Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dedykowane webasto i inne auto

trend 29 Sie 2009 19:09 9437 26
  • #1 29 Sie 2009 19:09
    trend
    Poziom 11  

    Witam postanowiłem zamontować sobie webasto do autka ze względu na stosunek ceny do przebiegu wybór padł na webasto z golfa v nr w/g webasto 9013008b
    nr w/g vw 1k0815005ht .I teraz jest pytanko da się czy się nie da ?

    Wiązkę znalazłem tutaj w/g opisu dedykowana do vw http://www.richter-standheizungen.de/2c9b6d96...0200d/f0c31d986a0c62a0d/6808929b3c1210902.php

    nie wiem tylko czy kupić zegar cyfrowy czy wystarczy pilot i odbiornik ? i czy mogę zakupić dedykowany telestart z vw
    proszę fachowców o opinię

    p.s. czy pompka benzyny jest zintegrowana w webasto czy jest oddzielnie ?
    -już wiem pompka paliwa jest podpinana oddzielnie

    Wątek przywrócony po konsultacjach z autorem, który zobowiązał się do poprawy linków. [Błażej]

    0 26
  • Relpol
  • #2 29 Sie 2009 19:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • #3 29 Sie 2009 20:11
    trend
    Poziom 11  

    v70 benzynka 98r climatronic
    p.s. można tak przepraszam że i tutaj i w innym wątku ale może ktoś się ustosunkuje

    A dzisiaj znalazłem to www.handy-fernsteuerung.de jeśli ktoś zna niemiecki
    niech powie o co biega z tego cozrozumiałem to ta puszka wysyła do webasto tt-v
    (np z golfa v ) sygnał do uruchomienia ogrzewania pomimo braku canów poprzez złącze diagnostyczne a dodatkowo ma wejście na sterowanie zwykłym +12v
    z dowolnego sterownika zdalnego niekoniecznie dedykowanego do konkretnego modelu
    webasto oraz ma wyjście do uruchomienia dmuchawy wewnątrz auta z przesunięciem
    5 min w celu oszczędności akumulatora .
    Reasumując jest to takie troszkę na siłę wymuszenie startu pompy poprzez
    złącze diagnostyczne . Do pełnego kompletu w dowolnym aucie potrzebne jest
    webasto tt-v (np z golfa najlepiej z pompą wody zintegrowaną ) ten właśnie sterownik
    ze strony www.handy-fernsteuerung.de ewentualnie jakiś przekaźnik do sterowania
    nawiewem wewnątrz troszkę drutu i jakiś bezpiecznik .No i najważniejsze pompa paliwa do termo top v możektoś podpowie co się najlepiej sprawdzi przy benzynce ?
    p.s. poproszę o ewentualne poprawienie mojego toku rozumowania ?

    0
  • #6 03 Wrz 2009 00:06
    trend
    Poziom 11  

    Poproszę jeszcze o odpowiedź na ostatnie 2 pytanka
    webasto z golfa v nr w/g webasto 9013008b
    nr w/g vw 1k0815005ht

    1) czy to jest ogrzewanie czy dogrzewacz (w opcjach programu serwisowego mam
    aktywne parking heating ,supllemental heating i ventilating mogę sterować pompą wody )

    2) czy takie urządzenie da się uruchomić zegarem cyfrowym lub pilotem
    jeśli tak to jakim modelem (z pominięciem can auta)

    po podpięciu do programu programu thermo test działa normalnie czyli mam komunikację i testy .

    Poproszę się nie denerwować ale im więcej czytam tym mniej wiem :)

    0
  • #7 03 Wrz 2009 17:12
    wojtas63
    Poziom 10  

    Nie odpalisz,to jest ogrzewanie do GOLFA sterowane komputerem tegoż pojazdu,kup lepiej starszy mode TERMO TOP Z sterowany analogowo

    0
  • #8 03 Wrz 2009 19:29
    trend
    Poziom 11  

    To że to komputerem to wiem ale zegar 1533 wysyła sygnał cyfrowy na jednym z wyjść i mnie interesuje czy w ten sposób poleci ?

    aktualnie mogę to odpalić z programu serwisowego lub z programu
    którego projekt znalazłem tutaj http://sourceforge.net/projects/libwbus/
    jeśli nie poleci z zegara lub termostarta to będę musiał zrobić wyzwalacz na jakimś
    mikrokontrolerze albo zakupić gotowy sterownik np taki http://www.danhag.de/index.php?z0=3&z1=1&sprache=de
    ale wolałbym sterować oryginalnym zegarkiem :)

    0
  • #9 05 Wrz 2009 22:49
    mm32
    Poziom 15  

    Jak by co to mogę użyczyć zegarka bo mam taki i jestem z Gdańska,a i sam jestem ciekaw czy ruszy.

    0
  • #10 06 Wrz 2009 20:48
    trend
    Poziom 11  

    Uruchomiłem w/w urządzenie ze sterowaniem poprzez atmegę i interface na max 232
    narazie projekt jest nieskończony ale wkrótce powinien zostać zakończony

    podsumowując webasto tt-v ze sterowaniem po canie udaje się uruchomić
    poprzez sterowniczek i nie potrzeba ani oryginalnego zegarka ani modułu telestart.

    p.s. dziękuję mm32 za deklarację pomocy ale chyba oryginalny zegarek nie będzie
    potrzebny .

    Czy ktoś może ma dostęp do nr części wv golfa V konkretnie poszukuję
    nr do wtyczek w webascie wtyczka zasilająca (dwa piny )
    oraz wtyczka sygnałowa (8 pinów w dwu rzędach po 4 piny )
    byłem w serwisie wv ale pracownik się poddał i kazał przynieść nr serwisowe
    wtyczek :)

    interface beta Dedykowane webasto i inne auto

    interface beta02 Dedykowane webasto i inne auto

    0
  • #11 06 Wrz 2009 20:53
    mm32
    Poziom 15  

    Wszystko działa poprawnie,tzn. czy ogrzewanie załącza przekażnik od nadmuchu pojazdu,jest kontrola temperatury-webasto przechodzi w wyłączenie po osiagnięciu maksymalnej temperatury,a później załacza się jak temperatura spadnie?

    0
  • #12 06 Wrz 2009 20:57
    trend
    Poziom 11  

    Czekam na pompkę paliwa poinformuję o wszystkim wkrótce
    p.s. Sam możesz wymusić start webasta poprzez program serwisowy w/w (wtt 2002)

    mm32 pytanko ? czy ta będzie dobra ?

    Webasto Dosierpumpe 12 Volt incl. Halterung

    Teilnummer : 9012868C


    Diesel und Benzin

    0
  • #13 06 Wrz 2009 21:10
    mm32
    Poziom 15  

    Tak wiem,ale jeśli dobrze pamiętam coś z temperaturą(jej kontrolą) było nie tak,tylko to chyba dotyczyło dogrzewaczy,a ty masz pełne ogrzewanie postojowe.Na pw wyślę ci zaraz nr wtyczki 2 pinowej od zasilania.Mam również nr wtyczki 8 pinowej ale do wersji handlarskiej tego ogrzewania ale grupa VW ma inna wtyczkę.

    Dodano po 8 [minuty]:

    A jeszcze jedna sprawa,mam nadzieję,że wiesz jaka pompka paliwa TYLKO i WYŁĄCZNIE pasuje do tego ogrzewania?

    0
  • #14 08 Wrz 2009 07:21
    annihilatus
    Poziom 11  

    Pompki mają w pewnym zakresie regulowaną wydajność ,można ustawić ilość podawanrgo paliwa tylko potrzebna jest menzurka-podpina sie pompke pod magistrale lub lepiej pod generator impulsów i ustawia wydajność taką jak jest zalecana.Oczywiście pompka musi być do ogrzewania o podobnym zakresie mocy.

    0
  • #15 08 Wrz 2009 12:42
    trend
    Poziom 11  

    oczywiście wiem że można przetestować pompkę z webasto menzurką
    w instrukcji webasto thermo test jest ta procedura opisana ale nic nie pisze
    o pompkach do thermo top v (czy ktoś wie czy wydajność i ciśnienie jest zbliżone
    do np thermo top c ?)

    0
  • #16 08 Wrz 2009 15:50
    mm32
    Poziom 15  

    Do thermo top V są oddzielne pompki o znacznie większym ciśnieniu i nie da rady zastosować (ani ich wyregulować jak opisał kolega wyżej) pompek od Thermo Top C,ani od żadnego innego ogrzewania.

    0
  • #17 14 Wrz 2009 23:38
    WoŹnY
    Poziom 28  

    A może któryś z kolegów orientuje się jaka pompka będzie odpowiednia do BBW 46? Miałem nadzieję zastosować zwykłą pompkę paliwową.

    0
  • #19 15 Wrz 2009 17:44
    WoŹnY
    Poziom 28  

    No właśnie tę dokumentację już przeglądałem. Wedle mnie należy wyłącznie dostarczyć paliwo o odpowiednim ciśnieniu. Wydatek i tak jest regulowany wyłącznie przez dyszę która przy odpowiednim ciśnieniu przepuści ile trzeba. Czekam na przesyłkę, spróbuję z paliwową i dam znać co z tego wyszło. Oczywiście paliwowa ma większą wydajność niż potrzeba do pieca, ale najwyżej więcej prądu pociągnie niż te maleństwa dedykowane.

    0
  • #20 15 Wrz 2009 23:06
    annihilatus
    Poziom 11  

    Jeżeli masz zamiar zastosować samochodową pompke paliwową to odrazu szykuj gaśnice bo urządzenie sie zapali jak dwa a dwa cztery!

    0
  • #21 16 Wrz 2009 17:28
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Cytat:
    Jeżeli masz zamiar zastosować samochodową pompke paliwową to odrazu szykuj gaśnice bo urządzenie sie zapali jak dwa a dwa cztery!



    Czym popierasz swoją tezę? Jak dla mnie jasno wynika, że mam dostarczyć paliwo o odpowiednim ciśnieniu, więc zapodam. Myślisz że piec będzie wiedział, czy ciśnienie wytworzyłem ręczną pompką, paliwową od auta, czy to też najzwyklejszym słupem cieczy? Zrobię próby i dam znać co z nich wynikło.

    0
  • #22 17 Wrz 2009 00:36
    annihilatus
    Poziom 11  

    To nie jest teza tylko fakt!
    Pompki od ogrzewań mają inną konstrukcje i pracują impulsowo.Każdy impuls dostarcza odmierzoną dawke paliwa tak jak wtryskiwacz.Samochodowe dostarczaja paliwo pod stałym ciśnieniem a ilość dawkuje gażnik albo układ wtryskowy.
    Bylo /jest jedna ogrzewanie wodne DBW-2010 o mocy około 11-12kW o zupełnie innej konstrukcji gdzie występuje pompa paliwowa wytwarzająca ciśnienie i wtryskiwacz rozpylający paliwo w komorze spalania.

    1
  • #23 18 Wrz 2009 01:52
    trend
    Poziom 11  

    A może takje jeśli wydajność starych pompek wynosi ok 70 ml na 100 taktów
    a nowych 35 ml na 100 taktów to zrobić dzielnik impulsów wejściowych /2
    i będzie ok ? tylko nie wiem jak z ciśnieniem i tolerancjami czasów wtrysku ?
    mm32 podpowiesz ?

    0
  • #24 18 Wrz 2009 04:58
    mm32
    Poziom 15  

    Nie rozumiem jednej rzeczy,po co kombinować skoro pompki do webasto Thermo Top V sa ogólnie dostępne(allegro) w cenach identycznych jak do webasto Thermo Top C ?

    0
  • #25 30 Wrz 2009 19:11
    trend
    Poziom 11  

    Witam ponownie uruchomiłem webasto ale został mi jeden problem nie wiem jak wpiąć
    sygnał do climatronika może ktoś pomoże ?

    w załączniku climatronik v70 I volvo oraz oryginalne ogrzewanie
    czy dobrze myślę że plus z webasto muszę podać 24/13c (ewentualnie odpinając
    pompę paliwa ) bo moje nieoryginalne webasto ma swoją pompkę ?

    0
  • #26 28 Sty 2010 01:19
    maszakow
    Poziom 11  

    Odświeżam.
    Jak miło że was tu tyle i wszyscy z jednej okolicy krajanie moi :):)
    Dostałem Webasto TTV i chcę włożyć je do VW LT - ale jako niezależne. Pochwalcie się jak i co u was działa i jak zrobiliście całość. chętnie popatrzę i posłucham.
    Jak na razie mam problem z pompką paliwa - najpierw kupiłem a potem się dowiedziałem że musi być specjalna. Jak dorwaliście modele do TTV to podajcie prosze od kogo i za ile... jak nie uda mi się załatwić sprawy ze sprzedawcą to szukam chętnego na zwykłą pompkę Webasto :)
    Przy okazji - pompka Webasto do TT-V ma opis DP40 oraz p/n 9002853F, wydajnośc 35ml/100 impulsów. jeśłi ktoś wie coś ekstra - proszę o info.

    0
  • #27 28 Lut 2010 18:26
    tom310
    Poziom 1  

    Zamontowałem webasto 1KO 815 005 JT do sharana 1.9 TDI 98r.Piec jest nowy-jest to pełne ogrzewanie postojowe razem z pompką wody i wydechem.Do startu użyłem zestawu T-90. Jest to webasto dedykowane do vw caddy.Po przeprogramowaniu sterownika wszystko miało być ok.został jednak jeden problem-webasto przed każdym odpaleniem potrzebuję informację o stanie paliwa jeśli jej nie dostanie piec nie odpali .Jest tak zaprogramowany że na rezerwie ma nie chodzić a jeśi nie dostanie info o stanie paliwa też nie odpali.Skąd uzyskać informację z mojego auta o stanie paliwa żeby piec to "rozumiał".Po podłączeniu pod vag-a piec odpala.

    0