Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka srednica miksera? - opel astra, multec, c18nz

27 Paź 2009 22:06 9033 52
  • #31 27 Paź 2009 22:06
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Witam . Nadal męczysz to autko bo to już 2 miesiące.
    Swoją drogą to ciekawe że ciągnie do 2500obr, normalnie bym powiedział zatkany dolot-wylot, niskie ciśnienie paliwa , moze coś wpadło tam?
    Monituj sonde na skład spalin zobaczysz czego brakuje.

  • #32 27 Paź 2009 22:29
    179595
    Użytkownik usunął konto  
  • #33 28 Gru 2009 21:48
    PBA
    Poziom 11  

    nie wiem czy rozwiązałeś problem?

    http://corsasport.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=27510&start=60
    zerkinij na powyższy link - średnica przepustnicy (nie miskera) w C16nz to 38mm a w C18nz to 43mm więc mikser 32mm to dławienie

    ściagnij klemę z akumulatora - zresetujesz kompa benzyny - jesli na benzynie dalej kiepsko to za mały mikser

    jeśli po ściagnieciu na beznynie lepiej to masz zła emulację w bingo M powinno być tak aby symulowało lekko uboga mieszankę (mozesz mieć coś poknocone z masami, przewód masowy do bingo M w stosunku do ECU)

  • #34 15 Lut 2010 19:56
    179595
    Użytkownik usunął konto  
  • #35 26 Lut 2010 22:23
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Witam

    Ja mam Vectrę z silnikiem C18NZ i faktycznie z tymi obrotami to lipa.
    Powyżej 2300 faktycznie idzie ale ruszyć sprzęgłem z pierwszego biegu to jest katastrofa - obroty lecą w dół do 600 potem dźwigają się do góry ledwo buda drży warczy i charczy :)

    W innych autkach jakoś lepiej ECU steruje obrotami bo je zwiększa.

    Mikser mam 32mm, znajomy gazownik twierdzi że ok.

    Sam nie wiem co myśleć, może jakoś razem coś wymyślimy?

    Pozdrawiam

  • #36 28 Lut 2010 12:08
    leinadzs
    Poziom 27  

    A czy ktoś wpadł żeby sprawdzić czy rozrząd jest prawidlowo ustawiony?

  • #37 28 Lut 2010 12:34
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Witam

    Tak rozrząd jest na 100% procent prawidłowo ustawiony.

    kable ,świece, kopułka itd w poządku. Resetowanie kompa normalka. Na benzynie czasem check ale to już wiem za uboga mieszanka - mało powietrza(mikser go dusi)

    Moim zdaniem to mikser powoduje dławienie. Lepszy mikser to strumieniowy ma większą średnicę.
    Astra 1.4 na jednopunkcie ma średnicę od 28mm do 32mm a co dopiero do silnika 1.8.

    Pozdrawiam

  • #38 28 Lut 2010 18:02
    179595
    Użytkownik usunął konto  
  • #39 28 Lut 2010 18:43
    PBA
    Poziom 11  

    950obr/min na benzynie, na gazie moze być różnie bo mikser składa się jakby z dwóch mikserów -jednego dla przepustnicy i drugiego malutkiego dla przelotu sterowanego silnikiem krokowym wolnych obrotów.
    Silnik podnosi też obroty dopóki nie stwierdzi ze temperatura wody podniosła się (coś jak ssanie)

    hmm tez mam na TPSie ok. 0.47V - masę poprowadziłaś z akumulatora do silnika w okolice wtrysku czy do Bingo ?

  • #40 28 Lut 2010 18:55
    179595
    Użytkownik usunął konto  
  • #41 28 Lut 2010 19:34
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Witam

    Ja obroty jałowe podczas toczenia mam normalne, około 750-850 jeśli wierzyć wskazaniom zegarów.


    Z tą masa do TPS to ciekawy pomysł jutro spróbuję, może coś pomoże.

    Generalnie odpala za jednym obrotem.

    Pozdrawiam

  • #42 28 Lut 2010 19:54
    179595
    Użytkownik usunął konto  
  • #43 01 Mar 2010 07:04
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Witam

    Za jednym obrotem odpala na benzynie.

    Na gazie po skończonej jeździe, jak go odpalę to odpali od razu ale jak np zgaśnie i
    próbuję go odpalić to muszę pokręcić- no taka już wada gazu.

    Z tym TPS i dodatkową masą to chyba źle zrobione bo masa wychodzi ze sterownika a nie z instalacji nadwozia, może dlatego nie masz biegu jałowego takiego jak trzeba??? .

    Newralgicznym połączeniem masy, jest miejsce pomiędzy alternatorem a blokiem silnika. Aby masa była prawidłowa najlepsza będzie plecionka miedziana o szerokości tak około 4 cm. Wcześniej miałem kabelek nie za gruby z dwoma oczkami i to była lipa.

    Jak połączyłem masę plecionką to skończyły się moje problemy z ładowaniem akumulatora.(a swoją droga to plecionka nieźle się nagrzewa :) )

    W Vectrze A jest dodatkowo masa z silnika do nadwozia przy skrzyni - też plecionka.

    Pozdrawiam

  • #44 01 Mar 2010 22:56
    179595
    Użytkownik usunął konto  
  • #45 04 Mar 2010 21:29
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Witam

    Udało się coś wywalczyć w temacie muła C18N ???

    Zastanawiam się czy przyczyną u mnie są może świece?

    Mój poprzedni gazownik dobrał mi o większej ciepłocie, może tu jest pies pogrzebany?

    Jak będę w warsztacie to włożę oryginalne świece made by OPEL i to sprawdzę.

    No niemożliwością jest to żeby auto nie chciało (normalnie) jechać...


    Pozdrawiam

  • #46 04 Mar 2010 22:59
    179595
    Użytkownik usunął konto  
  • #47 05 Mar 2010 22:19
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Witam

    Jak tylko auto wróci od lakiernika to sprawdzę te świece.

    Ale nurtuje mnie jeszcze jedna teoria a mianowicie: zapchany katalizator lub tłumik.

    w końcu moje auto ma prawie 20 lat ('91) a katalizator pewnie od nowości jeździ.

    Objawy by wskazywały na taką usterkę???


    Pozdrawiam

  • #48 06 Mar 2010 18:56
    179595
    Użytkownik usunął konto  
  • #49 06 Mar 2010 22:03
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Witam ponownie :)

    Na czas remontu auto kolega pożyczył mi swoją astrę('99 x16sz).

    Moje vectra w ogóle nie jeździ przy tej astrze!!!

    Bujnę vectrę do 120 ale trochę muszę ją pomęczyć.

    Półtora roku temu miałem awarię głowicy, z zaworu wydechowego wyskoczyło zabezpieczenie i wbiło się obok prowadnicy co poskutkowało dostaniem się oleju i płynu chłodzącego do układu wydechowego. I pewnie od tej chwili coraz bardziej zaczyna się zapychać katalizator.

    Nie mogę się doczekać powrotu autka i sprawdzenia mojej teorii.

    Pozdrawiam

  • #51 20 Mar 2010 22:32
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Witam

    Vectra wróciła , wziąłem się do roboty:

    Został wymieniony katalizator na sportową strumienicę od Calibry i tłumik środkowy i końcowy

    Efekt jest -> Auto zbiera się super ale tak od około 1200-1400 obrotów i dalej rwie jak szalone ale brakuje tego dołu tak jakby coś go dławiło lub miał za mało.
    Po wymianie tłumków lepiej odpala na gazie - czuć różnicę, także włączając ogrzewanie tylnej szyby prawie w ogóle nie czuć różnicy w obrotach biegu jałowego (co wcześniej było widać i czuć-drżało nadwozie)

    Sprawdzałem regulację TPS- nic nie dało
    Krokowy wymieniony
    EGR - działa
    Palec i kopułka OK
    Może regulacja położenia przepustnicy coś pomoże ale tą śrubką od strony cięgna linki (może ktoś tam kiedy grzebał???)

    Ciekaw jestem czy ktoś ma podobny problem ???

    Pozdrawiam

  • #52 23 Mar 2010 21:16
    179595
    Użytkownik usunął konto  
  • #53 29 Mar 2010 10:37
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Witam

    Winne okazały się kable :(

    Kupiłem nowiutkie Bosch Silicon Power i auto jeździ extra.

    Muszę tylko jeszcze właściwie ustawić TPS


    Pozdrawiam