Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omegas Landi Renzo Software 2.9...

PKi 18 Sty 2010 00:07 141083 258
  • #121 18 Sty 2010 00:07
    wmarek65
    Poziom 15  

    marekpriv napisał:
    Daj znać jakie efekty po zmianie firmware.
    A tak przy okazji. Czy przed wgraniem nowego firmware można zapisać te które jest aktualnie w sterowniku, tak aby można było wrazie czego wrócić do poprzedniej wersji?



    Też o to pytałem wcześniej ,ale teraz znowu trochę potestowałem i odpowiem na to tobie i sobie.

    Jeśli przed wgraniem nowego firmware zapiszesz ustawienia (F6) to można je przywrócić ładując konfiguracje (F7) (na pewno wszystkie parametry,ustawienia,nie sprawdzałem czy przywróci się stare firmware,ale jutro sprawdzę)

    Wgrywając nowe firmware do sterownika (F 8 ) na pewno nie traci się wcześniejszych ustawień,wszelkie ustawienia serwisowe itp. zostają tak jak było.Oczywiście trzeba zrobić kalibracje od nowa

    Wgrałem nowe 016 i jest trochę lepiej,ale chcę jeszcze potestować z innymi firmware.

    Z wypowiedzi na forum wywnioskowałem że wersje firmware są raczej dedykowane do różnych mocy i pojemności silników,ale które do czego to nie mam pojęcia,dobrze by było żeby ktoś co się w tym orientuje wyjaśnił tą kwestię

  • #122 18 Sty 2010 01:12
    marekpriv
    Poziom 11  

    wmarek65 napisał:

    Jeśli przed wgraniem nowego firmware zapiszesz ustawienia (F6) to można je przywrócić ładując konfiguracje (F7) (na pewno wszystkie parametry,ustawienia,nie sprawdzałem czy przywróci się stare firmware,ale jutro sprawdzę)

    Zapis ustawień i wgrywanie firmware do sterownika to dwie inne sprawy. Trochę bez sensu byłoby podczas zapisywania ustawień, zapisywanie firmware. W przypadku wgrania nowego firmware i później ładowania zapisanej konfiguracji, z powrotem mielibyśmy poprzednią wersję firmware.
    wmarek65 napisał:

    Z wypowiedzi na forum wywnioskowałem że wersje firmware są raczej dedykowane do różnych mocy i pojemności silników

    Przede wszystkim do specyfiki silników. Niektóre silniki mają dedykowane firmware

  • #123 19 Sty 2010 06:28
    wmarek65
    Poziom 15  

    Sprawdziłem
    Można przywracać dowolne konfiguracje,firmware się nie zmienia

  • #124 23 Sty 2010 08:21
    wmarek65
    Poziom 15  

    marekpriv napisał:
    Trochę bez sensu byłoby podczas zapisywania ustawień, zapisywanie firmware. W przypadku wgrania nowego firmware i później ładowania zapisanej konfiguracji, z powrotem mielibyśmy poprzednią wersję firmware.



    No właśnie dla mnie to ma sens,bo oprogramowaniu można zapisać ustawienia do konkretnego auta i silnika ,czyli wgrać mu ustawienia z gotową już mapa wtrysku.
    Załóżmy że przyjeżdża inny klient z identycznym autem a ty masz gotową idealną mapę wtrysku do tego auta ,ale klient ma inną wersje firmware niż twoja mapa,wiec samo wgranie ustawień nic prawie nie daje,musisz jeszcze wgrać odpowiednie firmware,a logicznie dla mnie by było gdyby załadowały się ustawienia razem z firmware na którym były zrobione

    Niestety jak napisałem wcześniej tak nie jest

  • #125 23 Sty 2010 10:39
    marekpriv
    Poziom 11  

    Nie ma problemu. Jak chcesz wgrać mapę i ine ustawienia do innego sterownika, a ten ma inne firmware to najpierw wgrywasz poprawne/zgodne firmware,a potem ustawienia.

    Większym kłopotem byłoby to co pisałem wyżej. Ja byś wgrał nowe firmware nie mógł byś przywrócić ustawień. Trzeba by wszystko od początku ustawiać.

    Wgrałeś nowe firmware? Jakie? Jakieś różnice?

  • #126 23 Sty 2010 14:14
    wmarek65
    Poziom 15  

    No tak wszystkim nie dogodzi ale nie to jest ważne.

    wgrałem nowe 16.15 ale tylko dla sprawdzenia wcześniejszych rozważań,tak pobieżnie to są dwa nowe parametry do strojenia,niestety nie testowałem jak stroi na nim. wpierw chciałem wypróbować to typowo dla mojego silnika ,a na forum na razie nikt nie chce powiedzieć co do czego.Najpierw muszę zmienić tłumik bo wyleciała dziura,a szczelny układ wydechowy jest podstawą przy regulacji gazu.Ale już dzisiaj wymieniam,to i nowe testy będą wkrótce

  • #127 30 Sty 2010 07:38
    wmarek65
    Poziom 15  

    Firmware 16.15 jest dla dużych silników ,skraca przeliczniki w mapie wtrysku (czyli wydłuża czasy wtrysku gazowego) o jakieś 40% ,próbowałem ustawień ,ale w moim aucie (silnik 3.8) nie było lepiej niż na Firmware 16.

    Próbowałem też 11.02 działa podobnie jak 16.15
    Ostatecznie wróciłem do 16 bo na nim wydaje mi się że mój silnik pracuje najlepiej

  • #128 15 Mar 2010 21:29
    gumolyt
    Poziom 9  

    Panowie mam pewien problem a mianowicie 80 tysięcy km bez większych problemów poza wyczyszczeniem matrixa, jak jakieś problemy z obrotami czy spalaniem to bez problemu sobie to ustawiałem, teraz pojawił się problem z rozłączaniem się gazu 2-3 sekundy po przełączeniu. Wymieniłem czujnik temperatury i wszystko wróciło do normy, jednak po jakimś czasie ten sam problem to bez sprawdzania w ciemno kupiłem nowy czujnik temperatury. 3-4 dni i znów zaczął się rozłączać gaz, tym razem zmierzyłem oporność czujnika temperatury przy różnych temperaturach i jest ok. Podpiąłem interfejs i wyszły mi dwa błędy:
    - błąd listwy wtryskowej - miałem pod ręką zestaw naprawczy do matrixa wymieniłem i po wykasowaniu błąd już sie nie pojawiał.
    - błąd 108 czas emulacji odłączony - i tu już nie mam pojęcia o co chodzi

    nie wiecie co to może być lub jaka może być przyczyna nie przełączania się na gaz?

  • #130 25 Kwi 2010 12:25
    najlepszy7
    Poziom 11  

    "- błąd 108 czas emulacji odłączony" to jest odpowiedzialne za wyłączenie się LPG

  • #131 29 Kwi 2010 17:59
    rs07
    Poziom 20  

    Panowie ja mam taki problem z moją Astrą G silnik x18xe1.
    Po przejściu na gaz przy temp 34 st. pozorne czasy wtrysku benzyny są dłuższe niż przy pracy na benzynie. Po dalszym rozgrzaniu silnika stopniowo się to zmienia i w końcu pozorne czasy wtrysku benzyny są krótsze na gazie niż przy pracy na benzynie, tak jakby gaz stawał się bardziej kaloryczny.
    Problem jest taki że zanim silnik osiągnie temp 90 st lubi wywalać czek i przechodzi w tryb awaryjny.
    Mam soft wersja 2.8.0.300 I ale jest to wersja okrojona i nie ma tam wielu możliwości.
    Czy ktoś mógłby coś pomóc w tej sprawie bo gazownik nic nie poradził.

  • #132 30 Kwi 2010 09:32
    dariusz105
    Poziom 26  

    nieprawidłowe korekty od temperatury gazu mogą sugerować problem z czujnikiem w listwie.

  • #133 30 Kwi 2010 18:46
    rs07
    Poziom 20  

    dariusz105 napisał:
    nieprawidłowe korekty od temperatury gazu mogą sugerować problem z czujnikiem w listwie.

    Witaj dariusz105.
    Je mam listwę Matrix z czujnikiem temperatury w listwie.
    Gdy podłączę się do centralki odczyty temperatury wody i gazu są sensowne.
    Nie mam jak sprawdzić rzeczywistej temp gazu.

  • #134 30 Kwi 2010 21:41
    wmarek65
    Poziom 15  

    rs07 napisał:
    Panowie ja mam taki problem z moją Astrą G silnik x18xe1.
    Po przejściu na gaz przy temp 34 st. pozorne czasy wtrysku benzyny są dłuższe niż przy pracy na benzynie. Po dalszym rozgrzaniu silnika stopniowo się to zmienia i w końcu pozorne czasy wtrysku benzyny są krótsze na gazie niż przy pracy na benzynie
    Czy ktoś mógłby coś pomóc w tej sprawie bo gazownik nic nie poradził.


    Zacytuję tekst z manuala Omegasa,myślę że będzie to najlepiej zrozumiane.

    ** Wartość współczynnika K=128-oznacza jednakowy czas wtrysku paliwa i gazu.
    K> 128 oznacza wydłużenie czasu wtrysku gazu w stosunku do czasu wtrysku paliwa,a K<128 oznacza skrócenie czasu wtrysku gazu w stosunku do czasu wtrysku paliwa.Przy wtryskiwaczach Matrix-charakteryzujących się stosunkowo długim czasem reakcji na impulsy otwarcia i zamknięcia -mamy niekiedy (zwłaszcza przy małych pojemnościach)do czynienia z K<128.Jest to sytuacja niepożądana i wymaga zastosowania DYSZ podających o MNIEJSZEJ średnicy wewnętrznej.**

  • #135 01 Maj 2010 16:39
    rs07
    Poziom 20  

    Witaj wmarek65.
    Rozumiem co piszesz ale mój problem jest taki, że aby zachować zasadę dążenia do jednakowych czasów wtrysku benzyny dla benzyny i gazu współczynnik "k" musiał by się zmniejszać w miarę rozgrzewania się silnika, lub przełączać się na gaz dopiero po rozgrzaniu do temp 90 st.
    Może jest możliwość wprowadzenia jakieś korekty uwzględniającej temp gazu, ale program który ja mam, nie ma takich możliwości.
    Co do wartości K to u mnie kształtują się ok 140 - 160 więc dysze są chyba za małe.

  • #136 02 Maj 2010 14:28
    wmarek65
    Poziom 15  

    Te czasy wtrysku nigdy nie będą idealnie takie same na pb i w czasie pracy na gazie ,zbyt wiele czynników na to wpływa,jednym z nich jest temperatura .

    Te objawy występują u ciebie przy pracy na biegu jałowym czy w czasie jazdy, i podstawowe pytanie dlaczego zaświeca się check ,(uboga ,czy bogata mieszanka).

    Jeśli K masz powyżej 128 to dysze są ok,u mnie w 3,8 przelicznik w niektórych miejscach mapy jest ponad 200.

    Nie ma opcji ustawiania przelicznika ze względu na temperaturę (może jest to w firmware ,ale z poziomu serwisowego nie ma takiej opcji ,nawet w software z ,,C,,)

  • #137 02 Maj 2010 19:09
    rs07
    Poziom 20  

    Witaj wmarek65
    Dzięki za uwagi. W mojej Astrze największy problem jest na obrotach jałowych.
    Sonda lambda zatrzymuje się na 4,8 V (mieszanka uboga) i jest tak aż silnik osiągnie 80 st.
    Przy większym obciążeniu silnika rusza, ale też nie zawsze. Po nagrzaniu jest ok.
    Nie wiem czy gdybym zwiększył "K" dla obrotów 500-1000 ,to czy rozjechała by się mapa wtrysku ECU.
    W tej chwili "K" dla jałowych mam aż 185.
    Zastanawiam się jeszcze nad zwiększeniem min czasu wtrysku z 2 na 3 ms.

  • #138 02 Maj 2010 20:48
    wmarek65
    Poziom 15  

    rs07 napisał:
    Witaj wmarek65

    Sonda lambda zatrzymuje się na 4,8 V (mieszanka uboga) i jest tak aż silnik osiągnie 80 st.

    Nie wiem czy gdybym zwiększył "K" dla obrotów 500-1000 ,to czy rozjechała by się mapa wtrysku ECU


    W tej chwili "K" dla jałowych mam aż 185.


    Zastanawiam się jeszcze nad zwiększeniem min czasu wtrysku z 2 na 3 ms.


    Sprawdź jakie ciśnienie gazu na nie rozgrzanym silniku ,czy jest stabilne (1.30) i takie same jak przy 90C,mniejsze ciśnienie na zimnym będzie powodować zubożenie mieszanki.

    Sonda na pewno sprawna,na gazie zawsze odczyty są wolniejsze i jej niedomaganie może powodować błąd P0171,możesz sprawdzić działanie sondy na pb na zimnym i rozgrzanym silniku (w programie omegasa masz wartości w Voltach lub graficznie ,zarówno na pb jak i na gazie ,o ile masz podłączoną sondę)

    Zapisz obecne dane do pliku,będziesz mógł zawsze przywrócić obecną konfiguracje, spróbuj dodać w mapie z dużymi kwadratami i obserwuj sondę co jak będzie sie zachowywać.

  • #139 03 Maj 2010 07:36
    rs07
    Poziom 20  

    wmarek65
    Ciśnienie mam stabilne 1.0 bar. Błąd silnika to P0130 regulacja poza zakresem.
    Sondę mam podłączoną do sterownika gazu. Jeżeli nie ma zmiany przez 10 sek to silnik przechodzi w tryb awaryjny i odłącza sondę. Trzeba uruchomić silnik powtórnie aby przywrócić normalny tryb pracy.

  • #140 03 Maj 2010 13:36
    wmarek65
    Poziom 15  

    Ciśnienie wg.manuala ma być 1.30 na wolnych obrotach,do takiego cisnienia jest pisany program sterujący(firmware) i tego raczej trzeba sie trzymać.

    Twoja sonda pracuje chyba w zakresie 0-1V wiec wartość 4,8 to mieszanka idealna ,zatrzymanie w tej pozycji moim zdaniem to uszkodzenie sondy.Na pb może pracować,na lpg już nie zawsze.

    Jeśli zmiany współczynnika K w mapie na wolnych obrotach nie powodują zmiany we wskazaniu sondy,to w niej należy szukać przyczyny.

    Pisałeś że po nagrzaniu jest ok ,tzn sonda pracuje prawidłowo?
    Przeważnie po uruchomieniu silnika sonda nie pracuje przez około 30sekund (komp nie bierze z niej odczytów,bo do prawidłowej pracy sonda musi być nagrzana (sonda ma grzałkę ) jeśli po nagrzaniu silnika sonda pracuje prawidłowo,to możliwa jest usterka w obwodzie podgrzewania sondy.

  • #141 03 Maj 2010 15:50
    rs07
    Poziom 20  

    Ciśnienie 1.0 bara było zawsze tak ustawił gazownik.
    Sonda pracuje prawidłowo, jest tytanowa 5V.
    Zauważyłem że temp wody którą pokazuje sterownik gazu jest ok 25 st niższa niż temp. silnika. Wentylator już się załącza a sterownik pokazuje 77 st.
    Ten problem z wolnymi obrotami występuje od zawsze. Gdy wystartuję z zimnym silnikiem i jadę to czek się nie zapala. Teraz nauczyłem się i na początku jazdy po przejściu na gaz, gdy silnik jest nienagrzany, w przypadku dłuższego postoju, co kilkanaście sekund lekko przygazuję, co rusza sondę i ECU nie wywala czeku.
    Nie jest to komfortowe, ale nowa sonda kosztuje min 400 zł a nie mam pewności czy pomoże.

  • #142 05 Maj 2010 12:36
    marekpriv
    Poziom 11  

    Jak już pisał kolega powyżej ciśnienie za niskie.
    Zapisz dane do pliku - zawsze będziesz mógł wrócić do poprzednich ustawień.
    - pojeździj trochę na samej benzynie aby mapa Pb wróciła do ustawień
    - ustaw ciśnienie reduktora 1,3 (Ciśnienie ma wpływ na czas wtrysku gazu. Im wyższe tym czas krótszy)
    - zrób autokalibrację

    Jeśli masz zamontowany czujnik temp. wody w reduktorze, a nie na przewodzie to temp. będzie zaniżona, ale nie ma to większego znaczenia. W Omegasie czujnik temp. wody nie jest wymagany.
    Czasy wtrysku benzyny i gazu nie muszą być takie same.
    Ważne jest to aby czas wtrysku benzyny po przełączeniu na gaz nie zmieniał się (w jak najmniejszym stopniu).
    W trakcie pracy silnika na gazie w zakładce F1 następnie F6 kliknij przycisk "Zacznij automap.". Pojawi się przycisk "przełącznik ". Naciśnij przycisk "przełącznik " instalacja przełączy się na benzynę. Poczekaj chwilę do ustabilizowania się czasu wtrysku benzyny naciśnij przycisk "przełącznik " (na tym samym obciażeniu silnika). Instalacja przełączy się na gaz. Obserwuj czas wtrysku benzyny. Jeśli poszedł do góry oznacza to jest z ubogo na gazie jeśli w dół za bogato na gazie.
    W ten sposób należy sprawdzić mapę w pełnym zakresie obrotów i obciążenia.
    Po samej autokalibracji aby nie grzebać w tej mapie możesz wprowadzić korekty dla obciążeń w zakładce F5.
    W załączeniu masz procedurę kalibracji mojego autorstwa przełożoną na bardziej zrozumiały język :D

    PS

    wmarek65 napisał:

    Zacytuję tekst z manuala Omegasa,myślę że będzie to najlepiej zrozumiane.

    ** Wartość współczynnika K=128-oznacza jednakowy czas wtrysku paliwa i gazu.
    K> 128 oznacza wydłużenie czasu wtrysku gazu w stosunku do czasu wtrysku paliwa,a K<128 oznacza skrócenie czasu wtrysku gazu w stosunku do czasu wtrysku paliwa.Przy wtryskiwaczach Matrix-charakteryzujących się stosunkowo długim czasem reakcji na impulsy otwarcia i zamknięcia -mamy niekiedy (zwłaszcza przy małych pojemnościach)do czynienia z K<128.Jest to sytuacja niepożądana i wymaga zastosowania DYSZ podających o MNIEJSZEJ średnicy wewnętrznej.**

    wmarek65 mógłbyś wrzucić tutaj tego manuala lub podesłać na meila

    Załączniki:
  • #143 05 Maj 2010 19:31
    rs07
    Poziom 20  

    Dzięki za wszystkie uwagi.
    Jak już pisałem, muszę najpierw nieco rozwiercić dysze bo współczynniki K wynosi powyżej 150.
    Problem jest główny taki, że prawidłowo ustawiona mapa dla silnika gorącego nie pasuje do silnika mającego 40 do 70 st.
    Sterownik auta czasem sobie nie radzi, sonda pokazuje uporczywie mieszankę ubogą i sterownik przechodzi w tryb awaryjny.
    Muszę gasić silnik odpalać jeszcze raz aby powrócić do normalnej pracy silnika

  • #144 05 Maj 2010 20:16
    marekpriv
    Poziom 11  

    Poczekaj z rozwiercaniem dysz. Zawsze to możesz później zrobić. Ciśnienie 1 bar to nie jest ciśnienie robocze dla Omegasa.
    Współczynnik 150 nie oznacza że dysze są za małe i jest to normala wartość.
    Jak zwiększysz ciśnienie to współczynnik spadnie. Im wyższe ciśnienie to dysze mniejsze i na odwrót.
    W omegasie nie masz możliwości wprowadzenia korekt po temp. płynu. Korekty te są w algorytmie programu do których nie ma dostępu.
    Jak już pisałem wcześniej, omegas nie wymaga nawet montażu czujnika płynu i możesz go nawet odłączyć. Ważna jest temp. gazu.
    Więc jak pisałem na początek zrób:
    - pojeździj na benzynie ze 30 km aby korekty paliwowe Pb wróciły do normy.
    - zwiększ ciśnienie na reduktorze na 1,3 bar
    - zrób autokalibrację

    zawsze do poprzednich ustawiń możesz wrócić .
    Podaj meila to podeślę soft z kluczem C

  • #145 05 Maj 2010 22:30
    wmarek65
    Poziom 15  

    marekpriv napisał:

    wmarek65 mógłbyś wrzucić tutaj tego manuala lub podesłać na meila


    Mam go w wersji papierowej,ale w niedzielę postaram się go zeskanować

  • #146 06 Maj 2010 08:13
    rs07
    Poziom 20  

    Spróbuję powalczyć ale teraz jest kiepska pogoda.
    Ja mam reduktor Landi LI 02. Nie regulowałem jeszcze ciśnienia i nie wiem jak się to robi. W instrukcji do parownika pisze, że ciśnienie robocze wynosi 0,95 bar. U mnie jest 0,96 bar.
    Byłbym wdzięczny za soft bo ten mój jest bardzo okrojony.
    Podaję meila rs07(malpa)interia.pl

  • #147 06 Maj 2010 12:06
    marekpriv
    Poziom 11  

    Ciśnienie regulujesz śrubą na środku dekla reduktora. Na rozgrzanym i uruchomionym silniku, na LPG uruchamiasz program i obserwując ciśnienie na wolnych obrotach delikatnie kręcisz śruba, aż będzie 1,30.

    Ciśnienie o którym piszesz 0,95 jest to ciśnienie różnicowe, ale ty nie masz map sensora.

    Po podłączeniu się z centralka sprawdź jaką masz wersję firmware.

    Sprawdź pocztę

  • #148 13 Cze 2010 21:45
    bolek_jaco
    Poziom 1  

    Witam
    Pozwólcie że się dołączę. Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu jestem początkujący w pisaniu postów.
    Tak więc mam opla omege 2.0 16v z gazem landi renzo IGS na parowniku IG1. Wszystko było ok aż auto trafiło do gazowników którzy mieli zmienić silniczek krokowy bo wolne obroty były nie stabilnie ale przy tym bez mojej wiedzy mapowali(resetowali) całą instalacje. Wolne obroty się poprawiły.Ale po wyjechaniu od gazowników auto z niskich obrotów (900obr/min) zamiast rosnąć to najpierw spadają do ok 500obr/min po czym dopiero rosną więc ciężko ruszyć autem i trzeba lekko podgazować. A i jeszcze przy obrotach od 1000 do 1800 jest tak jakby szarpanie silnikiem.

    Proszę o pomoc POZDRAWIAM

  • #149 20 Cze 2010 19:19
    Bilu5
    Poziom 9  

    Witam. posiadam vectre b 2.5 v6 170KM i mam prośbę o przesłanie mi lepszej wersji oprogramowania czyli nie okrojonej. Posiadam wersję 2.4.3.110 l i na niej praktycznie nic nie mogę zrobić a do najbliższego zakładu mam około 80km czyli wrocław. A kiedy do nich przyjeżdżam to nie robią prawie nic bo mówią że ciężko wyregulować im tą instalację w tym aucie. Czasami gaśnie mi w trakcie jazdy auto na gazie ale samo się nie przełącza na PB i wtedy jest lipa;/ podejrzewam że coś z ciśnieniem ale błędów żadnych w moim okrojonym programie nie pokazuje.. Proszę o pomoc i z góry dziękuję wam za to. Pozdrawiam

  • #150 24 Lip 2010 09:40
    mrowka912
    Poziom 10  

    To ja może wrócę do pierwotnego tematu. Czyli soft 2.9...
    Jest soft 2.8.0.300, ale niestety klucze z netu nie aktywują go do wersji ani "C" ani "S" - apropo "S" - jest w ogóle dostępny "klucz" do "S"?
    Omegas Landi Renzo Software 2.9...

    co do wartości samego 2.8.0.300 - podejrzewam że robi to samo co 2.4.3, ale 2.8 radzi sobie z każdą rozdzielczością.

    Zna ktoś kogoś z softem z "S" w małopolsce, śląsku lub podkarpaciu? muszę podjechać ze swoją LR na regulacje.
    mrowka

    ps.Za klucz do "S" postawie sześciopaka!