Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf mk4 - zaworek n108 regulacji początku wtrysku

boneksl 28 Sie 2009 22:33 12547 8
  • #1 28 Sie 2009 22:33
    boneksl
    Poziom 18  

    Witajcie

    Swego czasu autko czasami szwankowało (raz na 2-3 tygodnie) zapaliła się kontrolka silnika ,ale pomagał ponowny rozruch.Niedawno kontrolka zapaliła się na stałe(nie pomaga ponowny rozruch),auto czasami zaczyna chodzić jak traktor i nie ma kompletnie mocy,a za chwile silnik chodzi poprawnie aż znowu nie zwariuje.Podłączyłem vaga i wyszło,że uszkodzony jest zawór n108.Wymieniłem wężyki paliwowe od pompy do wtrysków ,a także reszte od n75 do n18 "gruszki" itd,jednak objaw nie ustał (po włączeniu silnika mija 10 sekund i słychać wyraźną zmianę w jego pracy.

    Poczytałem trochę na forach odnośnie silnika 1.9TDI ALH na pompie vp37 i zlokalizowałem zawór,znajduje się on na spodzie pompy i idą od niego 2 przewody,poruszałem nimi aby zobaczyć czy przypadkiem gdzieś się nie przypaliły,ale wyglądają cało(podobno w silnikach 1z,przewody często ocierają się o napinacz paska wielorowkowego,jednak w alh nie ma takiej możliwości)

    Po "pomerdaniu" objaw ustał... przez 3 dni auto jeździło super aż do wczoraj.
    Powiedzcie mi koledzy w jaki sposób sprawdzić taki zawór? pod vagiem robiłem pojedyńcze testy i w przypadku testu n108 słychać wyraźnie że pracuje i zmienia kąt wtrysku.Kąt wtrysku po zapaleniu kontrolki wynosił 120 i podczas dodawania gazu wzrastał do 170 190 220 potem 140 itd

    ps.W dniu 1szej awarii w przewodzie paliwowym pomiędzy filtrem a pompą vp37 widoczne były wyraźne ilości powietrza,jednak teraz wszystko OK.

    Co radzicie?

    0 8
  • #2 28 Sie 2009 22:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 28 Sie 2009 22:48
    marekchyla.1994
    Poziom 10  

    sprawdz wiązki kabli

    0
  • #4 30 Sie 2009 01:23
    kawasaki79
    Poziom 9  

    Wymienieać tak odrazu nie warto sprawdz czy kable sie nie przetarły jak u kolegi z forum masz tu linka http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=3389&postdays=0&postorder=asc&start=70 na stronie 3 i pionty post od gury chyba otworzy sie na stronie trzeciej masz tam zdjecie napinacza alternatora pozdro powodzonka

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Jeszcze jeden post tak napisany i Kolega żegna się z forum! Takim użytkownikom dziękujemy!

    0
  • #5 30 Sie 2009 22:33
    Sztomel
    Poziom 34  

    kawasaki79 napisał:
    pionty post od gury


    to mi wystarczy - pionty post od gury

    świetnie, a co z piątym postem od góry ?

    2
  • #6 30 Sie 2009 23:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 31 Sie 2009 08:52
    boneksl
    Poziom 18  

    kawasaki79 -kolego silnik 1z a alh to dwie inne konstrukcje.W ALH napinacz paska klinowego jest w całkiem innym miejscu więc nie ma nic do gadania.

    Koledzy problem jest chyba we wtyczce,ponieważ jej wyciągnięcie poruszanie kablami sprawiło, że od 3 dni autko znowu śmiga jak głupie! Sprawdzić tylko kable od n108 do kostki? (9-10 pin bodajrze)


    pozdrawiam

    0
  • #8 31 Sie 2009 20:19
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 01 Wrz 2009 00:05
    kawasaki79
    Poziom 9  

    świetnie, a co z piątym postem od góry ?

    Rusz głową może se poradzisz bez podpowiedzi.

    No faktycznie nie spojrzałem ze dwa inne silniki ale miałem dobre zamiary a wiesz ze jak pisałem ci o n108 kablu to myślałem też o wtyczce bo u mnie sprawdzałem ten kabel to u siebie sprawdzałem tez i wtyczkę tylko nie napisałem a sama mi sie na myśl weszła tylko nie skumałem aby kliknąć o tym pozdro szerokości :D

    0
  Szukaj w 5mln produktów