Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

cinquecento 700,Uszkodzony alternator (?)

izka1970 28 Aug 2009 08:53 4380 26
  • #1
    izka1970
    Level 10  
    Witam mam pytanie, czy uszkodzony alternator może podować że iskra jest za słaba przy zapalaniu?
  • #3
    5bkera
    Level 18  
    Oczywiście tak ,jeżeli alternator:
    - rozładowuje akumulator (np: upływność diod) - trzeba sprawdzić prąd aku na wyłączonym silniku - najlepiej amperomierzem kleszczowym przy dobrze naładowanym aku.
    - niedoładowuje akumulatora (np: uszkodzone łożyska czy regulator napięcia).
    W obu przypadkach akumulator nie ma odpowiedniej wydajności ,co ma bezpośrednio wpływ na wartość wysokiego napięcia podawanego na świece.Do tego dochodzi duży prąd rozrusznika przy rozruchu,co przy kiepsko naładowanym aku może całkowicie uniemożliwić uruchomienie silnika.
  • #4
    karola44-81
    Level 27  
    MA i to dużo akurat w tym przypadku. Slaba iskra moze miec przyczyne w slabym akumulatorze, natomiast akumulator jest w zlej kondycji przez popsuty alternator.
  • #5
    emeryt2
    Level 42  
    Z teorii względności Einsteina wynika ,że zapłon pracuje od napięcia 9V.
  • #6
    karola44-81
    Level 27  
    Nalezy takze wziac pod uwage moc ukladu, a nie tylko samo napiecie. tak czy siak nie widzialem samochodu z zaplonem bateryjnym , ktory bez ladowania pracowal by normalnie.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    izka1970
    Level 10  
    Aha dzięki za odpowiedzi, a czy trudno jest wymienić moduł w cc ? Bo chyba w tym leży problem.
  • #11
    viper555
    Level 39  
    Jerzykowski wrote:
    . Niektóre samochody rajdowe wcale nie mają alternatora a się ścigają.


    Nie no trochę kolega przesadził, alternator w tych samochodach to podstawa.P
  • #12
    izka1970
    Level 10  
    Powie ktoś mniej więcej gdzie on się znajduję? W książeczce od cc tego nie zauważyłam
  • #13
    wojtek2812
    Level 22  
    Jerzykowski wrote:
    A tam gadanie, kiedyś musiałem wracać 100km bez ładowania i silnik pracował normalnie. Akumulator jak będzie na tyle słaby że nie wytworzy iskry to tym bardziej nie zakręci rozrusznikiem. Niektóre samochody rajdowe wcale nie mają alternatora a się ścigają.

    A na oświetlenie tych samochodów to co pracuje, przepraszam?
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, szczególnie ci od góry - przestańcie proszę pisać głupoty. Dopóki akumulator ma wystarczająco energii do kręcenia rozrusznikiem, to nie ma to większego wpływu na zdolność układu zapłonowego do wytworzenia iskry o właściwej energii. Brak iskry w tym wynalazku to w większości przypadków uszkodzenie modułu elektronicznego albo czujnika (jego przewodu).
    Ponadto pokażcie mi samochód rajdowy bez alternatora - co w takim razie zapewnia prąd dla oświetlenia , elektroniki silnika (dużo bardziej rozbudowanej w autach WRC) i sprzętu łączności? Bo jakoś nie wyobrażam sobie gigantycznego akumulatora ołowiowego tam gdzie chodzi o jak najmniejszą masę.
  • #16
    carrot
    Moderator of Cars
    izka, lepiej i taniej będzie dać komuś to auto do naprawy, bo sądząc po poziomie postów wydasz tylko niepotrzebnie pieniądze na sprawny moduł, który jest na marginesie przykręcony do wspornika koło lewej kopuły
    Co do rajdówek i alternatorów, to montowaliśmy w clio 120A od trafika, bo seryjny 70A palił się po włączeniu dodatkowych lamp mocowanych do maski
  • #17
    raceman
    Level 18  
    viper555 co to tych alternatorów to np. w maluchach w rallycrosie alternator był często wydłubany i zostawała tylko ośka ,żeby wentylator miał się na czym obracać.Ale to offtop.Co to wpływu alternatora na zapłon to wg. mnie to nie ma związku.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    izka1970
    Level 10  
    Co do zabrania auta do mechanika to byłam już nie raz i oni sami nie wiedzą co jest.A dało mi do myślenia że może to uszczelka pod głowicą, bo na wiosne zmieniony byl olej i prawie cały zginął.Czy to mozliwe ze uszczelka pod glowica ma wpływ na zapalanie? Płynu chłodniczego też bardzo często ubywa.
  • #20
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zezłomuj ten samochód - jeśli ginie olej i płyn chłodniczy, to szykuje się poważny remont silnika i elektryka ma tutaj mało wspólnego z trudnym zapalaniem.
  • #21
    romoo
    User under supervision
    rozpuszczalnik CC 700 jest beznadziejny do zmiany uszczelki , wszystko kapie na głowę.
  • #22
    rozpuszczalnik
    Level 17  
    No zgadzam się, jeszcze lepiej ze sprzęgłem. Ale alternator nie zaszkodzi wymienić na wszelki wypadek.
  • #23
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rozpuszczalnik, policz sobie cenę:
    - szlif cylindrów,
    - kpl. tłoków + pierścienie,
    - obróbka głowicy,
    - kpl. uszczelek, liftery, robocizna.
    Jeśli ginął płyn, to na pewno silnik nie raz był zagotowany czy wręcz przytarty jako że tam nie ma wskaźnika temperatury, całego oleju nie wypija przecież tylko przez uszczelniacze na zaworach, zresztą w poziomym układzie silnika nie mają one aż takiego znaczenia. Chyba że kolega należy do tych co to same pierścienie wymieniają...

    Dodano po 2 [minuty]:

    romoo wrote:
    rozpuszczalnik CC 700 jest beznadziejny do zmiany uszczelki , wszystko kapie na głowę.


    Bo to się robi z boku i z góry, a nie od dołu, zresztą po pod niego wchodzić? Zwalasz koło, zderzak, ewentualnie wahacz i masz wszystko na wierzchu.
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    User removed account
    User removed account  
  • #27
    rozpuszczalnik
    Level 17  
    No ale "Grobokop", i tak wyjdzie o połowę taniej niż w prawdziwym samochodzie, który ma 4 gary.