Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf3.1,9TDI.Dlaczego wyrzuca wodę .Trudna usterka

25 Aug 2009 18:35 2924 5
  • Level 21  
    Zainteresowanych proszę o pomoc. Mam samochod od roku i płyn chłodzacy był orginalny.Około 3-4 miesiecy wymienialem olej i sprawdzono mi plyn chłodzący byl na 18 stopni.Dolano mi litr concentratu"HAVOLINE EXTENDET LIFE COLANT" zrobiłem około 700km i zaczeło wyrzucać wode zbiorniczkiem wyrownawczym.Nie załanczał sie wentylator w warsztacie wymieniono termostat lecz płyn ktory wylecial miał kawały galarety.Zalano nowy płyn po przejechaniu 500km znów wyrzucił płyn.Termostat i wentylator się załanczal. Wymienilem korek w zbiorniczku Po dolaniu wody przejechaniu 300km dolewalem wode i dolałem 3,5litra.Woda ubyla zapalila się kontrolka na korku pojawila sie jasno szara maz i zatkala korek.Wymylem ciepla woda pod cisnieniem na parkingu dolałem silnik chodzil dość dlugo na wolnych obrotach zakręcilem korek i 100km znow brak wody.Dolałem silnik pracowal na obrotach zakreciłem korek i z Sosnowca do Warszawy nic się nie dzialo.Stalem trzy lub cztery razy w korku.Obecnie poziom wody jest nad górna krawędzią łączenia zbiorniczka.Co mam dalej z tym zrobic.Proszę o pomoc.Pozdrawiam!!
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 12  
    Po pierwsze sprawdź poziom oleju! Gromadzenie się szarej mazi na korku świadczy o obecności oleju w płynie chłodzącym. Możliwą przyczyną takiego stanu rzeczy jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą bądź pękniecie samej głowicy. Czy ta szara maź gromadzi sie również na bagnecie od oleju? Pozdrawiam.
  • Level 21  
    Tą szarą maz tylko raz byla na korku.Płyn {WODA]jest czysta na bagnecie brak jakichkolwiek zmian olej jest czysty i poziom oleju się nie zwiekszył.Czy gdyby była uszczelka lub to korek miałby zapach spalin.Silnik długo pracowal i nie wyrzucil wody przy wykręconym korku ale na poczatku usterki jak dolewałem to miałem takie bulgniecie i woda sie przelala. Pozdrawiam
  • Helpful post
    Level 12  
    Sprawdź czy nie masz powietrza w układzie chłodzenia.
  • Level 21  
    Mogłbys podac na Pw. jak to sprawdzic.Prawdopodobnie ta wersja powinnasie sama odpowietrzyc chyba ze jest jeszcze cos zatkane i jest mały przepływ a pompa wodna daje cisnienie. Pozdrawiam!!!
  • Helpful post
    Level 15  
    Czasami przyczyną jest zatkany przewód który wchodzi do górnej części zbiorniczka
    z płynem.Gęsta maź sugeruje na wytrącenie się gliceryny z płynu jest to efekt
    przegrzania powyżej 130 C Proponuje wylać to wszystko ,kupić uszczelniacz do
    układów chłodzenia oczyści i uszczelni.Jeżeli to nie pomoże to przyczyna może być
    w uszkodzonym wymienniku ciepła na filtrze oleju .