Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Golf iii 1,9tdi 90km, gnie korbowody, woda w cylindrach

ducker1 04 Sep 2009 16:49 20290 50
  • #31
    ducker1
    Level 25  
    Sprawdzałem dźwięczenie i nie jestem w stanie go zauważyć na żadnej z rurek, być może dlatego ze silnik się trochę za bardzo telepie. Po nagrzaniu nic się nie zmienia.

    No w to 300at też mi sie nie chce wierzyć
    Jaki jest stosunek sprężania?? coś około 20 jeśli dobrze pamiętam wiec zakładając ze wszystko jest idealnie szczelne to maksymalne ciśnienie w cylindrze może wynosić max 20 x ciśnienie atmosferyczne czyli w dużym przybliżeniu około 20 atm

    Czy jest fizycznie możliwe żeby w którejkolwiek z faz pracy tłoka iglica mogła się cofnąć pod naporem ciśnienia??

    jeśli tak to czy kompresja nie powinna uderzać też w powrót a co za tym idzie pozrzucać te gumowe wężyki od powrotu paliwa??
  • #32
    kwok
    Level 39  
    ZLOTY01 sory ale chyba jeszcze mało widziałeś a ja już wstawiałem zaworki od starego VW do IVECO bo klient jeździł na gnojówce (tzn tańsza ropa - czytaj odbarwiana jakimś kwasem opałówka) i latał do mnie o reklamację na wymianę końcówek bo po tygodniu auto mu gasło albo nie chciało zapalić i na nic były tłumaczenia że na gównie nie pojedzie więc zrobiłem mu żeby chodził chociaż byle jak ale żeby chodził i dodam że się sporo nagłowiłem bo nie widziałem przyczyny gaśnięcia mimo końcówek do d... aż do momentu wykręcenia zaworków, oględzin i ich wymiany na te od VW

    kol ducker1
    te ciśnienia to prawda i raczej musisz w to uwierzyć bo diesel nie zapali jeśli w garku nie będzie min 26atm ale to już ciężkie zapalanie a pompa nie przeciśnie przez wtryskiwacz odpowiedniej ilości ropy jeśli tych min 300atm nie jest w stanie wytworzyć
    dzwięczenie to inaczej drżenie rurki w momencie wtrysku i jest wyczuwalne jeśli rurkę trzymasz w dwóch palcach
    normalnie nie jest możliwe żeby iglica się cofnęła ale jeśli się zatrze w pozycji otwartej to jest otwarta droga dla kompresji i nawet jeśli komprecha w jakiś sposób pójdzie w powrót to wężyków nie rozwali bo powrót ma otwartą drogę do zbiornika paliwa

    jeszcze dodam że dziurka jaką ma końcówka wtryskiwacza nie jest większa od czubka szpilki więc przedmuchy są nieporównywalnie mniejsze od przedmuchu po odkręceniu świecy żarowej
  • #33
    ducker1
    Level 25  
    Po nagrzaniu (po około 3 kilometrach) zaczyna dziwnie klekotać, prawie jak maluch na niskooktanowym paliwie tylko znacznie głośniej, po ostygnięciu przestaje.

    Edit:


    Problem zdiagnozowany.

    Ciśnienie na 3 cylindrze wynosi 14 reszta ma ponad 25


    Edit:

    Oto przyczyna niskiego ciśnienia w cylindrze

    Golf iii 1,9tdi 90km, gnie korbowody, woda w cylindrach

    Na tłoku ani na głowicy czy zaworach nie ma najmniejszego śladu kolizji.

    Czy ktoś z Was wie co mogło być powodem ugięciem korbowodu??
  • #34
    Jędrek59
    Level 21  
    Miałem tak w Golfie mk2 diesel wolnossący: elastyczna rura ssąca odpięła się i opadła na dół, padał deszcz, wpadłem w kałużę, silnik zassał wodę , przeciągnął ją przez filtr i wciągnął do cylindra, nie dała się sprężyć, ale wał się obrócił. Zgięty korbowód muskał krawędź cylindra, słyszalny był stukot nasilający się z obrotami, silnik pracował na trzech cylindrach i dymił na niebiesko, oleju nie ubywało. Po zdjęciu głowicy okazało się że pierwszy tłok stoi niżej o ok. 2 mm niż czwarty, zamontowałem "nowy" korbowód i silnik ozdrowiał. Jedyną przyczyną takiej usterki może być ciecz w cylindrze: woda, olej, lub paliwo.
  • #35
    ducker1
    Level 25  
    I znowu to samo, znowu zassał wody i dalej nie pali na 3 baniak, wiem ze to woda bo odkręciłem świece i wypluł jej nie mało, odkręciłem wszystkie przewody dolotowe i może śmiesznie to zabrzmi ale na pierwszy rzut oka wydaje sie ze woda dostaje sie z turbiny bo od filtra do turba jest sucho a od turba do intercoolera i do kolektora były kropelki wody. Jeździłem nim w ulewie i nic a jak postał na parkingu w deszczu to coś zaciekło.

    I tu pytanie do was, czy da sie zmienić korbowód od dołu nie demontując głowicy??
  • #36
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie da się. Zobacz ponadto czy spod prawego koła nie chlapie bezpośrednio we wlot powietrza. Dziwna przypadłość, że "kolana" nie pokazał.
  • #38
    ducker1
    Level 25  
    oczywiście sprawdze ale nic mu sie nigdy nie stało podczas jazdy a ostatnio jechałem naprawde w takiej ulewie że 40 km/h to za szybko było bo nic nie było widać a tu po nocnym deszczu od razu przy pierwszym przekręceniu wału zassał wode

    Edit:

    A w takim razie, jak lepiej to zrobić, wyjać cały wał od dołu czy jednak odkręcać głowice??
  • Helpful post
    #39
    kwok
    Level 39  
    odkręcić głowicę i wyjąć do góry tłok z korbowodem - innej metody nie ma bo nawet jeśli wyjdzie w dół to tłoka od dołu nie włożysz, pozatym opuszczanie wału wiąże się z odsuwaniem skrzyni biegów
  • #40
    ducker1
    Level 25  
    No i głowica już zdjęta, Tak jak przypuszczałem 3 tłok zatrzymuje sie jakieś 3 mm poniżej krawędzi tuleji, jutro miska w dół i zobaczymy co tam słychać,
    Czy mogę założyć tłok z tymi samymi pierścieniami?? są prawie nowe bo przejechały jakieś 2500km a spotkałem sie z opinią że powinno sie je zmieniać po każdym wyjęciu tłoka
  • #42
    ducker1
    Level 25  
    Zdemontowałem już korbowód, był tak wygięty ze tłok zahaczał o wał... Niestety uszkodziłem przy tym panewke :/ Czy ktos z was wie gdzie w szczecinie kupie ten korbowód?? bede w szczecinie jutro i w sobote bo tylko tyle mam czasu i czy jest jakiś sklep który ma to na stanie?? jest tu ktoś z okolic i mi doradzi??

    Jaki ja głupi byłem, że chciałem go w dół wyciągać, przecież tam ciężko palec zmieścić :P

    Edit:


    Koledzy wszystko skompletowałem do składania ale nie jestem do końca pewny przyczyny usterki, znajomi mi podpowiadają ze to głowica, ze jakieś pęknięcie albo uszczelka pod głowicą.

    Co wy o tym myślicie i jak to sprawdzić??

    Edit 2:

    Dzisiaj wykręciliśmy z głowicy wszystko i zaczęliśmy ja testować, czyli zatkaliśmy wszystkie kanały wodne i wbiliśmy tam powietrze, nic nie syczało także wydawało sie ze nic nie uchodzi, następnie zalaliśmy głowice wodą i dalej pompowaliśmy powietrze no i nigdzie nie pojawiła sie woda, wnioskuje ze głowica jest sprawna, ale to nie był test na profesjonalnym sprzęcie tylko samoróbka.

    Następnie głowica trafiła pod myjkę ciśnieniową z gorącą wodą i umyliśmy wszystko co sie dało ale od strony uszczelki zostały plamy których nie da się usunąć bez papieru ściernego.

    Po umyciu odkryliśmy kilka drobnych rysek

    Ta rysa najbardziej mnie niepokoi, ale tylko od połowy swojej długości jest wyczuwalna pod palcem
    Golf iii 1,9tdi 90km, gnie korbowody, woda w cylindrach

    A tutaj kilka innych drobniejszych rysek
    Golf iii 1,9tdi 90km, gnie korbowody, woda w cylindrach

    Oraz smuga miedzy kanałami wodnymi
    Golf iii 1,9tdi 90km, gnie korbowody, woda w cylindrach

    I cała głowica po umyciu
    Golf iii 1,9tdi 90km, gnie korbowody, woda w cylindrach

    Pytam o te rysy bo niestety nie mam możliwości planowania bo jestem za granicą i niestety tutaj ciężko i bardzo ale to bardzo drogo.

    Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam Damian
  • #43
    virus_lx
    Level 17  
    Co do rys to wyglądają jak by były wykonane mechanicznie ( nie wyglądają na pęknięcia) myśle że podczas demontażu, diagnozowania, mycia czy też przez przypadek zarysowałeś ją sam.
    Przyłóż coś płaskiego do powierzchni i zobacz czy nie jest pokrzywiona.
  • #44
    chodkii
    Level 13  
    sprawdz intercoler moze ma dziure i łapie wode
  • #45
    virus_lx
    Level 17  
    Nie ma szans żeby przez dziure w IC woda sie dostała tam jest ciśnienie a nie podciśnienie
  • #47
    romass
    Level 11  
    hmm, ja miałem znajomego, który pracował w Szwecji i bardzo blisko niego mieszkało dwóch gagatków, którzy to w podobny sposób załatwili mu golfa III, nalali mu wody do przewodów z powietrzem i efekt końcowy był identyczny jak u Ciebie... Jeden z nich pracował w serwisie samochodowym i dokładnie wiedział co, jak i gdzie.

    Pozdrawiam
  • #49
    mariogo
    Level 2  
    virus_lx wrote:
    Nie ma szans żeby przez dziure w IC woda sie dostała tam jest ciśnienie a nie podciśnienie


    ...a miałeś wskaźnik kiedyś podpięty do TD?? ja miałem i są momenty SSANIA w układzie intercoolera...
  • #50
    ducker1
    Level 25  
    Może i są takie momenty ale w moim przypadku to chociaż IC był dziurawy to nigdy woda nie dostała sie do niego na odpalonym silniku chociaż nie raz jeździłem w deszczu, 2 razy woda dostała sie do układu na parkingu, to świadczy o tym ze ciśnienie uciekające przez dziure uniemożliwiało dostanie sie wody do IC a na zgaszonym silniku woda miała otwartą droge.