Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilot od Passata rozładowuje baterie

Serwis1 28 Sie 2009 11:23 13100 14
  • #1 28 Sie 2009 11:23
    Serwis1

    Poziom 23  

    Oryginalny pilot (scyzoryk oznaczenie na druku CU0349A) VW Passat bateria rozładowuje się po dwóch dniach na nowej baterii ma tez słaby zasięg.
    Zmierzyłem prąd czuwania jest 1,56 mA .
    Może ktoś już się spotkał z takim problemem, podejrzewam któryś kondensator smd ale nie chciałbym pruć wszystkie po kolei.

    1 14
  • #2 29 Sie 2009 15:51
    arturavs
    Poziom 39  

    Najprawdopodobniej był zalany/zawilgocony. Pobór prądu powinien mieścić się w granicach kilkunastu/dziesięciu uA.

    0
  • #3 30 Gru 2010 09:13
    Yca
    Poziom 20  

    Witam
    Mam dokładnie taki sam 3przyciskowy pilot z tym ze mój pilot na nowej bateri wytrzymuje zaledwie kilka godzin.
    pobór prądu w stanie spoczynku wynosi az 16mA
    Przy wciśniętym którymś przycisku wzrasta do 21mA.
    W żadnym wypadku nie wygląda na zalany
    Pytanie czy wogóle jest szansa naprawy takiego pilota? niewiele tam elementów które by można podmienić. Jedyne co mi do głowy przychodzi to zimne luty choć tez wyglądają ładnie.

    3
  • #4 30 Gru 2010 11:25
    Serwis1

    Poziom 23  

    Ten też nie był zalany. Sprawdziłem przyciski i podstawiłem kondensatory w zasilaniu. Nic to nie dało.

    2
  • #5 30 Gru 2010 12:31
    Yca
    Poziom 20  

    Ja juz mojego "zmaltretowałem". Bez baterii mam miedzy stykaimi 140omow, to dużo, tzn mało :). Drogą eliminacji doszedłem ze oporność ta wystepuje pomiędzy masą a wyjściem antenowym. Konkretnie rzecz ujmując to tylko jedna z mas układu pin12 na U2741B, a wyjscie ant to pin 13. niestety jest to oporność wewnątrz układu scalonego.
    Wg schematu blokowego masa ta odpowiada z minus zasilania wzmacniacza w.cz. wiec pewno padł. Sprobuje jeszcze zobaczyc czy moze jakimś cudem sygnał w.cz. generuje wlasciwy. Gdyby ogólnie pilot działał to pobór prądu da sie obejść, jeśli nie no to niestety kosz bo jakoś nie widze gdze by ten uklad transmitera można było kupić.

    0
  • #6 31 Gru 2010 11:47
    Yca
    Poziom 20  

    No to po sprawdzeniu na analizatorze widma, nie ma nosnej, bedzie kosz.

    Ale tak z innej beczki: czy ten oryginalny pilot ma zmienny klucz?
    tzn czy możnaby go skopiować, czy tylko wchodzi w grę wymiana na inny oryginalny?

    0
  • #7 31 Gru 2010 13:37
    KAR26
    Poziom 17  

    Witam - możesz kupić drugi scyzoryk z taką samą częstotliwościa , przełożyć grot i pestkę z orginału do nowego a elektronike zaadoptować vagiem(powinienes bez trudu znaleść jak sie nowe piloty dodaje do auta)

    1
  • #8 31 Gru 2010 13:41
    Andiv
    Poziom 32  

    Płytka pilota do myjki ultradźwiękowej, później wygrzewanie i lutowanie. Nie ma siły żeby nie wstał. Nie spotkałem się jeszcze z takim którego nie da się naprawić, no chyba że po nim ktoś przejechał.

    Jeżeli chodzi o zmiane grotu ? to jest wymienny, tak jak pestka immo.

    0
  • #9 31 Gru 2010 14:37
    Yca
    Poziom 20  

    Kolego Andiv, szczerze wątpie.
    Zerknij na schemat układu RF
    Pilot od Passata rozładowuje baterie
    W tym miejscu po odcięciu pinów od reszty płytki mam 140omow. Zatem rezystancja ta zamyka sie przez indukcyjność do plusa baterii i tym sposobem mamy obwód szybkiego rozładowania baterii.
    Inna sprawa to taka ze użycie myjki lutowanie itd w sumie to bedzie kosztowna sprawa (sam nie mam dostępu akurat do myjki).
    Wyśle ze wyjdzie drożnej niż kupić pilota na alledrogo :)

    No a odnosnie kopiowania to nie chodzi mi o grot (to juz wiem) tylko o kodowanie/kluczowanie transmisji pilota (algorytm KEELOQ czy podobny), tzn czy sie da jego sygnał zeskanować a potem powtórzyć z urządzenia nadawczego tak zeby zadziałał.
    Poprostu

    0
  • #10 31 Gru 2010 14:45
    Andiv
    Poziom 32  

    Podnieś ten układ, umyj to co pod nim, wysusz i wlutuj go.
    O co ci chodzi z tym kluczem ?

    0
  • #12 03 Sty 2011 08:37
    Yca
    Poziom 20  

    Witam ponownie, układ podniosłem, wyczyściłem, no i niestety pomiar na stole wykazuje dokładnie te same 140omow. Nie spodziewam się zatem żeby po wlutowaniu mu się poprawiło. Będe zatem szukał innego pilota i albo składak zrobię albo w ogóle podmianę całego pilota

    0
  • #13 03 Sty 2011 15:09
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 16 Lut 2011 16:11
    Stanley_P
    Poziom 26  

    Witam

    Akurat wczoraj udało mi się naprawić dwa piloty nadmiernie zżerające baterie. Co prawda piloty od bram, ale myślę, że informacje mogą się przydać.

    W pierwszym dosyć starym, zasilanym z małej "paluszkowej" baterii 12V, padła dioda Zenera (wyglądała jak tranzystor SMD). Dioda była wpięta równolegle do zasilania, zapewne w zamyśle miała chronić układ przed odwrotnym włożeniem baterii, tudzież przepięciem. Element po prostu wylutowałem.

    W drugim pilocie, nowszym, zasilanym dwoma "pastylkami" CR2025 uszkodzeniu uległ kondensator ceramiczny SMD - w pewnym momencie zaczął pokazywać oporność ok. 35kOhm i tak mu zostało nawet po wylutowaniu. Kondensator także był podłączony równolegle do zasilania, z tym, że od strony plusa za diodą (też wyglądającą jak tranzystor SMD) - w tym pilocie dioda była wpięta szeregowo, zabezpieczając w ten sposób układ przed ewentualną pomyłką biegunowości. Kondensator wylutowałem.

    Pierwszy pilot przed naprawą na jałowo pobierał ok 100uA, po naprawie ok 1-2uA
    Drugi przed: ok 200uA, po: moim sprzętem praktycznie niemierzalne, czasem 0,1uA.
    Miernik: Protek 506.

    Pozdrawiam -

    Stanley

    0
  • #15 24 Cze 2014 11:16
    BALLAH
    Poziom 14  

    Tak, wiem że temat sprzed 4 lat ale może komuś sie przyda...

    Pilot VW - nie scyzoryk, rozładowuje baterie (2 szt CR2016), dioda lekko się świeci. Przyczyna: pęknięcie lutów scalaka znajdującego się po przeciwnej stronie płytki niż przyciski.

    3