Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault laguna 2 - wysokie obroty i brak mocy.

30 Sie 2009 17:25 28134 18
  • Poziom 9  
    witam !od nie dawna posiadam lagune 2 po wlaczeniu silnika wchodzi od razu na wysokie obroty 1.7-2.2 i brakuje mocy,i na wyswietlaczu pali sie kontrolka spirala renault laguna 2 - wysokie obroty i brak mocy.
    prosze o pomoc,z gory wielki dzieki:cry:
    Proszę poprawić pisownię, temat poprawiłem na zgodny z regulaminem, o którego istnieniu chyba Kolega zapomniał[mod="Pawel wawa"]
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    Jaki to silnik? ta spirala to grzanie świec żarowych. Nie opisałeś czy to jest Diesel czy Benzyna.
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    sorki 1.8 16v benzyna
  • Poziom 16  
    To w takim razie musisz jechać gdzieś na komputer, bo to dziwna sprawa jeśli świeci się kontrolka grzania świec żarowych w benzynie:-P.
  • Poziom 9  
    wielkie dzieki -na komputer i po przepustnice :spoko:
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    no do końca to nie wiadomo czy to przepustnica może być też komputer
  • Poziom 25  
    zapewne przeszedł Ci w tryb awaryjny.

    zacznij od poprawy styków na serwie przepustnicy, pedale gazu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Napewno to tryb awaryjny, czyszczenie tu nic nie pomoże, pewne laguny z tymi silnikami poprostu tak miały i takie cuda się działy. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    byc moze ze trzeba poczyscic styki bo od 3 tygodni laguna byla nie ruszana....dzieki pozdro.
  • Poziom 25  
    sprawdzić, wyczyścić :) wykasować błędy i w 99.9% przypadków jest po sprawie :)

    P.S.
    Laguna II to cudne autko :), zrestza jak wiekszosc renault
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    1. Sprawdzić - jak ? organoleptycznie, czy np. jakiś gwałciciel przy poprzednim grzebaniu nie wywalił uszczelki we wtyczce ... bo mu było ją trudno włożyć (tak u mnie ją wywalił)
    2. Wyczyscic jak ? - np. preparatem do czyszczenia styków typu Kontakt S
    3. A to tak akurat z praktyki :), jako iż mam to autko i taki problem przerabiałem.

    P.S.
    co taki kolega owik cięty ? :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Witam
    też miałem podobny problem wymieniłem przepustnice i znów po pewnym okresie zaczął się pojawiać ten sam błąd lecz w między czasie zdarzało mi się , że wyskoczył błąd esp często w trakcie jazdy sam mi gasł czasami udawało mi się go włączyć a czasami nie więc gdy pojawiał się błąd otwierałem maskę i próbowałem ruszać kablami wtyczki przy przepustnicy za każdym razem to pomagało ale tylko na okres by dojechać od punktu a do punktu b. Kable w lagunach II się bardzo nagrzewają i stają się strasznie miękkie jak plastelina i to jest cały problem naszego problemu najlepiej wymienić całą wiązkę kabli "silnik - komputer silnika". Więc zakupiłem wiązkę i pech chciał, że pasował do innego sterownika choć kupiłem do wersji 2.0 16v różniła się innymi wtyczkami tylko przy połączeniu komputera więc jej nie założyłem (na to uczulam przy zakupie takiej wiązki) nie chciałem więcej wydawać kasy postanowiłem rozebrać wtyczkę która prowadzi do przepustnicy tylko że od strony kabelków tam powinna być taka gumka która chroni przed dostaniem się kurzu, gdy ją rozebrałem okazało się że piny a dokładnie jeden był bardziej wysunięty i on powodował raz dał napięcie raz nie na przepustnicę i w tym momęcie wyskakiwał błąd przepustnicy czyli spiralka i obroty miedzy 2 a 3 tys. Jeśli by to nie pomogło choć uważam na 95% ze to właśnie przez przerwy między pinami przepustnicy to polecam czyszczenie styków przy przepustnicy i przy sterowniku silnika oraz łączenie wiązki przy akumulatorze ta która łączy przewody z lampapi a gdy to nie pomoże to wymiana sterownika silnika u mnie była na 100 % wiązka kabli:-)
  • Poziom 12  
    Podłączę się pod temat, bo mam podobny problem ale przy espace IV 2.0T.

    Wolne obroty wskakują na 2,5-3,0 tys, nie ma ciągu.

    Początkowo wyskakiwał błąd ESP/ABS/SERVICE + falowały wolne obroty. Na samym końcu wyskoczył błąd (taki zygzaczek, jak odczyt EKG) i zaczęły się skoki + wycie silnika.
    Elektryk usunął usterkę ABS (podobno był walnięty czujnik), ale na tym skończyły się jego umiejętności. Po odczycie błędów wynikło że winna jest przepustnica. Wymienił na podobną - pomogło na 10 km, wymienił na inną - żadnych efektów poprawy. Nawet doszło do tego, że podjechał do komisu do brata i ze stojącego VelSatisa z identycznym sinikiem wykręcił przepustnicę i przełożył. Znów NIC.
    Po kilku rozmowach i poszukiwaniu w necie doszliśmy, że może to wina komputera wtrysku, który nie chce współpracować.
    Reset kompa i wgranie nowego programu. Pomogło na 5 minut.
    I dalej jest dylemat - co dalej robić. W ASO Renault zawołali za nową przepustnicę 2600,00. Katastrofa.
    Stąd chciałbym wypróbować również inne opcje.

    Tak więc pytanie do Was (mam tego Espace'a niezbyt długo i pod maskę mu często nie zaglądałem):
    1. gdzie jest ta przepustnica i jak najprościej się do niej dostać.
    2. jakie inne newralgiczne wtyczki poruszać/oczyścić/podmienić -i jak się do nich dostać (pewnie wskazana by była dokumentacja foto :) )
    3. czy (w ostateczności) istnieje jakaś możliwość naprawy takiej przepustnicy? (elektryczna raczej niż mechaniczna, bo mechanicznie wiele możliwości uszkodzenia to tam nie ma)