Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 100 2.0E gaśnie przy ruszaniu

rtoip_2004 31 Sie 2009 20:50 3711 24
  • #1 31 Sie 2009 20:50
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    Witam!
    Posiadam audi 100 2.0 benzyna na Ke-Jetronik. Problem jest taki, że samochód odpala normalnie czy ciepły czy zimny. Przy próbie ruszenia silnik gaśnie, najdalej udało mi się podjechać 15m i nagle zaczyna tracić obroty, nie reaguje na dodanie gazu i gaśnie. Zapala normalnie i tak w kółko.

    Proszę o wskazówki.

    0 24
  • #2 31 Sie 2009 20:55
    autoas
    Poziom 42  

    Tak mi się nasuwa..nie ruszaj z miejsca to nie zgaśnie
    Napisz nam czy potrafisz np. sprawdzić ciśnienie i wydatek pompy paliwowej, albo cokolwiek sprawdziłeś?
    Albo czy "gumka" cała?

    0
  • #3 31 Sie 2009 22:33
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    Sprawdzałem pompkę. Wydajność 0.8 litra przy 30 sekundach pracy (wg książki) i ciśnienie 5.5 -6 atm. Co za gumka ???
    Potencjometr cały, klapa przepływomierza ustawiona wg książki, czujnik termiczny ok. wtryskiwacze wraz z rozruchowym sprawdziłem, są ok. Nie wiem jak sprawdzić czujnik spalania stukowego i czujnik halla. Podobno na kostce potencjometru pomiędzy pinami 1-3 ma być 5 v a u mnie jest 8 V. Włożyłem inny sterownik wtrysku (oczywiście z tymi samymi numerami) efekt bez zmian. Sprawdziłem czujnik temperatury (wpinając miliamperomierz na wtyczce do regulatora ciśnienia) pokazuje 0.00mA przy wyłączonym zapłonie (silnik zimny oczywiście), 20mA przy włączonym (a ma być podobno ok 40mA a przy uruchomieniu może podskoczyć do 80-100mA). Kupiłem nowy czujnik, zamontowałem dalej to samo 20mA na zimnym przy włączonym zapłonie.
    Czy sonda lambda ma coś do gaśnięcia???

    0
  • #4 01 Wrz 2009 07:54
    autoas
    Poziom 42  

    No to trochę kumasz
    Sprawdź czy nie jest pęknięty gumowy łącznik od przepływomierza do przepustnicy, tylko dokładnie

    0
  • #5 01 Wrz 2009 08:15
    emeryt2
    Poziom 42  

    Po drugiej stronie głowiczki rozdzielacza , niz potencjometr klapy spiętrzającej , znajduje się elektromechaniczny regulator cisnienia wtryskiwanego paliwa. Jak masz podmień , abo odłącz i pal.Sprawdz , jak chodzi klapa spiętrzajaca ,a sczcególnie tłoczek w rozdzielaczu , może się zacinać.

    0
  • #6 01 Wrz 2009 09:20
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    Guma cała, wszystkie korki siedzą, jest szczelna. Kolektor też odkręcałem przy głowicy i w połowie (nowe uszczelki). Klapa się nie zacina, chodzi płynnie. Tłoczek chodzi tak: po wciśnięciu palcem sam wraca (opada) szybciutko, nie zauważyłem żadnych skoków, zacięć. Regulatora ciśnienia nie mam drugiego więc odłączę i spróbuję zapalić. Mam tylko drugi sterownik silnika i czujnik temp.

    0
  • #7 01 Wrz 2009 09:38
    autoas
    Poziom 42  

    A jak się nie jedzie to silnik wkręca na obroty?

    0
  • #8 01 Wrz 2009 10:16
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    No właśnie jak stoi to wszystko chodzi w sumie pięknie, czy zimny czy ciepły na obroty wchodził bez problemów do wczoraj. Teraz jest niby dobrze ale podczas jednego zapalenia na 10 potrafi się jakby dusić, muszę delikatnie i powolutku dodawać gazu wtedy wchodzi na obroty i już później jest w porządku. Oczywiście jeśli nie ruszę, wtedy od razu się dławi, słabnie i gaśnie. Czasami rusza przejeżdżam ok 15 m i słabnie, gaśnie.

    Zaznaczam Panowie, że to mój pierwszy samochód na benzynie (wcześniej diesle) więc proszę o wyrozumiałość.

    Zastanawiają mnie jeszcze dwa czujniki w skrzyni biegów nad półośką od strony kierowcy??? cofanie i prędkościomierz czy coś jeszcze ???

    0
  • #9 01 Wrz 2009 10:54
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na potencjometrze klapy powinno być 5V , pomiędzy pinem 1 i 3.
    Jak piszesz ,potencjometr OK , nie ma przerw w czasie mierzenia omomierzem?

    0
  • #10 01 Wrz 2009 11:43
    autoas
    Poziom 42  

    "Poszarpaj" za wiązke może zgaśnie
    Sprawdź kopułkę i palec lub wymień lub wyczyść

    0
  • #11 01 Wrz 2009 11:55
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    No właśnie powinno być 5 V a u mnie jest 8.3 V i to na dwóch innych sterownikach. Gdy podnoszę klapę napięcie idzie równomiernie od 0.08V do wspomnianych wyżej 8.33V. Nie wiem dlaczego ma takie duże napięcie ???
    Kopułka i przewody nowe (za dużo kasy:-) ). Co do ruszania przewodami (wszystkie wiązki możliwe do poszarpania, poruszania zostały sprawdzone) to ruszając sterownikiem zapłonu gasł bo rozłączało pompkę paliwa, ale wyjąłem go i polutowałem od nowa (zimne luty) teraz nie gaśnie przy ruszaniu za wiązki.

    Samochód zagadka :/

    0
  • #12 01 Wrz 2009 12:36
    carrot
    Moderator Samochody

    Wiem, że to może głupie, ale odłącz na próbę VSS i spróbuj się przejechać
    Drugi pomysł, to może coś jest nie tak w baku i nawet niewielkie przemieszczenie paliwa powoduje zasysanie powietrza przez pompę

    0
  • #14 01 Wrz 2009 13:32
    emeryt2
    Poziom 42  

    Te 8,33V to czasami nie pomiędzy środkowym pinem potencjometru a masą silnika?
    Pompa paliwa chyba jest na zewnątrz.

    0
  • #15 01 Wrz 2009 13:51
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    Jaki może być problem z alternatorem??? Ładuje ładnie 14.4V

    Nowka akumulator 72Ah

    Co do wtyczki potencjometru to na 100% pomiędzy pinem 1 a 3 jest 8.33V.

    Sprawdzałem na wyjściu komputera piny 18 (nieb-żółty 0,5mm) i 14 (niebieski 0,5mm) przy odłączonych wszystkich wtyczkach (czujnik spalania stukowego, czujnik halla, czujnik termiczny, wtryskiwacz rozruchowy, potencjometr, regulator ciśnienia, silnik krokowy, sonda lambda) dalej jest 8,33V.

    0
  • #16 01 Wrz 2009 14:12
    emeryt2
    Poziom 42  

    Obydwa sterownika leżą? w części zwrotnej potencjometru?
    Wypnij kostkę potencjometru i pal.

    0
  • #17 01 Wrz 2009 21:48
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    Odpiąłem kostkę od potencjometra, zapalił, reagował na przygazówki (był zimny). Chodził, nagrzał się i już nie dał się przegazować. Dławił się, prychał, kichał i zdechł.

    0
  • #18 02 Wrz 2009 04:42
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Wydech zobacz, czy drożny... Ile to ma przebiegu? Pokusiłbym się o sprawdzenie sprężania.

    0
  • #19 02 Wrz 2009 09:19
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    Samochód w 2005 sprowadzony z Włoch, u nas rok stał. Na liczniku 140000 km. Wiem, że to praktycznie niemożliwe, ale samochód wygląda na nie wyjeżdżony (wszystkie gumy, łączniki, wahacze, końcówki wyglądają na orginalne). Samochód trochę poobijany (jak to u włocha), ale środek nie zniszczony kierownica nie wytarta, gumki na pedałach również. Silnik, skrzynia, maglownica czyściutka bez żadnych wycieków, więc podejrzewam, że jest to możliwy przebieg (dlatego skusiłem się na ten samochód).

    Co do drożności wydechu to próbowałem jechać z samą rurą odkręconą tuż przed miejscem na katalizator (bo ta bańka u mnie ma przelot na wylot, wygląda jak jakaś strumienica a nie katalizator), nie ma znaczenia - samochód dalej zachowuje się podobnie.

    Zostaje jeszcze sprawa ciśnienia sprężania. Spróbuję sprawdzić i dam znać.

    0
  • #20 02 Wrz 2009 21:15
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    Sprężanie w silniku w granicach 1.3 MPa bez większych różnic pomiędzy cylindrami.

    0
  • #21 05 Wrz 2009 11:55
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    A czy klimatronic ma coś do elektryki silnika, bo u mnie jest ale nie sprawny (brak chłodnicy z czujnikami).

    0
  • #22 05 Wrz 2009 12:22
    misiek2453
    Poziom 2  

    Witam.jeżeli przepływomierz jest ok i pompa paliwa to zostały tylko trzy rzeczy do sprawdzenia:
    zawór ciśnieniowy na listwie wtryskowej
    sprawdzić wtryski i listwe wtryskowa czy nie są zanieczyszczone
    przekażnik 208 jest odpowiedzialny za układ paliwowy
    po roku niejeżdzenia miałem podobne objawy i czysczenie układu paliwowego pomogło.pozdrawiam

    0
  • #23 05 Wrz 2009 19:25
    emeryt2
    Poziom 42  

    Misiek , gdzie jest w tym silniku listwa wtryskowa , coś pomyliłeś. Który to jest przekaznik 208?

    0
  • #24 05 Wrz 2009 21:01
    czako8
    Poziom 2  

    Stawiam na potencjometr,spróbuj preparatu do potencjometrów,zwykłym omomierzem nie sprawdzisz dokładnie potencjometru,oscyloskop+generator.

    0
  • #25 11 Paź 2009 10:21
    rtoip_2004
    Poziom 10  

    Dziwne ale okazało się, że była uszkodzona pompka paliwa. Pomimo, że dawała i ciśnienie i wydajnościowo też była sprawna ale potrafiła jakoś przepuszczać i ciśnienie się zmniejszało. Nowa pompka i po sprawie.
    Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.

    0