Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Actros MP2 1841 '08 nie zapala po diagnostyce

bartek... 27 Sie 2009 15:25 4408 9
  • #1 27 Sie 2009 15:25
    bartek...
    Poziom 2  

    W nowym (rocznym) Actrosie były robione diagnostyki (kasowanie przeglądów okresowych) przez Star Diagnosis i po tym samochód nie odpala. Rozrusznik kręci, paliwo jest podawane do silnika. Przywróciłem stare ustawienia z ZDS'u i dalej nic. Jakieś pomysły?

    0 9
  • #2 27 Sie 2009 17:16
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Kasowanie przegladu nie ma z tym nic wspolnego. Bardziej bym zwrocil uwage JAK ten przeglad wykonano. Zacznij od ukladu paliwowego, gdyz takie rzeczy jak spadek cisnienia lub zapowietrzenie nie pojawia sie w bledach.

    0
  • #3 27 Sie 2009 17:42
    bartek...
    Poziom 2  

    Myślę że to nie problem zapowietrzenia, bo paliwo jest podawane na wtryskiwaczach. Sprawa wyglądała ogólnie tak:
    podjeżdża sprawny ciągnik, podpinany jest komputer i w WS'ie w funkcjach serwisowych wykonywane są serwisy (główny,filtrów itd.). Serwisy wykonały się bez wyświetlania jakichkolwiek błedów. Po tym jednak samochód nie odpalał. Myśląc ze to wina tego że po przeprowadzeniu serwisów nie zapisały się daty i przebiegi następnych (dopiero później dowiedziałem się że samochód automatycznie powinien je wpisać po przejechaniu paru kilometrów), skopiowałem z powrotem dane serwisowe z pamięci zapasowej ZDS'u. Jednak i to nie dało żadnego rezultatu. Dodam że obecny jest tylko jeden błąd od ciśnienia "AdBlue", ale samochód jeździł wczesniej z tym błędem bez problemów. Były też podejrzenia że to wina immobilizera, jednak z zapasowym kluczykiem jest ta sama zabawa. Nie mam już pomysłów a do serwisu samochodu za bardzo nie chce wysyłać.

    0
  • #4 27 Sie 2009 20:18
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Tak jak napisałem wcześniej - grzebanie w WS-ie nie unieruchomi samochodu.
    AdBlue również nie unieruchomi - zapali tylko kontrolkę i ograniczy ewentualnie moc.

    1
  • #5 27 Sie 2009 21:52
    bartek...
    Poziom 2  

    Nie nasuwa się panu jakaś przyczyna? Jest bardzo małe prawdopodobieństwo że to usterka techniczna - nowy samochód 60 tyś przebiegu, podłączany jest komputer i po 20 minutach samochód nie odpala. Jak nic zalatuje jakimś błędem w systemie, problem w tym że nie wiadomo gdzie nawet szukać.

    0
  • #6 28 Sie 2009 20:32
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    bartek... napisał:
    Nie nasuwa się panu jakaś przyczyna?


    Nic mi się nie nasuwa i nie bardzo wierzę że jest to konsekwencja komputerowego kasowania obsługi. Jeżeli chodzi o błędy immobilizera - to pojawiają się na ekranie w zestawie wskaźników oraz w błędach w pamięci modułu MR.
    Mam nadzieję że po usprawnieniu pojazdu zeznasz, co było przyczyną?

    0
  • #7 28 Sie 2009 20:58
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    Star diagnosis? Czy można wiedzieć która wersja? Tylko była kasowana obsługa, czy było jakieś małe malutkie przeprogramowanie. Z ZDSu cofałeś tylko WSa? Jeśli tylko była wykonywana obsługa a interfejs ma oprogramowanie młodsze od auta (bo nie wierzę że to legalny interfejs) to pozostaje tylko usterka mechaniczna - np. brak paliwa.

    0
  • #8 29 Sie 2009 12:13
    bartek...
    Poziom 2  

    Star Diagnosis 02.2009. Nie było robione żadne programowanie, a z ZDS'u byla przywracana pamięć serwisowa (brak efektu), potem parametry FR'u (nadal nic) a na sam koniec parametry wszystkich modułów. Myślę że trzeba będzie naprawić to AdBlue i szukać dalej (podobnie bylo w innym samochodzie - system pokazywal nowe błędy po usunięciu poprzednich usterek).

    0
  • #9 29 Sie 2009 16:27
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Auto nie odpaliło po wymianie filtrów, czy po skasowaniu komputerem obsług? AdBlue nie ma nic do odpalenia, jak pisałeś wcześniej jeździło wcześniej z tą usterką. Owszem będzie ograniczona moc o około 25%, no ale powinien palić. Kabina była podnoszona i opuszczana, może jednak coś z kablami. Cewki w PLD "klikają"?
    Chyba wiem co to za przypadek. Czy to auto nie było kupione i potem do niego SD3?

    0
  • #10 25 Lut 2011 12:47
    bartez23
    Poziom 9  

    Witam serdecznie.
    Podepnę się do tematu ale z innym problemem. W Actrosie kumpla padł moduł wtrysku mocznika (A 000 140 05 39). Udało mi się zdobyć używany moduł ale o numerze A 000 140 01 39. Pytanie czy można zamienić te jednostki bo na czujnikach ciśnienia płynu i powietrza wkręconych w te moduły są różne numery (powietrze odpowiednio 0051532428 i 0061534328) (płyn 0051532528 i 0061534428). Czy kolego Gerri lub serwis_gh moglibyście mi podać czym te czujniki się różnią i czy można je zamieniać? Czy można jakoś sprawdzić na piechotę który jest dobry? Gdy podawałem napięcie 5V to na jednym na wyjściu było 0,55V zaś na drugim 0,97V, ale nie wiem która wartość jest prawidłowa. Może nie trzeba wymieniać całego modułu ale tylko któryś z czujników. Czujnik temperatury sprawdziłem i oba zachowują się tak samo (ok 2,2 kOhm). Czy diagnozując układ komputerem diagnozuje się czujniki czy cały komponent traktowany jest jako całość. A i jeszcze jedno czy wymienia się w serwisie tylko cały zespół czy mozna kupić same czujniki bo w litewskim serwisie chcieli wymienić wszystko.

    0