witam koledzy, mam problem z właściwym podłączeniem Świateł dziennych. Mianowicie:
Wyróżnić można dwie konfiguracje:
1. standardowe bez automatycznego włącznika świateł
2. skandynawskie z automatycznym włącznikiem świateł
Ad1. Gdy przełącznik św. mamy w poz. 0 - światła nie świecą, dopiero gdy przełaczymy na pozycyjne światła zapalają się przednie postojówki i tylne światełka - i tutaj można by podpiąć się z naszymi LED-ami jednakże takie podłączenie będzie niezgodne z przepisami gdyż światła do jazdy dziennej muszą zapalac się automatycznie (czyt. bez ingerencji kierującego) po włączeniu pojazdu. Co zrobić w tej sytuacji ???
Jedyny pomysł jaki przyszedł mi do głowy - przewód zasilający od świateł dziennych wpiąć w któreś z urządzeń uruchamiających się zawsze po uruchomieniu auta (np. wyświetlacz od radia-dużego wyboru raczej nie ma) i dodatkowo dołączyć układ który byłby połączony np. ze światłami mijania, które po ich manualnym włączeniu posłałyby napięcie do tego układu, które spowodowałby wyłączenie dziennych.
Ad. 2 Gdy przełącznik św. mamy w poz. 0 - po uruchomieniu silnika światła mijania zaświecą się automatycznie - i w tym miejscu można by się podpiąć ze światłami dziennymi. Będzie spełniony powyzszy warunek ich automatycznego załączenia. Pozostaje kwestia rozłączenia świateł mijania - gdyż one nie mogą się świecić jednoczesnie z dziennymi (zresztą byłoby to całkowicie bezsensu gdyby sie miały świecić).
Teraz rodzi się pytanie - Czy po przecięciu przewodu odpowiedzialnego za automat. włączanie świateł mijania i podłączeniu w tym miejscu świateł dziennych, to czy komputer nie bedzie wyrzucał błędów że nie widzi obciążenia, czyli żarówki gdyż moc świateł dziennych jest rzędu ok 3-5 WATT ???? Na wszystkich przewodach w kostce odpowiedz. za światła występuje stale napięcie ok. 9 V dopiero po włączeniu odpowiednich świateł wzrasta do 12 V.
Wydaje mi się że w przyp. 2 sterowaniem światłami jakie mają się zaświecić, zajmuje się BSI i nic tu się nie zrobi.
A może ktoś już podłączył takie światła i zaproponuje jakies rozwiązanie.
(może ktoś jest w posiadaniu układu, który pozwoliłby na wyłączenie jednego urządzenia w momencie jak zadziała drugie ??, może wystarczyłoby zastosować odpowiedni przekaźnik ? )
Wyróżnić można dwie konfiguracje:
1. standardowe bez automatycznego włącznika świateł
2. skandynawskie z automatycznym włącznikiem świateł
Ad1. Gdy przełącznik św. mamy w poz. 0 - światła nie świecą, dopiero gdy przełaczymy na pozycyjne światła zapalają się przednie postojówki i tylne światełka - i tutaj można by podpiąć się z naszymi LED-ami jednakże takie podłączenie będzie niezgodne z przepisami gdyż światła do jazdy dziennej muszą zapalac się automatycznie (czyt. bez ingerencji kierującego) po włączeniu pojazdu. Co zrobić w tej sytuacji ???
Jedyny pomysł jaki przyszedł mi do głowy - przewód zasilający od świateł dziennych wpiąć w któreś z urządzeń uruchamiających się zawsze po uruchomieniu auta (np. wyświetlacz od radia-dużego wyboru raczej nie ma) i dodatkowo dołączyć układ który byłby połączony np. ze światłami mijania, które po ich manualnym włączeniu posłałyby napięcie do tego układu, które spowodowałby wyłączenie dziennych.
Ad. 2 Gdy przełącznik św. mamy w poz. 0 - po uruchomieniu silnika światła mijania zaświecą się automatycznie - i w tym miejscu można by się podpiąć ze światłami dziennymi. Będzie spełniony powyzszy warunek ich automatycznego załączenia. Pozostaje kwestia rozłączenia świateł mijania - gdyż one nie mogą się świecić jednoczesnie z dziennymi (zresztą byłoby to całkowicie bezsensu gdyby sie miały świecić).
Teraz rodzi się pytanie - Czy po przecięciu przewodu odpowiedzialnego za automat. włączanie świateł mijania i podłączeniu w tym miejscu świateł dziennych, to czy komputer nie bedzie wyrzucał błędów że nie widzi obciążenia, czyli żarówki gdyż moc świateł dziennych jest rzędu ok 3-5 WATT ???? Na wszystkich przewodach w kostce odpowiedz. za światła występuje stale napięcie ok. 9 V dopiero po włączeniu odpowiednich świateł wzrasta do 12 V.
Wydaje mi się że w przyp. 2 sterowaniem światłami jakie mają się zaświecić, zajmuje się BSI i nic tu się nie zrobi.
A może ktoś już podłączył takie światła i zaproponuje jakies rozwiązanie.
(może ktoś jest w posiadaniu układu, który pozwoliłby na wyłączenie jednego urządzenia w momencie jak zadziała drugie ??, może wystarczyłoby zastosować odpowiedni przekaźnik ? )