Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wentylator w Playstation 2

25 Sie 2009 15:11 4178 13
  • Poziom 9  
    Witam.
    Kupiłem konsolę Playstation 2 fat model scph 3xxxx. Po około 10-15 minutach grania konsola wyłącza się i zaczyna mrugać czerwona dioda. Prawdopodobnie spowodowane jest to przegrzaniem się konsoli. Zauważyłem, że nie działa wentylator, konsola bardzo mocno się nagrzewa. Co robić? Zaznaczam, że jestem kompletnym nowicjuszem w temacie playstation 2. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
    p.s. Konsola nie była przerabiana, posiada oryginalne plomby gwarancyjne.

    Regulamin, pkt 11:
    W temacie wiadomości należy dokładnie zawrzeć całą istotę wysyłanych informacji.
    W działach serwisowo - naprawczych w tytule należy obowiązkowo podać rodzaj sprzętu, markę i model naprawianego urządzenia jak również, w formie skrótowej lub symbolicznej, charakter uszkodzenia (problemu).

    Proszę poprawić.
    [_P_]
  • Poziom 22  
    Jak nie ruszana to pewnie wentylator się spalił. Jak ma gwarancję to zanieś do serwisu, jak nie to rozbierz i dopasuj jakiś.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Jeżeli twoje PlayStation jest na gwarancji to oddaj je do serwisu i powiedz, że wentylator się spalił i nie chłodzi konsoli. Jeżeli zaś jest już po gwarancji to żaden problem zrobić to samemu(nawet nowicjuszowi). Zdejmujesz obudowę, wykręcasz i odpinasz od płyty wentylator, idziesz do komputerowego, kupujesz, zakładasz i cieszysz się graniem!!!

    Pozdro

    P.S. Jeżeli pomogłem, kliknij pomógł :D
  • Poziom 9  
    Hmmmm. Może ktoś napisać w jaki sposób zdejmuje się obudowę?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Odkrceć wszystkie śrubki. Będziesz je widział jak odwrócisz obudowę " do góry nogami"
    A mi się pomógł nie dało?
  • Poziom 9  
    jak wyciągnąć wentylator?
  • Poziom 22  
    Daj zdjęcie to Ci powiem dokładniej.
  • Poziom 9  
    Oki. Już wyciągnąłem. Mam tylko pytanie. Czy wentylator uruchamia się wraz z włączniem konsoli, czy dopiero o czasie? Chciałbym się tylko upewnic czy to na pewno wentylator.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Przypominam, że gry uruchamiałay się i chodziły normalnie. Po 10 minutach konsola wyłączała się i mrugała czerwona dioda power. Konsola bardzo mocno się nagrzewała. Czy to na pewno wentylator, czy może dodatkowo coś z laserem (mam nadzieję, że nie). Z tego co wiem to ciężko jest dostać wentylator do ps2 w sklepie komputerowym. To jest zupełnie inny wtyk niż w pc-towskiej płycie głównej.
  • Poziom 22  
    Tak wentylator powinien się włączać razem z konsolą
    Nie raczej to nie wina lasera.
    Tam masz zdaje się trzy piny. Możesz podpiąć zwykły od kompa pod np: USB
  • Poziom 9  
    Możesz opisać jak to zrobić? Za skuteczną pomoc ofiariuję 5 pkt:)

    Dodano po 4 [minuty]:

    Mam na stanie wentylator intela ze starego kompa (chłodził procka, ma podobne wymiary do tego z Ps2), mam też kilka wentylatorów ze starych zasialaczy komputerowych i jeden z ge force 2 mx (ale bardzo mały).

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ten intel chyba najbardziej by pasował....
  • Poziom 11  
    Cytat:
    Możesz opisać jak to zrobić? Za skuteczną pomoc ofiariuję 5 pkt:)


    - Zdejmij obudowe konsolki(wykręć wszystkie śruby od dołu konsoli i delikatnie podnieś ją)
    - Zlokalizuj, w którym miejscu jest podczepiony wentylator i go odczep
    - Wykręć wentylator od obudowy
    - Wkręć nowy wentylator
    - Podepnij i powinno chłodzić

    Co do intela to może był by dobry(należy sprawdzić parametry) ale ja wolałbym się wykosztować i kupić nowy z gwarancją(nie narażał bym się na przegrzewanie konsolki, też mam PS2 FAT i wiem co mówię)

    Pozdro :D
  • Poziom 2  
    Mam identyczny problem w tej samej wersji PS2, po czasie konsola się zawiesza i miga dioda z poweru, nie zauważyłem by pracował wentylator wiec sprawdziłem go na zasilaczu z koma i działa na 5V i na 12V. Nie wiem co może być nie tak... POMOCY !!!
  • Poziom 11  
    Może to wina płyty głównej skoro mówisz, że na innym zasilaczu działa(po prostu może prądu nie dostaje). Ja bym to zrobił tak:

    1. Załatwił sobie jakiś inny wentylator i podpiął go (może po prostu tylko na konsolce nie działa)
    2. Jak to nie pomoże to zrobiłbym małe obejście i zamiast poboru prądu z płyty wziąłbym podczepił do innego źródła prądu i umieściłbym je na zewnątrz(może trochę dziecinne i proste ale działa).
    3. Sprawdź krok po kroku ścieżki(o ile są), które prowadzą prąd do wentylatora i spróbuj je naprawić
  • Poziom 2  
    Rozebrałem obudowę z PS i położyłem na radiatorze cooler z kompa 120x120, który podłączyłem do zasilacza również z kompa... Wszystko śmiga, nie wyłącza się... Podjadę gdzieś na serwis, zobaczymy co oni mi powiedzą i ile sobie zażyczą za naprawę... Jeżeli cena będzie zbyt wygórowana, postaram się sam rozwiązać problem jednym ze sposobów które podpowiedział adam998z... Pozdro