Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem fiat bravo 97r 1.6 16.v lpg obroty

01 Wrz 2009 21:09 3718 6
  • Poziom 9  
    Witam mam problem nie dawno zakupiłem fiata bravo z 1997 r 1.6 16v x gazem no i zaczęły się problemy. A więc jak auto jest zimne odpalam na benzynie łapie za pierwszym razem wszystko ok przejadę parę metrów aż nabierze temperatury przełączam na gaz elegancko chodzi do pewnego czasu pochodzi troche na gazie bardziej się zagrzeje i auto gaśnie na luzie jak dojeżdżam do skrzyżowań gdzie muszę luz wrzucić auto gaśnie nie zawsze ale bardzo często zauważyłem jak pierwszy raz odpale go i przejdzie na gaz obroty ma dobrze znaczy według mnie 900 a jak się zagrzeje i gaśnie wskazówka lata między 600-800 a co za tym idzie auto gaśnie nie wiem już co może być przyczyną. Ostatnio zawiozłem do mechanika zrobił mi rozrząd wymienił pasek rolki itd. wymienił także sonde teraz także zakupiłem nowe świece aryginalne oraz przewody do nich bo poprzednie były już na wykończeniu. Nadal to samo zawiozłem auto dziś do gazownika aby wyregulował mi komputerem obroty na gazie no ale nie mógł sobie poradzić, zauważył że filtr powietrza jest pęknięty i że to mija się z celem no więc odesłał mnie żebym wymienił filtr i dopiero przyjechał. Filtr został sklejony no bo jednak koszt nowego mija się z celem. Jutro mam zawieśc do gazownika żeby jeszcze raz podłączył pod komputer i teraz pytanie czy może wy wiecie co może być przyczyna że się tak dzieje jak jest zimny chodzi dobrze zagrzeje się to na gazie szwankuje na benzynie jest ok. Aha i także zauważyłem że dużo pali wlałem za 45 zł gazu i przejechałem na nim 180 km ... nie wiem co grane a nie cisłem go obroty max do 3000 i jeszcze jedno ten filtr pękł dlatego podobno dlatego że strzelał jak sie go odpalało już parę dni jest spokój. aaa i bym zapomniał jak chcę go na gaz przełączyć to nie oprze się bez dodania gazu i osiągnięcia obrotów minimum 3500-4000 nie wiem dlaczego jak normalnie pale na benzynie i dam mu te 2500 tys obr w tym momencie przełącza się na gaz i tak jak pisałem bez dodania większego gazu po prostu gaśnie tak jest za każdym razem. Ufff się rozpisałem mam nadzieje że coś z tego zrozumiecie heh ja szczerze mówiąc żałuje teraz że się pchałem w to auto bo zamiast jeździć ciągle stoi u mechanika...

    dziękuję i czekam na pomoc pozdrawiam
  • Poziom 12  
    napisz jaka to generacja instalacji i jakie komponenty wchodzą w skład.
  • Poziom 9  
    hmm tylko nie wiem jak do określić nei jest to sekwencja tylko zwykły gaz wiem że to autronic ta instalacja znaczy taki duży plastikowy kwadrat nie wiem jak to się dokładnie nazywa wiem że firma autronic przełącnzik gazu jest kwadratowy i co się dowiedziałem ostatnio ten przełącznik nie jest od autronica tylko od jakiejś innej firmy i proponował mi żebym go zamienił na inny który pasuje do autronica wiem że jest reduktor do gazu oraz że nie da się ustawić ręcznie tylko komputerowo ten gaz tyle wiem heh. Jeżeli to nie pomogło to powiedzcie co dokładnie mam sprawdzić ?
  • Poziom 9  
    ma ktoś jakieś pomysły ? ;>
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Miałem teraz jechać do niego ale wyszło jak wyszło ustawiłem się na sobotę do niego. Zobaczymy co teraz osądzi znaczy powiedział że nie może mi ustawić obrotów ręcznie że się nie da tylko komputerowo da rade. a to że zobaczył filtr powietrza pęknięty to odesłał mnie aż z nim zrobie i dopiero żebym przyjechał. Na szczęście kasy ode mnie narazie nie wziął powiedział że późnije się rozliczymy jak przyjade już z dobrym filtrem. a co do ostatnich twoich 2 zdań nie mam pojęcia o czym mówisz heh bo się nie znam.
  • Poziom 14  
    Witaj ... Miałem podobne problemy w mojej brawie... Dam ci kilka rad ...
    1. wymień ten filtr ... To nie aż takie koszta...
    2. Sprawdź szczelność osłony filtra , czy nie ma pęknięcia na zgrzewach wieka obudowy filtra ...
    3. sprawdź czy zabezpieczenia umiejscowione na przewodzie wlotu powietrza do korpusu przepustnicy za filtrem działa poprawnie - przesuń gumową uszczelkę ( tam jest klapka sprawdź czy luźno chodzi ) , i nasuń na otwór gumową uszczelkę .
    4. sprawdź szczelność rezonatora górnego ( to taki pojemnik plastikowy ) połączony z przewodem opisywanym w punkcie 3 ...
    To mogą być powody gaśnięcia ...
    Sprawdź również szczelność przewodów podciśnienia ... Jak również sprawdź szczelność regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ... Jeśłi w wężyku jest benzyna - to masz powód szczelania ...