Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SL96 Xantia 1.8 16V LPG+B

mirecki77 01 Wrz 2009 15:08 4033 7
  • #1 01 Wrz 2009 15:08
    mirecki77
    Poziom 13  

    Witam , jak w temacie potrzebuje informacji na temat naprawy tego komputera :)
    Konkretnie napisze co sie dzieje , falujace obroty biegu jałowego , czasami podwiesi sie na 2-3 tysiacach obrotów i tak wisi , po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu bez trzymania gazu potrafi zgasnąć , czasami potrafi ustabilizować obroty na niecałym 1000 i tak sobie chodzi ale po 5-6 min wywala bład check engine i pomarańczową kontrolke . Oczywiście wszystko to dzieje sie i na benzynie i na gazie . Proxia wywaliła błąd sterowania silnikiem krokowym , czy ktoś wie jak w tym aucie lub podobnym zachowuje sie komputer podczas załączenia zapłonu czyli czy wysuwa główke silnika krokowego lub chowa że tak powiem na "sucho" , bo u mnie przy takim manewrze silnik krokowy zachowuje sie jak niesterowany.


    pozdrawiam


    Mirecki77

  • #2 01 Wrz 2009 20:28
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    przyczyn moze byc wiele ,,,, od rozjechanej mapy w sterowniku po sonde lambda poprzez sam silnik krokowy ,,,, na poczatek proponuje telekodowanie

  • #3 02 Wrz 2009 14:05
    mirecki77
    Poziom 13  

    Witam , już troszke sie orientowałem w temacie , ale z tego co wyczytałem już to raczej problem samego sterowania silnikiem krokowym , czy jest ktoś z warszawy kto ewentualnie potrafi zdiagnozowac problem ??

    pozdrawiam


    Mirecki77

    ps.co to znaczy telekodowanie ?? powiem szczerze nie zajmuje sie naprawa komputerów samochodowych , chce tylko naprawic swój sterownik .

  • #4 02 Wrz 2009 16:56
    766630
    Usunięty  
  • #5 02 Wrz 2009 19:07
    mirecki77
    Poziom 13  

    Witam , problem z silnikiem krokowym raczej wykluczam dlatego że byłem w ASO Citroena PROXIA wywaliła 3 błędy 1 z nich zapamietałem konkretnie brak sterowania silnikiem krokowym , w ASO założono nowy silnik krokowy i po adaptacji nie było różnicy w zachowaniu auta , identycznie sie zachowywało , nieszczelności w układzie wykluczam dlatego że auto potrafi w zależności od dnia działać poprawnie , tzn nie zawyża obrotów pracuje normalnie na biegu jałowym i podczas jazdy , co sie da odczuć to mniej wiecej pomiędzy 2800- 3200 rpm ma tendencje jakby do szarpania tak jakby dostawał za mało paliwa ,albo zmieniał sie kąt wyprzedzenia zapłonu , jest to odczuwalne , ale tutaj raczej chyba związane z tym że silnik krokowy działa niepoprawnie lub wogóle . Co wiecej odpalenia auta na zimno obroty stabilizuja się na 1200-1300rpm i dopóki sie nie rozgrzeje jest ok , po rozgrzaniu obroty wskakują na ok 2000rpm , a czasami nawet zwyżkuja do 3000rpm i tak zostaje na biegu jałowym , czasem obroty zbija włączenie klimatyzacji na full , po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu bez trzymania gazu silnik gaśnie . Z tym biegiem jałowym problem mam od mniej wiecej roku , ale wkurza mnie już taki stan rzeczy . Musze cos z tym zrobić.

    pozdrawiam


    Mirecki77

  • #6 02 Wrz 2009 21:40
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    czy zauwazyles wieksze spalanie ??? za wyprzedzenia zaplonu odpowiada MAP SENSOR przyczyn braku regulacji moze byc wiele ,,,, rozgrzanie silnika i zmiana dawki reguluje czujnik temperatury plynu chlodzacego i temperatury zasysanego powietrza ,,,, czy przy jezdzie na samej bezynie zapala sie kontrolka od diagnostyki?? jesli tak i na samej bezynie wyzuci blad sondy lambda bedzie to najpawodpodobniej rozjechana mapa sterownika przyjanmniej ja tak mialem

  • #7 03 Wrz 2009 12:08
    mirecki77
    Poziom 13  

    Witam , przy jeżdzie na benzynie nie zapala sie kontrolka check tylko jak silnik pochodzi na benzynie 5-10 min na biegu jałowym wtedy się zapala i auto zaczyna dziwnie pracować zaczynają falować obroty itd , wcześniej zdiagnozowano błąd sondy lambda , ale nie wymieniałem sondy i olałem temat bo nie wpływało to jakoś na jazde , jesli chodzi o spalanie to trudno wywnioskować pali ok 10l lpg , na benzynie nie sprawdzałem , jak naprawić rozjechaną mape sterownika??
    Czujnik temperatury silnika wymieniałem juz 2 razy bo też myslałem że to ten problem , nie zmieniałem czujnika powietrza zasysanego.

    pozdrawiam


    Mirecki77

  • #8 03 Wrz 2009 13:22
    766630
    Usunięty  
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME