Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez GSI- pproblem z odpaleniem na benzynie

lukasz506 28 Sie 2009 23:38 4064 16
  • #1 28 Sie 2009 23:38
    lukasz506
    Poziom 19  

    Witam posiadam poldka 1.6GSI auto zawsze odpala na benzynie a potem przełancza sie na gaz, zima -20 zawsze odpalał, ale ostatnio jak auto jest nie używane 3-4 dni i chce go odpalić to tak jak by łapał ale nie odpala i dalsze kręcenie rozrusznikiem nie ma sensu, ale zauważyłam że po takim 3-4 dniowym postoju pomaga jeśli z 5 razy załącze pompke by podpompować paliwo i wtedy odpala z pierwszego przekręcenia. Gdy jest ciepły silnik, lub gdy go odpalam następnego dnia to nie ma żadnego problemu, pali na dotyk. Nie wiem bo nie znam sie ale, albo jest słaba pompka albo zawór regulacji ciśnienia siadł wkońcu 200tys robi swoje, pompke napewno trzeba przeczyścić, bo wiadomo jaka jest jakość naszego paliwa, gsi mają mocniejsze pompki ok 3bar ponoć, ale co jeśli pompka będzie dobra, to co z tym zaworem gdzie to moge dostać wogóle, ten zawór jest razem z listwą, czy da sie go odkręcić? Dziękuje za każdą pomoc i pozdrawiam.

    0 16
  • Pomocny post
    #2 29 Sie 2009 11:22
    wojtek250590
    Poziom 19  

    ja bym pierwsze sprawdził szczelność układu paliwowego od baku po sam silnik a dopiero pużniej pompka i zawór

    0
  • #3 29 Sie 2009 14:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 29 Sie 2009 15:41
    lukasz506
    Poziom 19  

    Kolega "owik" ma rację, byłby wtedy przecież wyciek. Pierwsza moja myśl też była taka że może wyciek, więc na kanał i oględziny, ale wszystko jest oki. Właśnie przystąpiłem kiedyś by wyjąć pompke ale jak odkręciłem w miejscu koła zapasowego te pokrywe to po oględzinach w jakim stanie są śrubki mocujące pompke w baku, to wolałem tego nie odkręcać bo napewno by się ukręciły. Tzn to co jest przy listwie wtryskowej i do tego dochodzi taki wężyk od kolektora ssącego to, to jest ten regulator ciśnienia paliwa tak, i jeżeli pompka tłoczy paliwo to on upuszcza nadmiar paliwa tak? Masz racje kolego "owik" jeżeli po odpaleniu chodzi dobrze to nie ma co wnikać w ten regulator ciśnienia paliwa. To zrobię tak, że po parodniowym postoju odkręcę przewód podaący paliwo do listwy wtryskowej, wiem że jak zgasiłem auto i silnik ostygł i odkręciłem ten przewód to ciśnienie jeszcze było, a co jeśli po paro dniowym postoju nie będzie ciśnienia to co może być przyczyną tego że schodzi paliwo? Jest jakiś zawór na odcinku pompka-ten przewód do listwy wtryskowej? Proszę o dalszą pomoc, pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #5 29 Sie 2009 17:02
    Stanisław 1
    Poziom 16  

    Sprawdź wężyk paliwowy w zbiorniku paliwa pomiędzy pompą paliwa a pokrywą często pękają.

    0
  • #6 29 Sie 2009 19:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 29 Sie 2009 19:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 29 Sie 2009 21:56
    lukasz506
    Poziom 19  

    Panowie rozumiem że to koleżeńskie forum ale to akurat nie temat na pogaduchy, tu potrzeba pomóc bo zima się zbliża:D szczególnie proszę o pomoc kolegę <rbiesiada> bo czytałem już parę Twoich wypowiedzi i widzę że są konkretne i na temat, pamiętam jak kiedyś kolesiowi wyłożyłeś kawe na ławe na temat popychaczy hydraulicznych w polonezie GSI a koleś był całkowicie zielony, sam sie dziwie jak on to poskładał wtedy, więc proszę Cie o pomoc

    0
  • #9 29 Sie 2009 22:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 30 Sie 2009 08:40
    lukasz506
    Poziom 19  

    Jasne że mam chęci do roboty, masz racje kolego <owik> z tym pękniętym wężykiem to głupoty pisał, myśli że ktoś nie ma już zielonego pojęcia i we wszystko uwierzy. Więc jeśli masz jakiś pomysł to napisz, a ja na początek sprawdzę czy po parodniowym postoju jest ciśnienie w listwie jak odkręcę przewód zasilający listwę, chyba od tego trzeba zacząć.

    0
  • #11 30 Sie 2009 12:05
    Stanisław 1
    Poziom 16  

    Może głupoty można to sprawdzić podłączając manometr czy jest prawidłowe ciśnienie i czy zbyt szybko nie opada. Odłączeniem wężyka bez pomiaru możesz nie wszystko sprawdzić.

    0
  • Pomocny post
    #12 30 Sie 2009 14:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 30 Sie 2009 21:31
    lukasz506
    Poziom 19  

    Witam, chciałbym bardzo ale to bardzo podziękować koledze <rbiesiada> za bardzo dokładną i wyczerpującą odpowiedź, jednak są na tym forum ludzie którzy chcą pomóc wiem że nie jesteś wszech wiedzącym absolutem ale Twoje wypowiedzi widzę że mają sens i wiesz co piszesz tak jak wtedy z tymi hydraulicznymi popychaczami w tym przecudnym silniku. To co napisałeś jest dla mnie zrozumiałe i wiem o co chodzi, tylko nie wiem skąd wytrzasnę ten trójnik by podłączyć ten manometr? Będzie trzeba pomierzyć skoki gwintów i coś dorobić. Olej i filtr powietrza zawsze wymieniany co 10tys. więc tu nie ma raczej co wnikać, świece NGK BP-6ET trzy elektrodowe(biegunowe) na takich pracuje bez zarzutu bo na innych to strzał, a obudowa filtra poszła w pieronki, przewody WN firmy "Sentech" zarówno przewody jak i świece zmieniane jakieś 22tys. km temu ale świece są jeszcze idealne z wyglądu na poprzednich takich samych zrobiłem ze 40tys. Silnik od wymiany do wymiany bez dolewki oleju, poziom nawet do połowy na bagnecie min-max nie zejdzie prześlę Ci na email parę fotek łącznie z fotką centralki od gazu bo nawet nie wiem czy da się go awaryjnie odpalić z gazu pewnie jakoś się da ale nigdy tego nie robiłem bo zawsze z benzynką nie było problemu. Z tym regulatorem ciśnienia paliwa to sobie poradzę, wiem jak to wygląda. Kolejna sprawa jest taka, że parę dni temu zaczęły falować wolne obroty na benzynce, przeczyściłem silnik krokowy nic nie dało, podmieniłem silnik krokowy, też nic nie dało obroty falują na biegu jałowym jak auto pracuje na benzynie, czasem nawet tak, że mało nie zgaśnie ale przeważnie to tak od 500obr do1000-1200 na gazie tego problemu nie ma silnik pracuje idealnie że szklankę wody można postawić. A na benzynce jak próbuje ruszyć to tak jak by nie mogł sie na obroty wybić i nie ma takiej mocy ale jakoś jedzie, może to czujnik położenia przepustnicy? Pozdrawiam

    0
  • #14 31 Sie 2009 14:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 31 Sie 2009 22:07
    Stanisław 1
    Poziom 16  

    Stanisław 1 napisał:
    Może głupoty można to sprawdzić podłączając manometr czy jest prawidłowe ciśnienie i czy zbyt szybko nie opada. Odłączeniem wężyka bez pomiaru możesz nie wszystko sprawdzić.



    Kolego owik gdzie jest napisane w moim poście o regulatorze ciśnienia czytaj dokładniej.

    0
  • #16 31 Sie 2009 22:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #17 01 Wrz 2009 17:57
    Stanisław 1
    Poziom 16  

    Chodziło mi o wężyk w zbiorniku paliwa łączący pompę paliwa z pokrywą na zbiorniku.
    Nie zamierzam się z tobą licytować forum nie jest od tego jednak nie odpowiedziałeś gdzie napisałem o regulatorze ciśnienia przypisując mi sprawę o której nie pisałem.

    0
  Szukaj w 5mln produktów