Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf MK2 problem ze wstecznym

ukciak 31 Sie 2009 19:59 6893 21
  • #1 31 Sie 2009 19:59
    ukciak
    Poziom 10  

    Witam wszystkich użytkowników forum. posiadam VW golf Mk2, zsilnikiem benzynowym 1.3 na wtrysku z 1990 roku wersja cl, skrzynia biegów 4 przełorzeniowa. Problem jest następujący. Od nie dawnego czasu nie wbiłem wstecznego biegu. Nie wiem gdzie się podział. Wsteczny wchodził ciągle bez usterek. Mało może być oleju w skrzyni ale sądzę że nie tu jest przyczyna. Czy na zapalonym silniku czy na wyłączonym bieg nie wchodzi. Nawet nie ma zgrzytnięcia, jakby coś w skrzyni blokowało dopchnięcie wodzika , co wchodzi do skrzyni.Poprostu wsuwa się do pewnego momentu i koniec. Pierwszy raz naprawiłem po przez dopchnęcie tegoż wodzika na siłe używając montażówki. Godzinę mordowałem się ale udało się. Potem ok miesiąca spokój. Ostatnio znowu to samo się wydarzyło. Ale już nie praktykowałem montażówki bo nie miałem kanału. Ale następnego dnia po dłuższej trasie znalazł sie wsteczny. I wchodzi bardzo przyzwoicie jak na lata auta. Czy da się samemu to naprawić? Może ktoś z użytkowników miał taki problem? Proszę o opinie i sensowne wypowiedzi. Pozdrawiam.

    0 21
  • #2 31 Sie 2009 20:53
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 01 Wrz 2009 08:17
    1Remus
    Poziom 16  

    Mialem podobny problem.Okazalo sie ze byla uszkodzona poduszka zawieszenia silnika.Silnk wraz ze skrzynia byl przechylony i byly problemy z biegami.Wymienilem poduszke i biegi zaczely wchodzic jak po masle:D.

    0
  • #4 01 Wrz 2009 09:39
    ukciak
    Poziom 10  

    Panie Owik dziękuje za cenną radę o wodziku. Nie wiem jak fachowo nazywa sie ten kawałeczek wałka co wchodzi do skrzyni biegów. Jak ta część nazywa się?

    Co do poduszki sądzę że ma to jakiś sens, ale miałbym ciągłe problemy z wbijaniem biegów nie tylko wstecznego. Z tego co wiem to ta skrzynia biegów jest majstersztykiem ponieważ są mało awaryjne.... ale moja. Coś musi jej dolegać. ZXebym widział jakiś może schemat mechanizmów ze skrzyni, to może by coś się wymyśliło. A może ktoś ma taki schemat skrzyni np z katalogu części...
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 01 Wrz 2009 10:33
    1Remus
    Poziom 16  

    Wsteczny bieg ma (nie wiem jak to sie fachowo nazywac )plastikowa prowadnice lewarka zmiany biegow...zreszta ktora tez sie wyrabia, ale wtedy wrzycajac pierwszy bieg wchodzi wsteczny...Przy przechyleniu silnika razem ze skrzynia moga byc trudnosci wlasnie w wprowadzeniu lewarka w ta prowadnice...Radzil bym zdjac oslane lewarka i zobaczyc jak to tam funkcjonuje...a pozniej ewentualnie zajac sie skrzynia...

    Pozdrowionka...

    0
  • #6 02 Wrz 2009 12:15
    ukciak
    Poziom 10  

    Aż chyba kupię poduszki pod skrzynię i pod silnik wymienię zobaczymy jak bedzie sie zachowywał. A czy ktoś z Was nie posiada katalogu części do Mk2? Dziękuje za odpisywanie. ale temat moze sie pociągnąć. narazie zawieszam temat do wyjaśnienia po wymianie poduszek.

    pozdrawiam....

    0
  • #7 02 Wrz 2009 14:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 02 Wrz 2009 17:01
    ukciak
    Poziom 10  

    Dziękuje panie Owik i przepraszam za złości. Napewno sprawdzę mechanizm. Wiem że są luzy jakieś na tzw kulce w mechaniźmie ( na tej plastikowej kulce) Coś czuję że poduszka do wymiany jest, bo jak na kanale ruszałem całym silnikiem piszczało coś i to chyba w poduszce.

    0
  • #9 02 Wrz 2009 17:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 03 Wrz 2009 13:10
    ukciak
    Poziom 10  

    :lol: dobre... . Poprawiłeś mi humor dziś. Dziękuje...

    Dodano po 32 [sekundy]:

    sprawdze i raczej wymienie :)

    0
  • #11 04 Wrz 2009 20:13
    ukciak
    Poziom 10  

    Witam ponownie. Nie dam wam koledzy spokoju. Jest tak:
    Poduszki pod silnikiem mimo że nie są w najlepszym stanie odpadają do braku wstecznego, mechanizm lewarka zmiany biegów też odpada. Coś musi być w skrzyni biegów. Jest takie wrażenie jak by blokowało między jedynką a wstecznym. Wbijając wsteczny jakby coś się blokowało!!! Dzisiaj na kanale próbowałem i za pomocą montażówki i nic. Nie mam pojęcia!!! Wymieniać całą skrzynię nie opłaca saię, naprawiać ją? Dużo roboty. Ale co to może być???
    Pozdrawiam!!!

    0
  • #12 07 Wrz 2009 14:09
    ukciak
    Poziom 10  

    Coś czuje , że to grubsza sprawa z tą skrzynią biegów... :(

    0
  • #13 08 Wrz 2009 08:56
    1Remus
    Poziom 16  

    Witaj...
    Sprawdzales to przy odlaczonym lewarku???...Sprawdzales jak to funkcjonuje w mechanizmie lewarka przy samym lewarku??? Czy wystajaca czesc (nie wiem jak to nazwac... powiedzmy "wygiety pod kontem prostym plaskownik" ) po wcisnieciu lewarka wchodzi w plastikowa prowadnice...
    jezeli nie to mozna sprobowac wyregulowac to na wieloklinie przy laczeniu prowadzenia lewarka z ukladem zmiany biegow...
    Sorry ze sie tak upieram bo z tego co wiem to te skrzynie sa malo awaryjne...Lepiej dokladnie "10 razy " sprawdzic niz wbic sie w koszta...
    Pozdrowionka...

    0
  • #14 08 Wrz 2009 11:11
    ukciak
    Poziom 10  

    Witam cały mechanizm zmiany biegów od strony lewarka jest sprawdzony. Wszędzie jest ok. Sam lewarek jest w dobrej kondycji. Teraz kobieta pojechała autem na tydzień do teściowej więc nie mam jak dalej sprawdzać. Podobno można w którymś miejscu zajrzyc do skrzyni biegów do wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów bez wyciągania skrzyni. Ale gdzie to sie znajduje i jak to wyglada niewiem. Jestem pewien na 99%, że wina leży gdzieś w samej skrzyni biegów.

    0
  • #15 08 Wrz 2009 13:37
    Megawe
    Poziom 30  

    Podobny problem miałem ale silnik był 1,6.Po rozebraniu skrzyni okazało się,że wbicie biegu wstecznego blokowała plastikowa zębatka od szybkościomierza.Wcześniej ktoś wyciągał linkę od szybkościomierza i plastikowa zębatka wpadła do środka.Założył nową a starej nie wyciągnął.

    0
  • #16 08 Wrz 2009 14:37
    ukciak
    Poziom 10  

    Chmmm. Nie wiem co odpowiedzieć na odpowiedź ostatniego kolegi. W sumie nie wiem czy była wymieniana linka. Może to cos pomoże. Jak pisałem wcześniej, podczas gdy pierwszy raz "wypadł" wsteczny, a raczej to że nie można było go wbić, pomogłem sobie montażówką. Wsteczny wskoczył i działał, natomiast jak wyrzucałem wsteczny czuć było opór. Lecz po nie długim czasie wszystko działało jak po staremu. Odchodze od zmysłów co to może być!!! Jak sprawdzić czy ta zembatka wpadła???

    0
  • #17 15 Wrz 2009 21:59
    ROCK6
    Poziom 11  

    Witam temat stary bo stary ae golfy jeszcze po ulicach widać
    pytanie mam do kolego doświadczonych dotyczące mechanizmu zmiany biegów ponieważ tu obstawiam swój problem
    od kupienia auta miałem problem z 5 biegiem (czasami spadał )
    inaczej podczas jazdy zębatki się nie kłaczyły i chwilowy zgrzyt .. ale po ponownym wbiciu 5 Dylo ok usterka nieregularna
    ostatnio mi uciekł bieg wsteczny raz jest raz niema za to jest dużo miejsca na ''dwie' jedynki czy tu czy tu jedynka wchodzi
    dźwignia zmiany biegu chodzi bardzo luźno zarówno przy załączaniu biegu jak w gore i w dol // podobno można kupić jakiś zestaw naprawczy czy jakieś odważniki wymienić i będzie ok ?
    a niepokoją mnie te luzy dźwigni i tego walka który dalej idzie do skrzyni biegów - jeśli ktoś coś wie to proszę o pomoc każda rada rada jak złoto

    0
  • #18 28 Wrz 2009 22:14
    ukciak
    Poziom 10  

    Drogi kolego Rock. Ja na razie nie rozbieram skrzyni biegów. Te dwie " jedynki" to może być wina wielu rzeczy. Od skąd zaczołem szukać co jest winne, że wstecznego nie ma naczytałem się już dużo. Pierwszą rzeczą jaką radzę sprawdzić, a której ja nie sprawdziłem do tej pory ( ale to zrobię niebawem) to sprawdzić stan oleju w skrzyni. Niby takie to błache ale wszyscy o tym zapominamy. Jak już będziesz wiedział co z olejem radzę dalej zagladać i szukać. Z tym luzem to Ci pomogę bo nie wiem. Jest kilka rodzaji skrzyń biegów. Tak samo 5-cio biegowych jak i 4 biegowych. Życzę cierpliwości...

    0
  • #19 28 Wrz 2009 22:21
    ROCK6
    Poziom 11  

    fakt to jest dobry pomysł ...
    jakiś czas temu dolewałem trochę oleju do skrzyni bo minimalnie cieknie ale już mam simeringi wiec przy wymianie sprawdzę - równolegle poszukam jakiś części na szrocie może nawet cala skrzynie i co najwyżej sobie ja rozbiorę i zobaczę na przyszłość czego to może być wina w razie czego dam znać;]
    dzięki

    0
  • #20 02 Paź 2009 10:00
    ukciak
    Poziom 10  

    ok. Dziękuje również, będę czekał na wiadomości.

    0
  • #21 13 Paź 2009 15:45
    ukciak
    Poziom 10  

    Uwaga!!! Co zrobić gdy biegów nie ma??? Każdy volkswagenowiec będzie sobie zadawał pytanie co zrobić???
    1. wyeliminuj luzy na lewarku zmiany biegów i mechaniźmie wybieraka;
    2. sprawdź czy nie ma wycieków oleju ze skrzyni, jeżeli są napraw to;
    3. sprawdź poziom oleju w skrzyni ( korki na klucz imbusowy 17 znajdują się bocznej ścianie skrzyni biegów od strony kierowcy, pierwszy znajduje się pod przegubem (korek spustowy), drugi znajduje się nad przegubem ( jest to korek stanu poziomu oleju w skrzyni jak również korek wlewowy); jak nikt przed tobą nie odkręcał tych korków, będziesz miał małe kłopoty z odkręceniem;
    - jeżeli po tych zabiegach biegu nie ma,
    4. pozostaje regulacja wodzików w skrzyni. ( nie wiem które to śruby regulował mi to mechanik)
    5. bądź wyjęcie skrzyni biegów, rozpołowienie i naprawa. ( polecam mechanika)

    Ja tak zrobiłem, miałem do regulacji wodziki. Teraz nic dodać nic ująć. Biegi wchodzą jak marzenie.

    Temat uważam za zamknięty...

    0
  • #22 18 Lis 2009 23:22
    ROCK6
    Poziom 11  

    Witam
    zapomniałem odpowiedzieć
    dzięki koledze za czystą esencję informacji
    po 1 troszeczkę brakowało oleju w skrzyni - duży plus
    po 2 i najważniejsze regulacja z przodu lub od dołu ale trudne dojście
    krancowe biegi problem z 5 albo wstecznym
    trochę regulacji i jak nowy ;] co do cześci udało mi sie kupic te wyrobione od samej dźwigni zmiany biegów wszystko nie przekroczyło 60zł
    pozdrawiam

    0