Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo mk1 problem po zmianie silnika z 1,8 na 2Litry

djhipciu 26 Sie 2009 19:53 6028 22
  • #1 26 Sie 2009 19:53
    djhipciu
    Poziom 10  

    Witam
    Mam problem z silnikiem ,który został zmieniony z 1,8 benzyna na 2litry DOHC.
    Silnik pracuje nierównomiernie ,(a wcześniej działał poprawnie tylko na benzynie) dopiero jak dzisiaj została podłączona reszta kostek tz. kostki instalacji gazowej sekwencyjnej to nastąpił problem .Wygląda to jakby chodził na 3 cylindrach. Sprawdzałem najpierw świece ( wymiana na nowe), przewody cewkę i dalej jest ten problem -nawet jak przełączę na benzynę to teraz ten sam jest objaw.Pożyczyłem cewkę zapłonową od kolegi i problem jest dalej .
    Czy jest możliwość ,aby komputer sterowania silnikiem był niekompatybilny z tym silnikiem -bo wcześniej był oryginalnie silnik 1,8L, a teraz 2L ?????
    Proszę o pomoc w tej sprawie -ewe. jakie mogą być przyczyny powstania tej usterki tak aby można było je wyeliminować i cieszyć się możliwościami mondiego :)))

    Dodam jeszcze,że przy obrotach powyżej 3tyś. problem znika lub nie

    0 22
  • #2 30 Sie 2009 04:34
    Dioda52
    Poziom 27  

    Kazdy komputer jest wykonywany do dokladnie danego silnika i po zmianie na inny silnik komputer nie bedzie pracowal prawidlowo. Przyczyn jest bardzo wiele, ale najwazniejsza to jest inny walek rozrzadu, inne czasy otwierania zaworow itd.

    0
  • #3 30 Sie 2009 09:52
    djhipciu
    Poziom 10  

    To co w tej sytuacji mogę zrobić? -podłączyłem komputer z tego silnika ,ale nie udało się uruchomić silnika .Czy jest ewe. możliwość zaprogramowania komputera? czy trzeba kupić odpowiedni do tego silnika.?

    0
  • #4 30 Sie 2009 14:15
    marek1977
    Poziom 33  

    Pats'a trzeba przeprogramować. Chyba że go oszukasz, ale na tym forum nie dowiesz się jak, bo to już zalatuje podpowiedzią jak ukraść auto :)

    0
  • #5 30 Sie 2009 16:09
    djhipciu
    Poziom 10  

    Czyli zmuszony jestem do wizyty w serwisie aby ustawił komputer (stary ) do silnika 2,0?

    0
  • #6 30 Sie 2009 16:16
    adam7009
    Poziom 38  

    Jezeli osprzęt został stary to musi pracowac na tym komputerze,zobacz czy wszystko podłączyłeś prawidłowo i o czymś nie zapomiałeś.

    0
  • #7 30 Sie 2009 19:30
    djhipciu
    Poziom 10  

    Osprzęt został stary -a wszystko zostało podłączone prawidłowo. Czyli muszę wybrać się do serwisu na ustawianie komputera do tego silnika? czy jest inna możliwośc wyeliminowania tego błędu?

    0
  • #8 30 Sie 2009 19:32
    adam7009
    Poziom 38  

    nie trzeba nic programowac musi chodzic.

    0
  • #9 30 Sie 2009 20:59
    marek1977
    Poziom 33  

    To moduł jest nowy czy stary?

    0
  • #10 30 Sie 2009 21:03
    adam7009
    Poziom 38  

    Marek chodzi mi o to,że stary osprzęt i stary komp ,to musi współpracowac z nowym silnikiem,nie mówie o wymianie kompa na inny ,bo to może byc problem z immo ,a i tak nie przyniesie efektów.

    0
  • #11 30 Sie 2009 22:14
    marek1977
    Poziom 33  

    Ok źle przeczytałem :/ jak chodzi na 3 to proponuję na początek sprawdzić ciśnienie sprężania. Ewentualnie sprawdzić iskrę, bo nie sądzę że padło zasilanie paliwem na gazie i benzynie.

    0
  • #12 02 Wrz 2009 22:57
    djhipciu
    Poziom 10  

    Witam - dzisiaj sprawdziłem wszystko .wstawiłem nowe świece NGK i teraz pali prawidłowo ,ale na biegu jałowym .po dodaniu gwałtownie gazu dostaje tzw.zadyszki i nie może się wkręcic na obroty ,ale problem znika po 2500obrotach.Na gazie to koszmar ,ale to kwestia regulacji wtryskiwaczy . Mam jeszcze pytanie czy może coś mieć z tym wspólnego czujnik położenia wału , czujnik przy wałkach oraz sonda lambda. Dzisiaj rozmawiałem z elektronikiem i dowiedziałem się ,że jeżeli zmieniałem silnik to cały osprzęt powinien być od starego silnika , a nie od nowego . Dzisiaj zmieniałem wszystko .Pozostały mi tylko te czujniki w/w. Proszę o pomoc w tej kwestii

    0
  • #13 03 Wrz 2009 12:05
    marek1977
    Poziom 33  

    Sprawdź cewkę i przewody. jak na przewodach było przebicie to i świeca dostała. Jak wymieniłeś świecę a przewód dalej uszkodzony to nie będzie długo dobrze.
    Poza tym TE SAMOCHODY NIE JEŻDŻĄ NA ZAMIENNIKACH.

    0
  • #14 04 Wrz 2009 22:56
    djhipciu
    Poziom 10  

    Zakupiłem cały komplet przewody motokraft oraz świece NGK. PROBLEM JEST TEN SAM ,ALE INTERESUJE MN IE CZY TE CZUJNIKI JAKIE WYMIENIŁEM WYŻEJ MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO Z TYMI OBJAWAMI ?

    0
  • #15 04 Wrz 2009 23:03
    marek1977
    Poziom 33  

    A nie masz skąd pożyczyć modułu od 2.0? Stacyjkę na chwile tez przełożysz od tamtego i odpalisz na dobrym module. oprogramowanie może byc inne dla 1.8 i 2.0 nie wspominając że numer części może być zupełnie inny.

    0
  • #16 05 Wrz 2009 00:46
    djhipciu
    Poziom 10  

    Niestety takiej możliwości nie mam .Dzisiaj skieruję się ku wymianie czujników od 1,8 bo teraz są od 2.0

    0
  • #17 05 Wrz 2009 14:05
    djhipciu
    Poziom 10  

    Dzisiaj już rozgryzłem co i jak - Pierwszym krokiem było zmiana całej listwy wtryskiwaczy i okazało się iż brakowało jednej uszczelki . Problem znikł i teraz wszystko działa poprawnie . TEMAT ZAMKNIĘTY. dZIĘKI ZA WSZELKIE INFO

    0
  • #19 22 Sty 2011 10:32
    djhipciu
    Poziom 10  

    Koledzy podpisze się jeszcze raz pod ten temat bo problem mam podobny z też po swapie z 1,8 n a2.0
    Autko kupiłem za grosze jako dojazd do pracy .
    Mondeo mk1 z 94,silnik z 96 DOHC 2.0
    Pali nierównomiernie .sprawdzone wszystko tak samo jak w poprzednim,ale bez rezultatu.Właściciel wstawił silnik z mk2 2.0 (pokrywa srebrna). przy odpalaniu --silnik zimny działa idealnie dopiero jak ssanie się odłączy to zaczyna czkawki dostawać jakby brakowało paliwa.Dodając gaz telepocze się .Kiedy się przełączy na gaz (sekwencja) to również .Jednakże jak się juz rozgrzeje to działa silnik na biegu jałowym spokojnie,ale dodanie gazu również wiąże się z telepotaniem . jakie kroki poczynić aby wszystko działało poprawnie???

    0
  • #20 08 Sty 2012 15:43
    michael1986
    Poziom 18  

    Kolega ma Mondeo 1.8 z którym ma jakieś problemy, namawiam go by zrobił swap na 2.0. Czy to prawda że w Mondeo Mk1 najmniej pali 2.0 przy normalnej - nie super oszczędnej jeździe? Tak słyszałem od paru użytkowników tego auta jakie macie odczucia po swapie?

    0
  • #21 04 Maj 2012 23:11
    chmielu2991
    Poziom 9  

    Przepraszam że odgrzewam 2 letniego kotleta ale czytajac tego typu "porady" normalnie spadam z krzesła.

    APEL:

    Jak nie macie pojęcia jakiegokolwiek to nie piszcie głupot i nie wysyłajcie ludzi do serwisów ASO itp. Sam robiłem SWAP z 1.8 na 2.0 i wystarczy komputer zmienić od 2.0 i MUSI BYĆ OK, NIC NIE TRZEBA PROGRAMOWAĆ ITP !!! a to że faluje to kwestia podcisnień (łatwo pomylic te od EGR z tym od podcisnienia na listwie wtryskowej) wiem bo sam zamieniłem omyłkowo i ten sam objaw był właśnie a tam kazde podciśnienie ma swój elektrozawór.

    Może kogoś uraziłem ale sam pisząc na różnych forach także oczekuje konkretnej odpowiedzi a nie typu hmm...nie wiem; a może to..a może tamto itp i także sam jeśli nie wiem to wole nic nie pisac niż pisac takie bzdury co piszą niektórzy owszem nie twierdze że wszyscy bo naprawde czasami można siwe mądrych rzeczy dowiedziec i sensownych



    Pozdrawiam

    0
  • #22 23 Maj 2013 21:12
    rafal86s
    Poziom 2  

    Witam, podpinam się do tematu. Zrobiłem Swap'a z 1.8 na 2.0 DOHC i też mam problem z równą pracą silnika.

    Obecnie wszystko jest jeszcze na komputerze z 1.8


    Pytanie moje jest jest następujące.Jak rozpoznać komputer od 2.0?
    Jak odczytać oznaczenie komputera ?
    Jak sprawdzić że komputer z danym numerem jest od 2.0 ?
    Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. :/

    0
  • #23 24 Maj 2013 06:50
    chmielu2991
    Poziom 9  

    włóż komputer od jakiegokolwiek 2 0 (ważne żeby był od 2.0)i wszystko będzie okej ja też tak miałem na początku zmieniłem komputer i zapalił że strzału. Pozdrawiam

    0