Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omegas Landi Renzo Software 2.9...

PKi 24 Lip 2010 13:01 146999 258
  • #151 24 Lip 2010 13:01
    matek-23
    Poziom 12  

    A ja mam pytanie w związku z ciśnieniem , które mówicie, że powinno wynosić 0,95. W mojej instalacji waha się w tych okolicach, ale tylko w czasie ustalonej jazdy, natomiast przy przyspieszaniu zdecydowanie maleje i jak dłużej "pociągnę" na przyspieszaniu potrafi spadać do 0.85 a nawet czasami i do 0.78. Czy to jest właściwe i normalne?? A jeśli nie to co może być przyczyną.

  • Relpol
  • #152 25 Lip 2010 21:41
    rs07
    Poziom 20  

    Mam następujące pytanie.
    Mam program 2.4.3.110 C. W zakładce "Wprowadź K" jest opcja "Odchudzenie przy przyśpieszaniu -15% do 60 %"
    Po wpisanie sterownik gazu nie zapamiętuje wartości i po odczytaniu sterownika znowu jest 0. Dlaczego to nie działa. Mój sterownik to Landi LSI NSI firmware Nr 16.

  • #153 26 Lip 2010 12:12
    matek-23
    Poziom 12  

    No, tak. Oprócz pytania, o ciśnienie, które wcześnij zadałem, mam podobny problem co kolega rs07, U mnie z kolei nie mogę "zapamięać" wartości w zakładce poziom gazu , gdzie można ustawiać - czas niskiego ciśnienia dla powrotu w sekundach. Jest "na stałe" 1 sek. i nie może zapamiętać innej wartości. Wprowdzam i po odczytaniu znów jest 1 sek. Mam wersję programu 2.1.5.86.C.

  • #154 05 Sie 2010 07:25
    Jesza1
    Poziom 11  

    Jak zmienisz wartość w oknie to zatwierdź ją ENTER

  • #156 07 Lis 2010 18:54
    sxat
    Poziom 12  

    przy okazji mam pytanie... jak ustawić aby program do Landi Renzo w konfiguracji widział 5 cylindrów bo ten program który mam ma w tych ustawieniach tylko 3 i 4

  • #157 07 Lis 2010 21:06
    PKi
    Poziom 21  

    A sterownik masz odpowiedni? Program jest uniwersalny, ja mam 6 cylindrów i indstalację do 5,6 i 8 cyl.

  • #158 10 Gru 2010 09:35
    dexter400
    Poziom 9  

    Tak mówi się o firmwarach a nigdzie nie moge znaleść najnowszego dla 4 cylindrów.
    które z tych są najnowsze i czy wyszedł nowszy firmware?
    LRE184_LAN#00601.plr
    LRE184_LAN#00800.plr
    LRE184_LAN#01100.plr
    ogromna prośba! jakby ktoś dał radę wrzucić firmware do 4 cylindrów nawet któryś z powyższych

  • #160 10 Gru 2010 12:19
    dexter400
    Poziom 9  

    hej!! naprawde ogromne dzięki za fatygę! Niestety link nie działa :( ale właśnie tego szukałem cały czas :) jakbyś jeszcze dał radę rzucić okiem na link

  • Relpol
  • #163 16 Gru 2010 19:29
    dexter400
    Poziom 9  

    Mógłby ktoś powiedzieć którym programem zainstaluje nowy firmware? jak daje aktualizacja to wychodzi z programu, próbowałem dwóch różnych wersji i dalej to samo. ma ktoś jakiś pomysł? konfigurację nową udało się zainstalować, jedyne co mnie martwi to sonda lambda, skacze w swoim zakresie, ale po przytrzymaniu wyższych obrotow przez chwile to podczas spadania i jak już ustabilizują się lambda pokazuje 0,1 lub 0,2 przez 8 sekund a potem zaczyna skakać od nowa. Link do zrzutu ekranu Link

  • #164 17 Gru 2010 10:37
    matek-23
    Poziom 12  

    To, że Ci sonda "skacze" to świadczy , że dobrze pracuje. Tak właśnie ma być. Popsute nie skaczą :). Natomiast zrzut który zamieściłeś nie wskazuje mi na Landi Omegas, a firmware jest do tego programu.

  • #165 17 Gru 2010 15:11
    dexter400
    Poziom 9  

    wiem wiem , w landi nie mogłem dojść do wykresu sondy więc użyłem innego , martwiły mnie tylko te przerwy paru sekundowe po przytrzymaniu na gazie. Widocznie taki jej urok

  • #166 17 Gru 2010 18:55
    wmarek65
    Poziom 15  

    dexter400 napisał:
    Mógłby ktoś powiedzieć którym programem zainstaluje nowy firmware? jak daje aktualizacja to wychodzi z programu, próbowałem dwóch różnych wersji i dalej to samo. ma ktoś jakiś pomysł?


    Firmware wgrywasz naciskając w programie Omegasa F8 (programowanie centrali)
    Po wciśnięciu wyskakuje okno windowsa, gdzie masz wybrać skąd program ma to pobrać (gdzie zapisałeś po ściągnięciu,np Pulpit),wskazujesz plik ,dajesz otwórz,wtedy wyskoczy nakładka z programu Landi Program ,zmień plik i anuluj ,dajesz program i centralka sie programuje.

    Oczywiście żeby zaprogramować centralkę trzeba uzyskać komunikacje z nią ,czyli się z nią połączyć.

    Najpierw polecam przetestować procedurę bez połączenia z centralką (bezpieczniej) wyskoczy wtedy błąd (error jakiś numer)znaczy że robimy dobrze tylko brak połączenia.

    Myśle że teraz powinieneś dać radę:D

  • #167 19 Gru 2010 19:39
    dexter400
    Poziom 9  

    hej dzięki za radę , ale problem w tym że jak wciskam programowanie centrali poprostu wychodzi z programu do windowsa, tylko na laptopie tak mam w którym jest com, sprawdzalem na innych i działa bez problemu, w stacjonarnych również pojawia się okienko z wyborem firmwaru :) wyczytałem w instrukcji że potrzebna jest aktualizacja explorera i acrobat readera ale też nic nie pomaga. Wezme poprostu stacjonarny komputer i wgram firmware ;) już mam dość kombinowania.

  • #168 20 Gru 2010 11:08
    dexter400
    Poziom 9  

    Kurcze nie moge nadal poradzić sobie z problemem w A3 1.6 AKL , gaśnie czasami na wolnych obrotach przy niskich predkosciach. Gdzieś wyczytałem aby uaktywnić pilotowanie cutoff (pomogło gosciowi w skodzie z tymi samymi objawami) ustawiłem na 1200RPM ale nadal gaśnie , dzieje się to zwłaszcza jak temp spada poniżej -10 na rozgrzanym silniku i tylko na gazie. Próbowałem wgrywać mapy z golfa 1.6 AKL i też bez różnicy, mapa jaką miałem była z a4 1.8 , nawet w ustawieniach było info że niby mam silnik 1.8. Coś zamarza przy takiej temperaturze czy co? Co jeszcze można spróbować pokombinować? dziś wgram nowy firmware 16 ale wątpie że to coś da. Już nawet ściągłem rure dolotu do puszki z filtrem powietrza, ale to jest sekwencja więc raczej nie powinno zdmuchiwać gazu.

  • #169 25 Gru 2010 21:12
    wmarek65
    Poziom 15  

    Najpierw wymieniłbym filtry gazowe (jeśli nie były wymieniane przez ostatnie 5000 km)potem zrobiłbym automatyczną kalibrację,wtedy będzie mapa dokładnie do twojego silnika(nawet dwa jednakowe silniki nie pracują jednakowo,a co dopiero gdy montaż instalacji gazowej nie jest zrobiony właściwie)Korekty mapy przeprowadzisz dużymi kwadratami.
    To czy parownik zamarza możesz podejrzeć przy jeździe obserwując temperaturę gazu w programie omegasa,poza tym powinny wtedy pojawić się błędy w zakładce diagnostyka

  • #170 07 Sty 2011 12:35
    Andy61k
    Poziom 1  

    Witam i pozdrawiam użytkownikow instalacji Landi-Omegas.
    Instalacja ta mam juz od 5 lat ( Zafira 1,8) i do tej pory działała
    niezawodnie.Ostatnio pojawiły sie problemy -instalacja przełącza
    się na benzyne . Zmieniłem świece i filtr gazu i jak na razie O.K.
    Przy okazji mam pytanie:
    Kupiłem interfejs LPG do ewentualnej diagnozy ale nie mam
    software , czy ktoś jest w stanie mi pomóc?

  • #172 12 Sty 2011 20:15
    marekpriv
    Poziom 11  

    sxat napisał:
    przy okazji mam pytanie... jak ustawić aby program do Landi Renzo w konfiguracji widział 5 cylindrów bo ten program który mam ma w tych ustawieniach tylko 3 i 4

    pewnie masz wgrany firmware od wersji 3-4 cylindry

    W załączeniu następujące firmware:
    5-6-8 cylindrów

    601
    800
    1100
    1102_x1dot5duzy wsp.
    1111_automappold
    1400
    1500
    1599cut off
    1615
    2100

    3-4 cylindrów

    601
    709
    800
    1100
    1102_x1dot5 duzy wsp
    1311_automappold
    1400
    1600
    1915 cut off
    2100

    Załączniki:
  • #173 12 Sty 2011 20:26
    marekpriv
    Poziom 11  

    matek-23 napisał:
    A ja mam pytanie w związku z ciśnieniem , które mówicie, że powinno wynosić 0,95. W mojej instalacji waha się w tych okolicach, ale tylko w czasie ustalonej jazdy, natomiast przy przyspieszaniu zdecydowanie maleje i jak dłużej "pociągnę" na przyspieszaniu potrafi spadać do 0.85 a nawet czasami i do 0.78. Czy to jest właściwe i normalne?? A jeśli nie to co może być przyczyną.


    Spadek 0,2 bara jest w normie. Jednak przy większym zapotrzebowaniu na gaz (duża poj. silnika) mogą mieć wpływ inne czynniki, jak:
    - za mała średnica miedzi (fi 6 zamiast fi 8)
    - tłumienie przelotu na wielozaworze lub elektrozaworze
    - tłumienie przelotu na filtrach (nie które naprawdę spore spadki ciśnienia tworzą)
    - brudne filtry

  • #174 12 Sty 2011 21:03
    molo20
    Poziom 11  

    Witam

    Podlacze sie do tematu i moze ktos pomoze instalacja Landi LSI NSI na gazie zrobione 200tys silnik 1.2 i ostatnio zaczely sie problemy na wolnych obrotach silnik delikatnie szarpie i po chwili przelacza sie w tryb awaryjny, ale tylko na gazie, jak sie jedzie przy wyzszych obrotach wszystko ok tak samo i na benzynie na wolnych i szybkich obrotach jest ok. Czy to moze byc objaw konczenia sie listwy wtryskowej (Matrix) ? Moze ktos spotkal sie z takim problemem a moze ktos czyscil takowa listwe z pozytywnym skutkiem ? I jeszcze jedno czy mozna ja ewentulanie zamienic na na valteka i jak oceniacie valteka w porownaniu do matrixa Pozdrawiam.

  • #175 13 Sty 2011 07:48
    matek-23
    Poziom 12  

    Jeśli przez 200 kkm nie była czyszczona listwa to na pewno jej się już to należy. Czyszczenie nie jest skomplikowane, jeśli sam potrafisz wyjąć listwę i masz jeden kluczyk imbusowy to rozebranie listwy, przeczyszczenie i złożeenie nie jest problemem przy średnio sprawnych palcach.

  • #176 13 Sty 2011 18:16
    marekpriv
    Poziom 11  

    Na Matrixs-a 200k km to już czas na emeryturę. Sprawdź oporność cewek.

  • #177 14 Sty 2011 13:05
    fidanza
    Poziom 2  

    Panowie mam pytanie do bardziej ogarnietych odemnie.

    Sytuacja przedstawia się w ten sposób.
    Znajomy magik zabrał się za wgranie firmware w mojej vectrze. Posiadam instalacje Landi Omegas.
    Z tego co wiem przy próbie wgrania wyświetlił się pasek postępu który nie drgnął i wywaliło błąd komunikacji z centralką Omegasa.
    Przy próbie ponownego połączenia wywala bład 05.
    Oczywiście na chwilę obecną centralka jest nieżywa, przełącznik gaz/benzyna też śpi. I tu moje pytanie jak rozwiązać ten problem i przywrócić wszystko do działania ????????????????

  • #178 16 Sty 2011 12:56
    matek-23
    Poziom 12  

    Jeśli wyświetlił się pasek postępu i nie zadziałał to powinno być w centralce wgrane to co poprzednio. Jeśli natomiast wyskoczył błąd to trzeba jeszcze raz przeprowadzić procedurę połaczenia z centralką, jeśli to nie pomaga może oznaczać uszkodzenie sterownika.

  • #179 30 Sty 2011 11:45
    wmarek65
    Poziom 15  

    Być może magik wgrał ci do twojej centralki soft dla 5-6-8 cylindrów i dlatego zawiesiło komputer. Rozłącz kompa gazowego przejedź palcem po stykach (igiełkach) powinien sie odblokować ,połącz się z centralką i wgraj odpowiedni soft dla 3-4 cylindry (zakładam że twoje auto jest 4 cylindrowe)

  • #180 05 Lut 2011 19:50
    fidanza
    Poziom 2  

    wmarek65

    wcześniej przy prubie połącznie występował komunikat:

    "Polaczenie niemozliwe
    Please reprogram the ECU without trying to connect
    and then load a new configuration
    (ERR.CODE: C05)"

    P05 Incorrect programming voltage.

    twoja metoda żeczywiście spowodowała odblokowanie kompa ale problem jest w dalszym ciągu, przy próbie wgrania firmware wyświetla się pasek postępu 0% oraz występuje monit:

    "poprzednia proba programowania zakonczona niepowodzeniem
    odlaczyc 12V po kluczyku i po 10sek. sprubowac jeszcze raz
    czy chcesz spubowac jeszcze raz ?
    (ERR.CODE: P08)"

    P08 Error during initialisation (BAD_ERASE).

    przy ponowieniu instalacji znow ten sam monit oraz po odblokowaniu centralki również.

    jakieś dalsze pomysły ????????????????