znów nie doczytałeś)co mówi nam o tym że dolny czujnik jest w porządku(buczek się nie włącza)Napisałem też że kupiłem kilka(dokładnie trzy) czujników i trochę nie chce mi się wierzyć że wszystkie mają złe wskazania...d_a_r_i_o przeczytaj dokładnie od początku na następny raz bo nie chce mi się opisywać czegoś , co już pisałem.Jeszcze odnośnie oryginalnego czujnika - zamówiony i jutro do odbioru.Więc okaże się jutro czy to czujnik - zamiennik który założyłem , jest winny.Pozdrawiam i do jutreka...:)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jędrek59 wrote:
    Domyślam się że chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju, bo jakoś nigdzie tego nie znalazłem. Zmajstruj sobie zastępczy układ kontroli ciśnienia, lampkę umieść w kabinie, pojeździj trochę, zalej silnik normalnym olejem i jeśli nie pojawi się to mruganie kontrolki,to odpadnie ci mechanika i czujniki, pozostaną przewody i zespół wskaźników, a to nie grozi awarią silnika. Swoją drogą podejrzewam przewody.
    Po podłączeniu kontrolki (jeden kabel do plusa akumulatora a drugi kabel do czujnika) na gorącym i pracującym silniku żarzy się na wolnych obrotach czyli nie odłącza do końca masy.Po wyłączeniu silnika zaświeca się pełną parą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    enauto wrote:
    Przeczytaj to
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1419121&highlight=#1419121
    tam jest podany sposób sprawdzenia układu kontroli ciśnienia oleju
    zajrzę i jeśli tego nie robiłem , na pewno spróbuję.Dzięki za link.
  • #13
    ociz
    Moderator of Cars
    2 bary przy 2000 obr/m to wcale nie norma a miniumum.
  • #14
    Daro122
    Level 31  
    To mi się nie podoba " wlałem SUPEROL CC30 " walczyłem kiedyś 2 dni z silnikiem aż doszło do wymiany oleju na olej przeznaczony do silnika i problem ustał - co za ulga .W twoim przypadku stawiam na luźne popychacze w bloku głowicy , nikt nie zwraca uwagi na luzy popychaczy na bok . Czasem po kapitalnym remoncie silnika okazuje się że nie ma ciśnienia i winne właśnie popychacze , zrobione wszystko wszystkie szlify ale popychacze nie ruszane - tego się nie naprawia. Taki przypadek jak twój przerabiałem osobiście - brak ciśnienia po wymianie głowicy .
  • #15
    Mexaris
    Level 11  
    ociz wrote:
    2 bary przy 2000 obr/m to wcale nie norma a miniumum.
    No tak , masz rację.U mnie wskazówka doszła prawie do trzech i puściłem nogę z gazu.Napisałem jednak ile pisało w książce.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Daro122 wrote:
    To mi się nie podoba " wlałem SUPEROL CC30 " walczyłem kiedyś 2 dni z silnikiem aż doszło do wymiany oleju na olej przeznaczony do silnika i problem ustał - co za ulga .W twoim przypadku stawiam na luźne popychacze w bloku głowicy , nikt nie zwraca uwagi na luzy popychaczy na bok . Czasem po kapitalnym remoncie silnika okazuje się że nie ma ciśnienia i winne właśnie popychacze , zrobione wszystko wszystkie szlify ale popychacze nie ruszane - tego się nie naprawia. Taki przypadek jak twój przerabiałem osobiście - brak ciśnienia po wymianie głowicy .
    Zasugeruję mechanikowi któremu oddam samochód do przejrzenia ale najpierw wymienię ten czujnik na oryginalny.Wolałbym to zrobić najmniejszym kosztem i w krótkim czasie.A wiadomo że jeśli mechanik będzie rozbierał silnik to samochód będzie stał u niego około tygodnia najmniej.
  • #16
    Mexaris
    Level 11  
    Niestety wymiana czujnika nic dała...dałem auto mechanikowi żeby wymienił popychacze.Mechanik stwierdził że jeśli nie stukają , nie ma sensu ich wymienić.Uparcie jednak stałem przy swoim i kazałem mu je wymienić.Samochód ma być gotowy na poniedziałek lub wtorek.Wtedy to zdam relację co i jak...Ale widzę że póki co , niewielu ludzi może coś na ten temat powiedzieć.Ponoć cudów nie ma...a jednak...zobaczymy w przyszłym tygodniu co dalej.Na razie pozdrawiam...
  • Helpful post
    #17
    Daro122
    Level 31  
    Wymiana samych popychaczy nic tu nie da chodziło mi o boczny luz w głowicy ,a to wynik zużycia sie gniazd popychaczy .
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    Mexaris
    Level 11  
    ZLOTY01 wrote:
    wymień może tanim kosztem panewki
    Nie rozumiem złociutki po co ta ironia??:-/ Po prostu szukam przyczyny a Ty widzę chcesz dźwignąć sobie poziom na forum pisząc durnowate , nikomu nie potrzebne posty.Hmm...w sumie zawsze to jeden więcej prawda?Tak każdemu pomagasz na tym forum?Tu prośba do adminów - przyjrzyjcie się koledze co wypisuje.Za ten post należy Ci się kliknięcie na (POMÓGŁ) Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Daro122 wrote:
    Wymiana samych popychaczy nic tu nie da chodziło mi o boczny luz w głowicy ,a to wynik zużycia się gniazd popychaczy .
    Szkoda ze tak późno to napisałeś..no ale cóż...zobaczę jaki będzie efekt i jeśli nic się nie zmieni , będę szukał dalej.Pozdrawiam...
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    Mexaris
    Level 11  
    No więc koledzy to już w tej kwestii ostatni post...Po wymianie tzw. szklanek - popychaczy , pojeździłem trochę żeby rozgrzać silnik i okazało się że jest wszystko w porządku.Daro122 dziękuję za trafioną sugestię a innym że próbowali pomóc.No i do przeczytania w innym temacie.Pozdrawiam wszystkich !!!:)Temat do zamknięcia...