Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilot od Passata rozładowuje baterie

28 Sie 2009 11:23 15452 14

  • Poziom 23  
    Oryginalny pilot (scyzoryk oznaczenie na druku CU0349A) VW Passat bateria rozładowuje się po dwóch dniach na nowej baterii ma tez słaby zasięg.
    Zmierzyłem prąd czuwania jest 1,56 mA .
    Może ktoś już się spotkał z takim problemem, podejrzewam któryś kondensator smd ale nie chciałbym pruć wszystkie po kolei.
  • Poziom 20  
    Witam
    Mam dokładnie taki sam 3przyciskowy pilot z tym ze mój pilot na nowej bateri wytrzymuje zaledwie kilka godzin.
    pobór prądu w stanie spoczynku wynosi az 16mA
    Przy wciśniętym którymś przycisku wzrasta do 21mA.
    W żadnym wypadku nie wygląda na zalany
    Pytanie czy wogóle jest szansa naprawy takiego pilota? niewiele tam elementów które by można podmienić. Jedyne co mi do głowy przychodzi to zimne luty choć tez wyglądają ładnie.

  • Poziom 23  
    Ten też nie był zalany. Sprawdziłem przyciski i podstawiłem kondensatory w zasilaniu. Nic to nie dało.
  • Poziom 20  
    Ja juz mojego "zmaltretowałem". Bez baterii mam miedzy stykaimi 140omow, to dużo, tzn mało :). Drogą eliminacji doszedłem ze oporność ta wystepuje pomiędzy masą a wyjściem antenowym. Konkretnie rzecz ujmując to tylko jedna z mas układu pin12 na U2741B, a wyjscie ant to pin 13. niestety jest to oporność wewnątrz układu scalonego.
    Wg schematu blokowego masa ta odpowiada z minus zasilania wzmacniacza w.cz. wiec pewno padł. Sprobuje jeszcze zobaczyc czy moze jakimś cudem sygnał w.cz. generuje wlasciwy. Gdyby ogólnie pilot działał to pobór prądu da sie obejść, jeśli nie no to niestety kosz bo jakoś nie widze gdze by ten uklad transmitera można było kupić.
  • Poziom 20  
    No to po sprawdzeniu na analizatorze widma, nie ma nosnej, bedzie kosz.

    Ale tak z innej beczki: czy ten oryginalny pilot ma zmienny klucz?
    tzn czy możnaby go skopiować, czy tylko wchodzi w grę wymiana na inny oryginalny?
  • Poziom 17  
    Witam - możesz kupić drugi scyzoryk z taką samą częstotliwościa , przełożyć grot i pestkę z orginału do nowego a elektronike zaadoptować vagiem(powinienes bez trudu znaleść jak sie nowe piloty dodaje do auta)
  • Poziom 32  
    Płytka pilota do myjki ultradźwiękowej, później wygrzewanie i lutowanie. Nie ma siły żeby nie wstał. Nie spotkałem się jeszcze z takim którego nie da się naprawić, no chyba że po nim ktoś przejechał.

    Jeżeli chodzi o zmiane grotu ? to jest wymienny, tak jak pestka immo.
  • Poziom 20  
    Kolego Andiv, szczerze wątpie.
    Zerknij na schemat układu RF
    Pilot od Passata rozładowuje baterie
    W tym miejscu po odcięciu pinów od reszty płytki mam 140omow. Zatem rezystancja ta zamyka sie przez indukcyjność do plusa baterii i tym sposobem mamy obwód szybkiego rozładowania baterii.
    Inna sprawa to taka ze użycie myjki lutowanie itd w sumie to bedzie kosztowna sprawa (sam nie mam dostępu akurat do myjki).
    Wyśle ze wyjdzie drożnej niż kupić pilota na alledrogo :)

    No a odnosnie kopiowania to nie chodzi mi o grot (to juz wiem) tylko o kodowanie/kluczowanie transmisji pilota (algorytm KEELOQ czy podobny), tzn czy sie da jego sygnał zeskanować a potem powtórzyć z urządzenia nadawczego tak zeby zadziałał.
    Poprostu
  • Poziom 32  
    Podnieś ten układ, umyj to co pod nim, wysusz i wlutuj go.
    O co ci chodzi z tym kluczem ?
  • Poziom 20  
    Witam ponownie, układ podniosłem, wyczyściłem, no i niestety pomiar na stole wykazuje dokładnie te same 140omow. Nie spodziewam się zatem żeby po wlutowaniu mu się poprawiło. Będe zatem szukał innego pilota i albo składak zrobię albo w ogóle podmianę całego pilota
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Witam

    Akurat wczoraj udało mi się naprawić dwa piloty nadmiernie zżerające baterie. Co prawda piloty od bram, ale myślę, że informacje mogą się przydać.

    W pierwszym dosyć starym, zasilanym z małej "paluszkowej" baterii 12V, padła dioda Zenera (wyglądała jak tranzystor SMD). Dioda była wpięta równolegle do zasilania, zapewne w zamyśle miała chronić układ przed odwrotnym włożeniem baterii, tudzież przepięciem. Element po prostu wylutowałem.

    W drugim pilocie, nowszym, zasilanym dwoma "pastylkami" CR2025 uszkodzeniu uległ kondensator ceramiczny SMD - w pewnym momencie zaczął pokazywać oporność ok. 35kOhm i tak mu zostało nawet po wylutowaniu. Kondensator także był podłączony równolegle do zasilania, z tym, że od strony plusa za diodą (też wyglądającą jak tranzystor SMD) - w tym pilocie dioda była wpięta szeregowo, zabezpieczając w ten sposób układ przed ewentualną pomyłką biegunowości. Kondensator wylutowałem.

    Pierwszy pilot przed naprawą na jałowo pobierał ok 100uA, po naprawie ok 1-2uA
    Drugi przed: ok 200uA, po: moim sprzętem praktycznie niemierzalne, czasem 0,1uA.
    Miernik: Protek 506.

    Pozdrawiam -

    Stanley
  • Poziom 14  
    Tak, wiem że temat sprzed 4 lat ale może komuś sie przyda...

    Pilot VW - nie scyzoryk, rozładowuje baterie (2 szt CR2016), dioda lekko się świeci. Przyczyna: pęknięcie lutów scalaka znajdującego się po przeciwnej stronie płytki niż przyciski.