Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 - za wysokie obroty

drago 08 Cze 2004 13:48 12953 20
  • #1 08 Cze 2004 13:48
    drago
    Poziom 20  

    Witam , właśnie kupiłem ten samochodzik , i mam problem z wolnymi obrotami , to znaczy utrzymują się na poziomie 1300 . Czy ktoś miał taki przypadek w tej furce ?
    1.8 16V rok 1996/97

    Z góry dzięki .
    -----------------------------------------------------------------------------------
    to może choć ktoś miał taki przypadek w innym aucie , i wie jak sobie z tym poradzić ?



    scalono 2 posty.
    <E>

    0 20
  • #2 14 Cze 2004 00:02
    drago
    Poziom 20  

    czy może to być wina silnika krokowego ? jak sprawdzić bez rozbierania go , czy sie czasem nie zaciera ? z góry dzięki

    0
  • #3 14 Cze 2004 22:17
    KULA101
    Poziom 12  

    silniczka krokowego sie nierozbiera
    mozna go troche sprawdzic podczaas wyjecia i wlaczenia zaplonu czy reaguje
    a potem zapalic silnik i symulowac silniczek np wkladajac palec zamiast niego a zarazem obserwowac jego ruchy.
    Nalezy jednak pamietac ze nagrzany silniczek zachowuje sie zupelnie inaczej i podczas nagrzania moze sfirowac, a na zimnym moze byc ok

    0
  • #4 22 Cze 2004 01:03
    drago
    Poziom 20  

    No i byłem dzisiaj w serwisie Peugeot-a , po podpięciu do DIAG-a 2000 i stwierdzeniu błędu stałego , pan serwisant stwerdził winę silniczka krokowego , powiedziali mi że dają sobie głowę obciąć , że to on jest winowajcą za wysokich obrotów ( około 1300 ) . Cóż zobaczę , zamówiłem sobie taki silniczek , jutro mam go odebrać , koszt to 170zł , oby mieli rację . Zobaczymy . Poinformuję o wynikach wymiany .

    p.s. Podobno po wymianie trzeba go wprowadzić do komputera , czy ktoś wie jak się to robi ? W biurze powiedzieli że muszę jeszcze raz przyjechać na podpięcie do kompa i wprowadzenie go ( koszt znów 98zł ) , jednak dogadałem się z diagnostą :D , wprowadzi mi go bez użycia DIAG-a 2000 , może ktoś wie jak się to robi ? zaoszczędziło by mi to kilku złotówek .

    0
  • #5 22 Cze 2004 09:08
    KULA101
    Poziom 12  

    to bardzo proste- musisz tylko zalozyc nowy silniczek, najlepiej ustawic jego w pozycji takiej , w ktorej jest ten stary, a jak nie- to po prostu po odpaleniu bedziesz musial poczekac nawet kilka minut zanim komputerek w samochodzie go zaadoptuje i nauczy sie jak ma z nim pracowac ;-) a poźniej bedzie juz wszytsko wporzadku
    podpiecie do diaga mialo byc tylko po to, zeby wykasowac blad, ale po podlaczeniu nowego silniczka i jak wszystko bedzie wporzadku to blad staly zamieni sie na przejsciowy i w niczym to nie bedzie przeszkadzac.
    Proponuje tylko jeszcze przed podieciem npwego silniczka do wiazki o dokladne przeczyszczenie stykow- bo byc moze wina byc jeszcze w przewodach :-(
    w serwisie jak byles przy tym- to oni powinni podlaczyc nowy silniczek, i zrobic test silniczka krokowego- wtedy by to wykluczyli.
    A skad jestes?? z podlaskiego?? jak tak to sluze pomca.

    0
  • #6 22 Cze 2004 09:09
    KULA101
    Poziom 12  

    a moze jeszcze niekupiles tego silniczka?? bo moze dalo by sie go taniej zalatwic??;-)

    0
  • #7 22 Cze 2004 09:42
    drago
    Poziom 20  

    jestem ze śląska , dzięki za zainteresowanie , ale już go zamówiłem w sklepie , sprowadzą go specjalnie dla mnie , także wypadałoby go odebrać :) , będę go miał koło 14 , dam znać jak poszło .

    Pozdrowienia drago

    -1
  • #8 22 Cze 2004 22:13
    drago
    Poziom 20  

    Niestety :( , wolne obroty nadal na poziomie 1300 , chyba jeszcze raz zaglądne do serwisu , jednak tym razem nie będę już tak miły .

    1
  • #9 23 Cze 2004 21:56
    mateo027
    Poziom 26  

    zajrzyj czy przypadkiem nie masz w przepustnicy wyżłonienia kanaliku, w który wchodzi grzybek krokowego. Teoretycznie mogą być inne czujniki np MAP, albo blahy powód ktoś podciągnął linke gazu na mocowaniu przy przepustnicy (czarna rurka zapinana taką wsówką zaraz przy przepustnicy, znajdziesz na pewno) raz tak mialem u jednego kolegi, a tez kupil krokowca :)

    --
    Pozdrawiam,
    Matéo Miastkowski-Białystok
    Renault Safrane 2.0S RXE + LPG '98 grafitowy met.
    Peugeot 406 2.0i LX '97 china blue (UK Version)

    0
  • #10 23 Cze 2004 22:46
    ajas
    Poziom 12  

    Miałem coś takiego u siebie 406 1,8 16v
    miałem nieszczelną rurę doprowadzajacą powietrze do filtra( dziurka ok 1,5 cm kwadratowego) jak zatkałem to było ok.
    tam powietrze jest wsysane od spodu auta i idzie najpierw chyba do czujnika przepływu a potem długą rurą do filtra przy którym u mnie jest taka komora rezonansowa i tam mi wchodziło obce powietrze.
    Niewiem czy to u ciebie pomoże ale warto sprawdzić.

    0
  • #11 24 Cze 2004 09:17
    drago
    Poziom 20  

    linka z gazu to nie jest :) , a co do lewego powietrza to sprawdzę jutro , może nóż widelec , tylko czemu DIAG 2000 pokazał " błąd stały silnika krokowego biegu jałowego " ? to mnie zastanawia , bo nie wydawało mi się przed diagnostyką , żeby to był silnik krokowy , no ale cóż .
    Jutro sprawdzę interfejs który zbudowałem na maksie 232 , niewiem pod który pin go podłączyć , analizowałem piny i doszedłem do wniosku że pasują mi dwa , sprawdzę zobaczymy , no chyba że któryś z kolegów wie który to pin w tej kostce .

    0
  • #12 14 Lip 2004 12:03
    drago
    Poziom 20  

    poradziłem sobie z tym , okazało się że jak podstawiłem zegary z innej 406 2.0 litry , to obroty miałem normalne , czyli niecałe 900 , oczywiście po nagrzaniu silnika ; przypuszczam że ktoś cofał przebieg , i wgrał pamięć nie taką jak trzeba ; po wgraniu pamięci z 1.8 litra i przepisaniu przebiegu , obroty w końcu mam normalne ; jako ciekawostkę podam że na starej pamięci nie odcinało mi paliwa , mogłem zamykać budzik obrotów powyżej 8 tysiecy i nic , a na nowej odcina paliwo przy 6,5 tysiąca
    pozdrawiam Drago

    ps. ciekawe jak DIAG 2000 mógł pokazać uszkodzenie silnika krokowego , czy można to wymusić aby tak pokazał ??

    0
  • #13 03 Sty 2005 12:11
    Tadek_wrocław
    Poziom 10  

    cześć.
    Jestem pod wrażeniem, ze walczyłeś do końca uparcie, ale opłacało się.
    pomyślcie tylko co warci są "fachowcy", którzy są zawsze debeściaki, a jak pojawi się problem to chowają ogony pod siebie. pal diabli czy kilometry kręcone czy nie, ale w tym przypadku to ten co kręcił ten licznik to moim zdaniem powinien dostać kulkę w łeb, bo narobił tylko szkód.
    Nie wiem czy można tutaj pisać ale ja jestem za stworzeniem na forum czarnej listy fachowców i serwisów, których należy unikać i to niezależnie od marki, aby ludzi ostrzegać przed szkodnikami.
    Powodzenia w nowym roku

    0
  • #14 03 Sty 2005 17:21
    trotko
    Poziom 2  

    CIekawe zdażenie, gratulacje za wytrwałość no i wkońcu za wygraną (szkoda że przez tego fachurę popłynołeś na niezłą kasę),
    Tak apropo to niby się nie rozbiera krokowca, ale ja wychodzę zawsze z założenia że ludzie to składali i da się rozebrać, no i dało się rozebrałem, wyczyściłem, przy okazji śruba od regulacji wstępnej była ukręcona to ją rozwierciłem przegwintowałem i wstawiłem nową, złożyłem całość i działa!
    niestety obroty jak falowały tak falują(to przy golfieIII).
    I jeszcze jedno jak byłeś u fachury to przypadkiem nie wyciągnoł ci wtyczki od krokowca a potem włożył z powrotem?(podobno komp rejestruje takie coś jako błąd, może tak było albo inna sztuczka aby zarobić, no wiesz. nie że tak robią wszyscy).

    0
  • #15 04 Sty 2005 01:29
    drago
    Poziom 20  

    Kupiłem juz to autko z takim felerem , w serwisie na pewno nie odpinali krokowca , byłem przy całym teście i widziałem co robili .
    Oby fachowców którzy nie wiedzą co robią było coraz mniej , zaoszczędzi się wtedy kupa kasy .

    Pozdrawiam drago

    0
  • #16 22 Wrz 2006 15:11
    Paukers
    Poziom 10  

    A wie moze ktos jak podpiac ten interfejs i czym go obslugiwac?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ok, juz znalazlem.

    0
  • #17 03 Sie 2007 12:57
    kamil1992UK
    Poziom 10  

    siemacie mam pytanko bo mam peugeota 406 1.8 LX kombi angielska wersie bo tu mieszkam i mam problem ze jak zapalm samochud i puszcze pedal gazu to mi gasnie poprostu niemam aut ssania a zalancza sie dopiero jak rusze dam 1 2 3 a pozniej moge stanac i juz jest to ssnani a do puki nierusze i niedam 1 2 3 biegun to go niema , a czasami jak stane sam mi gazuje na poziome 3 tysiecy obrotow i gdy puszczam sprzeglo spadam i wtedy moge sam dodawac gazu . a czasami sie zatyka na 1300 albo 1400 rpm
    z gory dziekuje za pomo
    to jest moj mail jak by ktos miall jakes pomysly \


    kamil1992UK(malpa)poczta.fm

    0
  • #18 03 Sie 2007 13:52
    drago
    Poziom 20  

    sprawdz silnik krokowy

    0
  • #19 03 Sie 2007 23:07
    kamil1992UK
    Poziom 10  

    okey
    napewno sprawdze ale mam prozbe jak bys mogl powiedziec gdzie jest ten silnik krokowy w jakim miejscu w silniku

    z gory wielkie dzieki

    0
  • #21 04 Sie 2007 15:12
    kamil1992UK
    Poziom 10  

    a gdzie ona ( ta przepustnica )
    jest bo ja mam 15 lat i zbytnio sie na tym nieznam ??

    Dodano po 22 [minuty]:

    acha a pozatym moze wiesz czemu jak zapalam P 406 to musze mu sam dodawac gaz bo mi gasnie jest cos takiego jak by mi sie auto ssanie niezalanczalo moze wiesz czego to wina . ale ono czasami sie zalancza ale dopiero wtedy jak chwile nim pojezdze po okolicy i wlasnie niewiem czemu

    0