Witam mam instalację Landi w samochodzie który kupiłem.
Problem jest taki że jak auto przełączy się na gaz to pracuje na nim nierównomiernie a po chwili przełącza się na benzynę
Sterownik mam LSI NSI, reduktor LI02, wtryski matrix a samochód to Mazda 323 1.8 114KM.
Kolejnym problemem jest to z ów centralką nie mogę się połączyć żadnym programem, kabel mam z allegro zainstalowałem sterownik i kilka programów z których żaden z nie chce połączyć się z centralką.
Czy znajdę kogoś kto zechce mi pomóc z tym problemem??
Witaj młody88
Mam instalację gazową dokładnie jak Twoja, tylko auto Astra G.
Łączę się bez problemów programem Landi Renzo Omegas wersja 2.8.0.300 I
Mogę podesłać.
Z opisanych objawów wynika że pewnie masz za małe i niestabilne ciśnienie gazu. Może przytkane filtry lub reduktor.
Witam Panowie ja również mam Landi Renzo Omegas w Carinie. Problem jest podobny mianowicie po przełączenie na gaz czasami jakby traci ciśnienie na listwie i ,gaśnie silnik. Mam kabel USB na PL2303 do tego WIN7. Sterownik interfejsu działa poprawnie, natomiast nie mogę uzyskać połączenia z centralą. Chciałbym podniśc tylko temp wody i sprawdzić inne parametry. Programy które używałem to wersje 2.4.3 oraz 2.2.0.101. Jeśli to możliwe rs07 to proszę o podesłanie tego programu. Będę wdzięczny, sprawdzę czy działa i dam znać.
Dziękuję za info rs07. Udało mi się pobrac program 2.8.0.300 I
ale nadal nie ma komunikacji. Czytałem, że wiele interfejsów na PL2303 ma problem z zadziałaniem a szczególnie w WIN7 i Vista. U mnie sterownik instaluje się poprawnie i działa mogę zmieniać wszystkie parametry portu RS232. Nie wiem czy problem u wielu dotyczy niemożliwości poprawnej instalacji sterownika, czy też instaluje się poprawnie ale poprostu nie działa??? Co może być powodem braku połączenia? Pomierzyłem napięcia na interfejsie i jest całe 5V. Obniżyłem transmisję z wartości 9600 do 4800 i nic. Który port com mam wybać aby interfejs połączył się z centralą? Czy jest sens sprawdzenia na starszym programie komunikacyjnym? Proszę o podpowiedzi.
Witaj Maku30
Nie wiem co ci podpowiedzieć. Ja używam przejściówkę USB-RS232 i interfejs na RS232 a ponadto WinXP. Nie wiem do którego nr com ten soft się łączy , alez niskimi numerami na pewno.
Możesz sprawdzić działanie kabla. Zewrzyj we wtyczce linię TX i RX a następnie podłącz się do com terminalem Przy pisaniu powinieneś uzyskać echo. Nie wiem które to są piny ale jeden to zasilanie drugi masa, a pozostałe dwa to TX i RX. W internecie napewno znajdziesz rozpiskę pinów.
Dziekuję za odpowiedź. Oczywiście sprawdziłem wcześniej komunikację programem HT i działa poprawnie. Napomnę tylko, że w moim software były wcześniej zmieniane parametry zaszyte, niedostępne wersją programu bez klucza.
Natomiast nie byłem pewien czy muszę mieć odpowiednią wersję programu Landi Renzo Omegas. Z tego co wyczytałem w tym wątku wnioskuje, że połączenie z centralą i podgląd parametrów kontrolnych powinienem uzyskać praktycznie każdą wersją programu (różnice to opcje konfiguracji nastaw) nawet programem Landi LSI NSI. Próbowałem nawet zamienić linie komunikacyjne K i L - to też nie pomogła. Dostawca mojego fejsu zaproponował mi wymianę na fejs o innym układzie, być może tu jest problem. Dzieki i poozdrawiam. Jak go dostanę to dam znać czy działa.
Witam. Po wgraniu tej wersji firmwere do centralki Omegas:
matek-23 wrote:
Przy okazji załączam najnowszą wer.21 do 4 cylindrów Landi Renzo Omegas.
moja mapa wtrysków po autokalibracji wygląda następująco:
natomiast wcześniej z centalką zaprogramowaną przez chłopaków w warsztacie, tak:
i teraz proszę o opinię, która jest bardziej poprawna? Opel Astra II Z14XE (1.4 16V)
dodatkowe pytanie: jak odczytać, która wersja firmware będzie do silnika 1.4?
1. LRE184_LAN#01400.plr
2. LRE184_LAN#02100.plr
a problem jaki mam, to dławienie silnika podczas hamowania silnikiem w granicach 4-3 tys obr/min. Jeżeli ktoś chciałby zobaczyć moje ustawienia gazu to załączam plik:
a problem jaki mam, to dławienie silnika podczas hamowania silnikiem w granicach 4-3 tys obr/min.
Pojaśnij co rozumiesz przez dławienie silnika podczas hamowania silnikiem, bo to przecież wydaje się normalne?
Masz w ustawieniach zubożenie przu cut offie 90% - po co?
chodzi o to, ze jak silnik schodzi z wysokich obrotów obojętne na jakim biegu, to w przedziale od 4 do 3 tys obr./min. autem trochę szarpie, jak jakby się dusił lekko. Nie potrafi zejść płynni jak na benzynie ale tak skokowo, ale tylko w tym zakresie. Ustawiłem na 90%, bo myślałem, ze coś to da, wcześniej było na 100%, choć nie wiem za co to odpowiada
Masz tam opisane jak ustawiać parametry cut offu. W pierwszym wykresie - jak można wzbogacić lub zubożyć moment wyjścia z cut offu. W drugim - jak można przyspieszyć wyjście z cut offu (na wyższych obrotach). Dalej są opisane parametry przy wzbogacaniu lub zubożaniu czasów wtrysków gazowych podczas akceleracji. To tak po krótce.
Możesz spróbować ustawić wyjście z cut offu na poziomie 3-4 tys. obrotów (jeśli masz możliwość ustawienia). Zakładam, że masz ciśnienia prawidłowe, wtryski prawidłowe (i dobrane prawidłowo) i inne parametry OK.
z instalacją nie było problemów do czasu gdy nawalił czujnik temperatury na listwie wtryskiwaczy. Później tak wyregulowali, że przy pierwszym przełączeniu się na gaz, po osiągnięciu 40st od 0, auto szarpało. No i jeszcze jak się gaz kończy to teraz podczas przyspieszania na chwilę zamuli i dopiero się przełączy na benzynę. Wcześniej nawet nie czułem szarpnięcia. Pobawię się wieczorem z ustawieniami jeszcze na drodze a nie tylko pod blokiem i zobaczę jak się jeździ.
Może właściwie powinieneś najpierw sprawdzić, w którym dokładnie momencie się pojawia szarpnięcie. Czy jak zdejmiesz obroty i po chwili już silnik wszedł w cut off , czy to się dzieje w fazie tuż przed cut offem (pomiędzy "puszczeniem gazu" , a wejściem w cut off). Spróbuj zaobserwować to na oscyloskopach.
Jeśli tuż przed , to nie masz co "kręcić" przy cut off, natomiast jeśli to się dzieje w czasie jak silnik wszedł w cut off, no to można próbować coś przestawiać.
hamuje silnikiem, jadę powiedzmy na 4 biegu około 3,5 tys, wrzucę 3 bieg, wchodzi mi powiedzmy na 5 tys obrotów i spada. Gdy dojdzie już do 4 od tego momentu zaczyna szarpać aż do 3 tys i później przestaje. Cut off wyłącz się około 2-2,5 tys, z tego co słyszę na biegu jałowym jak podgazuje.
edit: teraz się jeszcze zastanawiam czy to nie wina świec.. spróbuję założyć stare jak będę miał czas i zobaczymy czy będzie lepiej. Bo tak sobie przypomniałem, że na wcześniejszych nie było tego problemu.
Wymieniłem interfejs na innym, a mianowicie na interfejs na układzie FTDI i działa bez problemu. Z centralą łączą się prawie wszystkie wersje programu Landi Renzo Omegas oraz LSI NSI.
wracając do mojego problemu udało mi się go raczej rozwiązać. Ustawiłem w czasie przerwy wtryskiwacza benzyny 0,5 i ekstra wtryskiwania na 0. Czas ekstra wtryskiwania gazu też na 0. Na tę chwilę auto łagodnie schodzi z obrotów. W sumie, nie jechałem jeszcze w długą trasę, ale myślę, ze będzie ok.
Witam,
czy ktoś mógłby się podzielić wiedzą pod jakie kolory przewodów (+ ew. numery pinów w złączu centralki) podpina się sondy lambda w wersji 6 cylindrowej i V-ce (2 sondy).
Pozdrawiam
Przemek
witam
mam pytanie, wcześniej jak jechałem na gazie to na przełączniku paliła się zielona dioda, teraz ta dioda miga, co może być tego powodem?
sprawdzałem błędny i wyskakuje mi dwa błędy: wysokie ciśnienie (mam ustawione 1,4) i błąd elektrozawór EV1- nie wiem co to jest,
dodam , że zmieniałem ustawienia wskaźnika gazu bo rezerwa zapalała się przy połowie butli,
mam pytanie dotyczące nowego firmware LRE194_#00240.plr w Software 2.16.3.433 C. Czy będzie nadawać się do 4 cylindrowego silnika FORD Duratec 1.6 101KM? Czym różni się firmware LRE184_LAN#02100.plr od LRE194_#00240.plr ?
Witam. Mam problem z landu omega próbowałem wygrać nowy soft ale wyskoczył błąd i teraz centralka nie odpowiada i przełącznik też się nie święci próbowałem ten sposób z palcem po stykach ale nie działa pomocy.
Sorry, że odgrzebuję temat ale jedna rzecz mnie nurtuje, a nie mogę nigdzie znaleźć takiej informacji.
Mam SAABa 9-3, 154KM 2L z turbo i LR Omegas z IG1 Turbo.
Ostatnio sobie ładnie dopracowałem mapę, ale chciałbym się dowiedzieć, na co wpływa ma opcja "Turbo" do wyboru w rodzaju silnika (obok standardowy, czyli ssący)? Czy zna ktoś może szczegóły odnośnie regulacji z tą opcją?
I jeszcze jedno, czym się różni reduktor IG1 od IG1 Turbo?
I kolejne , jakie są poziomy ciśnień dla wersji z turbo? U mnie się to dość waha, ale na zimnym po włączeniu jest jakieś 1.84. Nie mam żadnych błędów z tym związanych.
Czy kolega, który miał problem z pierwszym przełączaniem po dłuższej przerwie rozwiązał go?
Ja mam podobny problem, ale objawia się on tym, że gdy jadę, występuje ogromne szarpnięcie. Na jałowym po przygazowaniu (oczywiście powyżej 40*C) gaśnie. Natomiast kolejne przełączenie, czyli w niewyższej temperaturze już się normalnie przełącza.
Podejrzewałem też nieszczelności, ale nie ucieka mi nigdzie.
Jeszcze mam jedną wskazówkę, jak ustawiać mapę dla wyższych czasów wtrysku.
Najlepiej jest utrzymywać stałe przyśpieszenie na jak najwyższym biegu. Chodzi o to, aby czas otwarcia wtryskiwaczy był stabilny, np. 10ms, a RPM nie szło szybko do góry robimy to na wysokim biegu. Np. na piątce, zaczynamy od powiedzmy 1500 RPM, wciskamy buta i czasy są bardzo wysokie, ale prędkość obrotowa rośnie wolno. W tym momencie klikamy, gaz, benzyna, gaz, benzyna i na wyczucie dobieramy tak czas, aby nie było odczuwalne szarpnięcie. Co ciekawe, na mapie po autokalibracji, gdy tak robiłem, to tak mocno szarpał (podczas przełączania), że w pewnym momencie wybiło bieg!
Tak samo można zrobić, przy mniejszym "bucie", wtedy przejdziemy do linii mniejszych czasów wtrysku.
Bardzo dobrze udało mi się zestroić w ten sposób moją mapę.
Z tego co pamiętam wpływ ma na mapę poprzez zmianę "mnożnika".
To tak w uproszczeniu, bo bardziej precyzyjnie byłoby powiedzieć, że na wyliczenie czasu wtrysku gazu ma kilka czynników, i jednym z nich jest branie pod uwagę charakterystyki silników turbo i wolnossących.
To i ja pokażę co mam, wydaje mi się że czasy wtrysku lpg są stanowczo za długie
Link mapa robiona na ciepłym silniku 90*, wpierw auto kalibracja, następnie ręczne korekty tak aby czas wtrysku pb nie zmieniał się po przejściu na lpg (różnica max 4-5% w tych mniej używanych obszarach).
Ciśnienie na reduktorze ustawione na jałowych na 1,34.
Wtryskiwacze to MED-y (czarne) a silnik 2.0 X20XEV vectra.