hmm.... chętnie pomogę - posiadam chyba wszystkie programy do LR, ale musicie mi powiedzieć, co to jest soft 2.9? Prawdopodobnie jest to wersja oprogramowania, która występuje po modyfikacji przez klucz sprzętowy. Do czego potrzebujecie akurat tego softu? Może odpowiedź na to pytanie pomoże w rozwiązaniu problemu. Pozdrawiam
Jedna potrzeba to zmiana nastawy prądów dla wtryskiwaczy przy sporo udziwnionej instalacji. Tutaj potrzeba poprostu najwyższego poziomu dostępu.
Druga sprawa to myślałem o najnowszej wersji jako że przewaznie zawiera poprawki ostatnich błędów. Poza tym powiedziano mi, nie wiem ile w tym prawdy, że mapę tworzy się znacznie łatwiej/lepiej/dokładniej od wersji 2.9.
No a poza tym będę miał jeszcze kilka pytań do Ciebie
Również będę szczerze zobowiązany za ten najnowszy soft w wersji 2.9xxx
W końcu może będę na nim mógł coś zrobić.
Z góry serdecznie dziękuje i pozdrawiam.
Jedna potrzeba to zmiana nastawy prądów dla wtryskiwaczy przy sporo udziwnionej instalacji. Tutaj potrzeba poprostu najwyższego poziomu dostępu.
Druga sprawa to myślałem o najnowszej wersji jako że przewaznie zawiera poprawki ostatnich błędów. Poza tym powiedziano mi, nie wiem ile w tym prawdy, że mapę tworzy się znacznie łatwiej/lepiej/dokładniej od wersji 2.9.
No a poza tym będę miał jeszcze kilka pytań do Ciebie
Dlatego tyle czasu szukacie softu - bo go nie ma! Bzdura, którą ktoś naopowiadał. Najnowszy soft (wcale nie taki nowy...) to 2,4,3 S możliwy do odczytu tylko i wyłącznie z kluczem sprzętowym, który umożliwia korzystanie z odblokowanych funkcji. Między innymi z opcji regulacji natężenia i napięcia pradu wtryskiwaczy. Z mojej wiedzy (z dokładnej wiedzy) na ten temat, obecnie jest tylko kilku dystrybutorów, którzy posiadają ów klucz. Klucz jest czasowy. Czyli odnawia sie po roku lub 6 miesiącach, w zależności na ile został wydany. No i działa tylko i wyłącznie z oprogramowaniem S. Jeżeli ktoś jest zainteresowany skorzystaniem z usług firmy posiadającej klucz - proszę o PW, skieruję w odpowiednie miejsce.
Mapy Omegas, są tworzone na podstawie firmware-ów, które rzeczywiście mają wpływ na tworzenie mapy. Niemniej jednak mapy w systemach LR wymagaja ręcznego, dokładnego regulowania poziomów podczas jazdy, ponieważ jest to jedyny i nieodłączny gwarant sukcesu odpowiednich mieszanek w pełnym zakresie obrotów i prędkości. Omegas daje możliwość pełnej regulacji, we wszystkich aspektach - nie tylko dawek paliwowych. Odpowiedni Firmware pozwala też na zwiększenie wydajności systemu. I myślę, że to jest to czego powinniście szukać.
Jakie macie problemy z tymi instalacjami? Może wcale nie potrzeba software aby je rozwiazać? Większość problemów rozwiązuje odpowiedni firmware. Poza tym jestem w stanie pomóc w modyfikacjach ustawień omegas na odległość. Nie chodzi tutaj o mapy, a o parametry do których nie ma dostępu z poziomu prostych kluczy. Musi to byc jednak poparte bardzo dokładnymi informacjami o problemie.
Nie ma znaczenia z której wersji oprogramowania korzystacie. Ważny jest firmware. Bo to jest to co w Omegas ewoluuje i jest ciągle ulepszane.
W takim układzie powiedz mi chociaż gdzie w programie znajdę informację który FW jest w urządzeniu i czy bez obaw można wgrywać nowsze?
Jeden z problemów które mam to że sterownik łapie błędy wtryskiwaczy po krótkim czasie. W kolejności losowej ale w kilka godzin skutecznie łapie wszystkie. Przewody, wtyczki itp sprawdzałem, wszystko 100%.
Druga sprawa to mam automatyczną skrzynię biegów i nie jest wcale łatwo utrzymać stałe obciążenie celem kalibracji i stworzenia dokładnej mapy. Mam jeszcze kilka obszarów które są do poprawki, wywala check z adaptacją poza granicami.
Następna sprawa to kalibracja mapy w zakresie "open loop", pod dużym obciążeniem. Wiem że nie jest dobrze, mam spadek mocy przy WOT i obrotach powyżej 5k. Też jeszcze brakuje mi czasu i kumatego kierowcy albo pomocnika do laptopa.
No i tych pytań by się pewnie jeszcze kilka znalazło....
Czy jesteś w stanie udostępnić najnowszy albo w miarę nowy/dobry firmware do 568cyl?
Zacznę od softu. Różnica między oprogramowaniem a firmware jest zgodna z tym co pisałem wcześniej. Przy odpowiednich kluczach dostępowych cyferki zmieniają się same..... podobnie było w IGS. Tak już w tych systemach jest. Nie ma to znaczenia, ponieważ pełen dostęp warunkowany jest pełną platformą regulacyjną - czyli platformą S. Niezależnie od oprogramowania i wersji. Czyli niezależnie jaki macie rodzaj softu (od 2.1 bodajże) zrobicie nim dokładnie to co można zrobić w każdym innym wyżej. Obsługa specyficznych firmware jest mozliwa w każdym sofcie. Obsługa poszczególnych funkcji wymaga natomiast klucza i o ile klucz C jest dosyć prosty i są odblokowane wersje oprogramowania (możliwe, że tak powstaje takie 2.9) to w systemach fabrycznych króluje 2.4 S.
Co do problemu który występuje:
Sprawdź oporność wtryskiwaczy. To jest podstawowy powód błędów. Możliwe, że są wadliwe. Powinny mieć 1.26 do 1.28 Sprawdź temperaturę ich pracy, bo możliwe, że są zabudowane w takim miejscu, że niestety temperatura je wywraca... jeżeli jesteś w stanie (masz czym) zmierzyć temp pracy po pojawieniu się błędu - proszę o info. Musisz podać mi info co to za samochód (jaki silnik) będzie prościej z impulsami. Ale wracając do rzeczy - w pewnych sytuacjach (niektóre modele - jest ich kilka, np mitsubishi montero, chyba 4,7 l o ile dobrze pamiętam) potrzebne są tzw injection foppers, które gładzą impulsy docierające do wtryskiwaczy i regulują oporność wtrysków benzyny. Możliwe, że to jest przyczyna ich błędów. Zmiana kolejności wtrysków (polecałbym sprawdzić piny w grzebieniu, i samo podpięcie wiązki do wtrysków, może przysłowiowemu człowiekowi na taśmie nos zaswędział, a w skutku czego pomylił przewody ) przeprowadzona mechanicznie (przepięcie wtyczek) może powodować problem wtrysków. Przy kluczu c i przy kluczu s jest możliwość sterowania poszczególnymi cylindrami jeżeli chodzi o przefazowanie, ale stosuje sie to tylko przy długich dolotach. Jeżeli wykona sie to w nieodpowiedni (niesynchroniczny) sposób - też będzie problem błędu wtrysków. Problem wtrysków może wynikać również przy odwrotnym wpięciu poszczególnych listew. Spróbuj to odwrócić. Widziałem też instalacje „z problemami”, w której wiązka sterująca wtryskiwaczami szła poprzez fajki na aparacie zapłonowym…. Troszkę psuło odczyty . Jeżeli wszystko sprawdzisz i będzie ok - będzie to prawdopodobnie problem impulsów i wtedy potrzebne będą foppery.
Co do obciążenia.... wpinasz niski bieg i regulujesz. Korzystaj z mapy dużej. Mała jest całkowicie zbędna przy tej czynności. Tylko tak można zrobić to bez dodatkowego sprzętu. Naturalnie musisz odnieść się do korekcji po dwóch stronach silnika. Podaj też punkty obciążeniowe. Możliwe że trzeba poszerzyć mapę (zmiana pnt charakterystyki). Open loop - do tego przydałaby się sonda szerokopasmowa. Ale spróbuj regulować na małej mapie (duże kwadraty) w taki sposób, aby czas wtrysku benzyny był równy podczas pracy na gazie i na benzynie. Masz odczyt korekcji czasu wtrysku benzyny i gazu. Patrz tylko na czas wtrysku benzyny przy pracy na gazie i na benzynie (porównawczo) To jedyne odniesienie przy open loop bez urządzeń. Powinno pomóc. Można też wprowadzić wymuszoną mapę w zaznaczonych obszarach. Ale tutaj to nic nie pomoże. Reguluj dopiero wtedy, gdy uporasz się z wtryskiwaczami. W innym przypadku – szkoda czasu.
Naturalnie chętnie udostępnię firmware do 568, ale żeby podesłać odpowiedni potrzebuję wiedzy na temat samochodu. Przy bardzo dużych jednostkach napędowych stosuje sie firmware przyśpieszający pracę systemu i zwiększający wydajność do 2,5 raza. Ale w przypadku gdy nie są wymagane – są raczej problematyczne. Dlatego bardzo ważne jest dobranie odpowiedniego. Są też firmware o specyficznych czasach próbkowania. Podaj co to za samochód - postaram się dobrać najodpowiedniejszy. Podaj tez jaki masz. I jakiej wysokości są poszczególne wartości na mapie. Naturalnie każdy firmware potrzebuje swojej regulacji. Autoadaptacja w tym systemie daję bazę do regulacji.I też jest warunkowana firmware. Firmware odczytasz po uruchomieniu programu i skomunikowaniu się z centralą w prawym dolnym rogu, będzie to nr. xx albo xxxx_xx (chociaż nie podejrzewam). Nie ma ograniczeń co do firmware i programowania centrali. Pamiętaj jednak, aby przeprowadzić ten proces jednorazowo i nie próbuj go przerywać bo stracisz centralę Żartowałem oczywiście…..
Pytaj, to nic nie kosztuje, jak nie będę wiedział może ktoś inny podpowie.... jeżeli potrafię - z chęcią pomogę.
Hej,
nie wiem jak trafiłes na samochód, trafiony zatopiony. Montero 3.5L.
Jak zrobić te flopery?
Jutro zmierzę rezystancję cewek. Są w dośc wysokim miejscu przy trzecim elemencie kolektora ssącego, nie sadzę aby było to jakieś szczególnie gorace miejsce, od wydechowego są daleko. Doloty sa równe i krótkie. Korekt przefazowania itp nie ma. Przewody sterownicze są prowadzone zdala od układu zapłonowego. Duża mapa jest na pozomie wartości 210 i więcej. Postawam się jutro zmierzyć temperaturę przy której pojawia się błąd wtryskiwacza oraz podać wersję FW.
A więc mamy bazę Dolot ma w tym silniku pneumatyczną regulację długości. W zasadzie mam do tego doskonałą mapę. Musimy tylko sprawdzić kilka rzeczy. Docelowo – idealnie to jeździ i doskonale sprawdza się z gazem.
O tym jak zrobić foppery nie mam pojęcia, mam jednak pewność że kosztują (2szt) około 500 – 600 PLN. Firmware do tego samochodu też jest i na bank od tego trzeba zacząć. Mapa spadnie prawie o połowę. Aby stabilnie to jeździło potrzeba 2 reduktorów i odpowiedniego zasilenia listew. Poza tym bardzo dobrze się reguluje i bez problemu stabilnie zachowuje nastawy.
Gdzie masz zamontowany ecu instalacji?
Wkleję zdjęcia. Firmware też wrzucę. I jutro poszukam mapy
Pozdrawiam
Dodano po 13 [minuty]:
A to jest obiecany firmware Landi Renzo 1102_x1dot5.
Idealny do silników (5,6,8)o dużym wydatku, działających na granicy regulacji (ponad 200-220) Zupełnie inaczej próbkuje i zupełnie inaczej stroi silnik. Uwaga, nie stosować w jednostkach o niewielkim zapotrzebowaniu!
Miałem 16.0, po wgraniu tego od Ciebie pokazał się 11.2. Tak jak pisałes zmieniły się znacznie wartości kalibracyjne do poziomu około 150. Reduktor mam jeden i w sumie to miałem nadzieję że wystarczy.
Cisnienie w/g wskazań programu na poziomie 1.8 bar na wolnych, spada do 1.3 przy przegazówce.
ECU jest koło akumulatora. Zdjęcia załączam. Przewody koło ecu rozcinałem bo podłączałem jeszcze tymczasowo MAP-sensor co w zasadzie nic nie zmieniło. Jak skończę z tą instalacją to przewody będa powiązane od nowa a przewód który idzie do cewki dostanie konektor bo inaczej był by problem przy demontazu kolektora, a niestety trzeba go zdjąć do wymiany świec.
Co jeszcze, świece podczas montazu instalacji zostały wymienione na nowe.
Mój kolektor jest zupełnie inny niz ten na Twoich zdjęciach. Widziałem jeszcze silniki 3.5 które miały 6 małych przepustnic sterowanych podciśnieniowow kolektorze. Mój tego nie ma, i nie znalazłem również tego co pisałeś - pneumatyczna regulacja długości.
Ten "mój" był więc młodszy. A to dobry znak. Możliwe, że nie będzie potrzeba ani reduktora dodatkowego, ani fopperów i innych bajerów.
Reduktor na wolnych obrotach ma mieć...... 1,34 ustaw 1,4. Regulacja od nowa Masz rozkręcony reduktor na maks, albo problem z podciśnieniem. Sprawdź podciśnienie reduktora. W tym celu jak skręcisz reduktor do jakiś realnych wartości zdejmij z niego podciśnienie i spójrz na odczyt. Jeżeli nie będziesz miał regulacji - podciśnienie jest w złym miejscu. powinno być w jak najbardziej średnim położeniu kolektora dolotowego, lub na regulatorze listwy. Nie podałeś mi oporności wtrysków. Sprawdź czy nie ma pomyłki związanej z rozcięciem wtryskiwaczy (skontroluj rozcięcie – przy takich kłopotach to bardzo częste, że w pinach robią błąd. Sprawdź czy sekwencja wtrysków jest odpowiednia do instrukcji (odpowiednie kolorki od lewej do prawej ) To bardzo ważne jak się zachowywały wtryskiwacze po zmianie firmware. Ze wszystkimi ustawieniami wróć do ustawień fabrycznych. Żadnych wartości testowych. Jeżeli wszystko będzie ok - dopiero wtedy automapowanie dla odnalezienia podstawy do regulacji. Samochód powinien podnieść troszkę wartości do aktualnych. Podłącz obd i wysteruj korekcje. Wykorzystaj w tym celu mapę regulacyjną (te duże 16 kwadratów) i nie przejmuj się niczym. Możliwe, że nie będziesz miał czego regulować. Doprowadź dolne części mapy do sytuacji, w której oba short trims będą chodzić po zerze. Ważne, aby były synchroniczne. I lecimy dalej. Masz już sekwencje w tym cudzie techniki? jeżeli nie, wbij najniższy bieg i spróbuj przejechać po możliwie każdym dużym kwadracie regulując w taki sposób, aby przy utrzymaniu odpowiedniego obciążenia otrzymać krótkie korekcje w okolicy 0 (przechodzące przez 0) kiedy będą odczyty ujemne – masz za bogato, kiedy dodatnie – ubogo. Ustaw możliwie wszystko oprócz samej góry, ponieważ nie będziesz miał odniesienia z sond (open loop) do tego dojdziemy w dalszej części. Na tym firmware, będzie działać ok.
Pozdrawiam
Witam
podłączę się do tematu kolegi i zapytam o firmware do Mazdy 6 V6 3,0
aktualnie mam 15.0 i nie mogę dojść do końca z regulacją (pierwszy raz przeczytałem że firmware są różne do różnych zastosowań - w "dobrym" warsztacie gość wgrał mi nowszy i było źle więc wrócił do starego który mam teraz).
Wykonałem już chyba wszystkie poprawki mechaniczne w instalacji - węże równej i możliwie najmniejszej długości.
Bardzo zaciekawił mnie opis regulacji podany przez Jackpotek777 - wiele rzeczy jeszcze nie wiem, a zwłaszcza do czego służy mapa z dużymi prostokątami.
Pytań jeszcze pewnie wiele ale poczekam na sugestie i będę je wprowadzał w życie i dyskutował z Wami.
Do dyspozycji mam program w wersji 2.6.4.254 nie wiem czy C czy S.
opisz w miarę dokładnie objawy z którymi "walczysz", wtedy postaram Ci sie pomóc. Opisz tez dokładnie wersję omegas którą posiadasz (reduktor, listwy, itd). im więcej opisu - tym lepiej.
Korzystając z nowego firmware musisz być przygotowany na ponowną regulację. Potrzebne sa informacje na temat aktualnych wartości poszczególnych parametrów. W przypadku nieumiejętności całościowej regulacji, można troszkę narozrabiać
Wersję oprogramowania (czy C czy S) można sprawdzić w górnym pasku. Jeżeli przy numerze wersji oprogramowania nie ma literki - możliwość regulacji parametrów jest bardzo ograniczona. Wersji S nie spodziewałbym się, chyba, że ma około 50-70 MB, nie spotkałem się z odblokowaną wersją tego oprogramowania.
Samo wgranie firmware nic nie zmienia. trzeba uruchomić całą sekwencję regulacyjną.
Duże kwadraty pozwalają na wygodne i komfortowe szlifowanie ustawień mapy.
Witam jacku ponownie, jestem po regulacji i westępnej kalibracji.
Wyregulowałem ciśnienie jak opisałeś na 1.4bar wskazanie w programie. Zdejmując wężyk podciśnienia skacze na 2.05bar.
Rezystancje cewek wtryskiwaczy są równe, jeden miernik wskazuje 1.0Om, drugi 1.4Om. Niestety nie dysponuję miliomomierzem. Musiał bym sobie zbudować mostek chociaż do pomiaru.
Kolejność przewodów od/do wtryskiwaczy benzynowych jest zgodna.
Co do dużych kwadratów to niektóre są praktycznie nieosiągalne. Prawa kolumna powyżej około 5k obr - wartości short trim się zamrażają, podobnie dolny wiersz, ciężko osiągalny i tylko na krótki czas. Chyba że nie potrafie jezdzić hehe.
Ustawiłem w miarę, korekty nie były zbyt duże, największa +27.
Druga kolumna, trzeci wiersz pokrywa bardzo duży zakres obciązenia i obrotów, ustawiłem kilka wartości ręcznie w tabelce pełnej mapy.
Ogólnie mam wrażenie że wszystko zachowuje się prawidłowo. Zaobserwuję czy teraz znowu pojawią się błędy wtryskiwaczy, mozliwe że łapało je tylko latem jak było znacznie cieplej pod maską. Zaobserwuję czy pojawi się CHECKENGINE. Pewnie tak bo jeszcze mam obszary mapy na które nie jestem pewien. Skaner OBD mam w jedym komputerze z softem LR. O ile udało mi się zmniejszyć okienko podczas mapowania na 16 prostokątach to na pełnej mapie już trzeba było przełączać ekrany.
Program od OBD ma możliwość tworzenia mapy na podstawie odczytów short trim właśnie, tylko brak mi wartości czas wtrysku do osi Y, wstawiłem "calculated load", ale to nie do końca jest to samo.
Zaobserwuję teraz jeszcze czy się coś pojawi dziwnego, i zaobserwuję obciążenie kieszeni bo kilku tankowaniach.
Napewno, jednoznacznie mogę powiedzieć że firmware działa zdecydowanie lepiej od tego poprzedniego.
Cieszę się bardzo . Sprawdź jeszcze zachowanie się temperatury podczas długotrwałych obciążeń (szczególnie wody). Staraj się nie regulować na dokładnej mapie. Porównaj też długość czasu wtrysku benzyny (na poszczególnych, dużych kwadratach) podczas jazdy na gazie i na benzynie. W open loop to jedyne co pomoże Ci odnaleźć odpowiednie dawki. Raczej odchudzaj niż dodawaj. Jeżeli masz sondy po katalizatorze, open loop możesz posiłkować ich odczytami. Ciekawi mnie jak zmieni się spalanie. Zobaczymy jakie to będzie miało odniesienie w spalaniu. W razie czego podeślij zapis oscyloskopowy czujników. Nie wiem jaką w końcu wersję programu posiadasz. Jeżeli jest to C, spróbuj zastosować filtry podczas przyspieszania. Wartości masz od -15 do +40, wybiera się to pod przełącznikiem na dokładnej mapie. W tym przypadku klucz S potrafi odchudzić nie 15 a 40 %.... Sprawdź też jak zachowuje się ciśnienie podczas cut off. Pozdrawiam!
Filtry płynnie zmniejszają lub zwiększają ilość mieszanki podczas czynności przyśpieszania, niezależnie od regulacji przy stałym obciążeniu.
Przy open loop-ie będziesz miał odczyt z sond za katalizatorem, to pozwoli Ci porównać jaki wynik jest na gazie i na benzynie.
Witam, moja instalacja:
- listwy Matrix XJ 533.26
- dysze 2,8 mm
- reduktor IG1
- filtr fazy lotnej Landi Renzo
Co do regulacji to nie wiem jakie parametry mam Ci podać, z podstawowych to:
- obroty przełączania 1300
- temperatura 41C
- nakładanie paliw 0,14 s
- sonda Lambda 0-1 V (pracuje 0,45-0,47)
- rodzaj zapłonu - monocewka
Czasy wtrysku praktycznie jednakowe na benzynie i na gazie, ciśnienie gazu na reduktorze 0,97 bar
problemem jest szarpanie na różnych obrotach ale głownie ok. 1500/min, silnik słabiej wchodzi na obroty co czuć po zmianie przełożeń - później zmienia biegi.
Jeszcze później dołącze fotki komory silnika.
Dzięki za informacje ale te pliki posiadam, jest tam kilka informacji ale ogólnych które poznałem w programie - jedynie nie za bardzo rozumie mapę z dużymi kwadratami ale to sprawa na później jak napisał Jacek
Mazda 2006 wer. USA oczywiście OBDII, posiadam możliwość podłączenia się poprzez ScanTool - czyta wszystkie błędy.
Check świecił się po regulacjach "specjalistów"
ostatnio po rozwierceniu dysz na 3,0 mm przestał - dopiero wtedy czasy wtryskiwaczy benzyny były w miarę poprawne.
Dzisiaj zmniejszyłem dysze na 2,8-2,9 mm bo po dokładnych sprawdzeniach czasy wtryskiwaczy benzynowych na gazie były krótsze niż na benzynie - co nie jest dobre bo wtrysk się kończy wcześniej.
Więc podłącz się scantoolem, wyświetl sobie wartości SHORT TERM TRIM, najlepiej wszystkie jednocześnie jeśli urządzenie to potrafi. Ustawiaj mapę tak aby w każdej pozycji te wartości były bliskie 0 lub zmieniały się od -5 do +5. Jest to odczyt korekty czasu wtrysku mapy benzynowej.
Mapa z dużymi kwadratami to praktycznie to samo co ta którą załączyłeś, tyle że ona zmienia więcej pól w tej dokładnej mapie na raz. Że tak to nazwę bardziej zgrubne mapowanie, a później na dokładnie w tej co robisz.
Mapa z dużymi kwadratami to praktycznie to samo co ta którą załączyłeś, tyle że ona zmienia więcej pól w tej dokładnej mapie na raz.
A że tak dopytam, czy dobrze to kojarzę.
Rozumie, że podczas jazdy doprowadzam do stabilnej pracy silnika w danym kwadracie. Teraz należy sprawdzić czas wtrysku benzyny podczas jady na benzynie, a następnie czas wtrysku benzyny podczas jazdy na LPG. W zależności od wyniku jak się nam zmienia czas wtrysku Pb dokonujemy w tym kwadracie korekty na plus lub minus (wpis w kwadracie jest procentowy).
Jeśli o to chodzi, to jak przełączyć zasilanie z Pb na LPG i odwrotnie w tym oknie jak nie ma tam żadnego przełącznika.
SHORT TERM TRIM, najlepiej wszystkie jednocześnie jeśli urządzenie to potrafi. Ustawiaj mapę tak aby w każdej pozycji te wartości były bliskie 0 lub zmieniały się od -5 do +5. Jest to odczyt korekty czasu wtrysku mapy benzynowej.
W programie widzę SHORT TERM TRIM oraz LONG TERM TRIM dla jednej i drugiej trójki, na benzynie jest to około -3 do +5% LONG i -3 do +9% dla SHORT
dla gazu po około 10 % więcej
Jak rozumie na gazie jest mieszanka uboga Wzbogacanie należy prowadzić w mapie gazowej
Jak zrozumiałem z instrukcji mapa podstawowa służy do regulacji a duże kwadraty do wygładzenia już dobrej mapy Duże kwadraty wprowadzają korektę (nie zmianę) dość dużego obszaru mapy podstawowej.
Aha mój program nie kilku funkcji opisanych w instrukcji, jak jest u Ciebie
Jesza, interesuje cię wartość short. Jeśli masz tam na LPG od +7 do +19 to znaczy że mieszanka za uboga, musisz zwiększyć wartości na mapie.
Quote:
Jak zrozumiałem z instrukcji mapa podstawowa służy do regulacji a duże kwadraty do wygładzenia już dobrej mapy
Ogólnie chyba tak, u mnie natomiast zaszła potrzeba korygowania jeszcze w małych prostokątach.
marekpriv, ogólnie dobrze rozumiesz, tylko scantoolem zrobisz to o wiele dokładniej. U mnie na przykład adaptacja na gorszej benzynie już bywała na granicy +10, +12 więc benzyna po prostu nie zawsze jest idealnym wzorcem.
Jeśli masz samochód który obsługuje obd to interfejs ELM327 i jeden z darmowych programów, są nawet po polsku, obsługują zapisy w formie oscylogramu, tabeli mapy itp.
Te niektóre opcje pojawią się jak wpiszesz klucz w zakładce about. W matrixie był taki gość, keymaker programm