Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 b4 ABK gaśnie albo za bardzo spadną obroty.

konradx 01 Wrz 2009 11:09 11777 14
  • #1 01 Wrz 2009 11:09
    konradx
    Poziom 18  

    Witam!
    Problem jak w temacie. Audi 80 b4 silnik 2.0 abk rocznik 92, przy jezdzie na wprost wszystko jest ok, silniczek pracuje równo, nie przerywa, nie gaśnie, nie kopci i pali w granicach 7-9 litrów PB95. ECU nie rejestruje zadnych błedów. Problem zaczyna sie przy dojeżdzaniu do swiateł przy nagłym hamowaniu lub przy zbyt wolnej zmianie biegów - potrafią tak nisko spaść obroty, że zgasnie. Przy załączonej klimatyzacji w 9/10 przypadków zgaśnie. Żaby było ciekawiej tego efektu nie ma gdy silnik nie jest rozgrzany (90C) Przy temp. 70st. jest jeszcze wszystko ok. Nie wiem gdzie mam szukac usterki w mechanice, elekrtyce czy elektronice. Zamieszaczam ten temat dlatego w tym dziale iż podejrzewam za to jakiś czujnik lub coś jest źle ustawione ( oczywiście elektronika). proszę o pomoc

    1 14
  • #3 01 Wrz 2009 21:14
    Miand
    Poziom 20  

    Zrób diagnozę ale pod kątem bloków pomiarowych, sprawdzi który z parametrów jest dziwny lub ulega jakimś zmianą. Głównie temperatura, napięcie zasilania dawka paliwa itp.

    0
  • #4 02 Wrz 2009 15:41
    konradx
    Poziom 18  

    Oki to sprawdzę to. A co do ostrzeżenia Moderatora Robocop to proszę o wycofanie ponieważ jest to silnik ABK i jest to wtrysk wielopunktowy, a nie jednopunktowy

    0
  • #6 05 Wrz 2009 11:46
    misiek2453
    Poziom 2  

    Witam.ja bym proponował zmianę czyjnika temperatury silnika.miałem taki sam problem i po wymianie czujnika jest ok.pozdrawaim

    0
  • #7 07 Wrz 2009 21:15
    konradx
    Poziom 18  

    jescze zauważyłem jedno anomalium, podpinając VAGa i obserwując wykresy widze że obr/min na wolnych pokazują 230 a dodajać gazu spadają do 120.

    Dodano po 38 [minuty]:

    zapomniałem dodać że analogiczna sytuacja jest z temperaturą....silnik się grzeje a na vagu spada.....czy to jest poprawnie??? Misiek 2453 a gdzie ten czujnik masz zamontowany??? to jest ten w króćcu od wody tu przy głowicy? czy ten przy listwie wtrysków??

    0
  • #8 07 Wrz 2009 23:40
    Miand
    Poziom 20  

    W trakcie diagnozy jakie zasilanie ECU (oczytane z bloków)

    0
  • #9 08 Wrz 2009 09:54
    konradx
    Poziom 18  

    Jak mam to napięcie zasilania dla ECU sprawdzić?? Sprawdziłem oporność czujnika temperatury silninka przy jakiś 40stopniach jest około 600ohmów i spada, sonda lambda pracuje poprawnie, jedynie co mi sie nie podoba to napięcie przepustnicy jest stałe i pokazuje 2,99 lub 2,95, no i to napięcie zasilania dla ECU nie wiem jak mam to sprawdzić>.... pomóżcie.

    0
  • #10 09 Wrz 2009 23:39
    Miand
    Poziom 20  

    Rozpoczynasz diagnozę silnika, po uzyskaniu połączenia wchodzisz w bloki pomiarowe. Na jednym z pierwszych trzech bloków powinno być podane napięcie ECU, w trakcie pracy silnika odczytać wartość i sprawdzić czy jest stabilne.

    1
  • #11 09 Wrz 2009 23:46
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 10 Wrz 2009 11:50
    carrot
    Moderator Samochody

    Łączyłem się z takim VAG-iem 311.2, coś tam pokazuje

    0
  • #13 11 Wrz 2009 08:35
    konradx
    Poziom 18  

    Miand powiedz mi jakiego programu uzywasz do odczytu tej wartości bo ja na polskim VAgu 4.9 nie mam takiego parametru, te bloki pomiarowe to wiem gdzie to jest, ale nie ma napięcia zasilania ECU

    0
  • #14 11 Wrz 2009 19:53
    Miand
    Poziom 20  

    Co do silnika ABK to dokładnie nie odpowiem na którym bloku było podane napięcie ECU bo ostatnio z tym silnikiem walczyłem jakieś trzy może cztery lata temu, w spadu po tej robocie został mi komputer (jeżeli ktoś ....).

    0
  • #15 13 Wrz 2009 22:49
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Mechanikę sprawdź a potem zajmij się elektroniką.
    Tam się przeciera i pęka ze starości guma dolotu.

    3