Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cinquecento 700,Uszkodzony alternator (?)

izka1970 28 Sie 2009 08:53 3951 26
  • #1 28 Sie 2009 08:53
    izka1970
    Poziom 8  

    Witam mam pytanie, czy uszkodzony alternator może podować że iskra jest za słaba przy zapalaniu?

  • #3 28 Sie 2009 09:25
    5bkera
    Poziom 18  

    Oczywiście tak ,jeżeli alternator:
    - rozładowuje akumulator (np: upływność diod) - trzeba sprawdzić prąd aku na wyłączonym silniku - najlepiej amperomierzem kleszczowym przy dobrze naładowanym aku.
    - niedoładowuje akumulatora (np: uszkodzone łożyska czy regulator napięcia).
    W obu przypadkach akumulator nie ma odpowiedniej wydajności ,co ma bezpośrednio wpływ na wartość wysokiego napięcia podawanego na świece.Do tego dochodzi duży prąd rozrusznika przy rozruchu,co przy kiepsko naładowanym aku może całkowicie uniemożliwić uruchomienie silnika.

  • #4 28 Sie 2009 09:34
    karola44-81
    Poziom 27  

    MA i to dużo akurat w tym przypadku. Slaba iskra moze miec przyczyne w slabym akumulatorze, natomiast akumulator jest w zlej kondycji przez popsuty alternator.

  • #5 28 Sie 2009 09:47
    emeryt2
    Poziom 42  

    Z teorii względności Einsteina wynika ,że zapłon pracuje od napięcia 9V.

  • #6 28 Sie 2009 09:58
    karola44-81
    Poziom 27  

    Nalezy takze wziac pod uwage moc ukladu, a nie tylko samo napiecie. tak czy siak nie widzialem samochodu z zaplonem bateryjnym , ktory bez ladowania pracowal by normalnie.

  • #7 28 Sie 2009 10:29
    630176
    Usunięty  
  • #9 28 Sie 2009 10:43
    izka1970
    Poziom 8  

    Aha dzięki za odpowiedzi, a czy trudno jest wymienić moduł w cc ? Bo chyba w tym leży problem.

  • #11 28 Sie 2009 12:06
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jerzykowski napisał:
    . Niektóre samochody rajdowe wcale nie mają alternatora a się ścigają.


    Nie no trochę kolega przesadził, alternator w tych samochodach to podstawa.P

  • #12 28 Sie 2009 13:11
    izka1970
    Poziom 8  

    Powie ktoś mniej więcej gdzie on się znajduję? W książeczce od cc tego nie zauważyłam

  • #13 28 Sie 2009 13:18
    wojtek2812
    Poziom 22  

    Jerzykowski napisał:
    A tam gadanie, kiedyś musiałem wracać 100km bez ładowania i silnik pracował normalnie. Akumulator jak będzie na tyle słaby że nie wytworzy iskry to tym bardziej nie zakręci rozrusznikiem. Niektóre samochody rajdowe wcale nie mają alternatora a się ścigają.

    A na oświetlenie tych samochodów to co pracuje, przepraszam?

  • #14 28 Sie 2009 13:26
    630176
    Usunięty  
  • #15 28 Sie 2009 14:22
    robokop
    Moderator Samochody

    Panowie, szczególnie ci od góry - przestańcie proszę pisać głupoty. Dopóki akumulator ma wystarczająco energii do kręcenia rozrusznikiem, to nie ma to większego wpływu na zdolność układu zapłonowego do wytworzenia iskry o właściwej energii. Brak iskry w tym wynalazku to w większości przypadków uszkodzenie modułu elektronicznego albo czujnika (jego przewodu).
    Ponadto pokażcie mi samochód rajdowy bez alternatora - co w takim razie zapewnia prąd dla oświetlenia , elektroniki silnika (dużo bardziej rozbudowanej w autach WRC) i sprzętu łączności? Bo jakoś nie wyobrażam sobie gigantycznego akumulatora ołowiowego tam gdzie chodzi o jak najmniejszą masę.

  • #16 28 Sie 2009 14:42
    carrot
    Moderator Samochody

    izka, lepiej i taniej będzie dać komuś to auto do naprawy, bo sądząc po poziomie postów wydasz tylko niepotrzebnie pieniądze na sprawny moduł, który jest na marginesie przykręcony do wspornika koło lewej kopuły
    Co do rajdówek i alternatorów, to montowaliśmy w clio 120A od trafika, bo seryjny 70A palił się po włączeniu dodatkowych lamp mocowanych do maski

  • #17 28 Sie 2009 14:52
    raceman
    Poziom 18  

    viper555 co to tych alternatorów to np. w maluchach w rallycrosie alternator był często wydłubany i zostawała tylko ośka ,żeby wentylator miał się na czym obracać.Ale to offtop.Co to wpływu alternatora na zapłon to wg. mnie to nie ma związku.

  • #18 28 Sie 2009 16:02
    630176
    Usunięty  
  • #19 29 Sie 2009 09:59
    izka1970
    Poziom 8  

    Co do zabrania auta do mechanika to byłam już nie raz i oni sami nie wiedzą co jest.A dało mi do myślenia że może to uszczelka pod głowicą, bo na wiosne zmieniony byl olej i prawie cały zginął.Czy to mozliwe ze uszczelka pod glowica ma wpływ na zapalanie? Płynu chłodniczego też bardzo często ubywa.

  • #21 29 Sie 2009 12:30
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    rozpuszczalnik CC 700 jest beznadziejny do zmiany uszczelki , wszystko kapie na głowę.

  • #22 29 Sie 2009 12:40
    rozpuszczalnik
    Poziom 17  

    No zgadzam się, jeszcze lepiej ze sprzęgłem. Ale alternator nie zaszkodzi wymienić na wszelki wypadek.

  • #23 29 Sie 2009 12:47
    robokop
    Moderator Samochody

    Rozpuszczalnik, policz sobie cenę:
    - szlif cylindrów,
    - kpl. tłoków + pierścienie,
    - obróbka głowicy,
    - kpl. uszczelek, liftery, robocizna.
    Jeśli ginął płyn, to na pewno silnik nie raz był zagotowany czy wręcz przytarty jako że tam nie ma wskaźnika temperatury, całego oleju nie wypija przecież tylko przez uszczelniacze na zaworach, zresztą w poziomym układzie silnika nie mają one aż takiego znaczenia. Chyba że kolega należy do tych co to same pierścienie wymieniają...

    Dodano po 2 [minuty]:

    romoo napisał:
    rozpuszczalnik CC 700 jest beznadziejny do zmiany uszczelki , wszystko kapie na głowę.


    Bo to się robi z boku i z góry, a nie od dołu, zresztą po pod niego wchodzić? Zwalasz koło, zderzak, ewentualnie wahacz i masz wszystko na wierzchu.

  • #24 29 Sie 2009 16:29
    Usunięty
  • #25 29 Sie 2009 17:33
    Usunięty
  • #26 29 Sie 2009 18:04
    Usunięty
  • #27 29 Sie 2009 19:26
    rozpuszczalnik
    Poziom 17  

    No ale "Grobokop", i tak wyjdzie o połowę taniej niż w prawdziwym samochodzie, który ma 4 gary.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson