Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podlaczenie emulatora cisnienia benzyny volvo xc90 2.5t 2006

waldi37 29 Sie 2009 13:55 6458 18
  • #1 29 Sie 2009 13:55
    waldi37
    Poziom 8  

    ma ktos schemat podlaczenia emulatora cisnienia benzyny prinsa do volvo xc90 2,5t 2006 prosze o jakis schemat

    0 18
  • #2 30 Sie 2009 16:14
    dett
    Poziom 20  

    Witam, wrzucę ten schemat jutro, jest on uniwersalny także do Volvo nic nie znajdziesz, jak podasz kod silnika, to mogę Ci napisać który kabel przeciąć, dodatkowo radziłbym założyć odcięcie pompy paliwa, z tego względu że przy przymkniętym zaworze regulacji ciśnienia pompa będzie bardzo wysilona i może po jakimś czasie się spalić.

    0
  • #3 30 Sie 2009 21:19
    slodky
    Poziom 18  

    dett napisał:
    Witam, wrzucę ten schemat jutro, jest on uniwersalny także do Volvo nic nie znajdziesz, jak podasz kod silnika, to mogę Ci napisać który kabel przeciąć, dodatkowo radziłbym założyć odcięcie pompy paliwa, z tego względu że przy przymkniętym zaworze regulacji ciśnienia pompa będzie bardzo wysilona i może po jakimś czasie się spalić.


    Który kabel przeciąć to może sobie sam sprawdzić wpinając zwykły multimetr między masę i kolejno do wtyczki przy listwie. Ten na którym będzie się zmieniała wartość napięcia przy zmianie prędkości obrotowej silnika będzie właściwy. Co do pompy to nie byłbym tak optymistycznie nastawiony na odcinanie jej gdyż volviaki często widzą błąd zasilania pompy(kilka przypadków przerabiałem w tym XC90) a po drugie jeżeli tylko jest przewód powrotny z listwy do zbiornika to ciśnienie paliwa nie wzrośnie aż tak drastycznie by spaliło przeciążoną pompę(a gdzie jest regulator ciśnienia???)

    0
  • #4 30 Sie 2009 21:48
    dett
    Poziom 20  

    Jeżeli chodzi o czujnik w listwie, to jeszcze nie widziałem auta z tym czujnikiem i powrotem paliwa z listwy, jeżeli byłby powrót to nie ma powodu do odłączania pompy, po drugie multimetrem można to sprawdzić z tym że ten czujnik mierzy jednocześnie ciśnienie i temperaturę a temperatura też się może zmieniać wraz z rosnącymi obrotami, zawór regulujący ciśnienie w przypadku auta bez powrotu znajduje się w zbiorniku i jest elektrycznie sterowany poprzez sygnał z czujnika w listwie jeżeli sygnał będzie emulowany i będzie pokazywał niższe ciśnienie niż jest faktycznie, to zawór będzie za mało otwarty do zrzucenia takiego ciśnienia i pompa będzie utrzymywać wyższe ciśnienie niż te do którego została zaprojektowana i może się uszkodzić.
    Też zrobiłem kilka autek :D i kilkadziesiąt Volvo, akurat to co napisałem opieram na fordzie, w którym po wpięciu emulatora i przełączeniu na gaz pompa stawała się dosyć głośna co by sugerowało większe obciążenie, a w Volvo nie wiem od którego rocznika jest ten sam system.

    0
  • #5 30 Sie 2009 21:59
    slodky
    Poziom 18  

    Odnośnie temperatury paliwa to multimetr na pewno nie zmieni wartości wyświetlanej o około 1-1.5 V przy wzroście obrotów tak jak to właśnie odbywa się przy zmianie ciśnienia paliwa.

    0
  • #6 31 Sie 2009 12:54
    waldi37
    Poziom 8  

    witam.dett jesli mozesz przeslac to bardzo prosze.jesli chodzi o pompe paliwa to wiem ze trzeba odlaczyc.chodzi mi o kable z emulatora jest ich 5 i niemam schematu ktory kabel gdzie podlaczyc.pozdro

    0
  • #8 31 Sie 2009 21:19
    waldi37
    Poziom 8  

    dett mam jeszcze jedno pytanie czy wiesz jak podlaczyc do staga 300+.nibieskie wiadomo a pozostale.dzeki pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #9 31 Sie 2009 21:55
    dett
    Poziom 20  

    Brązowy - masa,
    Szaro czarny - plus po stacyjce,
    Czerwono biały - masa po przełączeniu na gaz, plus po stacyjce przy pracy na benzynie, nie wiem czy w stagu jest jakiś kabel na którym przemiennie występuje plus i masa, jak nie to podłącz przez przekaźnik, sterowany plusem z elektrozaworów.

    0
  • #10 04 Lis 2009 13:04
    caniggia
    Poziom 11  

    Witam,

    Mam taki sam problem w Fordzie, zalożyłem emu AC, ten daje stałe napięcie i faktycznie pompa wyje, po przełączeniu na benz ciśnienie pokazuje ponad 500Kpa (std 320).

    Tak sobie myślę żeby zamiast takiego emulatora co daje stałe napięcie zamontować przekaźnik z potencjometrem, którym to po przełączeniu na gaz będzie można zmniejszyć napięcie i ustawić takie jak na benz.

    Czyli: na benz mam ciśnienie 320, std po przełączeniu na gaz wzrasta na 360, jak mu je zmniejsze (ale nie zrobie stałego), to wydaje mi się że pompa nie będzie wyć.


    Co o tym myślicie? może ktoś już przetestował?

    0
  • #11 09 Gru 2009 10:44
    Math13
    Poziom 10  

    Pozwolę sobie podpiąć pod ten temat, bo mam podobny problem.

    Volvo xc90, silnik 2,5T B5254T2 -> 208k/5000ot
    Montuję do niego instalację AGIS OBD/CAN.
    I wiem, że jest konieczność zastosowania emulatora.

    Gdzie można kupić taki emulator o którym koledzy piszą wcześniej i jak go podpiąć pod wtyczkę z listwy wtryskowej. Na tej wtyczce mam 4 kabelki.

    Ewentualnie spotkałem się, że taki emulator można zrobić z zastosowaniem przekaźnika lp PRE0004 12VDC 30/40A.
    Tylko jak podłączyć ten przekaźnik pod moją wtyczkę 4-ro żyłową na listwie?

    Dodatkowe pytanie, (bo nie padła jednoznaczna odpowiedz) czy trzeba jakoś podłączać się pod pompę paliwa?
    Nie chciałbym jej spalić!

    0
  • #12 09 Gru 2009 12:18
    caniggia
    Poziom 11  

    musisz uzyc emulatora listwy FPE z firmy AC, taki sprawdzil sie finalnie w moim samochodzie, ale checka przestal wywalac dopiero po zaemulowania cisnienia o 15kpa wiekszego. czyli jak std bylo 270, to trzeba bylo ustawic 285, przy ustawieniu na 270 jak pisza w instrukcji wywala blad.

    z tych czterech przewodow jeden to masa, drugi to +5V, trzeci to temperatura paliwa, czwarty to cisnienie listwy ale nie wiem czy w tej kolejnosci. musisz miec skaner obdII zeby obserwowac cisnienie. mase i +5V znajdziesz bez problemu. dwa nastepne z miernikiem, albo skanerem, jak jeden z nich odepniesz, czy przetniesz to zmieni sie gwaltownie cisnienie listwy.

    u mnie bylo tak, czarny masa, brazowy+5, czerwony cisnienie paliwa, zolty temperatura paliwa.

    0
  • #13 09 Gru 2009 13:25
    Math13
    Poziom 10  

    Serdecznie dziękuję za tak szybką odpowiedz.
    Życie mi ratujesz. :D

    Chciałem jednak coś jeszcze dopytać.
    Piszesz:

    caniggia napisał:
    musisz uzyc emulatora listwy FPE z firmy AC, taki sprawdzil sie finalnie w moim samochodzie, ale checka przestal wywalac dopiero po zaemulowania cisnienia o 15kpa wiekszego. czyli jak std bylo 270, to trzeba bylo ustawic 285, przy ustawieniu na 270 jak pisza w instrukcji wywala blad....

    W emulatorek zaopatrzę się jak najszybciej.
    Ale nie bardzo rozumiem co to znaczy: "checka przestal wywalac dopiero po zaemulowania cisnienia".
    Mam rozumieć, że zastosowanie emulatora nie rozwiązuje całkowicie problemu, tzn. nie wystarczy go tylko podpiąć i na tym koniec, czyli po problemie?
    Trzeba jeszcze jakoś dodatkowo emulować wielkość ciśnienia (u ciebie o 15kpa wieksze)?
    A może ten emulator listwy FPE, ma pokrętło (potencjometr), którym ustawiam wielkość ciśnienia?

    Pięknie opisałeś mi przewody, dzięki czemu nie powinienem mieć problemu z ich rozpoznaniem. :D

    Ale martwi mnie jeszcze sprawa pompy paliwa.
    Czy w jakikolwiek sposób w nią ingerowałeś?
    Czy za jakiś czas ta pompa nie spali się, jeżeli tak jak się mówi, ona pracuje cały czas?
    Jest jakiś sposób (i konieczność) obniżania jej wydajności, po przejściu na gaz?

    0
  • #14 09 Gru 2009 13:48
    caniggia
    Poziom 11  

    czesc

    emulator ma potencjometr, nalezy najpierw (najlepiej po nocy) po odpaleniu i zagrzaniu sie silnika na benzynie wszystko oczywiscie zmierzyc napiecie na kablu od reg cisnienia, odczytac skanerem wartosc cisnienia, wazne, zeby po calej nocy, bo jak mu wzrasta cisnienie na gazie to zapamietuje je na dlugi czas. ustawic wstepnie emulator na takie napiecie (to jest w instrukcji do niego), podpiac na gotowca do instalacji, odpalic, przelaczyc na gaz, dobaczyc jakie cisnienie pokazuje i ustawic o 15 wyzej niz bylo odczytane na benzynie wczesniej.

    checka wywalac, to znaczy zapalac zolta lampke sygnalizujaca blad silnika.

    musisz zobaczyc czy masz przelew przez listwe do baku z powrotem. jak jeden przewod idzie z baku, to znaczy ze nie masz. musisz odciac pompe paliwa na przekazniku czasowym podpietym np do zaworow gazowych.
    po otrzymaniu napiecia z zarowu gazowego, powinien czekac cos kolo 10-15 sek i wylaczyc pompe. tak czy inaczej pompe powinienies odlaczyc, bo nie ma zadnego racjonalnego wytlumaczenia na to zeby chodzila w dodatku na wyzszym cisnieniu...

    0
  • #15 09 Gru 2009 14:04
    Math13
    Poziom 10  

    Chyba już mam jasność.

    Czyli tak jak piszesz: "po otrzymaniu napiecia z zarowu gazowego, powinien czekac cos kolo 10-15 sek i wylaczyc pompe", pompa paliwowa będzie sobie jeszcze pracowała 10-15 sek. , a potem się wyłączy.

    A co z jej załączeniem?
    Po przejściu na benzynę, zawór gazu się wyłączy i przez to da sygnał na pompę paliwową dla jej załączenia.
    Czy włączenie pompy paliwowej nastąpi natychmiast, czy z jakimś późnieniem?
    Nie będzie to miało wpływu na "płynne" przejście z zasilania gazem z powrotem na benzynę?

    Przepraszam, że tak pytam o każdy szczegół, ale jak się zabiorę za tą robotę nie chciałbym rozkładać jej na kilka dni. Nie chciałbym również natrafić na przeszkody, których nie przewidziałem.

    0
  • #16 15 Gru 2009 20:32
    Math13
    Poziom 10  

    caniggia napisał:
    czesc

    emulator ma potencjometr, nalezy najpierw (najlepiej po nocy) po odpaleniu i zagrzaniu sie silnika na benzynie wszystko oczywiscie zmierzyc napiecie na kablu od reg cisnienia, odczytac skanerem wartosc cisnienia, wazne, zeby po calej nocy, bo jak mu wzrasta cisnienie na gazie to zapamietuje je na dlugi czas. ustawic wstepnie emulator na takie napiecie (to jest w instrukcji do niego), podpiac na gotowca do instalacji, odpalic, przelaczyc na gaz, dobaczyc jakie cisnienie pokazuje i ustawic o 15 wyzej niz bylo odczytane na benzynie wczesniej. ...


    Emulator zakupiłem i zrobiłem wg. instrukcji.
    Niestety u mnie nadal wywala błąd na tablicy.

    Zrobiłem tak.
    Testerem wpiętym w OBD sprawdziłem ciśnienie na benzynie.
    Na benzynie na wolnych obrotach było prawie idealnie 300.
    Wpiąłem więc emulator dokładnie wg. schematu i to na pewno zrobiłem poprawnie.
    Następnie na wolnych obrotach ustawiłem emulator również na 300, ale po jakimś czasie wyświetlił się błąd.
    Skasowałem więc błąd (poprzez OBD) i emulator ustawiłem na 320.
    Niestety po jakimś czasie znowu wywalił błąd.
    Powtórnie skasowałem go i ustawiłem emulator na 330, no i znowu wyskoczył check.
    Ustawiłem więc emulator na 340, ale i tutaj po jakimś czasie pojawił się błąd.

    Już nie wiem co robić. Czy nadal jechać z ustawieniami w górę, czy dać sobie spokój?
    Bo już 3 dzień walczę z tymi ustawieniami.
    Może ten emulator nie zdaje egzaminu w moim aucie i trzeba szukać czegoś innego?

    Przypomnę.
    Moje auto to VOLVO XC90 z 2006 roku, silnik 2,5T B5254T2 -> 208k/5000ot
    Auto sprowadzone z USA.

    Proszę o pomoc.

    0
  • #17 15 Gru 2009 22:10
    dett
    Poziom 20  

    Jakby kolega podał jeszcze jaki dokładnie błąd wywala to by było łatwiej, dodatkowo może też sprawdzić ustawienie ciśnienia poniżej 300.

    0
  • #18 16 Gru 2009 20:02
    Math13
    Poziom 10  

    dett napisał:
    Jakby kolega podał jeszcze jaki dokładnie błąd wywala to by było łatwiej, dodatkowo może też sprawdzić ustawienie ciśnienia poniżej 300.


    Dziękuję za zainteresowanie i podpowiedz.

    Zgodnie z sugestią spróbowałem ustawić na 280 i muszę przyznać, że była poprawa.
    Tzn. na tak zemulowanym ciśnieniu przeszedł autokalibrację rewelacyjnie, tzn. dużo lepiej niż poprzednio.
    Pisząc dużo lepiej mam na myśli, że poprzednio przy zemulowanym ciśnieniu na 300, 320 i wyższym, nie chciał przejść autokalibracji po kolei dla każdego cylindra tylko trzeba włączyć autokalibrację tylko po 1 cylindrze.
    Po ustawieniu na emulatorze ciśnienia 280 pięknie przeszedł autokalibrację po kolei dla każdego cylindra.
    Dzięki temu poprawka wyszła nadspodziewanie niska, czyli: 1,20.
    Poprzednio dochodziła nawet do 2,20.

    Niestety błąd, czyli "check engine" po jakimś czasie i tak wyświetlił.
    Po odczytaniu wyszło, że ten błąd zawsze ma numer: P0089

    0
  • #19 24 Kwi 2011 17:10
    waldi37
    Poziom 8  

    Witam.Emulator cisnienia ustawilem na 280 dodatkowo zamontowalem odciecie pompy paliwa z regulacja zwloki.Po jakims czasie i tak zapalal sie check wiec uzylem przekaznika do resetu komputera benzynowego choc nie powinienem.Volvo smiga juz 1,5 roku i jest wszystko dobrze. Dzieki pozdrawiam

    1